Race accu 638 gram !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurio

Die hard MF'er
27 feb 2010
395
0
Akersloot
Bijna nieuwe(1 maand oud) lichtgewicht race accu opgebouwd uit 8 a123 cellen. Weegt slechts 638 gram, hetgeen een gewichtsbesparing van ongeveer 3,5 kg opleverd.
Deze accu is te licht voor mijn huidige motor 1000cc twin, start prima maar dagteller springt op nul(bij koude start na 2 weken stilstaan).
Ik heb dus dezelfde gekocht, maar dan met 12 cellen, waardoor deze overbodig is geworden.
Voor een motorfiets tot 600cc is deze accu perfect geschikt.
Wegens kleine afmetingen t.o.v een loodaccu, met een schuimen opvulling voor in de accubak erbij.
Verkocht
ttuurio@hotmail.com
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Deze batterijen kunnen gewoon 1:1 overgezet worden ter vervanging van de originele accu? Inclusief gebruik van de originele herlaadt methode dmv gebruik van dynamo zonder enige modificaties? En dat voor een normale periode?
 
Aangezien ze nieuw 90 DOLLAR zijn dus 61 EURO bied ik 30 euro.

Ooh jee kregge we dat weer :+

Die jongen is em helemaal op de (water)fiets wezen halen,weet je wat dat kost O-)

Wel handig accuutje,ook zeker voor de zelfbouwers die weinig ruimte willen besteden aan de accu !

Succes met de verkoop en ben eigenlijk wel benieuwd nr de levensduur van de accu :Y

Groeten Magnamannetje.
 
Deze batterijen kunnen gewoon 1:1 overgezet worden ter vervanging van de originele accu? Inclusief gebruik van de originele herlaadt methode dmv gebruik van dynamo zonder enige modificaties? En dat voor een normale periode?



Ben ook wel benieuwd!

En of die het een beetje doet op een druppellader?
 
Geen flauw idee, maar The King weet er alles van af. Dus voor vragen gelieve The King te raadplegen :)



Je weet er niets vanaf maar je hebt wel weer dezelfde gekocht maar dan zwaarder :? Je houdt graag van spannend?
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat ik er alles vanaf weet, over prijzen kan ik vaak wel wat zeggen. 85 euro is iig te veel (geweest), dus de koper zal blij met je zijn :)
 
Vanwege de verhelderende antwoorden |( , zelf maar eens geg00gled ..

Enig onderzoek wijst uit dat het laden van deze A123 battery packs zou moeten gebeuren op een gecontroleerde wijze. Het type battery pack schijnt kritisch te zijn met overladen etc. De juiste manier van laden is de laad stroom en spanning in de gaten te houden volgens een bepaald patroon. Dat kan je eventueel zelf handmatig maar er zijn ook speciale laadt controllers voor op de markt.

Maw, je kan deze accu rechtstreeks op het originele laad circuit van de motor aansluiten maar de levensduur van deze battery pack zal dan niet volgens specificaties zijn (lees verre van ideaal). Wil je zo lang mogelijk genieten van deze battery pack icm de meest optimale omstandigheden zul je een aparte laadt controller erbij moeten halen om dit te bereiken!
 
Laatst bewerkt:
voor wie niet iets apparts wil bijkopen of niet vertrouwd op de zelfde battery in de motor als in zijn zaklamp... voor een lichtere accu (en de laadspanning van de motor is niet hoger dan 14.4V) kan je ook hier kijken, zijn start accu's die wel op het systeem kunnen worden aangesloten zonder tussen apparaat, zijn dan ook wel wat duurder hoor

of het wat is, geen idee...
 
voor wie niet iets apparts wil bijkopen of niet vertrouwd op de zelfde battery in de motor als in zijn zaklamp... voor een lichtere accu (en de laadspanning van de motor is niet hoger dan 14.4V) kan je ook hier kijken, zijn start accu's die wel op het systeem kunnen worden aangesloten zonder tussen apparaat, zijn dan ook wel wat duurder hoor

of het wat is, geen idee...

Wat je zegt klopt niet, er staat in de ad het volgende "Het is niet aanbevolen om een gewone acculader te gebruiken. Met name druppelladers zijn funest voor de Super B accu. Daarom adviseren wij om alleen de Super B acculader te gebruiken."

Geldt dus excact hetzelfde voor als de A123 battery packs ... :Y alleen is raceshop +300% duurder :')
 
Laatst bewerkt:
ja, duurder istie wel ja :Y had ik ook gezegd toch...

" Laden: de Super B accu mag tot een spanning van 14,4 Volt geladen worden"
" Het is niet aanbevolen om een gewone acculader te gebruiken. Met name druppelladers zijn funest voor de Super B accu. Daarom adviseren wij om alleen de Super B acculader te gebruiken."

bron: http://www.race-shop.nl/index.php/accu-streepje-s/super-b-5200-light
ik lees dit als, hij kan op een dynamo maar niet op een losse acculader of druppellader
en een deel van de prijs zit hem ook wel in het niet gebruiken van veredelde AA batterijtjes... want de genoemde cell heeft heel veel overeenkomsten met mijn zaklamp batterijtjes... en om daar mijn motor nu op te laten draaien :X voor mij hoeft het niet
 
De speciale lader kost overigens nog net geen 90 euro, dus op een accu van 300 euro een schijntje _O-

Staar je niet dood op de vorm van de accu, het zal mij niets verbazen dat de raceshop accu exact overeenkomt qua type accu als de a123 accu pack. Jammere is dat raceshop niet specificeert wat voor type accu het is .. begrijpelijk want dan trappen ze hun eigen prijsmodel onderuit :X
 
Laatst bewerkt:
Je kunt hier uren over praten, maar het werkt gewoon prima op een motor met standaard laadsysteem.
Mijn DRZ 400 eencylinder startte zelfs op 12v en 1ah maar dat was niet helemaal optimaal. laden enzo ging wel prima.
 
Je kunt hier uren over praten, maar het werkt gewoon prima op een motor met standaard laadsysteem.
Mijn DRZ 400 eencylinder startte zelfs op 12v en 1ah maar dat was niet helemaal optimaal. laden enzo ging wel prima.

Wat werkt prima en voor hoe lang?
 
A123 accu'tje. Tsja, hoe lang? hoe bedoel je dat? hij laadt gewoon bij dus in principe voor altijd, maar na 3mnd heb ik m'n motor verkocht met originele accu erin, dus als je dat bedoelt kan ik alleen zeggen 3 maanden. (Maar ik had 1ah, dat is echt te weinig, dan trekt zelfs je klokje de accu na verloop van tijd leeg, dat heb ik welleens gehad, toen moest ik even bijladen met de druppellader.)
 
Laatst bewerkt:
A123 accu'tje. Tsja, hoe lang? hoe bedoel je dat? hij laadt gewoon bij dus in principe voor altijd, maar na 3mnd heb ik m'n motor verkocht met originele accu erin, dus als je dat bedoelt kan ik alleen zeggen 3 maanden. (Maar ik had 1ah, dat is echt te weinig, dan trekt zelfs je klokje de accu na verloop van tijd leeg, dat heb ik welleens gehad, toen moest ik even bijladen met de druppellader.)


Ok, kan kloppen dat bevestigt het eea. op korte termijn laden gaat dat goed, ze geven ook aan dat die a123 accu packs niet zo kritisch zijn qua opladen maar zou je een lange periode gebruik willen maken (icm een ideale vermogens afgifte) van de accu geldt een bepaald specifiek laadschema / patroon!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan