Yamaha XV Virago topic [deel II]

Wat gebeurd er als je je oude stuur er naast houdt. Als er schuinte is dan heb je het antwoord.

Wellicht kan je er andere spiegels opzetten.
met het oude stuur zijn er geen problemen omdat dan de spiegels onder de juiste hoek op het stuur staan. Door het rechtere stuur gaan de spiegels naar binnen. Dat gebeurt op het originele stuur dus niet.

Maar ik dacht dat deze ook geleverd werd met een rechter ( meer recht) stuur? ik was benieuwd wat daar dan op zit mbt spiegels en daar waar de spiegels inzitten.
 
Ook bij de xv750 staan de tapeinden voor de spiegels schuin. Wellicht kan je kijken naar andere spiegels die langere pootjes heeft.

Of.....je zet het ori stuur terug.
 
Laatst bewerkt:
Goeiemiddag, ik was zojuist op zoek naar een nieuwe remklauw (voor), voor m'n XV535. Nou kwam ik erachter dat de 535 blijkbaar geleverd is met zowel een enkele als dubbele zuiger-remklauw. Iemand hier die mij kan vertellen of deze dubbele zomaar past, als je er een enkele vanaf hebt gehaald?
 
Hallo,

Excuus dat ik hier zomaar kom binnenvallen.
Ik heb afgelopen jaar een Virago XV535 gekocht. Nu heeft hij deze winter 3 maanden stilgestaan en nu heeft hij wat kuren..
Hij reed prima, tot de tank wat leger begon te raken en ik midden op de snelweg geen gas meer had.
Snel op de reserve gezet en toen pakte hij de benzine wel en kon ik weer gas geven gelukkig.
Waar zou het probleem kunnen zitten?
 
Het klinkt wat stom maar: de benzine was bijna op? Dit is typisch wat een motor doet als de tank op begint te raken. Het laatste beetje haalt hij via reserve binnen.
 
Even verse benzine halen is wellicht het beste.

En voor over een half jaar, bijvoorbeeld in oktober je motor met een volle tank wegzetten. Gooi er dan gelijk een flesje forte oid in, want dan vindt er minder of geen verrubbering van de benzine in tank plaats.
A. De tank roest niet.
B. Je hoeft bij je eerste ritje niet gelijk te tanken. :] :]

Het spreekt voorzich dat je als je je motor wegzet voor de winter periode dat je carbs ontdoet van de benzine.

Succes met je ritten deze lente en zomer.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand waar ik het electrische schema kan vinden van een VX500K?

Ik ben al even aan het googlen, maar helaas. :N
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een tijdje terug een Yamaha XV920 gekocht. Ben druk bezig geweest met alles uit elkaar halen en ben nu begonnen met het opnieuw opbouwen.

Hier een foto hoe de motor er nu uitziet:
full


Ik heb nog een hoop oude onderdelen, dus als iemand nog iets zoekt....

Groeten, Bart
 
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een tijdje terug een Yamaha XV920 gekocht. Ben druk bezig geweest met alles uit elkaar halen en ben nu begonnen met het opnieuw opbouwen.

Hier een foto hoe de motor er nu uitziet:
[afbeelding]

Groeten, Bart

Mooie basis voor een caferacer. Laat vooral zien wat je aan het bouwen bent.
 
Kunnen jullie even meedenken?

Ik heb een 535 uit 92, waarbij de schotjes/einddempers uit de uitlaten zijn gehaald. Daardoor liep hij wat arm en ik wilde 'm wat beter gaan afstellen.

Volgens het ene werkplaatshandboek (Haynes) voor hoofdsproeier 137,5, achter 135. De andere zegt weer beide 135 (Clymer). Nou klinkt het logisch dat er voor iets groter moet ivm het koelen van de cilinders en zo, maar bij 't openhalen van m'n carbs zat in beide een 102,5. Lijkt me erg klein als ik de wph's mag geloven.

Is er iemand hier die me kan vertellen wat er standaard in zijn/haar 535 zit? Zit een beetje in dubio met welke maten ik moet gaan bestellen, en ik begin te denken dat de vorige eigenaar een haasje was.
 
Laatst bewerkt:
Dag allen,

Hierbij wil ik mezelf voorstellen. Ben Ot en een trotse eigenaar geworden van een xv 700. volgens mij model 1986, kenteken zegt 1990 Helaas moet ik hem nog ophalen aankomende zaterdag(vandaar geen foto) Volgt nog :D

Dit is mijn tweede motor en bedoeld als project. Het plan is dat ik hem volledig ga strippen om een bobber te maken. Ontzettend veel voorbeelden gezien en topics gelezen. Zal hier een uitgebreid verslag van maken:) Dus heb er zin in! De voorkant al helemaal uitgedacht. nu nog de achterkant. Zit te denken aan een Fat bob spatbord, maar moet het nog op tekening zetten. Ideeën zijn welkom natuurlijk.

Groet, Ot
 
Hi Ot. Gaaf! Het bouwjaar maakt feitelijk niet zo heel veel uit voor de techniek...

Ik bouwde mijn Chiefpep Scrambler ook met als basis het XV700 blok. Heads up! Als er ook maar iets mis gaat met je zuigers of cilinders heb je wel een flinke uitdaging. Dit omdat de zuigers en cilinders niet (maar dan ook echt niet) meer te krijgen zijn. Met een mega zoektocht kon ik wel nog zuigerveren krijgen. Door een geweldige Amerikaanse firma die heel veel aanvragen krijgt voor zuigerveren voor een XV 700. Wees dus voorzichtig met die emmers!

Ik ben ook weer gestart met een tweede Chiefpep project. Wordt een soort caferacer street ding... Ben er nog niet helemaal uit. Ik ga zaterdag een FJR 1300 Voorvork ophalen die erin komt en ben net klaar met een Diversion 900 wiel passend maken. (ik bouw op basis van de monoshocker). Trouwens, ik denk dat jij zo een Diversion 900 achterwiel een op een erin kan zetten!

Het is jammer dat ik niet hier ook al mijn progressie plaats. Alleen omdat ik zowel een wekelijkse vlog maak op Youtube hierover (https://www.youtube.com/channel/UCl72jujTRDxlLkA6dAq58gA), mijn Facebook kanaal bij moet houden én op ViragoTechforum een topic heb waar ik wekelijks plaats kan ik dit simpelweg en helaas niet ook nog bijhouden... *Zucht* :/ Keuzes keuzes... Alsof het bouwen nog niet genoeg tijd kost :X

Succes en ik ben benieuwd wat je gaat bouwen! :t
 
Heej chiefpep, Het feit dat je uberhaupt de moeite doet om je project ergens te plaatsen is al wat.
volgens mij komt vrijwel elk virago custom bouwer op verschillende websites terecht. Om ze nou allemaal te onderhouden... hmmm snap wat je bedoeld Maar goeie tip van het blok. Als het zo ver gaat denk ik dat ik gewoon een blokwissel met een 750 doe met het oude blok als doner. Over de diversion 900 moet ik nog naderhand onderzoek doet. Het zag er inderdaad promising uit! dank hiervoor. Ben benieuwd waar het naar toe gaat met je project. Zal je pagina wel volgen. Je scrrambler zag er al fantastisch uit dus dat moet goed komen :)
Hi Ot. Gaaf! Het bouwjaar maakt feitelijk niet zo heel veel uit voor de techniek...

Ik bouwde mijn Chiefpep Scrambler ook met als basis het XV700 blok. Heads up! Als er ook maar iets mis gaat met je zuigers of cilinders heb je wel een flinke uitdaging. Dit omdat de zuigers en cilinders niet (maar dan ook echt niet) meer te krijgen zijn. Met een mega zoektocht kon ik wel nog zuigerveren krijgen. Door een geweldige Amerikaanse firma die heel veel aanvragen krijgt voor zuigerveren voor een XV 700. Wees dus voorzichtig met die emmers!

Ik ben ook weer gestart met een tweede Chiefpep project. Wordt een soort caferacer street ding... Ben er nog niet helemaal uit. Ik ga zaterdag een FJR 1300 Voorvork ophalen die erin komt en ben net klaar met een Diversion 900 wiel passend maken. (ik bouw op basis van de monoshocker). Trouwens, ik denk dat jij zo een Diversion 900 achterwiel een op een erin kan zetten!

Het is jammer dat ik niet hier ook al mijn progressie plaats. Alleen omdat ik zowel een wekelijkse vlog maak op Youtube hierover (https://www.youtube.com/channel/UCl72jujTRDxlLkA6dAq58gA), mijn Facebook kanaal bij moet houden én op ViragoTechforum een topic heb waar ik wekelijks plaats kan ik dit simpelweg en helaas niet ook nog bijhouden... *Zucht* :/ Keuzes keuzes... Alsof het bouwen nog niet genoeg tijd kost :X

Succes en ik ben benieuwd wat je gaat bouwen! :t
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gestart met het checken van de klepspeling van mijn "91er xv750.

Geheel in opdracht van het werkplaatsboek bij de achterste cilinder gestart. Dit nadat er allerlei onderdelen gedemonteerd waren. Het achterste kleppendekseltje van de uitlaat was er in no time af. De voelenmaatje 0,15 er tussen gefrommeld. Deze stond dus goed.

Toen de inlaat van de achterste cilinder was nu aan de beurt. De inbussleutel in het onderste boutje gedaan en....... de sleutel boog door de daarop uitgeoefende kracht, maar niet los te krijgen.

Wat een gekloot, want ik ben bang dat als ik teveel kracht zet dat hrt boutje afbreekt.

Nu elk uur maar de boutjes inspuiten met imal en hopen dat die #^#~?%^$~ boutjes daarna loskomen.
 
Misschien een overbodige vraag maar stel hem toch: Het borgmoertje wel met steeksleuteltje losgemaakt?
 
Misschien een overbodige vraag maar stel hem toch: Het borgmoertje wel met steeksleuteltje losgemaakt?

Yep, de borgmoer was zo los. En toen de ruimte tussen de klep en rocker gemeten. Moertje weer vastgezet en dekseltje er weer op.

Ik krijg de boutjes van het kleppendekseltje niet los.
De boutjes daarvan zitten vast gerot en die krijgen dus om het uur imal toegediend.
 
Laatst bewerkt:
Aha. De dekseltjes heb je het over. In nood kun je een fijn beiteltje op het randje zetten van de kop en dan voorzichtig lostikken. O.a. door de schrik van het tikken die je er dan op zet komen ze 9 van de 10 keer wel los.
 
Aha. De dekseltjes heb je het over. In nood kun je een fijn beiteltje op het randje zetten van de kop en dan voorzichtig lostikken. O.a. door de schrik van het tikken die je er dan op zet komen ze 9 van de 10 keer wel los.

Oké, dan wordt het een combi van beide. Imal plus beitelen.

Ik vroeg mij echt af hoe ik die krengen moest laten schrikken.

Wordt vervolgt......
 
Vandaag de rubber luchtfilterslang eraf gehaal en de milieu bende aan de linkerkant om de klepdeksel boutjes heet te stoken, want het laten schrikken door er met een beitel tegen te slaan had ook geen resultaat.

Maar het heet stoken had het beoogde effect.
En dat was maar goed ook de twee inlaatkleppen en een uitlaatklep stonden veel veel te ruim.

Nu weer opbouwen en in mei aanstaande in Duitsland toeren. :] :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de rubber luchtfilterslang eraf gehaal en de milieu bende aan de linkerkant om de klepdeksel boutjes heet te stoken, want het laten schrikken door er met een beitel had ook geen resultaat.

Maar het heet stoken had het beoogde effect.
En dat was maar goed ook de twee inlaatkleppen en een uitlaatklep stonden veel veel te ruim.

Nu weer opbouwen en in mei aanstaande in Duitsland toeren. :] :]


Goed werk :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan