Honda CB350F

Dan had je de griptang ook niet strak genoeg.

Als je voldoende vlees hebt ( dat hij er niet af "knalt" )
Die griptang er op, en dan zó strak zetten, dat je hem bijna met geen mogelijkheid dichtkrijgt.
Dán zit ie goed strak.
 
Hij zat wel strak genoeg strakker ging niet, hij knalt er ook niet af.
Is een beetje moeilijk uit te leggen maar als ik em draai dan draai ik de dop niet maar de randen van de zeskant eraf.

Bedankt voor de tip Renaat zal even kijken of ik dat voor elkaar krijg.
 
Is bij mijn blok ook een probleem. Misschien kun je er een gleuf in zagen, en met een slagschroevendraaier proberen om hem los te krijgen.

Als je hem toch gaat uitboren.
 
Dat zeg ik, als je de randen van de zeskant er af draait, zit de griptang niet strak genoeg.
Beetje meer spek eten, en dan nog eens proberen.
Anders een klein moordenaartje er op?
 
Als je een moordenaar of een griptang gebruikt hoef je niet eens een moer of een strip er op te lassen :)
Gewoon even wat bakken en braden zodat je weer wat vlees hebt ( ha-ha-ha :P )
Aangezien een griptang/moordenaar ook werkt op andere vormen dan een zeskant.
 
Als je een moordenaar of een griptang gebruikt hoef je niet eens een moer of een strip er op te lassen :)
Gewoon even wat bakken en braden zodat je weer wat vlees hebt ( ha-ha-ha :P )
Aangezien een griptang/moordenaar ook werkt op andere vormen dan een zeskant.

heb een fiets gehad, waar ze al behoorlijk op de bout aan het kauwen zijn geweest |(
zat geen vlees meer aan om er iets op te krijgen,zag er meer uit als een punt :N dus er toen maar een moer opgelast, vandaar ;)
 
De motor staat nu ingeschreven als erfstuk als ik hem straks wil gaan gebruiken moet hij dan opnieuw gekeurd worden of hoe zit dat precies, kosten daarvan enz. kan op de site van rdw alleen iets vinden over auto.

Vandaag me oliefilter bout binnen gekregen, vrijdag besteld dus dat is ook zeer snel gegaan :)
 
Laatst bewerkt:
30uwd38.jpg
 
Koplamp even normaal er op zetten, lager stuurtje er op, achter rekje + zwarte spadlap achterband er af, beetje poetsen, en dan is hij echt gaaf :)
 
Ook hier stel ik dezelfde vraag als bij het cx500 topic; De originele schokdempers(33cm.) voor mijn jawa 350 (ca. 130kg) zijn veel te slap.
nu lijkt de cb350 ongeveer dezelfde lengte dempers te hebben?
hoe zwaar is een cb350 en hoe is hij geveerd? misschien is een setje schokbrekers die ook voor deze motoren gebruikt worden(en wellicht wat slap zijn) goed voor mijn jawa...
 
Ik zie dat deze schokbrekers vork-oog montage hebben? in dat geval is't niet passend voor de jawa..
 
350 weegt 180kg ongeveer en achtervering mag wat harder, denk voor jouw jawa dat dat wel goed gaat komen
maar inderdaad zijn ze vork-oog montage
 
Ben nog niet zeker wat ik ermee ga doen, laat hem er voorlopig nog op zitten in ieder geval.
Mocht ik hem nog willen verkopen zal ik het je wel laten weten.
 
ok thx,
heb jij ook net je examens gedaan? want dan kun je er al vanaf nu aan gaan sleutelen 8-)
 
nope,
examens is al een tijdje geleden :P
zit in het tweede jaar van het HBO dus ik moet nog een 5-6 weken :(
 
Ben er weer aan begonnen heb het nu niet meer zo druk met school.
En ben klaar met de brommert -->
03092011057.jpg


Heb net nieuwe gaskabels besteld bij roukama.

Nu kwam ik dit tegen onder de buddy -->
03092011056.jpg


Is dit nodig of is het gewoon "extra", ik ga ervan uit dat het iets met het starten van de motor te maken heeft.
Heb al wat rond gegoogled maar heb niks nuttigs kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ja sorry inderdaad onder de buddy van de cb350F ;p
Is het allemaal nodig dan, lijkt me nogal veel voor alleen elektronische ontsteking
(het electronic ignition deel had ik iid ook al zien staan, maar dacht meer dat het een extra ervoor was omdat er ook surefire staat)
 
Heeft je ontsteking nog contactpuntjes? Als dat zo is, dan is die transistor module vergelijkbaar met de werking van een Velleman kitje. Dit zorgt er voor dat je puntjes niet meer direct je bobines aansturen maar met een zwak stroomje eerst de transistor, die vervolgens met een sterkere stroom je bobines aanstuurt. Ben geen electrotechnicus, maar dit is zo ongeveer het idee. Het grote voordeel is dat er nu slechts een zwakke stroom over je puntjes loopt, waardoor deze niet meer kunnen inbranden, en je ze niet meer hoeft te stellen (wel zorgen dat het ontstekingsnokje goed gesmeerd blijft)

Op mijn CB750 heb ik een vergelijkbare schakeling zitten, maar die is bovendien speciaal op maat gemaakt voor het type bobines dat Honda op deze fiets gebruikt. Scheelt niet alleen puntjes stellen, maar laat de motor ook mooier lopen hoog in de toeren. (en kost bovendien maar de helft van een electronische ontsteking met Hall sensoren)

sy1r46.jpg
 
Laatst bewerkt:
De schroefjes van de kap die voor de spoel zit zijn nogal verrot, deze krijg ik er nu niet af. (van de week nog eens proberen)

Die velleman kit waar je het over had is dat deze?
Electronic transistor ignition for cars
Er staat bij voor auto maar dat was de enige die ik zo kon vinden.

Setje wat op roukama staat kost 175 euro dus elk goedkoper alternatief is welkom.

PS: Heb zo goed als geen verstand van de elektra op een motor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan