Omg. Gorcum - De Motobliekers 5 - die ook hitte trotseren

Status
Niet open voor verdere reacties.
oh ja...ook in 't nieuwe gedeelte...
full


full


:+
 
MOOOOOOOOGUUUUUUUUH! :W

ik ben nog een beetje in de feestsfeer :+
wat een avond heb ik weer gehad ik was 7.00 thuis lijkt wel of mijn hoofd tussen de bankschroef heeft gezeten zeg B| maar gezellig was het zeker!
 
MOGUUUUUUUUUH! :W

vandaag met die ouwe van me met de fazerrit mee die georganiseerd is op het forum ben benieuwd!
het is in ieder geval heerlijk weer *O*
 
Op paasmaandag effe bij motoport r-dam geweest.

We waren op tijd aanwezig dus even gevraagd hoe dat demorijden in zijn werk ging.
Ik wilde graag de nieuwe gixxer 750 proberen en mijn maat de kawa Z750 .
Geen probleem,de gixxer had overigens net 200 km op de telller.
Omdat 't nog rustig was gingen we met een voorrijder en een hekkesluiter(motoport mensen),met zijn vieren dus.
Dat zal wel soppen worden dus dachten we......

Huh,hoe verkeerd kan je 't hebben,werd ons verteld als 't te hard ging dat de hekkesluiter ons op zou vangen.
Te hard ging 't zeker niet,maar er werd serieus op snelheid en sportief doorgereden.
Zeker een half uur gereden richting vlaardingen,vol op 't gas invoegen en doorblaffen achter de voorrijder.
Met gemak de 180 aangetikt waarbij we hun tempo dus gevolgd hebben.Daarna binnendoor terug voor wat serieus bochtenwerk.
Wat een wereld van verschil met de Srad!

Remmen zoals je gewend bent levert een hardduikende fiets op,dus dat moet met wat meer beleid.
Sturen is alsof 't niks voorsteld en reactie op 't gas is al gauw goed voor een liftend wiel.

Bij terugkomst geen verkoopgezeur maar een relaxed praatje en daarna een bak koffie en ontbijt.
Al met al een superervaring.

@Perox,zat ik vrijdagavond achter jou bij de texaco om een uur of acht?
 
Op paasmaandag effe bij motoport r-dam geweest.

We waren op tijd aanwezig dus even gevraagd hoe dat demorijden in zijn werk ging.
Ik wilde graag de nieuwe gixxer 750 proberen en mijn maat de kawa Z750 .
Geen probleem,de gixxer had overigens net 200 km op de telller.
Omdat 't nog rustig was gingen we met een voorrijder en een hekkesluiter(motoport mensen),met zijn vieren dus.
Dat zal wel soppen worden dus dachten we......

Huh,hoe verkeerd kan je 't hebben,werd ons verteld als 't te hard ging dat de hekkesluiter ons op zou vangen.
Te hard ging 't zeker niet,maar er werd serieus op snelheid en sportief doorgereden.
Zeker een half uur gereden richting vlaardingen,vol op 't gas invoegen en doorblaffen achter de voorrijder.
Met gemak de 180 aangetikt waarbij we hun tempo dus gevolgd hebben.Daarna binnendoor terug voor wat serieus bochtenwerk.
Wat een wereld van verschil met de Srad!

Remmen zoals je gewend bent levert een hardduikende fiets op,dus dat moet met wat meer beleid.
Sturen is alsof 't niks voorsteld en reactie op 't gas is al gauw goed voor een liftend wiel.

Bij terugkomst geen verkoopgezeur maar een relaxed praatje en daarna een bak koffie en ontbijt.
Al met al een superervaring.

@Perox,zat ik vrijdagavond achter jou bij de texaco om een uur of acht?

Als je dit als achterkant zag, dan zat je achter mij!

1243379704_5_ENf1.jpeg
 
Op paasmaandag effe bij motoport r-dam geweest.

We waren op tijd aanwezig dus even gevraagd hoe dat demorijden in zijn werk ging.
Ik wilde graag de nieuwe gixxer 750 proberen en mijn maat de kawa Z750 .
Geen probleem,de gixxer had overigens net 200 km op de telller.
Omdat 't nog rustig was gingen we met een voorrijder en een hekkesluiter(motoport mensen),met zijn vieren dus.
Dat zal wel soppen worden dus dachten we......

Huh,hoe verkeerd kan je 't hebben,werd ons verteld als 't te hard ging dat de hekkesluiter ons op zou vangen.
Te hard ging 't zeker niet,maar er werd serieus op snelheid en sportief doorgereden.
Zeker een half uur gereden richting vlaardingen,vol op 't gas invoegen en doorblaffen achter de voorrijder.
Met gemak de 180 aangetikt waarbij we hun tempo dus gevolgd hebben.Daarna binnendoor terug voor wat serieus bochtenwerk.
Wat een wereld van verschil met de Srad!

Remmen zoals je gewend bent levert een hardduikende fiets op,dus dat moet met wat meer beleid.
Sturen is alsof 't niks voorsteld en reactie op 't gas is al gauw goed voor een liftend wiel.

Bij terugkomst geen verkoopgezeur maar een relaxed praatje en daarna een bak koffie en ontbijt.
Al met al een superervaring.

@Perox,zat ik vrijdagavond achter jou bij de texaco om een uur of acht?
Dat is zeker leuk, maar ik denk voortaan wel na als ik zo'n demoritje doe en het tempo zo omhoog gaat. Ik heb nl. ooit eens een Ducati demodag gehad en daar hadden we een voorrijder die de route blijkbaar niet goed verkend had en zodoende heel de dag een flitspaal over het hoofd heeft gezien. Ik had er met de Monster dus eentje te pakken van 108km/h (na correctie) en met de Multistrada 69km/h waar je 60 mag. Naast mijn prenten waren er 35 uitgedeeld waaronder een aantal met meer als 50 te hard. Die laatste van 69km/h had me waarschijnlijk ook overkomen als ik alleen had gereden want het is ooit een 80km/h weg geweest en nog steeds als zodanig ingericht. Dus het nodigt ook wel uit om te hard te rijden. Meest frustrerende is nog wel dat ik die dag nooit een paal heb zien staan en er daarna ook nog een paar keer geweest ben en ook niks heb gezien. Of hij moet in een kliko/aanhanger etc verstopt hebben gezeten...
Ik was iig een goede €500 lichter en dat geld had ik liever ergens anders aan uitgegeven.

Maar dat vind ik zo mooi van een demorit, dat je een merk/motorfiets kunt proeven zonder verdere verplichtingen. Een dealer/importeur ziet het als reclamemiddel en niet als verkoopmiddel. Laat mensen kennis maken met je merk en ze gaan het de volgende keer (liefst zo snel mogelijk natuurlijk) hopelijk in overweging nemen. Voor mij neemt het iig wel een barriere weg want ik zal niet zomaar een proefrit doen terwijl ik toch geen interesse in koop heb. Maar zo'n kennismaking zonder verplichtingen is gewoon leuk.

Mij had de Z750 erg leuk geleken, maar ik had dat weekend al 1000km en die week 2500km op de teller staan. Dus ff een rustdag qua motorrijden was wel welkom ;)

Overigens heeft 14 en 15 mei Motorcentrum West in Naaldwijk een Yamaha demodag. Misschien dat ik daar ga kijken, ben toch wel benieuwd naar de FZ8. Ben daar wel eens eerder geweest en wou toen met de FZ6 rijden, maar die zat toen al volgeboekt. Enige mogelijkheid die ik nog had was een R6, ook geen straf :+
Yamaha Motor Europe
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan