Yamaha XV Virago topic [deel II]

De vertragingskast beweegt in een richting niet helemaal soepel, maar schokkerig is ook een te groot woord, wel een klein beetje weerstand dus. En de andere richting beweegt die niet op.

Zou je de complete URL kunnen posten? Met al deze termen vind ik em dus niet op cmsnl.com
 
Ik weet niet of jullie het over de tandwielkast hebben als onderdeel van de startmotor (die met de satalietwieltjes) maar dat is er ook een die mooi schoon moet zijn, geen gebroken tandjes en vers in het vet moet staan. Had je die ook al uit elkaar gehad toen je de startmotor verwijderde? (Nogmaals, wellicht bedoelen jullie dat met #1 maar deze exploded view ken ik niet... vraag me ook af of dit de juiste is? Maar Michael, jij zal het zeker weten neem ik aan?

Ik heb het hier over: Yamaha XV920R VIRAGO 1982 (C) USA STARTING MOTOR - buy original STARTING MOTOR spares online
 
Ik weet niet of jullie het over de tandwielkast hebben als onderdeel van de startmotor (die met de satalietwieltjes) maar dat is er ook een die mooi schoon moet zijn, geen gebroken tandjes en vers in het vet moet staan. Had je die ook al uit elkaar gehad toen je de startmotor verwijderde? (Nogmaals, wellicht bedoelen jullie dat met #1 maar deze exploded view ken ik niet... vraag me ook af of dit de juiste is? Maar Michael, jij zal het zeker weten neem ik aan?

Ik heb het hier over: Yamaha XV920R VIRAGO 1982 (C) USA STARTING MOTOR - buy original STARTING MOTOR spares online
Nr 9 in deze link
 
De vertragingskast beweegt in een richting niet helemaal soepel, maar schokkerig is ook een te groot woord, wel een klein beetje weerstand dus. En de andere richting beweegt die niet op.

Zou je de complete URL kunnen posten? Met al deze termen vind ik em dus niet op cmsnl.com
Dit is de xv920, met de ketting in de expl views Yamaha XV920R VIRAGO 1982 (C) USA parts lists and schematics

Tr1 is idd niet of nauwelijks te vinden op cmsnl. Die site is ook niet geheel compleet, of gemakkelijk met zoeken.
TR1 heeft als model codes 5A8 voor 1981 en 19T voor 82 tot 86

In overlappende jaren is er ook een xv1000
42G en 42 H voor 1984
56W en 56 V voor 1985

Xv920 met ketting
5H1 voor 81 en 82
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
De vertragingskast beweegt in een richting niet helemaal soepel, maar schokkerig is ook een te groot woord, wel een klein beetje weerstand dus. En de andere richting beweegt die niet op.

Zou je de complete URL kunnen posten? Met al deze termen vind ik em dus niet op cmsnl.com
Moet dat ding niet beide kanten op soepel draaien? Tis toch geen startkoppeling / vrijloop ding?
 
Vanochtend de nieuwe sprag clutch erin en de carbs gecontroleerd. Start meerdere malen super soepel alsof de motor nieuw is....

Maaaaar de kabelboom is zoals te zien helemaal niet netjes. Dus daar een begin aangemaakt vanmiddag. En ik dacht ik start em nog even een keertje om te horen hoe het klinkt... En dan heb ik weer dit:

WTF?! Dit lijkt gewoon weer terug bij af?
 
WTF. Je startmotor draait rond zonder dat hij de startkoppeling oppakt. Dit heb ik zelfs bij mijn eerste xv uit 81 niet gehad.
Ben je niets vergeten?
Zit de oude veer er nog in?
Het is net alsof de koppeling niet teruggaat naar de oorspronkelijke plek.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je veer nummer 9? Die heb ik inderdaad niet vervangen.

Tussen het filmpje waar die loopt en filmpje waar die niet meer start is het blok niet open geweest.
Maybe dat er teveel keramische pasta icm rvs boutje van de extra massakabel tussen startmotor en accu er onvoldoende contact is??? Ik vind dit zo vreemd...

Overigens met één bougie eruit maakt het geen verschil. Geluid blijft hetzelfde.
 
Yep, ik doelde op veer nr. 9. Bij die xv van mij uit "81 was de veer ook vervangen.

En nu? Alles checken?
Accu opladen. Wel vraag ik mij af of de door jou gebruikte pasta wel voldoende geleid. Of wel verwijderen en dan opnieuw proberen.
Welke olie gebruik je? (Ooit had ik te dikke olie in mijn toenmalige kawa gtr1000 gedaan en toen pakte de startkoppeling van de gtr ook niet op.)

En anders toch dat blok weer open. :(
 
Laatst bewerkt:
Accu was nog ruim voldoende geladen, einde van de dag ergens op 13,4. Was echt een wereld van verschil, startknop nog geen 1 seconde in en starten maar.

Olie 10w40.

Kan vrijdag pas weer verder. Vandaag gelukkig kitesurfen, even wat anders aan mijn hoofd.
 
Beste Virago-kenners,

Om de hoek van mijn vakantieadres stond onderstaande motor geparkeerd. Hij viel me op omdat ik het zo'n leuk ding vond. Uit de RDW database weet ik dat het een XV750 Virago uit 1982 is.

Wat ik me afvroeg: Ik zie dat er een ander, lager stuur op is gezet, maar ik kom er niet goed uit of de voorvork nou standaard is, of bv. een ingekorte veerweg heeft of vervangen door wat anders. Kunnen jullie dat op basis van dit fotootje beoordelen?

temporary_zpsgx8uqcwl.jpg
 
ja volgens mij ook


Zo vandaag weer eens sinds tijden gereden *D :]

Door gezin en verhuis situatie(s) de afgelopen jaren te weinig aan toe gekomen.
Nu heb ik weer een eigen huisje met schuur én garage, dus er moet maar weer tijd gemaakt worden om te sleutelen en te rijden
 
Thanks allen. Dan is er dus weinig voor nodig om hem in deze setup te krijgen. Leuk om te weten voor als er weer ruimte in de schuur ontstaat voor een projectje.
 
Heeft iemand een goed idee hoe/waar ik het beste mijn kentekenplaat kan plaatsen bij de XV500? Ik wil graag een bobber zadel monteren en zodoende ook het subframe aanpassen, maar helaas zal die lelijke gele plaat toch ergens moeten komen ;).
Nu zit hij provisorisch aan de zijkant gemonteerd, maar het liefst heb ik hem gewoon in het midden. Misschien zijn er kant en klare oplossingen?
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een goed idee hoe/waar ik het beste mijn kentekenplaat kan plaatsen bij de XV500? Ik wil graag een bobber zadel monteren en zodoende ook het subframe aanpassen, maar helaas zal die lelijke gele plaat toch ergens moeten komen ;).
Nu zit hij provisorisch aan de zijkant gemonteerd, maar het liefst heb ik hem gewoon in het midden. Misschien zijn er kant en klare oplossingen?
OF een nette side mount, of aan het subframe.

Pasklaar is er niks, want jij gaat eea aanpassen. Jij bepaalt het dus zelf.
 
Goeiendag!

Ik heb sindskort mijn motor rijbewijs gehaald. Gewoon volledig vermogen maar omdat mijn smaak meer neigt naar chopppers, heb ik gekozen voor een Virago 535. Deze heb ik 2 weken geleden opgehaald en rijd super!

Alleen zit er dus een (lijkt mij neppe) uitlaat onder. De onderste demper is namelijk niet vanaf de achterkant aangesloten. Deze loopt met een dun pijpje naar het midden van de demper. Ook maakt het totaal geen geluid.

Nu heb ik al even wat rond gestruind maar een nieuwe uitlaat is dus geen optie. Ik zie dat ze beginnen vanaf 300 euro. Dat is mij eigenlijk te duur.

Daarom vroeg ik mij af. Der staan geregeld uitlaten voor de 700 te koop op marktplaats. Zijn deze uitwisselbaar met een 535?
 
Goeiendag!

Ik heb sindskort mijn motor rijbewijs gehaald. Gewoon volledig vermogen maar omdat mijn smaak meer neigt naar chopppers, heb ik gekozen voor een Virago 535. Deze heb ik 2 weken geleden opgehaald en rijd super!

Alleen zit er dus een (lijkt mij neppe) uitlaat onder. De onderste demper is namelijk niet vanaf de achterkant aangesloten. Deze loopt met een dun pijpje naar het midden van de demper. Ook maakt het totaal geen geluid.

Nu heb ik al even wat rond gestruind maar een nieuwe uitlaat is dus geen optie. Ik zie dat ze beginnen vanaf 300 euro. Dat is mij eigenlijk te duur.

Daarom vroeg ik mij af. Der staan geregeld uitlaten voor de 700 te koop op marktplaats. Zijn deze uitwisselbaar met een 535?

Niks anders dan een uitlaat voor een XV535 gaat passen.

De XV535 heeft gewoon twee uitlaatbochten op de cilinders zitten, met elk een einddemper:
Yamaha%20XV535%2088%20%201.jpg



Ik heb niet goed voor ogen wat er bij jou speelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan