Honda CB350F

Hoppa kort filmpje;

Morgenvroeg naar de Bruna om de motor over te schrijven, daarna verzekeren en ff ergens achteraf een keer door de versnellingen heen schakelen.

Zojuist bij de bruna geweest alleen konden ze hem niet overschrijven omdat ze bepaalde nummers nodig hadden die toentertijd nooit op het kentekenbewijs werden gezet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan het RDW maandag pas weer bellen en kan eigenlijk ook niks nuttigs vinden op de site hierover.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer naar een aantal keer proberen iemand van de RDW aan de lijn gehad.
Die wist het allemaal ook niet zeker en zei probeer het nog maar een keer bij de Bruna om een eerste tenaamstelling te doen i.p.v. overschrijven.
Dat gaat dus niet vertellen ze net bij de Bruna.
Nu moest ik een centraal afhandelings formulier invullen en faxen naar het RDW maar kan ik deze allicht nergens terugvinden.

Gaat denk ik meer werk inzitten om hem op naam te krijgen dat het was om het blok om te wisselen.
 
Hoppa kort filmpje;

Morgenvroeg naar de Bruna om de motor over te schrijven, daarna verzekeren en ff ergens achteraf een keer door de versnellingen heen schakelen.

Zojuist bij de bruna geweest alleen konden ze hem niet overschrijven omdat ze bepaalde nummers nodig hadden die toentertijd nooit op het kentekenbewijs werden gezet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan het RDW maandag pas weer bellen en kan eigenlijk ook niks nuttigs vinden op de site hierover.
Ik heb met het overschrijven van mijn CB geen enkel probleem gehad :? en ik heb toch ook nog gewoon het "oude vodje". Hij moet toch ook op de naam van de vorige eigenaar zijn gekomen? Tik het kenteken voor de gein eens in op de site van de RDW, of er geen "rare meldingen" op het kenteken staan.....
 
Heb ik al gedaan magnamaniac bij bijna alles staat n.v.t.
Ook bij Datum aanvang tenaamstelling en Datum aanvang laatste tenaamstelling.
Datum eerste afgifte Nederland staat wel ingevuld op 01-06-1973.
Vermogen is ook niet geregistreerd.
Verder geen rare meldingen, niet gestolen of iets dergelijks.

Heb nu een aanvraag centrale afhandeling formulier.
Dus ga ik die maar invullen op ons pap(hij is de erfgenaam) zijn naam en kijken of dat werkt.
Dan kan ik hem daarna op mijn naam zetten.
 
Zojuist nog een keer met het RDW gebeld nu iemand aan de lijn gekregen die er wel wat van afwist (denk ik).
Kenteken is ongeldig en de motor moet nu opnieuw gekeurd worden maar hij kan dan wel meteen op mijn naam gezet worden.
Dus nu eerst maar even de remmen en banden in orde maken.

Hoop dat ik niet in de problemen kom met decibel van de uitlaat. :(

Iemand trouwens enig idee wat precies de eisen zijn voor een oldtimer?
Kan de gewone wel vinden maar voor oldtimer staat er overal dat het anders is maar niet precies wat. Hoeveel decibel je uitlaat mag maken enz.
En ik kan ook nergens de kosten vinden ben een paar keer 600 euro tegengekomen maar ook 85. 600 euro is me in ieder geval veel te veel. Dan kan ik net zo goed een frame kopen en daar mee verder gaan.

Heb overigens al een mailtje verstuurd naar het RDW met het hele verhaal, ook dat ik het best raar vind dat hij opnieuw gekeurd moet worden en een nieuw kenteken aan gegeven moet worden.
 
Laatst bewerkt:
RDW heeft me vandaag gebeld en nu iemand aan de lijn gehad die me meteen de juiste antwoorden kon geven :).

Als het goed is zou ze me een formulier opsturen dat moest ik dan invullen en zou de RDW van Veldhoven contact opnemen voor een afspraak.
Dan zou ik daar keuring kunnen afleggen, misschien hoeft de motor dan niet eens mee het ging er in dit geval dan alleen om om te laten zien dat ik in bezit ben van de motor.
Dan kan er een nieuw kenteken + bewijs naar me opgestuurd worden en ben ik voor 9,25+31 euro klaar.
Het was ook mogelijk om het oude kenteken(code) erop te krijgen maar ik heb geen idee welke dit dan zou zijn :P

Ben wel blij met het gesprek scheelt me sowieso een hoop tijd en geld zo.
Motor wel of niet meenemen en waar ze dan anders naar zouden kijken kan ik dan afspraken met het RDW van Veldhoven.
 
RDW heeft me vandaag gebeld en nu iemand aan de lijn gehad die me meteen de juiste antwoorden kon geven :).

Als het goed is zou ze me een formulier opsturen dat moest ik dan invullen en zou de RDW van Veldhoven contact opnemen voor een afspraak.
Dan zou ik daar keuring kunnen afleggen, misschien hoeft de motor dan niet eens mee het ging er in dit geval dan alleen om om te laten zien dat ik in bezit ben van de motor.
Dan kan er een nieuw kenteken + bewijs naar me opgestuurd worden en ben ik voor 9,25+31 euro klaar.
Het was ook mogelijk om het oude kenteken(code) erop te krijgen maar ik heb geen idee welke dit dan zou zijn :P

Ben wel blij met het gesprek scheelt me sowieso een hoop tijd en geld zo.
Motor wel of niet meenemen en waar ze dan anders naar zouden kijken kan ik dan afspraken met het RDW van Veldhoven.
Zat er geen kentekenplaat meer op dan? of bedoelen ze weer wat anders? Het mooiste/beste is als je een oude letter/cijfercombi krijgt, dan mag je ook blauwe plaat gebruiken. Probeer op het keuringsstation voor elkaar te krijgen dat er geen nieuwe 1e tenaamstelling op de papieren komt, maar die van 19 zoveelzeventig, anders mag je nog wegenbelasting gaan betalen ook.
 
Jawel er zit nog een kentekenplaat op gewoon een gele geen blauwe.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies wat ze bedoelen aangezien er nooit een andere kentekenplaat voor is gekomen.
Ik dacht dat bij wegenbelasting naar de datum eerste afgifte of toelating werd gekeken, deze staan beide op ovi.rdw.nl op 01-06-1973.
Maar dat zal ik nog sowieso allemaal nog even navragen dan als ze vanuit Veldhoven contact opnemen.
Er moet ook op het kentekenbewijs vermeld worden dat het om een lichte motor gaat aangezien ik nog in 25kw periode zit.

PS: Mocht je na willen kijken op ovi.rdw.nl dan kan ik je het kentekennummer wel even sturen via pm of mail
 
Laatst bewerkt:
Jawel er zit nog een kentekenplaat op gewoon een gele geen blauwe.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies wat ze bedoelen aangezien er nooit een andere kentekenplaat voor is gekomen.
Ik dacht dat bij wegenbelasting naar de datum eerste afgifte of toelating werd gekeken, deze staan beide op ovi.rdw.nl op 01-06-1973.
Maar dat zal ik nog sowieso allemaal nog even navragen dan als ze vanuit Veldhoven contact opnemen.
Er moet ook op het kentekenbewijs vermeld worden dat het om een lichte motor gaat aangezien ik nog in 25kw periode zit.

PS: Mocht je na willen kijken op ovi.rdw.nl dan kan ik je het kentekennummer wel even sturen via pm of mail
klopt, maar ik weet niet hoe dat zit met herkeuring, of je hetzelfde kenteken houdt. met een kenteken uit die tijd mag je iig met mooie blauwe platen rijden.
Of ze kunnen vermelden dat het een lichte motorfiets betreft weet ik niet, vermogen werd toendertijd nog niet vermeld. Maar vragen/proberen kun je het altijd.
 
Straks als ik thuis ben zal ik meteen een lijstje maken met wat ik allemaal moet vragen zodat ik dan niks vergeet.

Net ook meteen remschoenen besteld.
Als ik thuis ben dan ook meteen banden bestellen ik heb 2 metzeler's op het oog voor de me22 met maat 90/90-18TT 57P en achter de me77 met maat 110/90-18TT 61S.
Als het goed is zouden deze moeten passen? Ik heb alleen gekeken naar de 110/90-18 en 90/90-18.
 
Ik heb hulp nodig!!! Een tijd geleden kocht ik een honda cb 350 four, maar nu blijken er een aantal dingen stuk te zijn. Graag zou ik mijn motor zo snel mogelijk in orde willen brengen want wil zo snel mogelijk gaan toeren! Nu is het blijkbaar niet zo simpel om stukken te pakken te krijgen voor die motor. Ben op zoek naar een carterpan, weet iemand raad??
 
Laatst bewerkt:
Eerste pakketje is binnen me rem onderdelen uit Japan :).
Net me verstandskies laten trekken dus ik hoop niet dat het RDW nu belt want dan kan ik ze nog niks vertellen :P

35iwrdl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het van Ebay heb je de directe link in een privé bericht gestuurd.
 
Gister al even bezig geweest met het achterwiel de rem zit ondertussen los.
Ik ging ervan dat je het achterwiel los kon maken d.m.v. 2 schroeven aan elke zijde.
Echter krijg ik geen beweging aan de rechterkant (van achter gekeken) en aan de linkerkant zit geen schroef alleen een soort dop.
Ik heb ook al in het WPH gekeken alleen daar beginnen ze over allerlei dingen die ik helemaal nergens zie zitten :S

Zit de schroef aan de rechterkant gewoon zo vastgeroest dat ik nog ff door moet gaan of zit er ergens een geheime schroef die ik ben vergeten?
 
Heb je het nu over het achterwiel?
Door je achterwiel loopt een as van links naar rechts. Links en rechts zijn dus een geheel.
Als je aan de ene kant draait, draait de andere kant waarschijnlijk mee. Met andere woorden, een kant blokkeren en aan de andere kant losdraaien. Daarna kun je de as eruit tikken. De rest van demontage moet dan niet zo moeilijk zijn.
Maar wellicht begrijp ik jeverkeerd. Bedoel je met dop de moer?
Anders even foto plaatsen
 
Terug
Bovenaan Onderaan