Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Pegaso rider,

Bedankt voor de uitleg over de skins! IGO primo was al een mooi programma maar met de skins is het helemaal prachtig!
 
Wie heeft er ervaring met het maken van een route in Igo. Dus zonder PC. Op vakantie maak ik vaak de route de avond voor dat ik hem rij rechtstreeks in Tomtom. Vaak heb ik geen internet, dus gebruik ik een Michelin kaart of een roadbook als leidraad.

Volgende vraag : verzenden met DHL of Hong Kong post? Bij welke is de kans het grootst dat het pakje door de Douane glipt. Wie heeft er al eens moeten betalen, en hoeveel was dat?
 
Wie heeft er ervaring met het maken van een route in Igo. Dus zonder PC. Op vakantie maak ik vaak de route de avond voor dat ik hem rij rechtstreeks in Tomtom. Vaak heb ik geen internet, dus gebruik ik een Michelin kaart of een roadbook als leidraad.

Volgende vraag : verzenden met DHL of Hong Kong post? Bij welke is de kans het grootst dat het pakje door de Douane glipt. Wie heeft er al eens moeten betalen, en hoeveel was dat?
Routes kun je op zich wel maken door genoeg tussenpunten te gebruiken . Het blijft een navi die van punt naar punt de route berekend. Ma.w. des te meer tussenpunten, des te nauwkeuriger.
Het is wel een priegelwerkje, maar op zich wel mogelijk. Zal op de tomtom eveneens een priegelwerkje zijn geweest.

Volgens mij moest ik bij de DHL wel bijbetalen en de de Hong Kong post niet. Maar pin me er niet op vast... moest 30,- pleuries bijbetalen op een waarde van 100,- of zo.
 
Heb zelf ook een Peak gekocht en wil deze eigenlijk in één keer goed inrichten/installeren. Wat is de software configuratie die jullie gebruiken. Igo versie, skins etc en heeft iemand tips over de installatie
 
Heb zelf ook een Peak gekocht en wil deze eigenlijk in één keer goed inrichten/installeren. Wat is de software configuratie die jullie gebruiken. Igo versie, skins etc en heeft iemand tips over de installatie
Misschien handig als iemand een complete kopie van zijn SD kaart inpakt en online zet :?
 
Vandaag dan eindelijk Primo v2 deels werkend gekregen op de peaklife. Geen foutmeldingen met het 320.240 display meer gelukkig.

Alleen nu zit ik met het volgende: Ik krijg geen gps fix in primo. Hij blijft zoeken naar satellieten maar vind niks. Terwijl als ik in die systeemopties(dus dat menu wat je krijg voor dat je navigatie software start) een gps test doe ik binnen 30sec een fix heb. Iemand een idee?

Laat maar alles werkt *O*
 
Laatst bewerkt:
@ rhohakin. Het punt is dat iGO zo aan te passen is, dat iedereen de software naar eigen smaak kan configureren. Ook de technische mogelijkheden van het navigatieapparaat bepalen wat je met iGO kan doen.

Voor wat betreft dat technische gedeelte, zit je met de Peak goed. De processor is snel en het geheugen is ruim voldoende om Primo 2 te draaien. Een standaard versie van Primo draait zonder moeite op de Peaklife. Met de juiste nederlandse (TTS) stemmen, heb je dan gesproken routeaanwijzingen met straatnamen en gesproken waarschuwingen. Deze stemmen zitten soms wel soms niet in een Primo bestand, maar ze circuleren ook op internet. Kies je voor een skin, dan krijg je meer instellingsmogelijkheden en kan je kiezen om meer informatie op het scherm zichtbaar te maken. Kijk wel goed uit welke resolutie je kiest: het moet 320x240 zijn, anders draait het niet. De Dimka-skin werkt goed, maar je krijgt wel veel info op een klein schermpje.

Dan komt de keus voor het kaartmateriaal. Het is mogelijk om op iGO primo de kaarten van meerdere leveranciers naast elkaar te draaien. Grofweg bestaat de keus uit Navteq en Teleatlas. Ik zelf gebruik de kaarten van Navteq. Als je deze download krijg je ook de bestanden voor de gebouwen, poi's, 3D omgeving en verkeersintensiteit.

Zet de software en het kaartmateriaal op een externe SD-kaart en gebruik meerdere. Dan heb je altijd een werkende versie achter de hand. Het is soms even een gepiel om alles draaiende te krijgen, maar met een basiskennis van de computers is het goed te doen en vragen staat vrij in dit topic. ;)
 
Ik heb gister met volle bewondering dit forum gelezen na een tip op het Suzuki GSR forum. Ik ben ook op zoek naar een navigatiesysteem op de motor maar vind 300 euro teveel van het goede. Als ik het zo lees hoor ik alleen maar plus punten over de Peaklife en ga ik op zeer korte termijn ook een Peaklife bestellen.

Omdat ik niet helemaal thuis ben in de computer materie heb ik even de 19 pagina's van dit forum door gelezen en heb ik even een korte samenvatting gemaakt. Ik hoor graag van jullie of ik het goed heb.

Besturingssoftware:
Windows CE 5.

Software voor navigatie:
Standaard geïnstalleerde software: IGO 8 (draait prima)
Mogelijke optie software: Promo 1.2 of promo 2.0

Loading...

Skins
Om je besturingssysteem op te leuken met opties en functies kan je skins downloaden zoals: Dimka

Navigatie kan hier wel langzamer van worden.

Kaarten
De Peaklife kan zowel kaarten van Navteq als Teleatlas aan.
Te krijgen via o.a. Spotnet (nieuwsgroepen) en Torrents.

Link hieronder gaat over de opbouw van het systeem:
VTRrookie in "Mappy mini 330 vs Peaklife chinees"

Hier uitgebreide uitleg over het vervangen van kaarten:
VTRrookie in "Mappy mini 330 vs Peaklife chinees"

TTS
Je kan extra gesproken informatie krijgen door TTS te instaleren.
Geen idee hoe dit te bemachtigen is.

Update: Pegaso-rider is hier mee bezig.

Routes:
Je kan zelf routes maken en deze in je apparaatje zetten. Kan met Tyre, Google Maps & Earth.
Zijn er nog meer programma's welke makkelijk werken. Dus geen gemaakte routes hoeven converten voor gebruik?

Bestellen:
Hier kan je een Peaklife bestellen:
Wholesale Motorcycle GPS Navigator - 3.5 Inch GPS Navigator From China

En dit krijg je allemaal:
BolletjeBas in "Mappy mini 330 vs Peaklife chinees"

Als laatste heb ik nog een vraag: Er zit standaard een 2GB SD kaart bij, dit is voldoende of moet je een groter kaartje kopen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een 4gb kaartje in gedaan. Daar heb ik nu nog 1gb van vrij. Heb alle landen van Europa er opstaan incl poi's ect dus dat telt lekker aan.
 
Even een paar kleine correcties op onderstaand bericht:

Besturingssoftware:
Standaard geïnstalleerde software: IGO 8 (draait prima)
Mogelijke optie software: Promo 1.2 of promo 2.0:

Besturingssysteem:
- Windows CE 5

Software voor navigatie:
- iGo8 of Primo 2

Skins:
- volop verkrijgbaar (ook voor 320 x 240) maar besef dat je navigatie langzamer kan gaan werken.

TTS
Je kan extra gesproken informatie krijgen door TTS te instaleren.

Ik ben drukdoende een Nederlandse vertaling te maken; ik hoop binnen enkele dagen een link te plaatsen.

Als laatste heb ik nog een vraag: Er zit standaard een 2GB SD kaart bij, dit is voldoende of moet je een groter kaartje kopen?

Standaard zit er een 2 G. kaart in de Peaklife. Echter, de laatste leveringen zijn zonder software geweest. Je koopt dus een kale machine. Totaalprijs, incl. verzendkosten, invoerrechten en natuurlijk het apparaat: € 150,-

Een bluetooth ontvanger koop je voor ongeveer € 15,- op Ebay.
 
Even een paar kleine correcties op onderstaand bericht:Besturingssysteem:
- Windows CE 5

Software voor navigatie:
- iGo8 of Primo 2

Skins:
- volop verkrijgbaar (ook voor 320 x 240) maar besef dat je navigatie langzamer kan gaan werken.

TTS
Je kan extra gesproken informatie krijgen door TTS te instaleren.

Ik ben drukdoende een Nederlandse vertaling te maken; ik hoop binnen enkele dagen een link te plaatsen.Standaard zit er een 2 G. kaart in de Peaklife. Echter, de laatste leveringen zijn zonder software geweest. Je koopt dus een kale machine. Totaalprijs, incl. verzendkosten, invoerrechten en natuurlijk het apparaat: € 150,-

Een bluetooth ontvanger koop je voor ongeveer € 15,- op Ebay.

Oke, dus dat houdt in dat je zelf de boel aan de praat moet gaan krijgen. De installatie van IGO8 of Primo is makkelijk zelf te doen?

Enig idee of dat trouwens blijvend is dat je kale Peaklifes geleverd krijgt of zal dit op termijn weer veranderen?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk vond de software ontwikkelaar het niet leuk dat die chinees zijn software voor noppes als demonstratieversie leverde. Auteursrechtelijk mag zoiets niet.

Software is relatief eenvoudig aan de praat te krijgen. Anders is er op dit forum wel hulp. Kost je een avondje maar dan weet je ook alles.

En aanvullende tip voor iedereen. Probeer niet te snel alles te installeren maar beperk je tot de dingen die je nodig bent. Wat moet je in godsnaam met een kaart van de Balkan als je daar toch niet komt.
 
@ Pegasorider:

Ben jij hierbij betrokken?

Forums - GPS Underground :: Your Tracks Guide

Ik houd mij in ieder geval aanbevolen als de vertaling af is.

@ all, voor primo 2 worden momenteel de meest recente voicefiles ontwikkeld. Ook TTS pro. Voor info klik bovenstaande link.

Verder is er een goed werkende uitgebreide primo 2.0 versie beschikbaar.
Volg deze link:

Forums - GPS Underground :: Your Tracks Guide
Dit is een complete versie met de mapchanger,skins, speedcamera's, 3d gebouwen e.d Lees wel goed de instructies omdat niet alle skins werken op de Peaklife i.v.m. de schermresolutie.

Een klein probleem was dat de poi's niet zichtbaar waren. Dit heb ik opgelost door in map content/map het tekstbestand TA te verwijderen. ;)
 
@ sjoerdvm dank :$ Maar ook ik ben door hulp van anderen op weg geholpen.

Oeps, ging iets niet goed. :)
 
Laatst bewerkt:
Nog even voor de statistieken en eventuele geinteresseerden.

Rond de kerst heb ik een Peaklife gekocht, via DHL laten versturen, binnen twee weken na order geleverd. Geen aanvullende inklaringskosten.

Tweede besteld voor een vriend van me. 30 januari besteld, gisteren geleverd via HK Post met een additionele acceptgiro van 20 euro inklaringskosten aan de postbode te betalen.

Via HK post heb je ook beperktere track en trace mogelijkheden.
 
@ Pegasorider:

Ben jij hierbij betrokken?

Forums - GPS Underground :: Your Tracks Guide

Ik houd mij in ieder geval aanbevolen als de vertaling af is.

@ all, voor primo 2 worden momenteel de meest recente voicefiles ontwikkeld. Ook TTS pro. Voor info klik bovenstaande link.

Verder is er een goed werkende uitgebreide primo 2.0 versie beschikbaar.
Volg deze link:


Forums - GPS Underground :: Your Tracks Guide
Dit is een complete versie met de mapchanger,skins, speedcamera's, 3d gebouwen e.d Lees wel goed de instructies omdat niet alle skins werken op de Peaklife i.v.m. de schermresolutie.

Een klein probleem was dat de poi's niet zichtbaar waren. Dit heb ik opgelost door in map content/map het tekstbestand TA te verwijderen. ;)

Dit is idd de versie die ik er nu ook op gezet heb. werkt helemaal prima ook met TTS pro :)
 
Laatst bewerkt:
Nog even voor de statistieken en eventuele geinteresseerden.

Rond de kerst heb ik een Peaklife gekocht, via DHL laten versturen, binnen twee weken na order geleverd. Geen aanvullende inklaringskosten.

Tweede besteld voor een vriend van me. 30 januari besteld, gisteren geleverd via HK Post met een additionele acceptgiro van 20 euro inklaringskosten aan de postbode te betalen.

Via HK post heb je ook beperktere track en trace mogelijkheden.
Kijk hier heb ik iets aan.
Dus op basis van jouw ervaringen is DHL de juiste keuze.
En VTRrookie en pegaso-rider, welke verzendmethode hebben jullie gekozen en hebben jullie inklaringskosten moeten betalen?
 
Laatst bewerkt:
Zojuist ook een Peaklife besteld via Chinavasion. Was 121 euro kwijt inclusief verzending via DHL. Ben benieuwd, over 5 dagen kan ik lekker beginnen met kloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan