MJ-Works Mono GP / Supermono

Status
Niet open voor verdere reacties.

mj-works

MF veteraan
13 aug 2010
3.077
4
motorland
Facebook
Hey iedereen,

Na mijn zelfbouw MJ-Works 250RR nu een nieuw topic voor een nieuwe zelfbouw racer!

In dit topic ga ik weer veel foto's en ideeën plaatsen voor uiteindelijk een supermono te bekomen om wedstrijden met mee te rijden. Ik heb tot nu toe al heel veel informatie gekregen via Perry en Roy (daydreamer) en andere supermono fans.

Ik heb ook al een paar aankopen gedaan namelijk de volledige voorzijde van een aprilia rs 250 waarvan de voorvork is omgebouwd met wilbers veren voor circuit gebruik. Ook voor en achterwiel van een rs 250 zijn aangeschaft.

De grootste aankoop moet nog gedaan worden --> het motorblok! Ik zou hiervoor een KTM 450 exc motorblok van 2009 of recenter willen maar daarvoor ben ik momenteel mee in gesprek met KTM België :Y

Ik heb al verschillende schetsen gemaakt in cad:

eerste idee in een Britten roes :P
full


dan iets meer naar het reële
full


dan getekend met cbr600rr achterbrug met unit pro-link (ik ben fan van het systeem)
full


De uiteindelijke tekening gaat nog wel komen als ik het motorblok heb; dit zijn maar schetsen!


Zoals jullie zien sta ik er nog niet ver mee en gaat het nog een hele poos duren voor hij klaar is (wees gewaarschuwd ;) ) maar ik wilde toch maar een nieuw topic starten; al is het voor al de info wat op 1 plaats te krijgen.

Frame gaat gemaakt worden uit hoogwaardig staal (reynoldsbuis) en het is de bedoeling om de tank deels onder het zitje te plaatsen en een grote luchtfilterbox met ram-air boven de motor te maken. Subframe zal uiteraard weer uit aluminium gemaakt worden. Overige details gaan zich nog aanbieden met de tijd ;)

Grrz en veel lees / kijkplezier,

MJ

EDIT: De eigenlijke bouw komt in dit topic pas echt op gang vanaf pagina 10 (standaard instellingen voor MF) = vanaf 25 september 2011.
 
Laatst bewerkt:
ga hem volgen :}

maar even een voorstel
gooi er een 350cc 2takt 2 cilinder banshee blok onder :9~
 
ga hem volgen :}

maar even een voorstel
gooi er een 350cc 2takt 2 cilinder banshee blok onder :9~~

nope; geen denken aan! :P

ten eerste - ik wil mee rijden in de supermono!
ten tweede - als ik nog een tweetakt maak is het met een 500 4 cilinder ;)
ten derde - ik heb al een race tweetakt gebouwd

:+
 
nope; geen denken aan! :P

ten eerste - ik wil mee rijden in de supermono!
ten tweede - als ik nog een tweetakt maak is het met een 500 4 cilinder ;)
ten derde - ik heb al een race tweetakt gebouwd

:+

was maar een sugestie. vind een 1 cilinder altijd zo jammer :P

maar zal soieso wel dik worden :Y
 
nope; geen denken aan! :P

ten eerste - ik wil mee rijden in de supermono!
ten tweede - als ik nog een tweetakt maak is het met een 500 4 cilinder ;)
ten derde - ik heb al een race tweetakt gebouwd

:+
:Y

Maar vooruit dan toegevoegt aan favorieten ;)
ook al ben ik geen 4takt liefhebber
 
Laatst bewerkt:
wat is er tegen Britten stijl :? Gewoon doen! Omdat 't kan :Y




(Honda brug is een beetje zonde denk ik... ten eerste kun je het zelf mooier maken ;) en ten tweede wordt 't redelijk heavy allemaal. Die dingen zijn berekend op superbikegeweld) Of je moet 't na willen maken.... dakanook
 
Laatst bewerkt:
Uhm het ziet er leuk ook die shock voorop (=blok naar achter) maar kijk eerst even naar je massa-verdeling hoe dat dan uitkomt ;-)
 
Laatst bewerkt:
Mich gibt auch dabei!! *O*

Veel succes alvast! *D

M'n pa zat pas al begraven in het motorblad, zegt 'ie: 'Hey Bart, hier staat een ventje in die een zelfbouwproject heeft gedaan met een 2-en-half KTM tweetaktblok!' Ik zeg: 'Ow, das Maarten!'
Hij: :? :? :?

_O-

Vooral veel postten en ik zal Pa vast inlichten over dit forum! ;) Is nogal een mono fan! *D
 
hehe bedankt voor de eerste reacties allemaal! Ik heb tot 16 juni examens en die gaan heel erg moeilijk worden dus daar ga ik nu eerst tijd insteken.

Dan wat centjes verdienen en ik kan echt beginnen aan deze racer! Ik kijk er al naar uit :P De achterbrug moet ik nog bekijken wat ik doe; de hoeveelheid tijd dat er in kruipt speelt natuurlijk ook een rol dus een achterbrug aankopen gaat veel betaalbaarder zijn dan er zelf een te maken. Maar ook veel zwaarder dus groot dilemma ;)

Ik ga terwijl ik met vakantiewerk geld verdien voor de mono ook nog de laatste hand leggen aan de 250RR zodat ik die kan gebruiken wanneer ik daar zin in heb :Y
Als er bepaalde ideeën zijn voor wat er goed/licht/cool/beter zou zijn op de mono dan zijn deze dus in heel de aankomende periode welkom!

Veer voor het motorblok gaat niet met een 1 cilinder want dan zou de massa helemaal fout verdeeld worden.

De bedoeling is ook dat ik kan spelen met de hoogte van de achterbrugas, vandaar dat je op de laatste schetsen ziet dat die as niet door het motorblok gaat zoals op de 250RR.
Of dit ook wordt doorgevoerd gaat van de massaverdeling en beschikbare ruimte afhangen.

Dus ideeën of voorbeelden of sponsoring met onderdelen O-) altijd welkom!

grtz

MJ
 
Laatst bewerkt:
Mich gibt auch dabei!! *O*

Veel succes alvast! *D

M'n pa zat pas al begraven in het motorblad, zegt 'ie: 'Hey Bart, hier staat een ventje in die een zelfbouwproject heeft gedaan met een 2-en-half KTM tweetaktblok!' Ik zeg: 'Ow, das Maarten!'
Hij: :? :? :?

_O-

Vooral veel postten en ik zal Pa vast inlichten over dit forum! ;) Is nogal een mono fan! *D


_O- _O- Ha ha zoiets had ik ook, ik zeg tegen hem zeker in Red Bull kleuren.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan