Streetfighter helm ervaringen?

Big Sexy MF

MF veteraan
24 mrt 2011
2.024
1
Beste mede MF'ers,

ik moet nog een helm aanschaffen, en de streetfighter helmen spreken me enorm aan. Ik vind de normale integraal helm te normaal, en een jet of police helm wil ik niet ivm veiligheid van de kin etc.


nu spreken de helmen van Bandit me wel aan, leuk design en model. Verwacht dat het een matzwarte helm wordt met donker visier, omdat de rest van het pak allemaal zwart leer is.

Heeft er iemand ervaring met deze Bandit helmen, of met andere vergelijkbare streetfighter helmen?

Het enige waar ik nog mijn vraagtekens bij zet, is het donker visier. Dat is een optie maar natuurlijk wel vele malen mooier dan de doorzichtige variant. Dit blijkt 's avonds wel lastig te zijn bij duisternis, doordat het dan weer te donker wordt.

is er bij iemand bekend of er ook een streetfigter helm is met een ingebouwd zonnevisier, wat in en uit te klappen is?

budget is ongeveer 300 euro.


alvast muchos gracias voor de reacties.
 
Eventuele optie waar je voor zou kunnen gaan mocht je geen hel met ingebouwd zonnevizier kunnen vinden is een meekleurend pinlock viziertje. HElpt tegen beslaan en tegen de zon. Rij er nu zelf al een tijdje mee rond en bevalt prima :)
 
www.pinlock.nl staat de informatie op. Was ik even vergeten te vermelden.
 
Met die bandits heb je een gigantische dode hoek.. De opening is namelijk maar heel klein..

Ik heb zelf deze:

00084czoom.jpg


Geen hele dure helm, ingebouwd zonnevizier, heerlijk luchtig in de zomer en om te bouwen tot "winter"helm met een ander kinstuk..

kawasaki_z1000_2010_0001.jpg

2010-KAWASAKI-Z1000.jpg



En, nee, dat ben ik niet, maar dat is wel mijn helm :P
 
Laatst bewerkt:
En wat dat donkere vizier betreft: Je kunt altijd een helder vizier meenemen (deed ik vroeger altijd, nu rij ik veel minder, dus is het een minder groot probleem) of voor noodgevallen een doorzichtige (veiligheids) bril in je tas/jaszak stoppen.

Let wel ff op of je vizier makkelijk te wisselen is, bij mijn oude Shoei kon ik het vizier wisselen met de helm op mijn hoofd, bij mijn AGV moest je eigenlijk een vergrootglas erbij hebben om het vizier er weer op te krijgen.
 
Met die bandits heb je een gigantische dode hoek.. De opening is namelijk maar heel klein..

Ik heb zelf deze:

[afbeelding]

Geen hele dure helm, ingebouwd zonnevizier, heerlijk luchtig in de zomer en om te bouwen tot "winter"helm met een ander kinstuk..

[afbeelding]
[afbeelding]


En, nee, dat ben ik niet, maar dat is wel mijn helm :P

opzich ook wel een leuke helm. zijn de open stukken aan de voorkant niet vervelend ivm rijwind in je ogen oid?
wat voor type is het exact?
 
Laatst bewerkt:
opzich ook wel een leuke helm. zijn de open stukken aan de voorkant niet vervelend ivm rijwind in je ogen oid?
wat voor type is het exact?
Mmmja, een beetje wel, ik vind de frisse lucht wel erg lekker en vind dat belangrijker dan een beetje rijwind. Ik rij er al twee jaar (bijna) elke dag mee, ook veel snelwegkilometers (rij meestal rond de 140-150 op een naked)
Afgelopen winter heb ik het winterkinstuk niet eens gemonteerd en gewoon met een col eronder gereden.

oh ja, je krijgt wel meer regen en vliegjes tegen je gezicht aan dan met een dichte helm..


Givi X.01
 
Laatst bewerkt:
thx voor de info AadmanZ, maar ik denk dat dit hem dan niet wordt.
liever een dichte helm voor moi....
 
Verwarrend, Streetfighter is ook een "merk" van helmen :-]

Oh en met betrekking tot de open helmen: Laatst was hier een brommer tegen een stoplicht gereden (drukker met de iphone dan met het verkeer). Ze had een pot/open helm. Alle tanden er uit :|
Ik doe m'n helm niet meer open! Dat was nog maar met een vaart van niks :|
 
Laatst bewerkt:
na nog wat speurwerk kom ik ook helmen tegen van oa Airoh, zowel klaphelmen (minder veilig dan intergraal lijkt me) van het type Mathisse RS alsmede ook integraal van het type TR1/2, deze hebben een groter vizier en geintegreerde zonnevisier. prijs valt ook erg mee. vind ik wel erg mooie modellen.


ook de Roof Boxer V heeft een groot gezichtsveld, alleen geen geintegreerd zonnevisier. ook de prijs is een stuk hoger.

heb deze helmen in de webwinkel van FC-moto.de gezien. prijzen lijken me goed. Aken is ook niet zo ver van hier, dus wellicht even een bezoekje plegen binnekort.
Mocht iemand nog meer info hebben over andere merken en typen helmen, hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
na nog wat speurwerk kom ik ook helmen tegen van oa Airoh, zowel klaphelmen (minder veilig dan intergraal lijkt me) van het type Mathisse RS alsmede ook integraal van het type TR1/2, deze hebben een groter vizier en geintegreerde zonnevisier. prijs valt ook erg mee. vind ik wel erg mooie modellen.


ook de Roof Boxer V heeft een groot gezichtsveld, alleen geen geintegreerd zonnevisier. ook de prijs is een stuk hoger.

heb deze helmen in de webwinkel van FC-moto.de gezien. prijzen lijken me goed. Aken is ook niet zo ver van hier, dus wellicht even een bezoekje plegen binnekort.
Mocht iemand nog meer info hebben over andere merken en typen helmen, hoor ik het graag.
Let ff op met de Roof Boxer, dat is namelijk geen integraal helm.. Het kinstuk is alleen voor de wind/sier..
 
Met die bandits heb je een gigantische dode hoek.. De opening is namelijk maar heel klein..

Ik heb zelf deze:

[afbeelding]

Geen hele dure helm, ingebouwd zonnevizier, heerlijk luchtig in de zomer en om te bouwen tot "winter"helm met een ander kinstuk..

[afbeelding]
[afbeelding]


En, nee, dat ben ik niet, maar dat is wel mijn helm :P

Erg mooie helm, maar heb je niet veel last van wind met het half-open kinstuk? Het vizier lijkt niet goed af te sluiten en je hebt natuurlijk die grote gaten in het kinstuk...
 
Ik heb een matzwarte streetfighter helm van circa 70 euro en nog een donker vizier erop van 30 euro.
Mijn ervaringen hiermee zijn prima, niet te veel windruis en zelfs snachts met het donkere vizier nog prima zicht deze hoef je dus nooit te wisselen.
Mijn idee is altijd om ongeveer elk jaar een nieuwe helm te kopen ivm pasvorm en daarom niet extreem veel geld uit te geven. Dus voor 100 euro heb je een perfecte integraal helm die er ook nog eens leuk uitziet.
 
Valt weinig uit jouw tekst te halen wat betrekking heeft op mijn vraag.. behalve het feit dat je het kinstuk om kan wisselen..
Ja joh?

Mmmja, een beetje wel, ik vind de frisse lucht wel erg lekker en vind dat belangrijker dan een beetje rijwind. Ik rij er al twee jaar (bijna) elke dag mee, ook veel snelwegkilometers (rij meestal rond de 140-150 op een naked)
Afgelopen winter heb ik het winterkinstuk niet eens gemonteerd en gewoon met een col eronder gereden.

oh ja, je krijgt wel meer regen en vliegjes tegen je gezicht aan dan met een dichte helm..


Givi X.01
 
ik heb o.a. een Bandit Integral, en die zit erg lekker.
Heeft geen E-keur overigens
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan