Yamaha XV Virago topic [deel II]

ik heb een xv 535 en loopt goed tot 10 kilometer en dan valt langzaam stroom weg ,,,,ik heb al een nieuwe spannings regelaar gemonteerd maar nog het zelfde probleem hij begint te stotteren ,,,en te knallen ,hij slaat af en dan totaal geen stroom meer,,,,,,wie oh wie kan mij helpen
gr
 
ik heb een xv 535 en loopt goed tot 10 kilometer en dan valt langzaam stroom weg ,,,,ik heb al een nieuwe spannings regelaar gemonteerd maar nog het zelfde probleem hij begint te stotteren ,,,en te knallen ,hij slaat af en dan totaal geen stroom meer,,,,,,wie oh wie kan mij helpen
gr
 
ik heb een xv 535 en loopt goed tot 10 kilometer en dan valt langzaam stroom weg ,,,,ik heb al een nieuwe spannings regelaar gemonteerd maar nog het zelfde probleem hij begint te stotteren ,,,en te knallen ,hij slaat af en dan totaal geen stroom meer,,,,,,wie oh wie kan mij helpen
gr

Klinkt als kortsluiting... Wat je eigenlijk zou moeten doen is de draadboom blootleggen en stap voor stap bekijken of er ergens een breuk zit. Heb je motor al langer en zo ja, is het ineens? En als het ineens is, heb je iets veranderd wat er eerst niet op zat of iets dergelijks? Vaak is daar dan iets ontstaan wat zorgt voor de kortsluiting.
 
Kijk ook eens naar de stekkeraansluiting bij je dynamo.
die wil door vocht nog weleens gaan corroderen met als gevolg een slechte verbinding waardoor de stekker verbrand.
 
Vanmiddag zag ik onder mijn xv750 wat olie liggen. Thuis gekomen de onderkant van het blok schoongemaakt en de conclusie was dat er carterolie uit het gaatje van de oliepijlvoeler beschermkap kwam.

Ik vermoedt dus dat de 0-ring van de oliepijlvoeler zweet en dat deze vervangen moet worden of moet de voeler incl. 0-ring vervangen worden.

Gr.

2v2vazb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even ter aanvulling: ik ben bang dat de twee imbustboutjes m6 vastgerot zitten in het alu blok.

Nadat de olie verwijdert is uit het blok heb ik de intentie om de boutje heet te stoken.

Kan dit kwaad voor de oliepijlvoeler?

Als ik het goed begrepen heb heeft dat ding wat elektronische zaken en het is niet de bedoeling dat deze kapot gaat.

Graag wat meedenken.
 
Het lek is gistermiddag hersteld.

Zoals gesteld heb ik de carterolie uit het blok laten lopen en de fiets schuin gezet, kan je er beter bij. Een oude pijpsleutel over het imbustboutje gehouden en de brander daar weer op. Nadat de boutjes heet waren het er in no-time uit kunnen draaien.

De oliepijlvoeler (zo staat dat ding in m'n werkplaatsboek genoemd, denkt dat er een vlottertje of bi metaaltje in zit) eruit gefrommeld en een verse o-ring geplaatst. De zooi weer vast en alles is weer lek vrij.

:] :] :] :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Het lek is gistermiddag hersteld.

Zoals gesteld heb ik de carterolie uit het blok laten lopen en de fiets schuin gezet, kan je er beter bij. Een oude pijpsleutel over het imbustboutje gehouden en de brander daar weer op. Nadat de boutjes heet waren het er in no-time uit kunnen draaien.

De oliepijlvoeler (zo staat dat ding in m'n werkplaatsboek genoemd, denkt dat er een vlottertje of bi metaaltje in zit) eruit gefrommeld en een verse o-ring geplaatst. De zooi weer vast en alles is weer lek vrij.

:] :] :] :] :] :] :]

netjes opgelost ! :]
 
Yep, de operatie op zich viel mee. Ik zat over de boutjes in. Na het heet maken gaven ze een tik of krak en toen waren ze los. Pffff.....

Ach, het blijft een ding uit "91. :+
 
Laatst bewerkt:
Ja oma, het is hier rustig....



te koop, in zeer goed staat
Clymer manual Virago XV535 1981-1995
Prijs 17,50 euro inclusief verzenden (in NL)

full



full



full
 
Van het ene probleem in het andere lijkt het hier wel. Hij slaat net niet aan... Zie onderstaande filmpje:


Vonkjes: ja
Benzine: ja
Lucht: ja
Alle ingrediënten aanwezig, uitlaatbochten worden zelfs warm als ik probeer te starten, maar hij slaat dus niet goed aan. Soms is er een serie mooie ontstekingen tijdens het starten, maar bij loslaten van de startknop is alles weg.

Jullie een idee? Of wordt dit geval TDI doormeten?
 
Laatst bewerkt:
Twee checks: je luchtfilter? Wat en hoe gebruik je die? Je kunt de lucht wat met je hand 'manipuleren' (inlaatgat helemaal afsluiten, met wat vingers open meer lucht geven). Mij XV was super gevoelig voor een ander luchtfilter.
En; heb je al wat gespeeld met je choke? Daar reageert hij ook enorm gevoelig op.
 
Luchtfilter is een K&N filter aan de zijkant via het frame naar de carbs. Met dit filter meer lucht dan origineel dus. Maar ook grotere diameter uitlaatpijp gekregen, dus dat zou elkaar enigszins kunnen tegemoet komen. Choke klein beetje open geeft het beste resultaat.

Maar de motor heeft gewoon gelopen (met choke klein beetje open ging dat het makkelijkste), alleen nu slaat die dus niet meer aan.

Ik ga iig proberen de lucht wat te manipuleren.


filmpje werkt weer:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die van mij nooit goed met het open K&N filter aan het lopen gekregen. Uiteindelijk uit wanhoop bij Mobu Motors prachtig af laten stellen. Met twee open filters direct op de carbs...

Na mijn totaal revisie heeft het goed in laten lopen van de nieuwe zuigerveren ook nog veel veranderd aan het lopen en starten...

Succes keep us posted!
 
Laatst bewerkt:
Afstellen zal sowieso een keer moeten gebeuren door profs, maar dat die nu niet meer start wil ik wel eerst zelf oplossen!
 
Luitjes,

Ik ben op zoek naar een tuigleren tankcover voor mijn xv750.

Wie o wie heeft de cover liggen en wil ervan af.
 
Ik heb nog een 3delig kofferset liggen afkomstig van m'n xv500, mag voor een zacht prijsje weg, staat overigens ook in het te koop aangeboden topic. Gr Joey
 
Goedenmorgen mensen,

Ik ben bezig met een XV500 caferacer project, nu vroeg ik mij af of ik de spaakvelg van een XV250 (cardan) zo 1 op 1 over zou kunnen zetten in mijn motor. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Is er iemand die me kan helpen aan een XV750-XV920 1st gen achterbrug? (Cardan aangedreven) Graag PBtje
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een 3delig kofferset liggen afkomstig van m'n xv500, mag voor een zacht prijsje weg, staat overigens ook in het te koop aangeboden topic. Gr Joey

Joe, ik heb even voor je gekeken, maar waarschijnlijk niet.

Wat ik altijd doe is even de onderdelen specifiek opzoeken op CMSNL. Dan kun je niet alleen het onderdeel bestuderen in de exploded view maar ook gewoon even het partsnumber vergelijken. ALs deze hetzelfde is is hij hetzelfde. Is een tip voor toekomstige vraagjes. Succes!

Hier een voorbeeld: HUB, REAR, fits XV500 1992 4FT1 AUSTRIA 224FT-362E1 - order at CMSNL
 
Zo niet veel activiteit meer hier, oma zat er voor!
Maar goed sinds kort heb ik een xv535 gekocht voor mijn vrouw. Een van de eerste uit 1987. Voor een prikkie maar wel bij een motorzaak. Hij had hem in onderhoud gehad en was goed volgens hem. 30.000 mijn gelopen en blauw over gespoten en blauwe buddy sit.
De buddy is inmiddels vervangen door een zwarte en ik heb de verkopen en Achterberg weer netjes gestraald en gespoten. Dat is weer toonbaar.
Voor de rest liet hij mij onderweg staan. Later bleek het een lege accu te zijn. Deze was splinternieuw dus laadsysteem niet in orde.
Dit bleek uiteindelijk de stator te zijn. Deze was kortgesloten naar massa. Daar een nieuwe voor gemonteerd ( eBay uit China 30 euro oid) en hij doet het weer super!
Ik heb er ook een recht stuur opgezet ipv het chopperstuur.
Daar had ik een vraag over.
Op het rechte stuur passen de remhandels op zich wel maar de spiegels staan dan een beetje naar binnen en daar zie je dus niks in behalve je eigen schouders. Daarnaast zit het remvloeistofreservoir nu beetje scheef.
Zijn daar andere onderdelen voor? Hoe hebben anderen dit opgelost?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een recht(er) stuur op m'n 535 zitten, en de originele spiegels heb ik vervangen voor deze. Zet ze wel goed vast, anders komen ze vanzelf een keer los :p
 
ok en daar kun je wel langs jezelf mee kijken?

dit is hem zoals ik hem kocht:
90gVPfL.jpg



zo is hij nu inmiddels
TJfccmr.jpg

remankerplaat is gepolijst en ook de carterhelften.(hoop werk zat nl ook lak op die er eerst af moest)

maar zoals je ziet zitten de "schroefdraden" waar je de spiegel in kunt draaien, nu onder een hoek naar binnen
EgZ5IjO.jpg

ik kan natuurlijk checken maar hebben deze yamaha's niet een linker en een rechterdraad op de spiegels zitten?
 
Laatst bewerkt:
Wat gebeurd er als je je oude stuur er naast houdt. Als er schuinte is dan heb je het antwoord.

Wellicht kan je er andere spiegels opzetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan