Kawasaki er6 (N) & (F) Part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
FZ6N en Hornet van 2004? Dan zeker voor de ER-6 gaan! Ik vind (zoals eerder gezegd) de handelbaarheid van de ER-6 fantastisch. Dit komt o.a. doordat volledig motorblok evenals uitlaat (grofweg) in het midden van de motor geplaatst is, en hierdoor dus een centraal zwaartepunt (onder de billen) ontstaat. Om het in simpel Nederlands uit te leggen (voor ik weer kritische opmerkingen krijg!)Ik ben sowieso geen Yamaha fan, vandaar de kritische noot aan het begin, en de hornet van voor 2008 vindt ik persoonlijk weinig onderscheidend en saai....sorry :/

Allergrootste voordeel vergeten: HET IS EEN 2-CILINDER! Lekker veel koppel onderin.... :}


Persoonlijk vindt ik de FZ6N een erg lelijke motor. de voorkant,achterkant zien er niet uit! (let wel dit is persoonlijk)! Een Er6 is een vergevende motor, kleine stuur,rem foutjes coriceer je gemakkelijk. Veel koppel onderin om even lekker bij het optrekken het gas open te gooien. + 2 cilinder ipv 4 is meer speels en mindeer sneller op uit gekeken
 
Persoonlijk vindt ik de FZ6N een erg lelijke motor. de voorkant,achterkant zien er niet uit! (let wel dit is persoonlijk)! Een Er6 is een vergevende motor, kleine stuur,rem foutjes coriceer je gemakkelijk. Veel koppel onderin om even lekker bij het optrekken het gas open te gooien. + 2 cilinder ipv 4 is meer speels en mindeer sneller op uit gekeken

Alels wat deze man zegt: helemaal waar :} Al het geld van Yamaha gaat naar de Yamaha van Lorenzo waardoor ze geen geld overhouden voor de design-afdeling haha (grapje....) ;)
 
Nieuwe ER6 vind ik wel minder mooi als eerste model, koplamp lijkt teveel op die van honda (volgens mij van de cb600).
Knipperlichten zijn jammer genoeg ook weer los en niet geïntegreerd.
Achterkant is dan wel weer netter met gebogen achterbrug
 
Alels wat deze man zegt: helemaal waar :} Al het geld van Yamaha gaat naar de Yamaha van Lorenzo waardoor ze geen geld overhouden voor de design-afdeling haha (grapje....) ;)
Moet wel eerlijk bekenen dat ik hoop om zaterdag a.s. einderlijk eens een proefrit te kunnen maken op een andere motor (afhankelijk of het weer dit toelaat).
Gelukkig zit Yahama niet in de optie! Of kawasaki of Honda ...
 
Idem! Ik deel deze mening geheel

Als je had gelezen was ik het niet met alles wat hij zei eens..

trollface.jpg
 
Moet wel eerlijk bekenen dat ik hoop om zaterdag a.s. einderlijk eens een proefrit te kunnen maken op een andere motor (afhankelijk of het weer dit toelaat).
Gelukkig zit Yahama niet in de optie! Of kawasaki of Honda ...

1102400.jpg


What's wrong with the ER6N?
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

What's wrong with the ER6N?

Hahaha,
Nothing. Maar soms wil je eens wat anders (groter,meer vermogen).
Maar zou zomaar kunnen dat het nog lang, heel lang gaat duren hoor.
En ik vindt mijn 2008 model al stukken minder mooi als het 2009/2010 .... modellen. dus graag inruilen en bijbetalen of iets anders rijden (ook ivm snelweg)
 
Alvast bedankt iedereen voor de uitleg !

Na heel wat review en rondrit filmpjes te bekijken op youtube ben ik eigenlijk echt wel onder de indruk van de ER6N ...

Zowieso ga ik zeker nog eens testrit met de honda maken, maar momenteel ben ik meer geneigd naar de ER6N.

Blijkt bij veel reviews uit te komen als de beste motor tegenover andere nakeds.
En als deze heel vergevingsgezind is tegenover een beginner is dit net wat ik zoek.
Met toch die bepaalde kracht voor als het eens moet.

Ik hou jullie zeker op de hoogte !
 
Alvast bedankt iedereen voor de uitleg !

Na heel wat review en rondrit filmpjes te bekijken op youtube ben ik eigenlijk echt wel onder de indruk van de ER6N ...

Zowieso ga ik zeker nog eens testrit met de honda maken, maar momenteel ben ik meer geneigd naar de ER6N.

Blijkt bij veel reviews uit te komen als de beste motor tegenover andere nakeds.
En als deze heel vergevingsgezind is tegenover een beginner is dit net wat ik zoek.
Met toch die bepaalde kracht voor als het eens moet.

Ik hou jullie zeker op de hoogte !


En vergeet niet ... Er zijn modellen (ik dacht vanaf 2006) met ABS dit kan nog welleens makkelijk zijn ...!
 
Alvast bedankt iedereen voor de uitleg !

Na heel wat review en rondrit filmpjes te bekijken op youtube ben ik eigenlijk echt wel onder de indruk van de ER6N ...

Zowieso ga ik zeker nog eens testrit met de honda maken, maar momenteel ben ik meer geneigd naar de ER6N.

Blijkt bij veel reviews uit te komen als de beste motor tegenover andere nakeds.
En als deze heel vergevingsgezind is tegenover een beginner is dit net wat ik zoek.
Met toch die bepaalde kracht voor als het eens moet.

Ik hou jullie zeker op de hoogte !
Goede omschrijving!

De ER6N is een super fiets om mee te beginnen vanwege zijn makkelijke handling en vergevingsgezindheid, maar ook ervaren rijders kunnen er heel veel lol mee beleven, want het is echt geen langzaam beestje. Dit staat dan ook in vrijwel alle magazines.

Zijn grootste concurrent is de Suzuki Gladius.
Ten opzichte van de Gladius heeft de Kawa wat sportievere vering en rijwielgedeelte, terwijl de Gladius wat meer op confort gericht is.
Het blok van de Suzuki is echter nog wat soepeler dan de ER6, en is onderin nog iets levendiger.
 
Honda zien we wel door de vingers *D , Yamaha is pure topicvervuiling!! :r
Maar dat is nog eens totale controle....wow :} en dat op een CBR600RR met pakweg 105pk.

Dat is wel even een andere manier van bochtjes nemen zoals wij doen.
Ik kwam trouwens een soort gelijk filmpje tegen van de "Las Vegas Police"te vet op dikke choppers gelijkwaardige trics en bochten
 
Alvast bedankt iedereen voor de uitleg !

Na heel wat review en rondrit filmpjes te bekijken op youtube ben ik eigenlijk echt wel onder de indruk van de ER6N ...

Zowieso ga ik zeker nog eens testrit met de honda maken, maar momenteel ben ik meer geneigd naar de ER6N.

Blijkt bij veel reviews uit te komen als de beste motor tegenover andere nakeds.
En als deze heel vergevingsgezind is tegenover een beginner is dit net wat ik zoek.
Met toch die bepaalde kracht voor als het eens moet.

Ik hou jullie zeker op de hoogte !

De keuze is heel eenvoudig:

*O* *O* *O* *O*
*O* ER6N RULES! *O*
*O* *O* *O* *O*

*D




Nu effe serieus: is echt een ideale beginner, niet te zwaar, maar wel vinnig genoeg om niet te gaan vervelen. Qua vergelijk met soortgelijke motors bij andere merken heeft de zithouding vooral de doorslag gegeven, die voelde voor mij net ietsje natuurlijker aan, maar dat moet je zelf testen natuurlijk. Maar ik ben nog altijd heel erg blij met mijn keuze :Y
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR600RR

Zie specifications...

En misschien is er voor het één uitgegaan van A-wiel PK's en bij de andere krukas-PK's.

105 op t achterwiel lijkt me wel realistisch.

Maar plz stop talking about Honda ;)

Zijn inderdaad achterwielpk's...

Om het maar eens over Kawa te hebben dan: morgen ga ik de Z1000sx testrijden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan