Honda CB350F

Rudi91

Die hard MF'er
27 mei 2010
728
0
Deurne
Heb thuis nog een erfstuk staan van me oom namelijk een honda cb350F
Nu heb ik altijd al motor willen rijden moet alleen nog me rijbewijs halen:P gebeurd deze zomer.
Daarna wil ik op de cb gaan rijden uiteraard zal echter eerst nog een hoop werk in gaan zitten.
Ben niet zo heel "pro" met sleutelen enigste ervaring die ik heb komt van me schakelbrommers.
Me vader zal me wel helpen en verder een kennis die zijn eigen garage heeft dus dat moet wel goedkomen.
Van de week een halve week vrijgehad dus alvast begonnen.
In de zomervakantie zal waarschijnlijk het echte werk beginnen aangezien ik het nu nog te druk heb met school/werk.
Zal dus ook niet veel posten tot die tijd.

Heb het windscherm eraf gehaald.
Er zit een nieuwe accu en bougies in.
Vandaag bezig geweest met de roestplekken.
Voorvelg + bevestingen zijn zeer goed gelukt zo goed als geen roest meer te zien.
Uitlaat is ook goed gelukt.
Achtervelg is helaas niet meer te redden denk ik het chroom is er op de meeste plekken al vanaf.
Heeft iemand hier een goede oplossing voor?
Denk dat ik niet veel meer kan doen dan overspuiten?

Foto's

24106r4.jpg

2444hfm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Succes ermee! Gaat wel goed komen :)
De velgen zou ik laten coaten. Veel slijtvaster!
 
Vandaag de hele dag gewerkt maar me vader is stiekem bezig geweest met nog meer schoonmaken :P
Wil em zo origineel mogelijk houden.
In ieder geval bedankt voor de tips voor de velg.

4vpnk9.jpg


PS:
Ga me rijlessen denk ik volgen bij VOC te Helmond, iemand hier ervaring mee?
Heb de search al gebruikt maar kon niet heel veel nuttigs vinden.
 
Laatst bewerkt:
Je doet PRECIES hetzelfde als ik, groene cb350f kopen, opknappen ( wat bij mij niet echt goed is uitgevallen trouwens :P ) en dan lessen. Lekker orrigineel houden inderdaad.

Succes, ik volg.
 
Whahaha, zie het inderdaad maar als leer topic :P Hopelijk is je cilinderkop wel in goede staat, vaak is het schroefdraad dol, wees verstandig, en zet er meteen helicoils in, anders krijg je hetzelfde gezeur als ik nu heb.
 
Hij deed het perfect voordat hij is weggezet dus ik neem aan de cilinderkop nog wel in goede staat verkeerd.
Maar ik zal er iig op letten bedankt voor de tip.

PS: zal ook nog even zoeken of ik nog een foto kan vinden van hoe hij was, zat nog een windscherm en kuip op.
 
Lopend weggezet? Dan even de oude benzine uit de carburateurs laten lopen (schroefjes even losdraaien en bakje eronder) . Olie peilen. Accu aansluiten en ik voorspel dat die start.....
 
Ook ff andere olie in mikken. Olie trekt vocht aan en als die een tijdje heeft gestaan is de kwaliteit niet meer je van het...
 
Jep lopend weggezet het is een erfstuk en sinds me oom is overleden is hij niet gebruikt vandaar.
Maar de elektra is op bepaalde plekken losgeraakt door het verhuizen van de motor.
Het gaat om de kabels achter het 350 Four kapje onder de zadel.
En de kickstarter is kapot, hij kickt door? als je kickt slaat hij om zeg maar weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen :P alleen het pedaal en de arm is niet goed niet het deel naar het blok.
Maar zal vast de oude benzine eruit laten lopen dan.
Hij loopt gewoon op euro 95 neem ik aan?
Heb al best veel gegoogeld of ik nu loodvervanger moet gebruiken of niet maar het is ongeveer 50-50 wat ik tegenkom sommige zeggen van wel sommige niet.
Lijkt me eerlijk gezegd nogal onlogisch aangezien er in japan nooit benzine met lood is gebruikt?
Thanks voor de tips
 
Laatst bewerkt:
gewoon euro 95 tanken is prima.
gelukkig heeft die ook een elektrische start :-), maar de kickstarter moet het uiteraard ook doen.
als je niet weet welk kabeltje waar moet laat dan foto's zien en we gaan je helpen.
 
33vnuxz.jpg

Heeft iemand toevallig nog een kickstarter te koop liggen?
Niet zo veel zin om een nieuwe te kopen is me wat te duur.
Kan em denk ik met kickstarter toch starten zonder dat ik alle bedrading gefixt heb?

k0ocrb.jpg

Daar zit het grootste probleem qua kabels geen idee welke bij welke/wat hoort.
 
Laatst bewerkt:
Hij loop in iedergeval niet zolang je er geen zekering in doet. Die 2 kabeltjes met dezelfde uiteinden ( die rode draadjes, waarvan 1 door dat blauwe dingetje heen loopt ) daar moet de zekering in, bij mij zat er een 15 ampere in.
 
Ah ok moet morgen toch werken @ de praxis dus zal er meteen ff eentje meenemen.
Het zijn van die cylinder vormige zekeringen net als een lamp denk ik of steekzekeringen?
 
Laatst bewerkt:
straks na school ff oliefilter vervangen, hoop dat het lukt moer zit nogal vastgeroest
Ben ook al bij motorgarage langsgeweest die verwees me naar bijpiet.nl voor de kickstart dus na school ff een lijstje maken met wat ik allemaal nodig heb.

En graag gedaan hoor Timen, jij bedankt voor de link anders had ik em nog niet :P
 
Laatst bewerkt:
Hahaha Piet! Daar moet je eens langs gaan als je de kans hebt :) Is volgens mij alleen op donderdag-vrijdag zaterdag middag geopend? Op zijn site staat ook woensdag maar paar weken geleden was hij dicht (op hek staan andere openingstijden).
 
Heb em een mailtje gestuurd, ben volgende week de hele week weg dus ik kan toch pas na de vakantie weer het is maar een 40min rijden met de auto dus de afstand valt gelukkig wel mee :)
En op zijn site staat woensdag op afspraak maarja moet gewoon naar school dus zou toch alleen maar vrijdag kunnen.
 
Piet is de kerel met de lange gekrulde haren en tatoeages van zijn nek tot aan zijn tenen :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan