MFMM 2011 De foto's

Lijkt me een heel goede keus om voor langere sluitertijden te gaan. Ik twijfel alleen of je niet ietsjes kortere sluitertijden moet gebruiken... Met portret fotografie moet je met close-ups vaak niet korter gaan als 1/50 ivm beweging van je onderwerp... Maarja... dan krijg je minder die enorme snelheidsbeleving die er nu wel in zit! :Y
Na wat oefening weet je bij welke brandpuntsafstand en welke snelheid van je onderwerp je nog een fatsoenlijk beeld kunt krijgen. Ik merkte dat ik zittend niet vloeiend genoeg kon meetrekken. Veel laatste foto's uit een serie waren zwaar bewogen |(
Een kitlens kan trouwens heel goede resultaten geven, de AF is vlot genoeg en zeker op dagen als deze kun je het diafragma makkelijk ietsjes knijpen voor hogere beeldkwaliteit.

Voor normale portret gebruik ik natuurlijk ook niet zo'n lange sluitertijd als bij deze foto's. Ben op de MFMM ook begonnen met iets langer maar dat werkte voor m'n gevoel niet, dus toen maar langer en zoals je zei diafragma geknepen. Het is even rotzooien, zeker voor de eerste keer, maar er zitten ook hele goede tussen en daar doe ik het dan voor :P hoop dat ze bij de volgende MFMM al weer een stuk mooier worden.

Wat betreft de kitlens, ben er inderdaad ook zeker niet ontevreden over. Moet zeggen dat ik de AF eigenlijk nooit gebruik, doe alles manual. Waarom? Omdat ik daar ook snel mee wil kunnen werken :P levert soms wel even wat gepruts op met instellingen wat je dan terugziet in de foto's, maar het is wel leuk om zelf te doen. :Y


De 2 seconden regel vind ik wel goed overigens, denk dat de foto's er in ieder geval niet slechter op worden _O-
 
ik was zojuist aan het denken, het Mac terrein is geen openbaar terrein, als daar de volgende keer nou eens de helft niet met motoren bezet wordt maar gebruikt als stuk waar wat gestunt kan worden, uiteraard zal het niet gewaardeerd worden als daar veel geburnd wordt maar wat wheelys enzo dat moet toch wel kunnen dan kan de politie daar toch niet veel aan doen of heb ik dat fout?? ik vond het stunten voorheen namelijk wel het mooie aan de meeting... zo zou je wellicht dat stukje weer terug kunnen brengen in de meeting zonder dat het nodig is dat de politie ons " het motortuig" komt vervelen
 
het effect van snelheid is toch panning genoemd?? ik had dit ook overwogen om te doen bij de mfmm maar heb hier ook nog niet zoveel ervaring in, net als ruppert fotografeer ik vaker stil staande opjecten dan heb je wat meer tijd om te spelen, dus ik ben voor safe gegaan deze keer. maar het effect op zich is inderdaad erg koewl vooral met de bike. sluitertijd ietjes langer zodat je een blur van de achtergrond krijgt en whoppa vette shots maar dan moet iedereen wel los van elkaar rijden en als het even kan niet te hard rijden anders is het geen doen...
Klopt is inderdaad panning. Ik fotografeer juist wel veel bewegende objecten (veel auto en motorsport) en de regel is eigenlijk dat je bij het uit de hand fotograferen 1/brandpuntsafstand=sluitertijd aan moet houden. Dus als je op 300mm fotografeert moet je 1/300e sec of korter nemen. Ik heb er met de mfmm ook bewust voor gekozen om schuin van voren te fotograferen. Je hoeft dan geen panning toe te passen (daar heb je te weinig tijd voor als iedereen zo kort achter elkaar rijdt, en ze rijden te langzaam) en schuin van voor heb je zowel de motorfiets als de berijder duidelijk in beeld. Daarnaast had ik mijn 70-300mm lens mee, dus dan wordt panning van zo dichtbij toch al onmogelijk :)
Ik vind het bij panning wel belangrijk dat het onderwerp gewoon scherp blijft, één van mijn favorieten die ik toevallig ook afgelopen weekend gemaakt heb is:

Pas op: Koekblik Alert​

IMG_4696bewerkt.jpg
 
Klopt is inderdaad panning. Ik fotografeer juist wel veel bewegende objecten (veel auto en motorsport) en de regel is eigenlijk dat je bij het uit de hand fotograferen 1/brandpuntsafstand=sluitertijd aan moet houden. Dus als je op 300mm fotografeert moet je 1/300e sec of korter nemen. Ik heb er met de mfmm ook bewust voor gekozen om schuin van voren te fotograferen. Je hoeft dan geen panning toe te passen (daar heb je te weinig tijd voor als iedereen zo kort achter elkaar rijdt, en ze rijden te langzaam) en schuin van voor heb je zowel de motorfiets als de berijder duidelijk in beeld. Daarnaast had ik mijn 70-300mm lens mee, dus dan wordt panning van zo dichtbij toch al onmogelijk :)
Ik vind het bij panning wel belangrijk dat het onderwerp gewoon scherp blijft, één van mijn favorieten die ik toevallig ook afgelopen weekend gemaakt heb is:

Pas op: Koekblik Alert​

[afbeelding]

gave foto, en nog scherp ook terwijl die auto ongetwijfeld niet langzaam rijd, ik zal je tips eens uitproberen heb me dr nog niet zo in verdiept dus dergelijke tips zijn altijd welkom *O*
 
Klopt is inderdaad panning. Ik fotografeer juist wel veel bewegende objecten (veel auto en motorsport) en de regel is eigenlijk dat je bij het uit de hand fotograferen 1/brandpuntsafstand=sluitertijd aan moet houden. Dus als je op 300mm fotografeert moet je 1/300e sec of korter nemen. Ik heb er met de mfmm ook bewust voor gekozen om schuin van voren te fotograferen. Je hoeft dan geen panning toe te passen (daar heb je te weinig tijd voor als iedereen zo kort achter elkaar rijdt, en ze rijden te langzaam) en schuin van voor heb je zowel de motorfiets als de berijder duidelijk in beeld. Daarnaast had ik mijn 70-300mm lens mee, dus dan wordt panning van zo dichtbij toch al onmogelijk :)
Ik vind het bij panning wel belangrijk dat het onderwerp gewoon scherp blijft, één van mijn favorieten die ik toevallig ook afgelopen weekend gemaakt heb is:

Pas op: Koekblik Alert​

[afbeelding]


Wauw!! Dat wil ik ook kunnen :D Ik ga je tips ook es uitproberen!
 
Hallo,

wellicht kan iemand mij helpen?

Ik zoek de eigenaar van een motor met kenteken MN-20-ZL

Tijdens de meeting met MFMM stond deze ergens hier op dit topic?

Hellup :W
 
Chapeau SPutnick :}
Curver eat your heart out }) ;)
Plan b :9~~


Heel erg gaaf SPutnick! Mooie animaties!

Ik was er helaas deze keer niet bij. Vakantieplannen gooiden roet in het eten. Zo te zien was het een herhaling van de MFMM september 2010 wat betreft politie -O- Misschien toch goed om eens over andere locaties na te denken?

Tot op de tweede MFMM 2011 :]
 
Een andere locatie maakt geen drol uit, de politie leest hier gewoon mee en is niet zo stom om dan ineens niet te komen.
 
dan moet je dit programma'tje ff downloaden

http://computertotaal.nl/article/21876/gemistdownloader-2-5-1-9.html

als je dan het programma opstart kan je kiezen uit verschillende download opties youtube enz dus dan klik je op youtube , als je dan op de youtube site bent met t filmpje klik je op delen dan krijg je een code die kopieer je en die plak je in de regel bij downloader gemist onder youtube en dan download ie m naar de locatie op je pc waar jij m wilt hebben *D

Oké dank voor je uitleg.

Mvgr. J.v.Soelen
 
Heel erg gaaf SPutnick! Mooie animaties!

Ik was er helaas deze keer niet bij. Vakantieplannen gooiden roet in het eten. Zo te zien was het een herhaling van de MFMM september 2010 wat betreft politie -O- Misschien toch goed om eens over andere locaties na te denken?

Tot op de tweede MFMM 2011 :]

thnx man *D
 
geniaal filmpje.





ergens anders afspreken heeft geen zin hoe moeten wij achter de locatie komen?. beter ergens op een afgesloten terrein waar mensen die graag willen stunten ook hun gang kunnen gaan.
Heb het al op het grote MFMM forum gezegt, gewoon Amersfoort links laten liggen en naar Mac. Den Dolder rijden..
Prima uitvalswegen ( lees stuntwegen) en vlakbij Amersfoort. ( 5-10 min)
Ook benzinepomp en tunneltje om je Db-killers te testen ;-)

Maar goed, amersfoort is ingebakken...
 
Alle fotograven (en met name Biglift, 1100dude, Panther1880 en Thebenmen) hartstikke bedankt voor alle mooie foto's! Ik heb van ons groepje (3 man) maar liefst zeventien foto's teruggevonden! *O*

GroteFoto-VLMHFEDL.jpg
 
Alle fotograven (en met name Biglift, 1100dude, Panther1880 en Thebenmen) hartstikke bedankt voor alle mooie foto's! Ik heb van ons groepje (3 man) maar liefst zeventien foto's teruggevonden! *O*

[afbeelding]
Die camera op je helm, ben je nou niet bang dat dat ding er af zal wapperen?
:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan