Yamaha XV Virago topic [deel II]

Hallo allemaal,
Zojuist heb ik dit stuur op mijn XV1100 Virago gemonteerd:
Stuur Drag Wide Chroom - 7/8 inch (22 mm) : Chopperonderdelen.nl, Chopper onderdelen - Bobber onderdelen en Custom parts
Echter, ik heb de originele risers gebruikt (schuine).
Nou is het 'rechte stuk' van het originele stuur zo'n 25 CM, terwijl het rechte stuk van dit stuur 32 CM is.
Gevolg: ik raak heel licht m'n tank.
Nu heb ik tussen beide risers ringetjes gezet, maar hiermee is het probleem nog niet opgelost.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Welke risers moet ik gebruiken, en waar kan ik deze (in omgeving Dordrecht) het beste halen?

B.v.d.!

Is dit wat voor je:
http://link.marktplaats.nl/558815418

Dit zijn n.l. dezelfde hoge risers als op een XV 750, een 1100 heeft n.l. lagere risers.
Dus die van een 750 kan je ook gebruiken.

ik heb dat ook gedaan op een 1000 daarbij heb ik wel de bussen in de rubbers van de kroonplaat opgeboord naar 14 mm.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de tip Broos.
Als ik je goed begrijp heeft de schroefdraad van de risers van een XV750 dus een diameter van 14MM i.p.v. 10MM zoals die van de XV1100?
Uitboren is geen probleem.
En deze vind ik waarschijnlijk makkelijker tweedehands.
 
Dankjewel voor de tip Broos.
Als ik je goed begrijp heeft de schroefdraad van de risers van een XV750 dus een diameter van 14MM i.p.v. 10MM zoals die van de XV1100?
Uitboren is geen probleem.
En deze vind ik waarschijnlijk makkelijker tweedehands.

Nee, let op, niet de schroefdraad, maar het gaat om de maat van het gladde deel wat in de kroonplaat zit.
Dus het deel wat boven de schroefdraad zit, wel even nameten voor je gaat opboren.

Maar idd, risers van een XV750 moeten wel te vinden zijn. (voor weinig)
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels ben ik voorzien!
De risers van een BT1100 blijken zonder verdere aanpassingen te passen op mijn XV1100.
Dank voor het advies (en de link).
 
Inmiddels ben ik voorzien!
De risers van een BT1100 blijken zonder verdere aanpassingen te passen op mijn XV1100.
Dank voor het advies (en de link).


Graag gedaan, leuk dat je het nog even laat weten.
Foto's?
 
mooi
was dat een midnight special ooit?
ga denk morgen ff richting Olst.
kan ik ook weer es met een pontje.

haha, kende dat type niet. even wat opgezocht aan foto's. heeft er wel wat van weg. het is een XV750SE. uit '83.

trouwens nog de pont genomen bij Olst.
deze was bij Apeltern- Megen.
 
Ik heb ook de XV750SE, uit 81 en als type was het de midnight special

ff piccie bijvoegen.
zo was ie dus voor ik m veranderde in een toermodel
full
 
Ik heb ook de XV750SE, uit 81 en als type was het de midnight special

ff piccie bijvoegen.
zo was ie dus voor ik m veranderde in een toermodel
[afbeelding]

ziet er zo ook goed uit. en heeft inderdaad wel wat weg van die van mij.
hoe ziet hij er nu uit dan?? na de verandering.

oja, misschien een tip voor de banden??? ik zal er dit seizoen nog mee door kunnen rijden, maar ik moet voor volgend jaar zeker nieuwe banden. voor en achter. 8-) :]
 
de Metzeler heb ik er meteen afgeflikkerd.
nouja...laten doen.
Rij al zo'n 8 jaar denk ik, heerlijk met Michelin Macadam voor
en achter :]

Diddl 2 ziet er nu zo uit.....
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de Metzeler heb ik er meteen afgeflikkerd.
nouja...laten doen.
Rij al zo'n 8 jaar denk ik, heerlijk met Michelin Macadam voor
en achter :]

Diddl 2 ziet er nu zo uit.....
[afbeelding]


oke, bedankt daarvoor. ik lees hier op het forum dat de meningen over de macadam nogal verschillen. maar ik denk dat het toch ook voornamelijk proberen blijft. envooral goed luisteren naar het gevoel. als het gevoel goed is, is het een goede band. hahaha.
diddl2 ziet er trouwens goed uit ;) :]
 
Metzeler Lasertec is echt een beter bandje dan een Macadam.

Maar er zijn zat goede en prettige banden voor de XV te vinden, die niet al te duur zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Metzeler Lasertec is echt een beter bandje dan een Macadam.



want?????????????????????


waarop gebaseerd??


Ik vind de macadam minder snel gevoelig voor rillen in het wegdek


ben 1 en al oor nu.........

roept u maar>>>>>>


oja....snelle slijtage is voor mij geen kwalificatie, ik wil grip en
een safe gevoel, en dat heb IK bij de macadam

( en niet bij Bridgestone of Metzeler. let wel...het gaat om MIJN gevoel)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
een behoorlijke tijd bezig geweest om de virago 920 voor mijn vrouw op te knappen en ze heeft er nu twee keer een stukje op gereden maar vind hem niets....
ze wil hem graag omruilen voor een intruder 700/750.......
die vind ze namelijk wel lekker rijden...
ik heb al geprobeerd een advertentie te plaatsen op het forum maar dat kan blijkbaar niet..

de virago is uit '87 en is helemaal opnieuw gespoten, heeft een nieuwe accu, nieuwe banden en is praktisch weer in nieuwstaat...

full
 
Hallo!

Ik heb een (mogelijk klein, mogelijk groot) probleem met mn Virago xv535 uit 91, weet nog niet zo goed wat het is.
Als ik 140 in zn 5 rij (echt precies op t streepje) dan komt er zo te horen uit mn cardan een 'shriek' geluid.
En dat dan x het aantal toeren. (hopelijk leg ik het duidelijk uit).

Ik heb mn vertandingsolie vervangen, en deze leek wel op een metallic lak (vloeibaar uiteraard).
Mn pa zegt kan nie zoveel kwaad verder, maar ik krijg het idee dat ik een kapot/uitgelopen lager heb (En mn pa zegt dat vaker).
Ik hoor het geluid alleen bij de 140, die snelheid mijd ik ook liever.
Een maatje van me heeft er meerdere malen op gereden, heb hem er onlangs naar gevraagd of hij iets gehoord heeft bij die snelheid, maar hij zegt van niet. Nu is hij wel een goede 20 kilo lichter (80 vs 60).
En natuurlijk even een foto-tje hoe ze er nu bij staat :)
img2462iw.jpg

Feedback over het stickerlijntje is gewenst, weet het nl zelf nog niet. Er moet sowieso iets bij, op mn zijkapjes.

Alvast bedankt!
Greetz,
Renze
 
hoi martel
Beetje laat maar toch waarom klep van auto om dat deze een stuk goed koper is en ik het ergens gelezen heb maar weet niet meer waar .

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Hey jongens,
Morgen ga ik voor mijn vader bij een XV1100 uit '95 kijken, en wilde weten of er specifiek nog dingen zijn waar je bij deze motorfietsen op moet letten? Heeft hij bekende kwaaltjes? Optisch ziet hij er (op de foto's) erg mooi uit.

Alvast bedankt!
 
Eigenlijk zijn bij de 95 versie, de kwalen, zoals de welbekende startmotor, verholpen.
Mooie motor, goed blok.
Op de achtergrond de XV1000, daarvan heb ik de startkoppeling vervangen en deed het daarna probleemloos.
Op de voorgrond de XV1100, hiervan zijn de spatborden en zijkappen verchroomd.



full
 
Okay, dank je wel! Is er een manier om de staat van de cardanas te bepalen of is dit in principe niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken? Heb alleen ervaring met kettingfietsen..
 
Cardan kan eigenlijk niet kapot, en als tie kapot gaat is tie ook echt goed kapot (breuk van de as, maar dan moet je wel heel erg je best doen).
Jaarlijks olie vervangen is voldoende.
En als je de motor koopt kan je zelf alle olie vervangen.
Remolie mag gelig zijn, motorolie mag donker zijn, cardanolie is vaak wat grijzig.
Accuwater niveau controleren zo nodig bijvullen met gedestilleerd water.
Remblokken nakijken.
Is alles helder dan eerst lekker rijden.

Ik heb nu mijn 4e Yamaha met cardan en ik ben zeer tevreden over deze motorfietsen en hun cardan.

full



full
 
Laatst bewerkt:
He rijders!

Heb gisteren een virago xv750 uit 82' gekocht. Ben erg blij met de motor, maar heb misschien een beetje domme vraag. Ik krijg het zadel niet los van de motor. aan de rechterkant zit een slotje die ik los kan maken, maar vervolgens krijg ik het zadel er niet af. iemand een tip voor mij?
 
Terug
Bovenaan Onderaan