Honda CB350F

Die schroefjes zelf moet je niet persé gelijk hebben. Als je op het oog gaat synchroon zetten moet je naar de gasschuiven kijken. Van een beetje gas naar gas dicht moeten ze mooi gelijk op naar de laagste stand gaan.

En Dasty is mooi spul, maar ik zou het na spoelen met wat minder chemisch spul. Volgens mij laat dat spul eoa laagje achter en het kan zover ik begrijp ook sommige materialen aantasten op den duur.

Jep van dat laagje wist ik. Heb de carb's daarna ook nog een dag in een bak met heet water laten staan. Daarna nog ff met lucht nagespoten en met een doek en wd40 de vlotterbakjes en onderkant carb's nagepoets.

Zal van de week nog eens naar die schroefjes en de gasschuiven kijken.
 
Zal van de week nog eens naar die schroefjes en de gasschuiven kijken.

je moet kijken naar de hoogte die ik heb bijgekleurd
bij gas dicht zit het tegen een aanslag, dus vanzelf even hoog (normaal gesproken) maar bij beetje gas geven moeten ze alle vier gelijkop omhoog gaan
full
 
Zo 't oma'tje kan weer weg.

Heb je Honda van de week gespot roestendoenze,
256g29w.jpg


Vandaag bezig geweest met Baking Soda stralen.
24l7tvo.jpg


Zeer tevreden over de resultaten, had niet helemaal het beste spul want het haperde soms een beetje maar toch goed gelukt *D
vys7du.jpg


20130420171033.jpg








De carburateurs liggen nou in een bak met water zodat al het baking soda op kan lossen.
Helaas wel ergens een vlotternaald kwijt geraakt '( .
 
Laatst bewerkt:
Ff me oude vlotternaaden langs de nieuwe gehouden maar het verschil is toch best groot.
Om alle oude er weer in te doen is denk ik geen goed idee?
Ik kan hetzelfde setje kopen als ik er nu in heb zitten voor 14 dollar, heb ik wel wat over maarja nog altijd goedkoper als "echte" vlotternaalden/zittingen van 8,60 per stuk.
Wat is het slimst? Gewoon de oude naalden erin doen ook al zijn die kleiner of toch maar een nieuw setje kopen?
307nitt.jpg

3 linkse zijn de nieuwe en de 4 rechtse de oude.

Heb ook weer de gasbuizen, sproeiers etc. eruit te gehaald om te kijken hoe deze eruit zagen na het soda blasting experiment. Kwam toch nog wat resten tegen van het spul dus ik heb maar besloten de carb's ultrasoon te laten reinigen. Dan weet ik tenminste zeker dat de carb's echt schoon zijn.
Heeft iemand in de buurt van Deurne/Helmond toevallig het materiaal ervoor, en wil me helpen voor een bak bier + materiaal kosten ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Zo, carb revisie setje is besteld, 14 dollar dus viel wel mee. Heb ik meteen wat reserve onderdelen.
Heel de ochtend bezig geweest met het zoeken naar een bedrijf waar ze ultrasoon konden reinigen maar geen succes. Ze hadden nergens een bak staan of wilde geen carburateurs doen.
Toen las ik een topic hier op 't forum en heb ik diegene een pm gestuurd. Heb al berichtje terug en mag een keer langskomen om de carb's bij hem te reinigen :). Alvast bedankt biglift :} .

Carb's ook al uit elkaar gehaald:
30aezc2.jpg

2qtyhpi.jpg
 
Laatst bewerkt:
De resultaten van het ultrasonen:

wnqkh.jpg


rtf9k8.jpg


t66tjb.jpg


2zedouw.jpg


30modp5.jpg


En het was nog gezellig ook, bedankt Biglift! :}
 
Alles zit er weer op, net ff getest en ik heb nog last van valse lucht.
Het toerental daalt niet uit zijn eigen.
Heb al eens gecontroleerd op valse lucht met een deo bus maar niks gevonden. De WD-40 is op dus ff wachten tot morgen/overmorgen en dan ga ik alle plekken grondig na.
Denk dat ik ook de olie maar eens ververs want het olie lampje blijft branden en de olie voelde vrij dik aan.
 
Gister avond gezocht naar valse lucht maar niks kunnen vinden.
Heb de pakkingen van carb-> cilinder, tussen kop en cilinder, tussen cilinder en onderblok, tussen deksel en cilinderkop en bij de bougie's omstebeurt wd-40 gespoten.
Iemand enig idee waar ik nog meer kan kijken? Hij voldoet aan de symptomen van valse lucht maar ik kan niks vinden :? .
- Wordt snel warm
- Toeren zakken niet automatisch

Hij loopt overigens wel goed stationair.
 
Inspuiten met WD40 heeft volgens mij ook niet zo veel nut. Controleren op valse lucht moet je doen met een vluchtiger goedje zoals remmenreiniger. Heb je het luchtfilter e.d. ook netjes aangesloten? En zijn de carbs ook goed afgesteld (o.a. vlotterniveau)?
 
Heb je de ringen van de inlaatspruitstukken vervangen?
Na bijna 40 jaar zijn die kneiterhard geworden. Je kan deze vervangen door O-ringen van 27 mm
 
Tast remmenreiniger het rubber niet aan?
Het luchtfilter zit er goed op. Ik heb alles nog een paar keer extra gecontroleerd.
Vlotterniveau staat op 21mm, luchtschroeven op 7/8 slag en de gasnaalden staan in de middelste stand.
Goede tip van de inlaatspruitstukken Meteor. Die heb ik nog niet vervangen dus dat kan ik nog wel doen.
Heb al zitten kijken voor compleet nieuwe inlaatspruitstukken, kan ze bij davidsilverspares voor 52,46 euro bestellen.
Zal eerst eens proberen met alleen de o-ringen te vervangen. Als ik ze er al af kan krijgen zonder dat al het rubber kapot gaat.

Als de carb's niet synchroon staan kan het dus ook zo zijn dat het toerental niet daalt?
 
De schroeven van de inlaatspruitstukken waren bij dit blok ook al helemaal gaar dus vandaag maar begonnen om de cilinderkop eraf te halen zodat ik er goed bij kan.
Dit ging 10000000x zo makkelijk als bij me oude blok eigenlijk geen problemen gehad met vastgeroeste bouten of iets dergelijks. Tot het laatste boutje.... het boutje om het nokkenas tandwiel vast te zetten.
Het blok ziet er veel schoner en beter/nieuwer uit dan mijn oude blok.
Omdat ik me oude blok wel al uit elkaar had heb ik daar ff gekeken naar de pakkingen van de inlaatspruitstukken en die waren inderdaad kneiterhard en plat.

Hier wat foto's:
2uy115c.jpg


2jz72b.jpg


11rgabl.jpg


2mo3w3l.jpg
 
Heb een uur of 2 geprobeerd het boutje eruit te krijgen maar helaas, er zit helemaal geen beweging in.
Met een dremel een gleuf erin gemaakt om hem zo los te schroeven.
2ug0u9j.jpg


Krijg em zo niet los dus ik ga denk ik morgen heel de kop eraf slijpen, dan kan ik de nokkenas eruit halen en dan met een griptang het boutje eruit halen.
 
Die inlaatrubbers kunnen bij een CB350 inderdaad keihard worden, maar heb je nu eerst even met remmenreiniger oid geprobeerd te achterhalen of er inderdaad sprake is van valse lucht bij de inlaatrubbers? Dat zou ik toch eerst proberen voordat ik de cilinderkop ging verwijderen...

En dat boutje van het nokkenastandwiel had je er waarschijnlijk zo afgekregen met een slagmoersleutel. Kwestie van het juiste gereedschap gebruiken (als je het zelf niet hebt, even kijken of je het kunt lenen). Inkeping maken met de Dremel was iig niet nodig, bovendien heb je nu ook nog slijpsel in je cilinderkop zitten. Héél goed reinigen voordat je 'm terug monteert.
 
Het rubber om de inlaatspruitstukken is een klein beetje afgebroken, bij de bout. Dat zal niet erg zijn denk ik? Verder is het rubber nog wel goed.
330d5dt.jpg


Op allebei me nokkenassen zit op dezelfde plek een verhoogd stuk. Hoort dat zo? Het lijkt me wel erg toevalig dat het bij beide nokkenassen op dezelfde plek is.
x6fuv9.jpg


Heb de bout er uitgekregen met een slagmoersleutel. Daarna de cilinderkop nog schoon gemaakt in een ontvetterbak.
xmsexf.jpg


5yc4fs.jpg
 
wat bedoel je precies met die verhoging in de nokkenassen? Is mij niet helemaal duidelijk zo.

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven :9
Als je naar de foto kijkt zie je een soort van plaatje in het midden. Waar de ribbellijn ook zit. Ik bedoel dus niet de stukken die de klepstoters aantikken maar daar tussen in.
Misschien dat het zo wat duidelijker is :9
 
Het schroefdraad van bougiegat #2 is ook niet goed meer dus ik ga van de week op zoek naar iemand met een tap daarvoor. Zal straks Quispel eens bellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan