Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Shit dat de voeding kapot is. Bij mij was het hele pakket gelukkig in orde.

Ik heb een paar screenshots gemaakt van de iGO primo 1.2 versie met Dinka 1.3.7. skin en 3d landschapskaart.

full


Rijbaan aanduiding.

full


Informatie over voorzieningen op de snelweg (afstand tot tankstation, rustplaats e.d.)

full


Weergave berggebied.

Een leuke feature is de meekleurende lucht. In de avond een sterrenhemel met wolken, zonsopgang en zonsondergang, overdag blauwe lucht soms met wolken.

En dat allemaal in een apparaatje van €90! *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Als je hem aan zet gaat hij dan gelijk naar autorun navigatiesysteem.
Of heb je ervoor nog een menutje met meerdere keuzes. Navigatie of andere progjes.
Zou bijvoorbeeld oziexplorer er ook op draaien.

het zelf dit filmpje nu gezien, kan je het menu aanpassen? Ja dus.
http://www.youtube.com/watch?v=5kubxmcydVc
zelf al wat gevonden.

Maar ook deze Lark freebird 35AT voor 90 euro in europa te koop

forum: Lark 35AT pools
 
Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad de peaklife.

Ben ik nou de enige waarbij de screenshots niet worden weergegeven? :?
Ik krijg een foto met www.motor.forum.nl
 
Nu doen ze het weer. :? :?

Ik heb de website over die Lark AT eens bekeken. Mijn Pools is ronduit slecht, maar aan de sterren te zien zijn de reviews goed.

Of Oziexplorer erop werkt weet ik niet. Volgens mij kan je het wel proberen. De basis is immers een open systeem met een gangbaar besturingsprogramma, Windows 5.0 CE. Ik heb eens naar de vereisten gekeken om ozieplorer te gebruiken. Lijkt mij dat dit moet kunnen. Volgens mij kan oziexplorer met zijn eigen kaartset werken. Ik zou dan wel willen adviseren om het programma en alle benodigde software apart op een SD-kaart te zetten. Of apart te laden in het geheugen. De peaklife werkt met een vast geheugen van 2 gig en sd-kaarten tot 8 gig. Het voordeel is dat je dan een overzichtelijk geheel houdt. In mijn zoektocht naar iGO primo ben ik ook downloads tegen gekomen met allerlei meuk, waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Ook het gebruik van skins kan een onbedoeld bij effect hebben. Maar goed dat vind ik ook een beetje de charme van het apparaat. Dingen uitproberen.
 
Laatst bewerkt:
Shit dat de voeding kapot is. Bij mij was het hele pakket gelukkig in orde.

Ik heb een paar screenshots gemaakt van de iGO primo 1.2 versie met Dinka 1.3.7. skin en 3d landschapskaart.

[afbeelding]

Rijbaan aanduiding.

[afbeelding]

Informatie over voorzieningen op de snelweg (afstand tot tankstation, rustplaats e.d.)

[afbeelding]

Weergave berggebied.

Een leuke feature is de meekleurende lucht. In de avond een sterrenhemel met wolken, zonsopgang en zonsondergang, overdag blauwe lucht soms met wolken.

En dat allemaal in een apparaatje van €90! *O* *O*
Oef dat ziet er toch ook wel gaaf uit...
kunnen gewoon TeleAtlas en Navteq kaarten en taalbestanden worden gebruikt zoals die ook bij igo8?

toch binnenkort maar eens aan het proberen... klote is dat ik het momenteel gigantisch druk op werk en tevens thuis heb... grrr
 
Voor de niet pools begrijpers

Ja en meerdere zijn er al op geinstaleerd.
zie CZ forum
Ben je CZ niet machtig, dan hier.

Jede na tom
-iGO8
-iGO Primo
-Garmin XT
-TomTom Navigator
-Navigon
-LarkMap
-OziExplorer
-OffroadNAVI
-SmartMaps
-Maplorer
-PocketGPS-Map

Een paar progjes ook voor allroad/offroad.
Voor vector en rasterkaarten, zowel routable als non routable. (track rijden en opnemen).
 
Laatst bewerkt:
Oef dat ziet er toch ook wel gaaf uit...
kunnen gewoon TeleAtlas en Navteq kaarten en taalbestanden worden gebruikt zoals die ook bij igo8?

toch binnenkort maar eens aan het proberen... klote is dat ik het momenteel gigantisch druk op werk en tevens thuis heb... grrr

Ik heb mezelf beperkt tot de Navteq 2011 kaarten. Er kunnen ook Teleatlas kaarten gebruikt worden. Beiden zijn te combineren via de applicatie Mapchanger. De taalbestanden kan je makkelijk downloaden als je googled op primo 1.2 dutch lang en voice. Volgens mij kan je dat het beste doen via de website die je zelf ook al kent. Kost FF tijd maar dan heb je ook wat.

Let bij skins goed op. Ik kon de Gurjon skin niet gebruiken omdat deze voor de Primo (nog) niet in 320 bij 240 is. De Dimka skin kan dit wel. Deze ziet er grafisch ook erg mooi uit. Je mist dan wel de mogelijkheid om "scenic" te rijden.

Mijn advies is om kritisch te kijken naar de primo versie die je gebruikt. Er circuleren kale versies. Dus zonder skins en allerlei applicaties. Die kan je het beste gebruiken. Ze hebben geen ingewikkelde filestructuren en sys.txt bestanden die niet voor de peaklife werken. Ik heb op mijn huidige apparaat een sys.txt van 1 zin in de root staan en dat is om de ping voor de rij instructies uit te schakelen. Je kunt deze kale versie herkennen aan de geringe omvang, ongeveer 170 tot 200 MB. Je vult dan zelf de kaarten, skins, de stemmen en de taalfiles aan. Uit mijn hoofd is er een australische versie die heel clean is. Er circuleert er ook een die alleen een basemap heeft. Succes! :)
 
Ik heb zelf erg veel moeite om goede versies te vinden van verschillende skins en de voor- en nadelen.
Misschien kunnen wat links worden geplaatst, ik denk niet dat het tegen de regels is om links naar de skins te plaatsen. Dat is immers gewoon vrij verkrijgbare software. Of zit ik ernaast?
 
Dat is nu net het punt waarom ik niet altijd alles maar op het forum plemp.

De skins en taal- en stembestanden zijn waarschijnlijk vrij uitwisselbaar. Zeker als je de bewerkte versies neemt. Eventueel kan je een donatie doen. Dit heb ik gedaan toen ik Tyre downloadde. Het kaartmateriaal en het basisprogramma van iGO zeker niet. Je betaalt altijd voor een kaart update of een nieuw navigatieprogramma. Gelukkig zijn erop de websites die ik noem zoveel kennis en materiaal voorhanden, dat iedereen weet wat hij/zij er mee kan doen. O-)
 
Shit dat de voeding kapot is. Bij mij was het hele pakket gelukkig in orde.

Ik heb een paar screenshots gemaakt van de iGO primo 1.2 versie met Dinka 1.3.7. skin en 3d landschapskaart.

[afbeelding]

Rijbaan aanduiding.

[afbeelding]

Informatie over voorzieningen op de snelweg (afstand tot tankstation, rustplaats e.d.)

[afbeelding]

Weergave berggebied.

Een leuke feature is de meekleurende lucht. In de avond een sterrenhemel met wolken, zonsopgang en zonsondergang, overdag blauwe lucht soms met wolken.

En dat allemaal in een apparaatje van €90! *O* *O*

:}

Kan je geen simpele how-to plaatsen voor electronica leken om Primo te installeren ?
:)
 
Ik ben bang dat je me overschat. Zo veel kennis heb ik ook niet. Ik kan wel iets vertellen hoe ik te werk ben gegaan.

Wat ik heb gedaan is heel veel internetten en mijzelf aanmelden op een aantal websites. Ik heb er 2 genoemd in mijn eerdere posts. Ik ben begonnen met het upgraden van de kaarten en de poi map in de originele iGO meegeleverd bij het apparaat. Dit geeft een beetje inzicht hoe de mapstructuur op de SD-kaart is. Dit is dan echt een kwestie van knippen en plakken. Ik merk dat een kwalitatief goede download ook informatie geeft over hoe je de informatie overbrengt naar de SD-kaart. Er wordt bijvoorbeeld aangegeven in welke map je wat moet neerzetten. Vooral bij de text-to-speech (tts) stemmen komt dit nauw.

Als je dit een paar keer doet, kan je ook de iGO primo installeren. Je moet alleen de goede software hebben. Ik heb bijvoorbeeld een iGO 8.3.4XXXX versie die ik maar niet aan de praat kreeg. Deze heb ik dus afgevoerd. Er stond te veel meuk op. Een belangrijke tip die ik kan geven is dat je PNA-software moet downloaden en dus geen iPhone of android-versie. Die draait alleen op de smartphones. Verder maak ik altijd backups. Eenvoudig weg de complete sd-kaart selecteren en naar je harde schijf kopiëren. Dan heb je altijd een werkende versie achter de hand.

Ik heb een plaatje van hoe dan de mapstructuur van een iGO primo er uit kan zien. Deze is niet van mijzelf maar die heb ik gedownload. Hier heb ik veel aangehad toen ik de bestanden ging overzetten.

full


De basis is de content map. Daar zitten alle relevante mappen in om het programma te laten draaien. Je ziet dat die ongeveer hetzelfde is als de iGO-8 structuur.

Op verzoek ook nog een link naar de downloadsite van de Dimka skin.
igo8mods.com -&nbspThis website is for sale! -&nbspigo8mods Resources and Information.

Hier staan ook de instructies hoe de skin te installeren en waar de stemmen te plaatsen.

Veel informatie haal ik van:
Forums - GPS Underground :: Your Tracks Guide

en

http://forum.egregius.be/
 
Laatst bewerkt:
Helaas werkt mijn oplaadkabel voor de motor niet. Ik meet geen stroom aan het stekkertje. Ik weet niet of je de kabel kan doormeten. Dat ronde blok is volgens mij een soort trafootje, want de Peaklife loopt op 5 volt. Ik heb een mailtje naar Chinavision gestuurd. Ben benieuwd naar hun after sales.

Edit: er lijkt een kabelbreuk in de massakabel. Ook rammelt er wat in dat doosje. Doosje gaat niet vrijwillig open.


Vandaag bericht van Amber van Chinavision. Op een plaatje moet ik even aangeven welk onderdeel stuk is en wat er mee aan de hand is.

We wachten weer af :-)
 
iGo maakt toch wel soms rare dingen van mijn route.

Ik maak een route in Google Maps, die bewaar ik als een KML bestand. Dat bestand open ik in Tyre om de overbodige routepunten eruit te halen. Daarna gaat het bestand in de peaklife. Daar open ik de route. Als ik dan op de kaart naar de route ga kijken, zitten er zo hier en daar wel rare dingen in: 2x een rondje over een rotonde, plotseling rechtsaf een straat in om naar een paar honderd meter om te keren en de route weer te vervolgen, effe een zinloos blokje om in een woonwijk. Het lijkt te komen door de plaatsing van de 'vlaggetjes'. Plaats je in de buurt van zo'n routepunt een nieuwe op de route en gooi je de 'foute' weg, dan verdwijnt de vreemde omweg. Het is alleen ondoenlijk om de hele route zo op te schonen, temeer daar de route elkaar weer maximaal uitzoomt.

Doe ik iets fout? Voeg Tyre dingen toe die ik niet zie? Voegt iGo stiekum iets toe?


OJ
 
Laatst bewerkt:
Wat is fout doen. Het is meer begrijpen wat er gebeurd.

Je moet nauwkeurig zijn bij het zetten van je routepunten. Inzoomend je ount zetten

Een snelweg bijvoorbeeld heef twee banen, zet je een punt op de verkeerde baan, dan zal hij je bij de eerste afslag weer terug sturen en daarna weer de volgende afslag pakken, zodat je een rondje snelweg hebt gemaakt.

Tevens heb je te maken met de onderliggende routerende kaarten. Die van Google is waarschijnlijk anders dan die van in je gps, dan wordt de route opnieuw berekend, op basis van die punten. Ook zijn er verschillen tussen de berekeningsmethodiek van de programma's, hoe tot een route te komen. Heeft met de voorkeurskeuzes te maken, lengte tussen de punten, en de graden tussen punten, afwijking

Dus er is geen ontkomen aan, als je meerdere via punten zet.

Elke conversie is een verandering, route is altijd bij routable kaart, herbereken. Of je moet en track hebben die is altijd hetzelfde. Van punt naar punt rechte lijn.
 
Laatst bewerkt:
Gerald, je hebt gelijk. De punten die Google zet, wijken soms een paar meter af met de weg in de Peaklife. Dat kan net tot gevolg hebben dat het routepunt in de zijstraat staat ipv op je route. Als ik een route rechtstreeks in iGo maak, heeft hij die afwijkingen niet. Helaas zoomt iGo na elk gezet punt weer maximaal uit. Dan moet je elke keer weer inzoomen, het vervolg zoeken een punt zetten, de iGo zoomt weer uit, etc. :-( Daarbij heb je niet zo'n mooi overzicht als in Google.

Maar ja, ik weet nu waar het door komt. Kijken of ik een beetje slimme methode weet te vinden om het op te lossen.

OJ
 
dat het routepunt in de zijstraat staat ipv op je route.
OJ

Het hoeft niet zo zijn dat het in een zijstraat staat. kan ook ergens midden in een veld. dan stap hij van de weg af, waarbij hij het dichst bij het punt is. En gaat dan met een rechte lijn naar het punt. Is bij elk programma weer anders.

Zet in Google Maps maar eens bewust een punt naast de weg, dan ogenschijnlijk verzet hij het punt op de weg, maar hoe staat het punt, coordinaten genoteerd in het uitvoerend bestand. Dat kunnen de lat/lon van jouw geplaatste punt wel zijn. Werkelijkheid en.............wat je ziet.

Voor A naar B, is het wel goed plannen, maar een route in de gps is maar zeer matig. Je hebt geen overzicht. Dat heb je wel op een met een kaart op de PC, zowel online, Google Maps, als off line, bv. Garmin Mapsource. Kan je veel sneller in en uitzoomen en heb je overzicht.
 
Laatst bewerkt:
Nog een andere tip, naast de al genoemde door Gerald: wees niet te zuinig met het plaatsen van vlaggetjes. Als je de routebegeleiding op kortst instelt (zoals aanbevolen door ondermeer de maker van Tyre), dan is kort ook echt kort. Een grote bocht op een snelweg of een rondweg om een dorp heen is voor het systeem aanleiding om je van de route af te sturen en door het centrum of via een afsnijdende weg te sturen. Ook dan krijg je onlogische routes.

Is er al iemand in geslaagd om de vlaggetjes een ander uiterlijk te geven?
 
Laatst bewerkt:
iGo maakt toch wel soms rare dingen van mijn route.

Ik maak een route in Google Maps, die bewaar ik als een KML bestand. Dat bestand open ik in Tyre om de overbodige routepunten eruit te halen. Daarna gaat het bestand in de peaklife. Daar open ik de route. Als ik dan op de kaart naar de route ga kijken, zitten er zo hier en daar wel rare dingen in: 2x een rondje over een rotonde, plotseling rechtsaf een straat in om naar een paar honderd meter om te keren en de route weer te vervolgen, effe een zinloos blokje om in een woonwijk. Het lijkt te komen door de plaatsing van de 'vlaggetjes'. Plaats je in de buurt van zo'n routepunt een nieuwe op de route en gooi je de 'foute' weg, dan verdwijnt de vreemde omweg. Het is alleen ondoenlijk om de hele route zo op te schonen, temeer daar de route elkaar weer maximaal uitzoomt.

Doe ik iets fout? Voeg Tyre dingen toe die ik niet zie? Voegt iGo stiekum iets toe?


OJ
Waarom zo dubbel?

Je kunt toch in Tyre je route maken... die heeft toch ondersteuning van GoogleMaps?
Verder zoals al aangegeven, wees niet te zuinig met vlaggetjes... probeer vervolgens ook eens de verschillende opties, snel / kort / optimaal binnen igo om te kijken of dat iets veranderd aan je route.

Waarom haal je uberhaupt tussenpunten weg? heb je daar een bepaalde reden voor?
 
Het maken van een route is een balans vinden tussen te veel en te weinig tussenpunten. Je forceert de navigatie om een bepaalde route te nemen, dus zal je extra tussenpunten moeten gebruiken om de route om een dorpskern heen te leiden. Kies ook tijdens het inladen van de route nooit de optie kortste route want dan ga je tussen de punten over de meest onmogelijke afkortingen. Te veel tussenpunten vergroot de hoeveelheid tussenpunten die net naast de rijbaan zitten, en zorgt dus voor meer ergernis tijdens het rijden. Ook komt het nog wel eens voor dat je een route in Tyre / Google maps maakt die onbedoeld over een zandpad loopt. (vaak zie je in Google het verschil niet). Als je daar veel tussenpunten hebt gebruikt, moet je dus ook veel handmatig corrigeren als je met je motor voor zo'n zandpad staat.
 
Ik ben bang dat je me overschat. Zo veel kennis heb ik ook niet. Ik kan wel iets vertellen hoe ik te werk ben gegaan.

Wat ik heb gedaan is heel veel internetten en mijzelf aanmelden op een aantal websites. Ik heb er 2 genoemd in mijn eerdere posts. Ik ben begonnen met het upgraden van de kaarten en de poi map in de originele iGO meegeleverd bij het apparaat. Dit geeft een beetje inzicht hoe de mapstructuur op de SD-kaart is. Dit is dan echt een kwestie van knippen en plakken. Ik merk dat een kwalitatief goede download ook informatie geeft over hoe je de informatie overbrengt naar de SD-kaart. Er wordt bijvoorbeeld aangegeven in welke map je wat moet neerzetten. Vooral bij de text-to-speech (tts) stemmen komt dit nauw.

Als je dit een paar keer doet, kan je ook de iGO primo installeren. Je moet alleen de goede software hebben. Ik heb bijvoorbeeld een iGO 8.3.4XXXX versie die ik maar niet aan de praat kreeg. Deze heb ik dus afgevoerd. Er stond te veel meuk op. Een belangrijke tip die ik kan geven is dat je PNA-software moet downloaden en dus geen iPhone of android-versie. Die draait alleen op de smartphones. Verder maak ik altijd backups. Eenvoudig weg de complete sd-kaart selecteren en naar je harde schijf kopiëren. Dan heb je altijd een werkende versie achter de hand.

Ik heb een plaatje van hoe dan de mapstructuur van een iGO primo er uit kan zien. Deze is niet van mijzelf maar die heb ik gedownload. Hier heb ik veel aangehad toen ik de bestanden ging overzetten.

[afbeelding]

De basis is de content map. Daar zitten alle relevante mappen in om het programma te laten draaien. Je ziet dat die ongeveer hetzelfde is als de iGO-8 structuur.

Op verzoek ook nog een link naar de downloadsite van de Dimka skin.
Loading...

Hier staan ook de instructies hoe de skin te installeren en waar de stemmen te plaatsen.

Veel informatie haal ik van:
Forums - GPS Underground :: Your Tracks Guide

en

http://forum.egregius.be/

thx :}

Voor mij is het momenteel nog wat te ingewikkeld, en de uitkomst te onzeker ;)
Maar er zullen zeker mensen zijn die met je uitleg aan de slag kunnen :Y

Ik beperk me voorlopig tot het toevoegen van flitspalen en nieuwere kaarten :+
 
Hierbij nog de foto's van mijn plaatsing van de Mappy 330 op een Suzuki GSX-R 600.:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Best netjes :Y

Ik moet mijn op maat gemaakte rammount nog steeds gaan afhalen bij de post, en dan kan ik de peaklife boven het midden van mijn kroonplaat installeren. :)

Ter info: de bolletjes aan de meegeleverde adapters zijn niet de "normale" maat zoal ram mount ze gebruikt, ze zijn nl. kleiner.

Dus dit ding (voorzien op de standaardmaat (1")) heb ik aan één kant moeten opvullen om de bol van de peaklife vastgezet te krijgen...:

ram_mount_double_socket_arm_84849big.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb Primo ook werkend, alleen pakt ie me GPS ook nog niet (kan zijn omdat ik nog binnen zit (A)) Had eerst wel een foutmelding, maar die heb ik met googlen eenvoudig kunnen oplossen.

Straks Dimka er is opgooien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan