Omg. Gorcum - De Motobliekers 5 - die ook hitte trotseren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Middag! :W

Koekblikspam:

Dit zijn wel heule vette velgen!!!! Alleen is 20" voor mij teveel om comfort te houden en je moet er teveel voor aanpassen aan je wielkasten. 19" zijn ook te krijgen 9,5j met een ET van 45, Setje Yokohama's in de maat 225/35/19 erom en klaar is Bully! *O*
(nog wel heel even sparen....)

thumb.aspx

thumb.aspx
 
ik meld me ook weer.

28-4 op zolder gereden en dit was niet gegaan zoals we gehoopt hadden in totaal maar 2 volle sessie gereden en 2 x 2 rondjes.
van de eerste sessie heb ik maar 2 rondjes gereden omdat ik velgen moest wisselen.
daarna een sessie met regenbanden op droog gereden 2:04 als resultaat.
3e sessie toch maar weer de super corsa's er op na 2 rondje rode vlag i.vm een zware crach door een ontplofte zx10r en een oliespoor van 300 meter.
wel in het eerste rondje gelijk een 2:04
toen begon het weer te gieten en zo snel mogelijk de regenbanden er weer onder.
maar we waren 20 min te laat met wisselen dus niet gereden.
5e sessie stralend weer 25graden dikke zon en starten op mijn regenbanden.
2:00'en een beetje gereden durfde niet harder rond te gaan geen enkele vrij ronden extreem veel nivo verschil en een motor die geen vertrouwen gaf op de regen banden.
dan is een 2:00 nog wel aardig denk ik.
volgende x dus beter.

29-4 cpz met msl

hele dag stralend weer alle sessies gereden.
ik ben 9e in de msl cup geworden tot 750 cc.
met een snelste tijd van 2:09,2
met deze tijd ben ik wel tevreden ik hopop met de srad nog wel wat er af te kunnen rijden maar dat zal hooguit 5 sec zijn denk ik.
de gasrespons was vreselijk of hij deed nix of hij gaf alles viel eigenlijk niet mee te rijden.
en bocht uit liet ik vreselijk veel tijd liggen.
dus als dit probleem opgelost is zal het wel een stuk beter gaan.

nu kijken hoe het 4 mei op assen gaat hopelijk heb ik daar wat minder last van een agresieve gasresponse.
 
@Perox: was leuk om een stukkie te tuffen samen. Hoop dat je t niet te langzaam vond gaan, zoals gezegd ben ik momenteel ERG zuinig op m'n rijbewijs.... :X

@Bully: superdikke velgen, erg mooi model maar als ik t eerlijk mag zeggen net een maatje té. Wat voor koekblik rij jij, ook een Mazda 6? Dan zou ik voor 18" gaan... En dat kost je al flink wat comfort.

@Blola: leuk verslagje! :Y Balen van je gasrespons, injectieprobleem? Of rij jij nog de carburateur versie? Nou ja, je gaat toch langs Hoegee, kunnen ze je vast helpen. En van dat constant banden wisselen met een regen/zon dag daar zou ik helemaal gestoord van worden. :P
 
@Perox: was leuk om een stukkie te tuffen samen. Hoop dat je t niet te langzaam vond gaan, zoals gezegd ben ik momenteel ERG zuinig op m'n rijbewijs.... :X

@Bully: superdikke velgen, erg mooi model maar als ik t eerlijk mag zeggen net een maatje té. Wat voor koekblik rij jij, ook een Mazda 6? Dan zou ik voor 18" gaan... En dat kost je al flink wat comfort.

@Blola: leuk verslagje! :Y Balen van je gasrespons, injectieprobleem? Of rij jij nog de carburateur versie? Nou ja, je gaat toch langs Hoegee, kunnen ze je vast helpen. En van dat constant banden wisselen met een regen/zon dag daar zou ik helemaal gestoord van worden. :P

het is een injectie 4 mei moet ik rijden op assen en ik heb nu maar weer de orginele pijp er op zitten samen met de orginele airbox dan maar wat minder pk maar wel een goed handelbare motor
 
@Perox: was leuk om een stukkie te tuffen samen. Hoop dat je t niet te langzaam vond gaan, zoals gezegd ben ik momenteel ERG zuinig op m'n rijbewijs.... :X


Nee, vond het een lekker tempo :] Ik heb mn rijbewijs ook hard nodig dus ik blijf liever ook onder 50km/h te hard ;) Af en toe wat uitschieters dik boven de 200 _O-
 
Laatst bewerkt:
:Y en :Y :+

Weet alleen niet of ik het red zonder uitrollen van de wielkasten. Weet jij daar iemand voor?

hangt af van waar ie aanslijt. in het midden van je kuipen, of aan de randen?
randen kun je om laten rollen idd. denk dat onze opel-man daar wel raad mee weet ;)
en anders zelf voorzichtig met het hamertje. als je pecht hebt gaat de lak bij een proffesional ook scheuren en krijg je alsnog de rekening voor het overspuiten! Het afwegen waard :+
 
Laatst bewerkt:
ik meld me ook weer.

28-4 op zolder gereden en dit was niet gegaan zoals we gehoopt hadden in totaal maar 2 volle sessie gereden en 2 x 2 rondjes.
van de eerste sessie heb ik maar 2 rondjes gereden omdat ik velgen moest wisselen.
daarna een sessie met regenbanden op droog gereden 2:04 als resultaat.
3e sessie toch maar weer de super corsa's er op na 2 rondje rode vlag i.vm een zware crach door een ontplofte zx10r en een oliespoor van 300 meter.
wel in het eerste rondje gelijk een 2:04
toen begon het weer te gieten en zo snel mogelijk de regenbanden er weer onder.
maar we waren 20 min te laat met wisselen dus niet gereden.
5e sessie stralend weer 25graden dikke zon en starten op mijn regenbanden.
2:00'en een beetje gereden durfde niet harder rond te gaan geen enkele vrij ronden extreem veel nivo verschil en een motor die geen vertrouwen gaf op de regen banden.
dan is een 2:00 nog wel aardig denk ik.
volgende x dus beter.

29-4 cpz met msl

hele dag stralend weer alle sessies gereden.
ik ben 9e in de msl cup geworden tot 750 cc.
met een snelste tijd van 2:09,2
met deze tijd ben ik wel tevreden ik hopop met de srad nog wel wat er af te kunnen rijden maar dat zal hooguit 5 sec zijn denk ik.
de gasrespons was vreselijk of hij deed nix of hij gaf alles viel eigenlijk niet mee te rijden.
en bocht uit liet ik vreselijk veel tijd liggen.
dus als dit probleem opgelost is zal het wel een stuk beter gaan.

nu kijken hoe het 4 mei op assen gaat hopelijk heb ik daar wat minder last van een agresieve gasresponse.

lekker "weekend" gehad kerel! *O*
nice results!

ben vanmiddag nog bij je overburen geweest... afgekeurde tuinset voor broertje opghaald :+
volgende keer zal ik van te voren effe bellen, dan kan ie die kleine van jou ook eens zien *O*
 
Laatst bewerkt:
fazer rit was erg leuk!
ookal had ik verwacht dat het tempo wat laag zou liggen is het me echt meegevallen echt heerlijk gereden en heerlijk zitten nabrakken op de motor na het drukke weekend O-)
 
@Perox: was leuk om een stukkie te tuffen samen. Hoop dat je t niet te langzaam vond gaan, zoals gezegd ben ik momenteel ERG zuinig op m'n rijbewijs.... :X

@Bully: superdikke velgen, erg mooi model maar als ik t eerlijk mag zeggen net een maatje té. Wat voor koekblik rij jij, ook een Mazda 6? Dan zou ik voor 18" gaan... En dat kost je al flink wat comfort.

@Blola: leuk verslagje! :Y Balen van je gasrespons, injectieprobleem? Of rij jij nog de carburateur versie? Nou ja, je gaat toch langs Hoegee, kunnen ze je vast helpen. En van dat constant banden wisselen met een regen/zon dag daar zou ik helemaal gestoord van worden. :P
Inderdaad Mazda 6, en ik heb nu 18 inch eronder zitten. Origineel wat bij deze uitvoering hoort en comfort valt reuze mee!
 
Dan heb je n dikke uitvoering, als je standaard al 18" hebt... :9~
Ik rij een Mondeo, ben van standaard 16" 205 breed naar 17" 225 breed gegaan en dat voel ik al!
:Y van de benzineversies de meest potente (2.5l), maar vooral qua uitvoering het mooiste (vind ik i.i.g.) ;)

Voor de duidelijkheid:

998113829_6_W_rf.jpeg



Sorry voor al dat koekblikgelul, maar ja, als je geen motor meer hebt en ook van mooie auto's houd..... :X
 
Laatst bewerkt:
:Y van de benzineversies de meest potente (2.5l), maar vooral qua uitvoering het mooiste (vind ik i.i.g.) ;)

Voor de duidelijkheid:

[afbeelding]


Sorry voor al dat koekblikgelul, maar ja, als je geen motor meer hebt en ook van mooie auto's houd..... :X
Nice!!
Geeft niks hoor, komt hier wel vaker koekblik geneuzel voorbij. ;)
Ik mag binnenkort een koekblik van de baas gaan uitzoeken (als ik tenminste niet de pech heb er eerst één van een vertrokken collega te moeten "oprijden"....)
 
Als we het toch over koekblikken hebben.. even een (simpel) vraagje, bij mn auto z'n mn remblokken aan vervanging toe en lekt een schokbreker olie, nu is mijn vraag..

zijn dit simpele dingen om te doen ? en dan alle schokbrekers tegelijkertijd, per twee of per stuk vervangen ? Of het toch maar door de garage laten uitvoeren. Hou namelijk zelf niet zo giga van sleutelen aan auto's.

oja, het is seat cordoba cupra'tje uit '00 :)
 
Laatst bewerkt:
Als we het toch over koekblikken hebben.. even een (simpel) vraagje, bij mn auto z'n mn remblokken aan vervanging toe en lekt een schokbreker olie, nu is mijn vraag..

zijn dit simpele dingen om te doen ? en dan alle schokbrekers tegelijkertijd, per twee of per stuk vervangen ? Of het toch maar door de garage laten uitvoeren. Hou namelijk zelf niet zo giga van sleutelen aan auto's.

oja, het is seat cordoba cupra'tje uit '00 :)

Schokbrekers vervangen lijkt mij niet het meest simpele om te doen zonder goed gereedschap, aangezien je de veren naar mijn idee dan ook weer op spanning terug moet zetten.. staat nogal wat kracht op..
 
Schokbrekers vervangen lijkt mij niet het meest simpele om te doen zonder goed gereedschap, aangezien je de veren naar mijn idee dan ook weer op spanning terug moet zetten.. staat nogal wat kracht op..

Ik heb hier wel een setje veerspannertjes liggen, mag je zo gebruiken ;)
maareh, lekke schokdempers zijn de beste smoes om direct een verlagings setje eronder te gooien he O-)
remblokken stelt helemaal niks voor ;)

nadeel van schokdempers is het uitlijnen achteraf. dat kun je helaas niet zelf doen en ben je dus zowiso al 40-80 euro kwijt afhankelijk van (vierkant uitlijnen heb ik het dan over!)
btw. je kunt volgensmij gewoon 1 schokdemper vervangen. echter die andere zitten er al net zo lang onder...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan