Honda CB350F

Ja ik heb het over het achterwiel. Ik het principe wel dat er een as door heen loopt :P
Ik heb wel vaker een wiel los gemaakt en dan is het inderdaad gewoon een kant draaien en de andere kant blokkeren. Alleen lukt het nu niet. Dus vroeg ik me af het gewoon komt doordat het vastgeroest zit of dat er nog ergens een pin ofzo tussen zit die alles blokkeert.
Dan zou het dus zijn dat ik rechts los kan draaien en dan links met een schroevendraaier het tegen kan houden.

rechts
wr0un6.jpg


links
2ibers7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat nog kan is dat de moer rechts is geborgd. Op de foto zie je het borg gat aan het eind van de bouttap. Op het oog lijkt er niets aan de hand, maar wellicht zit er een afgebroken borgpen is. Zoniet, dan maar brute kracht gaan gebruiken....Sleutel erop en erop gaan staan is een optie.
Succes.
 
Jep dan is de moer gewoon vastgeroest en moet ik er nog wat extra kracht aan zetten.

Vandaag vanaf 10 uur motors wezen kijken met 2 vrienden die ik ook verslaafd aan motoren heb gemaakt :P.
We zijn bij van de pol in helmond, motopost veldhoven, joppen in strijperdijk, honda venray (te duur) en lemar in venray geweest.
Toen ik thuis kwam was me setje banden ook binnen dus straks nog maar weer even aan de gang.
vi1z7r.jpg
 
Op de sleutel gaan staan deed het hem trouwens om de moer los te krijgen.

soq1e0.jpg


otn8rs.jpg


3450jg1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou had ik eigenlijk gedacht alles zo weer even vast te zetten, dit lukt ook grotendeels alleen krijg ik de hendel van de rem er niet meer op het platte stuk komt niet overeen met de remarm. Beter te zien op onderstaande afbeelding. De remarm schiet ook terug als ik die aandruk is dit de bedoeling?
2z7k09g.jpg


Het voorwiel is er inmiddels ook al uit dus straks even de band laten omwisselen. En dan meteen remblokjes vervangen.
 
dit gaat makkelijker als je de remplaat los hebt. Het asje waar je de arm op moet schuiven kan nl wat in en uitschuiven, hier zit wat speling op. Op zowel de arm als het asje horen merktekens te staan hoe ze moeten zitten. Je probeert de arm er toch niet op te schuiven met de bout erin gemonteerd hè? want dit gaat natuurlijk nooit lukken, de bout moet naderhand weer doorgestoken worden.
 
Het boutje had ik er niet op zitten, alleen bij de foto ff zodat ik niks kwijt raakte.
Heb nu gewoon heel de plaat er weer af gehaald en hem zo vastgemaakt maakte het inderdaad heel veel makkelijker.

Voorwiel staat nu bij Quispel, het velglint was kapot die hadden ze nog wel liggen alleen de binnenband was ook lek en die moesten ze bestellen dus daar hoor ik volgende week meer van.
Heb de papieren van het RDW ook binnen moet een formulier invullen en dan langskomen in Veldhoven dus dat ga ik van de week ook nog doen.
 
Jep dan is de moer gewoon vastgeroest en moet ik er nog wat extra kracht aan zetten.

Vandaag vanaf 10 uur motors wezen kijken met 2 vrienden die ik ook verslaafd aan motoren heb gemaakt :P.
We zijn bij van de pol in helmond, motopost veldhoven, joppen in strijperdijk, honda venray (te duur) en lemar in venray geweest.
Toen ik thuis kwam was me setje banden ook binnen dus straks nog maar weer even aan de gang.
[afbeelding]


honda venray te duur????? _O- dacht dat iemand dat reeds eerder verteld had :W
 
Net bij het RDW geweest helemaal geen papieren of niks hoeven te laten zien behalve de brief die ze hadden opgestuurd en me rijbewijs :S.
Binnen een week zouden de nieuwe kentekenpapieren binnen zijn.
Gaat wel erg makkelijk zo moet ik zeggen

Ook nog even bezig geweest met de voorrem om de remblokjes te vervangen een kant ging makkelijk gewoon pinnetje eruit en het remblokje kwam er zo uit.
De andere kant echter zit muurvast daar zit voor zover ik kon zien in het WPH ook geen pin of iets om hem vast te houden.
Heb al geprobeerd eruit te wrikken met een schroevendraaier maar dat lukte ook niet. Het stuk wat je eraf remt zegt maar schoot toen los.
Iemand nog tips?
Bij quispel met hoge druk eruit 'gepompt'.
 
Laatst bewerkt:
Net even naar verzekeringen aan het kijken geweest.
Iemand enig idee wat ik als dagwaarde en catalogusprijs in moet vullen?

Kwam op 120 euro per jaar uit bij verzekeruzelf als ik 1800 euro invulde bij wa beperkt casco (diefstal enz.)
Helaas is een oldtimer verzekering voor mij niet mogelijk i.v.m. leeftijd ben nog geen 24+
 
Dagwaarde van zo'n CB350 is (volgens de boekjes) nihil en echt de moeite niet waard om beperkt casco te verzekeren. in waarschijnlijk hooguit 2 jaar heb je al aan premie betaald wat je aan dagwaarde MISSCHIEN terug zou krijgen.
 
Dagwaarde van zo'n CB350 is (volgens de boekjes) nihil en echt de moeite niet waard om beperkt casco te verzekeren. in waarschijnlijk hooguit 2 jaar heb je al aan premie betaald wat je aan dagwaarde MISSCHIEN terug zou krijgen.

Het scheelt maar 30 euro per jaar in dit geval dus ik dacht dat het wel handig zou zijn omdat je verzekerd bent tegen diefstal, weerschade en brand. Nou verwacht niet dat een van die dingen snel zal gebeuren maar goed.
De minimale waarde moet overigens minimaal 1500 euro zijn.

Maar ik denk dat ik dan toch op gewoon WA uitkom.
 
Het scheelt maar 30 euro per jaar in dit geval dus ik dacht dat het wel handig zou zijn omdat je verzekerd bent tegen diefstal, weerschade en brand. Nou verwacht niet dat een van die dingen snel zal gebeuren maar goed.
De minimale waarde moet overigens minimaal 1500 euro zijn.

Maar ik denk dat ik dan toch op gewoon WA uitkom.
dat haal je LANG niet
 
2mnnk1x.jpg


Bij de gele pijl komt de kabel vanaf de rem en bij de blauwe hoort een nippel te zitten?
Nou heb ik al wel op cmsnl en google afbeeldingen gekeken maar daar lijkt het niet echt op.
Moet ik het stukje wat eruit komt met een griptang ofzo eruit draaien en vervangen met een ontluchtingsnippel en zo'n rubberen kapje?
 
Is correct! :) Geel is idd remleiding ingang, blauw waar de nippel zit (met als je het goed doet het rubber dopje erop).
 
Ik krijg de zuiger er niet terug in geduwd. Komt dit door het rubber of moet ik de zuiger wat opschuren?

Zonder de rubberen ring kan de zuiger makkelijk op en neer en houdt hij hem vast als ik me vinger op het gat van de kabel houdt.
Moet ik een rubberen dop/kapje op me nippel hebben of kan ik het voor nu ook zonder doen? (puur om alles te testen)

20tl6k8.jpg
 
ik vet de rubber ring altijd in met speciale remvet (let op geen gewone vet!!!) en dan glijdt hij er zo in :P

het rubber dopje op je ontluchtings nippel is er alleen voor om te voorkomen dat er geen vocht/vuil in komt dus zonder is geen probleem (op alle slopers die ik gekocht heb zat er nooit 1 op |( )
 
ik vet de rubber ring altijd in met speciale remvet (let op geen gewone vet!!!) en dan glijdt hij er zo in :P

het rubber dopje op je ontluchtings nippel is er alleen voor om te voorkomen dat er geen vocht/vuil in komt dus zonder is geen probleem (op alle slopers die ik gekocht heb zat er nooit 1 op |( )
of een beetje remvloeistof, dat werkt ook prima.
 
Remvloeistof deed het inderdaad heel goed, zuiger zit er weer in.
Nu alleen het remblokje nog is net een millimeter te groot lijkt het morgen even naar kijken.
 
Beste rudi,

Laatst hetzelfde probleem gehad bij m'n cb550. Zo heb ik de afgebroken nippel eruit gekregen:

Heel voorzichtig met een kolomboor de nippel iets verder uitgeboord. Dan een Torx er met een hamer ingeslagen. Met een hamer op de klauw tikken, flink verhitten, tikken, verhitten en met het beetje speling dat je genereert rustig meer ruimte creeeren en natuurlijk flink wat kruipolie erin spuiten. Veel geduld hebben is de key to succes!
 
Remvloeistof deed het inderdaad heel goed, zuiger zit er weer in.
Nu alleen het remblokje nog is net een millimeter te groot lijkt het morgen even naar kijken.

Kan ook bij gebrek aan beter... nadeel is dat remvloeistof water opneemt waardoor de kans op corrosie weer snel aanwezig is (tis de oldskool oplossing), beter is de speciale vet te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan