Honda CB350F

Ik denk dat CaBoh bedoeld dat het het daarmee opgelost is........ Maar kwaad kan het iig niet, verse rubbertjes e.d.
(die mening deel ik eerlijk gezegd met hem :X, sorry)
 
Ah zo :P
Ach ja rubber e.d. vervangen was ik toch sowieso wel van plan.

Heb alleen geen idee waar het nog aan kan liggen verder.
Kan het niet zo simpel zijn dat het gewoon te koud is :P?
 
heb je het luchtfilter erop of eraf?/ met startpilot is zonder soms handiger.
loopt de benzinetank goed door?
je zou ook nog de bobines rechtstreeks kunnen kortsluiten op je accu. Maar dat is iets voor later wellicht. Ding moet gewoon lopen en mijn handen jeuken nog steeds....kan nooit veel bijzonders zijn. Of er moet aan gerommeld zijn. Dat de kleppen totaal niet goed staan afgesteld of iets dergelijks, maar als daar niets aan gedaan is, kun je dat uitsluiten.
 
Compressie heb ik niet nagemeten met een meter, hij geeft wel veel weerstand bij het aanduwen/kicken.
Heb het starten ook geprobeerd met en zonder luchtfilter en dan ook beide met/zonder startpilot.
Benzinetank liep inderdaad heel slecht door maar ik heb een tijdje terug heb benzinekraantje schoongemaakt en die stroomt nu ook lekker door.
Kleppen heb ik niks mee gedaan, het enigste wat ik eraf gehaald heb zijn de standaard dingen zoals luchtfilter/oliefilter etc. en verder nog de carburateurs.

Bobines rechtstreeks kortsluiten op me accu probeer ik liever niet.
Zometeen tijd voor reundje klot, morgen zal ik nog een keer proberen aan te duwen.
 
Me kitje is binnen, nou wou ik de sproeier en de houder van de vlotternaald losmaken zodat ik deze kan vervangen.
Bij de brommert zit hier een groef in zodat je hem gewoon los kan schroeven maar die zie ik hier niet moet ik er een tang opzetten om hem los te krijgen?
En om de gasnaald te vervangen moet ik dan gewoon de 2 schroefjes onder in de buis(waar die in zit) losschroeven?
Kon dit niet vinden in het WPH daar staat alleen maak het los...

Foto's komen nog ;)
 
Laatst bewerkt:
Die twee schroefjes los proberen te draaien maar der zit zo goed als geen kruis meer in :(.
De houder van vlotternaald heb ik er al uit die kon ik er zo uit trekken met een tang (zonder kracht te zetten).
Maar de sproeier, die precies in het midden van zit en het verst uitsteekt krijg ik er niet uit. Toch nog even door gegaan en er een los gekregen is wel helemaal kapot nu maar er komen toch nieuwe in.


k31xq8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je de gasnaald houder, dat kokertje, omdraait, kun je die schroefjes van de onderkant zien zitten. Als je er voorzichtig met iets op slaat heb je kans dat ze misschien net de tik krijgen zodat ze los schieten?

Soort van omgedraaid slagschroevendraaier principe.
 
Onderkant van de schroefjes gevonden en een paar tikken gegeven maar er zit geen beweging in.
Kan ik de sproeiers enz met rubbers er inslaan (voorzichtig natuurlijk), denk niet dat het met duwen gaat lukken.

Sorry voor de spam/onzin vragen maar het is alweer veel te lang geleden dat ik motor heb gereden :(
 
Nee, geweld moet je nooit gebruiken, dan gaat het kapot. Aan de envelop te zien had ik vrijwel hetzelfde immi-setje, en sommige dingen kosten idd wat moeite om te monteren, zoals de hoofdsproeier. Een beetje vet op het ringetje smeren scheelt net voldoende om 'm erin te drukken.
De schroefjes in de gasschuiven kostte mij ook behoorlijk wat moeite, maar met een goed passende schroevendraaier lukte het. ik heb een gaatje in een blok hout geboord zodat ik de gasschuif goed kon steunen. dan schroevendraaier er goed op zetten en een paar tikken op de schroevendraaier. Daarna duwen en draaien tegelijk, zodra je ook maar een klein beetje kunt draaien (je voelt een lichte "knak") draaien ze daarna er soepel uit.
Als de naalden er goed uit zien kun je ze ook gewoon laten zitten.
De O-ring om de vlotterbak te monteren heb ik opgegeven te proberen :P en de oude hergebruikt, deze was bij mij nog in goede staat.
 
Laatst bewerkt:
Dan zal ik dat doen wanneer ik 'm MOET vervangen, ik heb ze wel bewaard natuurlijk. Dat zou natuurlijk wel het voordeel zijn van een OEM-setje, dan past alles net wat beter en is de ring voor de vlotterbak voorgevormd.
 
Die naalden zien er nog best goed uit, beetje verkleurd maar verder hetzelfde als die uit het kitje.
Pakkingen van de vlotterbakjes zien er ook nog goed uit, maar ik ga wel nog ff proberen om de nieuwe te plaatsen.
Straks even wat vet halen, had alleen nog kopervet. Wat voor vet kan ik hier het beste voor gebruiken, siliconenvet?

Dan nog iets wat me opviel carb 4 (de meeste rechtste) beweegt niet mee als ik het gas aantrek om het zo maar even te zeggen.
Zou in principe niks uit moeten maken om hem te starten neem ik aan maar nu ik heb toch open heb liggen kan ik het net zo goed proberen te maken, als iemand ideeën heeft hiervoor hoor ik het graag.
 
Alle 4 de carb's zitten vast op 1 grote beugel. Kijk eens of de schroefjes waarmee je carb #4 aan de beugel zet goed vast zitten. Binnen in de carburateurs kan er niks zitten waardoor de hele carburateur mee zou bewegen als die schroefjes nog goed zijn.
 
Met de nieuwe shiny onderdelen;
9lbd54.jpg


Nu even met de pakkingen van de vlotterbakjes aanklooten en daarna carb #4 nog even nakijken.
 
Nu ben ik wel heel erg benieuwd of het beestje weer is gaan brullen!
Vind het er in elk geval goed en schoon uitzien :)

Dat het zo aangevreten lijkt had ik ook met mijn carburateurs, ik heb ze daarna goed ingepoetst met wd40 en toen was het weer net als nieuw ;)
 
Heb ze na de foto ook nog even wd40 ingepoetst, scheelde inderdaad.
Hij sloeg nog steeds niet aan. Ben nu een aanhanger aan het regelen en dan ga ik er morgen mee naar Honda Venray misschien dat ze hem daar aan de praat krijgen.

Zou het zelf niet meer weten, heb zo'n beetje alles nagelopen.
Er is compressie, benzine, olie, bougie's vonken, en er komt wel lucht uit de uitlaat.
 
HONDA VENRAY :r daar koop ik nog geen kromme nagel

ben net zo als heel veel motorrijders geen fan van "de motorzaak voorheen genaamd willems" !!!

toen was het wel goed, tegenwoordig gaat het alleen maar om de dollars '(

als je in deurne woont waarom ga je dan niet naar Quispel, die sleutelt niet alleen aan bmw maar aan alle merken. is nog een toffe gast ook
 
Ik begrijp dat je vertrouwen in de technische kennis van Wema wat gedaald is dat je naar Venray wil gaan rijden?
Ik ken het bedrijf daar niet, dus daar geef ik geen mening over, maar ook ik heb best positieve ervaringen met quispel, al is het dan enkel met (de service van) de winkel en niet met de expertise van de werkplaats.
 
Quispel ben ik wel vaker geweest, dus misschien dat ik daar dan nog even langs ga.
Honda venray was ook niet mijn plan maar van mijn vader, maar daar ga ik het toch nog maar eens over hebben denk ik dan als ik jou bericht zo lees bert brommer.

Het vertrouwen in wema is niet gedaald hoor magnamaniacm, alleen wou ons pap liever naar een "echte" honda garage aangezien het best apart is dat hij niet wil starten.
En ik verwacht ook niet dat het daar op korte termijn gemaakt kan worden aangezien het maar een kleine zaak is.
 
Mijn vader heeft de motor gister naar Quispel gebracht, ze zouden er deze week naar kijken.
Zodra ik er meer van weet dan zal ik het posten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan