Yamaha XV Virago topic [deel II]

Ha ha, in noord-holland is het revisie setje gelukkig euro 22,00 dat scheelt in iedergeval km maken, want dat geld is nu naar Roukama in Wormerveer.
 
Ok, even terug naar de basis. Een revisie setje voor een Virago is of via internet te verkrijgen. Wel ff zoeken of gewoon naar een Motoport in de buurt of zo. Wellicht kan een andere dealer je ook aan zo''n ding helpen. Prijzen die fluctueren nogal maar je benzine blijft nu wel in je tank zitten. Als je hem demonteerd maak dan alles even schoon, de filters etc. en let op hoe je eea los maakt. Anders ff fototje maken van hoe ie was. Enne......... alles op je gemak dan gaat het goed.

Doei
 
oke thnx , inmiddels bij goedhart besteld en in de loop van volgende week gaan we er mee aan de gang , hopelijk gaat ie het dan ook gewoon weer doen want hij heeft tenslotte dik 10 jaar stil gestaan :? B|
 
Haal dan ook de carbs er maar af en reinig deze. Kijk de inlaatrubbers na of er scherutjes inzitten. Zo ja vervang die dan maar incl. de o-ringen die tussen de inlaatrubbers en de cilinderkoppen zitten. Om de boutjes te lossen is het zinvol om wat oude steek /ringsleutels maatje 10 zo om te buigen dat je bij de boutjes kan. Enne..... je hebt een hoop geduld nodig!!!!!!!!!! Het mooiste is om ze met een hoge druk ofz te reinigen en anders met remmenreiniger en een schone lap. Waarom die carbs schoonmaken? Dit is een makke van virago, rijden goed maar zijn op dit punt nogal gevoelig.
 
Een handboek scoren is wel aan te raden. *D Interval motorolie is bij mij simpel. In okt/nov. komt er verse olie (zwarte 5 ltr flacon bij Action € 7,00 of zo *O* )

Is dat geen olie voor in de Oto? Lijkt me niet de bedoeling.
Ze verkopen afaik geen motor olie bij de action.
 
Is dat geen olie voor in de Oto? Lijkt me niet de bedoeling.
Ze verkopen afaik geen motor olie bij de action.


Lees bijgaand stuk maar eens van een van de leden van de Viragostarclub eens. Hij heeft meer geschreven over dit item, dus ff zoeken.
Het gaat om de "oliewaarde" SF en dat er geen motorolie opstaat boeit niet echt.
Ook bij de viragoclub.nl is er heel veel over geschreven.

http://www.viragostarclub.nl/forum/viewtopic.php?t=516

&

http://www.viragostarclub.nl/forum/viewtopic.php?t=459

of

http://anne.messageboard.nl/21994/viewtopic.php?t=399&highlight=olie (viragoclub.nl)

Doei :W
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Mijn virago xv700 uit 1987 houdt in boven de 5000 toeren, vooral lastig als je even snel wilt inhalen.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn???
 
carburateurs reinigen? is dat al eens gebeurd? het moet een mengsel probleem zijn als hij verder netjes loopt.
 
hopelijk zijn de vlotterbak boutjes ooit al door inbus vervangen, dan is het een karweitje van een half uurtje, anders zullen denk ik je hele carbs eraf moeten :( , en dat is nou één van de meest rottige klusjes aan de verder prachtige virago V2 :9 (voor mijn smaak geldt trouwens alleen het blok als leuk, de rest moet tot caferacer 8-) worden verbouwd)
 
Hallo allemaal,

Ik wil de uitlaatbocht van de achterste cilinder van mijn virago xv700 vervangen.(zitten een paar flinke gaten in)
Klopt het dat je hierviir je complete blok eraf moet halen of is er nog een andere manier.
Graag reactie's en oplossingen
 
Ik heb mijn uitlaat vervangen voor een open uitlaat, maar ik heb mijn blok niet losgehad hoor. Een XV700 uit 86. Het is wel friemelen, maar het lukt wel.
 
als ik de dempers van de 535 van mijn vriendin, moet neem ik aan ook de carb worden afgesteld.

Met ik meteen met andere spoeiers gaan spelen, of kan ik de gasnaald wat hoger zetten om het mengsel wat rijker te maken
 
Laatst bewerkt:
ik heb een dynakitje via ebay besteld, zijn sproeiers en een zeer duidelijke handleiding en je moet wat boren ,maar dat boortje zit erbij, werkt goed en is toch wel feller nu.
 
Hee, Oma is ook weer wakker.

Heeft niemand hier iets zinnigs of onzinnigs te melden.

Nu, hier is dan wat (on)zinnigs: vandaag gewerkt en het beviel niet, maar het zonnetje scheen wel. Mooi weer om te toeren. :] O ja dat kon niet, moest werken. ;(
 
hallo allen,de XV1100 die ik 2week geleden kocht is na 3x rijden toe aan een nieuw blok dus ik zit gigantisch flippen.Weet iemand van jullie nog een goed lopend blok?
Alvast bedankt

zucht, kees
 
hallo allen,de XV1100 die ik 2week geleden kocht is na 3x rijden toe aan een nieuw blok dus ik zit gigantisch flippen.Weet iemand van jullie nog een goed lopend blok?
Alvast bedankt

zucht, kees

rustig Kees, wat mankeert eraan? is hij drooggelopen of zo? dat die nu meteen al niet meer te redden zou zijn?
 
hallo allen,de XV1100 die ik 2week geleden kocht is na 3x rijden toe aan een nieuw blok dus ik zit gigantisch flippen.Weet iemand van jullie nog een goed lopend blok?
Alvast bedankt

zucht, kees

Wat is er mee dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan