Yamaha SZR 660 [DEEL 5] Gewoon, omdat het kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als iedereen het ermee eens is, moet het geen enkel probleem zijn het ook uit te voeren. Het staat een ieder vrij zijn/haar post aan te passen of te verwijderen, wij, de moderators, gaan dat in ieder geval niet doen.


is grotendeels al geregeld.

groet,

Pieter
 
Ik denk dat er nog veel ruimte voor verbetering is, maar ik ben zeker benieuwd naar haar vooruitgang! :]

de rondetijden gaan per race met gemiddeld een 3 seconden naar beneden, dat is vooruitgang die meetbaar is. En ook met de huidige motor is zeker nog verbetering mogelijk daar wordt hard aan gewerkt door zowel Mariska de techneuten.

meer info over de TRX racer uiteraard in het TRX Topic!

Zijn er nog mensen die met hun SZR regelmatig op het circuit komen??
 
8<
Zijn er nog mensen die met hun SZR regelmatig op het circuit komen??
Nou, regelmatig... Ik ben nu één keer op Midland geweest. :P Ik wil de SZR met name voor motogymkhana gebruiken. Daarom o.a. een tandwiel verhouding van 15/45. Maar dat is prima voor een baan als Midland ( en het was dikke fun).

leukopdefoto_991696.JPG


Bovenin loopt ie nog niet zo mooi. Meer dan ca. 7500 tpm wil niet. Dat moet ie wel kunnen dacht ik?
Ik heb carbs zonder luchtfilterhuis en nu nog normale uitlaat. Maar die rijd ik aan de grond.
Ik heb nog een kleine demper liggen dus die komt er op, liefst met Projection Components uitlaatbochten. :9~
Dan maar eens kijken hoe 'ie loopt. Deze carbs zijn wel al eens afgesteld op open inlaat namelijk, maar met een ander uitlaatsysteem.
 
Laatst bewerkt:
Kan komen doordat er geen luchtfilter achter zit. Probeer eens een schuimfilter. Of K&N. Inlaatkelkjes voor luchtgeleiding.
Komt erg precies bij vacuumcarbs. 2 flatslides er achter! Op ebay staan van die Chinese carbs 24 en 28mm meen ik. En niet duur. Ik heb op het punt gestaan een setje te bestellen voor een experiment. Ik meen een 70 euro/stuk.
 
Ja er zit nog wel een schuimfilter op hoor, muggen mogen buiten blijven. :)
Flatslides is wel het summum inderdaad! Maar ja, €€. De Chinese variant kende ik nog niet, ik zal eens kijken.
Dank.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog mensen die met hun SZR regelmatig op het circuit komen??
(Tijdelijk) niet meer, gezien ik niet weet waar mijn szr momenteel woont. Heb er heel mooie tijden mee beleefd, en tijdens de laatste races was het voor mij een droomfiets!

full
 
en je beste rondetijd op Assen? wat is mogelijk met een SZR?
Heb er nooit mee gereden op Assen. Volgens mijn tijden op andere circuits met deze motor, had een tijd onder de 2:00 op Assen er zeker in gezeten.
 
Laatst bewerkt:
Heb er nooit mee gereden op Assen. Volgens mijn tijden op andere circuits met deze motor, had een tijd onder de 2:00 op Assen er zeker in gezeten.


oei, dat betekent een gemiddelde snelheid van 136 km/u.. dat red je niet op een SZR, daarvoor zijn de rechte stukken te lang ben ik bang..
 
oei, dat betekent een gemiddelde snelheid van 136 km/u.. dat red je niet op een SZR, daarvoor zijn de rechte stukken te lang ben ik bang..
Mijn szr reed wel iets sneller en had een goede grondspeling ;)

Niet vergeten dat er mensen zijn die onder de 2:00 duiken met een RC390, he!
 
Beste mede SZR liefhebbers,

Mijn naam is Nick ten Have.
Woonachtend in het mooie Vorden!
Ik ben sinds kort trotse bezitter van een zelf opgeknapte Yamaha SZR 660.
Het is een heerlijk rijdende en sturende fiets, die ik hier in de omgeving nog niet op de weg gespot heb. 😁😁

Na veel kilometers lekker rond gereden te hebben begon mijn koplamp te rammelen. Na een inspectie bleek dat het complete binnenwerk (lenzen e.d.) losgerammeld te zijn door (waarschijnlijk) het trillen van de motor.
Dit is na mijn weten niet meer te repareren.

Nu is mijn vraag: is er hier iemand op dit forumdeel die nog een werkende en hele koplamp heeft liggen en deze aan mij wil verkopen? Zodat ik weer snel de weg op kan!😁

IK hoor het graag

Groeten,

Nick ten Have
 
oei, dat betekent een gemiddelde snelheid van 136 km/u.. dat red je niet op een SZR, daarvoor zijn de rechte stukken te lang ben ik bang..

dat moet zeker te doen zijn
zijn mannen die het redden met een classic

en dan de rechte stukken daar verlies je veel op een dikke fiets
echter je rijd zelf ook richting je top dus je gemiddelde snelheid gaat omhoog
 
Beste mede SZR liefhebbers,

Mijn naam is Nick ten Have.
Woonachtend in het mooie Vorden!
Ik ben sinds kort trotse bezitter van een zelf opgeknapte Yamaha SZR 660.
Het is een heerlijk rijdende en sturende fiets, die ik hier in de omgeving nog niet op de weg gespot heb. 😁😁

Na veel kilometers lekker rond gereden te hebben begon mijn koplamp te rammelen. Na een inspectie bleek dat het complete binnenwerk (lenzen e.d.) losgerammeld te zijn door (waarschijnlijk) het trillen van de motor.
Dit is na mijn weten niet meer te repareren.

Nu is mijn vraag: is er hier iemand op dit forumdeel die nog een werkende en hele koplamp heeft liggen en deze aan mij wil verkopen? Zodat ik weer snel de weg op kan!😁

IK hoor het graag

Groeten,

Nick ten Have

als je je persoonlijke berichten aanzet heb ik ook nog wel wat... maar ik mag het hier niet aanbieden..... maar voor de koplamp ben je al voorzien zie ik! :)

groet,

Pieter
 
dat moet zeker te doen zijn
zijn mannen die het redden met een classic

en dan de rechte stukken daar verlies je veel op een dikke fiets
echter je rijd zelf ook richting je top dus je gemiddelde snelheid gaat omhoog
Inderdaad! :]
 
Beste SZR liefhebbers,

Voor het afstellen van de carburateur moet (helaas) de tank eraf.
Nu zijn bij het verwijderen van de tank, de draden afgeknapt van de brandstof niveau meter aan de benzine kraan. Nu krijg ik dus geen melding meer op mijn dash wanneer mijn tank bijna leeg is.. 😁

Mijn vraag luidt als volgt: is er een manier om deze draden weer werkzaam te krijgen aan de benzinemeter?

Of moet ik een andere benzinemeter aanschaffen?
Zo ja, is hier iemand in dit forum deel die zo'n originele benzine kraan heeft liggen en deze wil verkopen?

Ik hoor het graag.

Groeten Nick
 
Ik heb toevallig precies hetzelfde Nick.
Ik heb de draden al eens gesoldeerd, maar het was zo dicht op de kraan zelf afgeknipt ( :( ) dat dat een erg priegelig klusje was. En nu is het dus weer los gegaan.
Een nieuwe kraan kopen kan, maar kost - zit je goed? - zo'n €150.
Tweedehands komen ze niet erg veel voorbij valt me op.
Ik ga het nog één keer proberen te solderen denk ik. Maar overweeg wel serieus om een nieuwe te kopen, want op goed geluk rijden totdat opeens de tank leeg is, zie ik ook niet zitten.
 
Laatst bewerkt:
Solderen dat kan ik inderdaad proberen!
Maar dat zal inderdaad een priegelige klus worden omdat ze net als bij jou Robert, kort afgebroken zijn.. Nagenoeg in de kraan zelf!

Zag dat het een Acerbis tank is. Dus ook even op acerbis gezocht. Maar ook hier weinig tot geen resultaat.
Behalve nieuwe kraantjes. Die zijn inderdaad rond de 150 eurotjes..

Zijn er nog alternatieven die werken? (Andere merken o.i.d)
 
Alternatieven, vroeg ik me ook af. Ik heb gezocht naar "benzinekraan met sensor" en vond kranen met dezelfde werking (reed-contact) voor scooters en een aantal Aprilia motoren, voor een fractie van de prijs. Alleen a) moet het maar net passen. En b) ik vond meteen ook topics op aprilia-forums: die sensor gaat dus regelmatig stuk. Dan is een los draadje nog minder erg. :P

Edit: Een benzinekraan met een reservestand is ook geen optie want je kunt er totaal niet bij (rijdend noch stilstaand).

Pegaso 1996/7 fuel tap and sensor problem

Peugeot Speedfight, Vivacity vacuum fuel tap with level sensor
 
Laatst bewerkt:
Deze alternatieven heb ik ook gevonden!
Geen idee of het past, staan helaas geen maten bij..

Er zijn benzine kranen met een verlengde kraan. Bijvoorbeeld van een CBR 600-F van voor bouwjaar 2000 volgensmij

Maar heb geen idee of je er dan wel bij komt..
 
Bij mij zit er een andere kraan onder zonder sensor. Ik rij gewoon op de dagteller en tank altijd voordat ik 240 km op de teller heb staan. Je kan dus echt wel zonder dat lampje ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan