Yamaha SZR 660 [DEEL 5] Gewoon, omdat het kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het stuiteren van de toeren teller herken ik. Het werd bij mij steeds erger tot de trekker niet meer wakker werd. Er was bij mij en breuk in de soldering van de stekker op de printplaat binnenin. Of de toeren teller open kan weet ik niet zeker. Wij hebben het geprobeerd maar wilde het niet stuk maken op een plek die je zag, dus hebben we er voor gekozen en luikje te maken in de zijkant, even solderen en het was weer gefixt. Luikje dichtgeplakt een extra afgedicht tegen water en heeft zo lang als ik hem nog had prima dienst gedaan.
 
Hallo iedereen! Afgelopen dinsdag ben ik geslaagd voor mijn A2 rijbewijs en sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een SZR 660. Voor vragen en/of tips hoop ik hier terecht te kunnen :)
 
Hallo iedereen! Afgelopen dinsdag ben ik geslaagd voor mijn A2 rijbewijs en sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een SZR 660. Voor vragen en/of tips hoop ik hier terecht te kunnen :)
Welkom en gefeliciteerd! *O*

Foto's?? :]
 
Laatst bewerkt:
Thanks!

Momenteel heb ik alleen nog deze foto waarbij een kameraad van me er op zit.

XWktswu.jpg

ol7rupP.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee hoe ze horen te klinken maar ik vind dat dr niks mis mee is.
Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn kwa dubbele remschijf voor?


het wiel en de voorvork is voorbereid voor een dubbele remschijf. dus een passende remklauw erbij zoeken.
maar heb je al staalflex remleidingen op de SZR?
die geven al veel meer bite en remkracht.
 
het wiel en de voorvork is voorbereid voor een dubbele remschijf. dus een passende remklauw erbij zoeken.
maar heb je al staalflex remleidingen op de SZR?
die geven al veel meer bite en remkracht.

Dit is mijn remleiding:
Nt910wt.jpg


De remmerij van een Ducati 916 lijkt me wel wat, zit helaas ook een bijpassend prijskaartje aan..
 
Je hebt dus al een staalomvlochten leiding. Ik meen dat inderdaad de remklauwen van oudere Ducati's passen. Je moet dan de h.o.h. maat van de montagegaten/bouten controleren.
De schijven zijn makkelijk, de originele maat van de SZR wordt ook op de YZF750R en vele andere modellen gebruikt.
Daar staat tegenover dat je het nodige (onafgeveerd!) gewicht toevoegd, daar waar je het niet wilt. En het lage gewicht is natuurlijk juist een dikke plus van de SZR, want van z'n vermogen hoeft 'ie het niet te hebben. O-)
 
Dat toegevoegde gewicht had ik nog niet over nagedacht, beter laat ik dit idee inderdaad links liggen.

Een paar dingen vallen bij op;
Er zit vertraging op mn knipperlichten, op het moment dat ik ze aan zet duurt het een paar seconden tot ze gaan knipperen.
Remlicht werkt niet, vermoedelijk kapotte sensor.
Temperatuurmeter werkt niet of springt op en neer.

Dat remlicht krijg ik zelf wel opgelost, heeft iemand ervaring met die andere twee problemen?
 
Laatst bewerkt:
Dat toegevoegde gewicht had ik nog niet over nagedacht, beter laat ik dit idee inderdaad links liggen.

Een paar dingen vallen bij op;
Er zit vertraging op mn knipperlichten, op het moment dat ik ze aan zet duurt het een paar seconden tot ze gaan knipperen.
Remlicht werkt niet, vermoedelijk kapotte sensor.
Temperatuurmeter werkt niet of springt op en neer.

Dat remlicht krijg ik zelf wel opgelost, heeft iemand ervaring met die andere twee problemen?
Knipperlichten: was me ook al eens opgevallen. Volgens mij zit er een vrij ouderwetse clignoteur / knipperautomaat op. Als je die vervangt door een modernere, scheelt het al denk ik. Zelf nog niet gedaan trouwens.

Temp-meter: slecht contactje wellicht? Ik heb eens een afgebroken contactje gehad bij de temp.sensor zelf.
 
Laatst bewerkt:
Dat toegevoegde gewicht had ik nog niet over nagedacht, beter laat ik dit idee inderdaad links liggen.

Een paar dingen vallen bij op;
Er zit vertraging op mn knipperlichten, op het moment dat ik ze aan zet duurt het een paar seconden tot ze gaan knipperen.
Remlicht werkt niet, vermoedelijk kapotte sensor.
Temperatuurmeter werkt niet of springt op en neer.

Dat remlicht krijg ik zelf wel opgelost, heeft iemand ervaring met die andere twee problemen?

Knipperlicht vertraging had ik ook, na een nieuwe knipperlicht relais is dat weg (ik heb ook led knipperlichten). Remlicht was bij mij de sensor aan de voorkant kapot, na vervanging van de sensor deed het remlicht het weer. Helaas is de sensor van Brembo en dus prijzig....
 
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga er komende weken mee aan de slag.
Ik heb vandaag een K&N luchtfilter opgepikt, volgende week eens kijken hoe dat rijdt.
Zou ik de motor opnieuw af moeten stellen na plaatsen van het K&N filter?
 
Toen ik de K&N filter wou gaan monteren kwam ik er achter dat er al open filters op zitten.
Komende winter ga ik de carburateurs en filters goed schoonmaken.
HtNy53a.jpg


Ook vraag ik me af of het binnenste buisje in mijn demper een db killer is of dat dit zo hoort?
uP27j8N.jpg
 
Het is een originele Yamaha demper. 4XV = één van de eerste R1 modellen.
Lijkt me dus geen verwijderbare db-killer. :)
 
Inderdaad ziet er uit als een R1 demper
wat meer doorlaat dan de standaard lopen ze goed op

Zijn het ook K&N filters die er nu op zitten Jeroen?
van die imitatie dingen zijn prut kan je beter de nieuwe gebruiken
 
Inderdaad ziet er uit als een R1 demper
wat meer doorlaat dan de standaard lopen ze goed op

Zijn het ook K&N filters die er nu op zitten Jeroen?
van die imitatie dingen zijn prut kan je beter de nieuwe gebruiken

Momenteel zitten er imitatie/merkloze filters op. Als het rendabel is om deze te vervangen door K&N filters dan bestel ik er een bij. (Heb er maar 1 besteld omdat ik maar 1 luchtinlaat had verwacht)
 
Momenteel zitten er imitatie/merkloze filters op. Als het rendabel is om deze te vervangen door K&N filters dan bestel ik er een bij. (Heb er maar 1 besteld omdat ik maar 1 luchtinlaat had verwacht)
})
't Zijn twee verschillende maten ook nog hè. Ik heb trouwens ook nog twee van die K&N dingen liggen (een kleine en een grote dus). Interesse? O-)
 
Momenteel zitten er imitatie/merkloze filters op. Als het rendabel is om deze te vervangen door K&N filters dan bestel ik er een bij. (Heb er maar 1 besteld omdat ik maar 1 luchtinlaat had verwacht)

Die imitatie zijn nog slechter dan het originele filter!
Het is net hardlopen terwijl iemand je keel dicht knijpt.... :(
 
Dat toegevoegde gewicht had ik nog niet over nagedacht, beter laat ik dit idee inderdaad links liggen.

Een paar dingen vallen bij op;
Er zit vertraging op mn knipperlichten, op het moment dat ik ze aan zet duurt het een paar seconden tot ze gaan knipperen.
Remlicht werkt niet, vermoedelijk kapotte sensor.
Temperatuurmeter werkt niet of springt op en neer.

Dat remlicht krijg ik zelf wel opgelost, heeft iemand ervaring met die andere twee problemen?

Knipperlichten: Had ik ook tot mn knipperlichtrelais kapot ging. Toen bij de plaatselijke motorzaak een nieuwe (en achteraf veel te dure) gehaald, en de vertraging was weg.

Temperatuurmeter: Check even of de temperatuur wel netjes oploopt als je m een tijdje stationair laat draaien. SZR's hebben last van te veel koelcapacteit voor wat het blok nodig heeft (en een slecht thermostaat design), waardoor het lijkt alsof de temperatuurmeter niet werkt terwijl in feite het blok niet goed opwarmt.

Verder leuk om te zien dat ik niet de enige ben met een 4XV R1 uitlaat achterop :P
 
Momenteel zitten er merkloze/imitatie filters op. Als het volgens jullie de moeite waard is om deze voor K&N filters te vervangen dan bestel ik er nog een bij.

Edit: Oeps, repost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan