Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de TT op de tv gekeken. Ik volg de motogp eigenlijk nooit, maar vond het best wel leuk. Lekkere actie van Simoncelli om Lorenzo in de eerste bocht om te kegelen. Maar knap dat Lorenzo dan nog 8ste wordt.

Ik heb donderdag en vrijdag tentamens, dus moet nog even kijken of ik 's avonds wel tijd heb voor een ritje. Sowieso gaat het in het weekend lukken. Daarna ook, maar dan ligt de alp misschien uit elkaar want moet nog veel doen voor de motorreis.

Ik heb nog een vraag; Steken bij jullie de voorvorkpoten een paar centimeter door het balhoofd? Ik heb het idee dat mijn transalp verlaagd is.

Iemand hier ook ervaring met vervangen van de vering voor progressieve?


Kijk meestal de MotoGp vindt leuk om het te volgen en nog leuker om erbij te zijn. *O*

Was idd geen slimme actie. :N

Kijk maar dan wanneer je tijd hebt dan hoor ik het wel. :Y

Dan zal ie wel wat verlaagd zijn, weet niet eens hoe het bij mij zit eigenlijk nooit op gelet.
 
Haha jah ik Agra, maar dan op de Shadow ;) Scheelt een hoop, heb je echt een betere wegligging door, zit eraan te denken om het voor ook te doen bij mij...

Leuk topic jongens ;)
 
Hé Nick, jij hier!

Ik neem aan dat je het over de progressieve vering hebt? Lijkt me vooral fijn voor als de motor zwaar beladen is en je over wat minder goede wegen rijdt. Verder zwabbert mijn alp best veel bij hoge snelheden in de bocht. Er hoeft maar één hobbeltje in de bocht te zitten en het is net of je op een hobbelpaard zit.

Ik heb voor 195,- euro progressieve voor- en achterveren van Hyperpro gevonden. Link. Ik lees bijna alleen maar goede reacties.


IMG_4778.jpg


Kan iemand mij nog vertellen of zijn voorvork door het balhoofd heensteekt? Ben benieuwd of die van mij verlaagd is!
 
Laatst bewerkt:
Hé Nick, jij hier!

Ik neem aan dat je het over de progressieve vering hebt? Lijkt me vooral fijn voor als de motor zwaar beladen is en je over wat minder goede wegen rijdt. Verder zwabbert mijn alp best veel bij hoge snelheden in de bocht. Er hoeft maar één hobbeltje in de bocht te zitten en het is net of je op een hobbelpaard zit.

Ik heb voor 195,- euro progressieve voor- en achterveren van Hyperpro gevonden. Link. Ik lees bijna alleen maar goede reacties.


[afbeelding]

Kan iemand mij nog vertellen of zijn voorvork door het balhoofd heensteekt? Ben benieuwd of die van mij verlaagd is!
Zal straks voor de zekerheid even kijken, maar volgens mij ziet het er bij mij niet zo uit :/
 
IMG_4778.jpg


Kan iemand mij nog vertellen of zijn voorvork door het balhoofd heensteekt? Ben benieuwd of die van mij verlaagd is!~[/quote]

Bij mij zit ie gelijk met het balhoofd, dus die van jou is verlaagd. :Y
 
Bedankt :) . Dan ga ik die binnenkort weer op de normale stand zetten.

Ga binnenkort veel klussen aan de transalp. Zal er hier wat verslag van doen. Ga voor 't eerst kleppenstellen en banden wisselen :o . Hopelijk lukt dat allemaal.
 
Bedankt :) . Dan ga ik die binnenkort weer op de normale stand zetten.

Ga binnenkort veel klussen aan de transalp. Zal er hier wat verslag van doen. Ga voor 't eerst kleppenstellen en banden wisselen :o . Hopelijk lukt dat allemaal.


Succes met steutelen dan maar, o ja in de OP staat een link naar een werkplaatshanboek. :P
 
Ik ben mezelf aan het orienteren om er een motor bij te nemen voor woon werk verkeer op de snelweg, 120km totaal per dag. Iets betrouwbaars en goedkoop in aanschaf.

De meeste tijd kan ik niet harder als 90km/h op de A58 richting Bergen op Zoom en 's middags staat er veel file waar ik me enorm aan stoor.

Ik lees op het internet alleen wisselende berichten over het verbruik van een xl600. De één zegt dat ie veel verbruikt en de ander zegt dat ie best zuinig is.

Wat is jullie verbruik gemiddeld?

Bedankt... :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben mezelf aan het orienteren om er een motor bij te nemen voor woon werk verkeer op de snelweg, 120km totaal per dag. Iets betrouwbaars en goedkoop in aanschaf.

De meeste tijd kan ik niet harder als 90km/h op de A58 richting Bergen op Zoom en 's middags staat er veel file waar ik me enorm aan stoor.

Ik lees op het internet alleen wisselende berichten over het verbruik van een xl600. De één zegt dat ie veel verbruikt en de ander zegt dat ie best zuinig is.

Wat is jullie verbruik gemiddeld?

Bedankt... :)


1 op 20 en een beetje olie. :Y Gebruik hem ook voor woonwerk/pekel het hele jaar door, ben er erg tevreden over. Ik zeg doen. :Y
 
Bedankt allebei!! Proefrijden ga ik zeker doen. Iets blindelings kopen ligt toch niet in mijn aard. ;)

Ik wil ook nog op een ntv650 rijden, maar op de 1 of andere manier trekt de enduro look van de Trans mij meer :p

@mz81... Wat olie? Veel of weinig?
 
Bedankt allebei!! Proefrijden ga ik zeker doen. Iets blindelings kopen ligt toch niet in mijn aard. ;)

Ik wil ook nog op een ntv650 rijden, maar op de 1 of andere manier trekt de enduro look van de Trans mij meer :p

@mz81... Wat olie? Veel of weinig?


Een beetje, het is al een oud beessie tenslotte ( uit 1991 is ie ) maar er is mee te leven hoor heb er erg veel plezier van. Het is gewoon een fijne fiets die altijd zonder problemen doet heel warm of heel koud het maakt hem niet uit. :)
 
Hier en daar lees ik weleens een verhaal over veel olieverbruik. Ik zelf zit op 105.000 km op de teller en verbruik van 1:3000 aan olie. In de openings post staan trouwens een paar links naar technische info en problemen. Weet je waar je op moet letten.

Dat denk ik ook, maar succes en we horen hoe het is gegaan. :Y

Zeker! Volgende week een ritje 's avonds? Ik kan volgende week mijn tijd helemaal zelf indelen, dus roep maar een dag en ik ben er :) . Zolang ik natuurlijk niet op problemen stuit met sleutelen.

Trouwens, volgende week zaterdag overdag houd ik een sleuteldag bij mij thuis met mijn clubje 'Jongelui op oude brikken' hier op MF. Daar zullen Pimmoto en LinKing van hier ook bij zijn. Dus als jij - of iemand anders - zin heeft om te buurten, dan ben je van harte welkom :Y .
 
Laatst bewerkt:
Hier en daar lees ik weleens een verhaal over veel olieverbruik. Ik zelf zit op 105.000 km op de teller en verbruik van 1:3000 aan olie. In de openings post staan trouwens een paar links naar technische info en problemen. Weet je waar je op moet letten.Zeker! Volgende week een ritje 's avonds? Ik kan volgende week mijn tijd helemaal zelf indelen, dus roep maar een dag en ik ben er :) . Zolang ik natuurlijk niet op problemen stuit met sleutelen.

Trouwens, volgende week zaterdag overdag houd ik een sleuteldag bij mij thuis met mijn clubje 'Jongelui op oude brikken' hier op MF. Daar zullen Pimmoto en LinKing van hier ook bij zijn. Dus als jij - of iemand anders - zin heeft om te buurten, dan ben je van harte welkom :Y .


Das prima hoor. :Y Kijken we volgende week wel effe welke dag het beste uitkomt. Om lekker te :]

Dat klinkt gezellig, waar en hoe laat...???? Dan probeer ik ook wel te komen. :Y
 
Zo, vandaag heerlijk gesleuteld. Ik ging dus voor het eerst kleppen stellen. Van te voren had ik op youtube een filmpje gekeken hoe het moest en had mij ingelezen in het werkplaatshandboek. Ook kwam mijn maat Lennart even langs. Wij sleutelen al sinds onze brommertijd samen en hij wilde dit klusje ook graag leren. Viel ons heel erg mee. Wij waren in twee uurtjes klaar.

IMG_4781.jpg

Mijn maat Lennart.

IMG_4782.jpg

Zuigers in de juiste stand zetten.

IMG_4789.jpg

Met voelermaatje de klepspeling opmeten.

IMG_4790.jpg

En zo nodig bijstellen.

IMG_4796.jpg

Voorste cilinder was wel een beetje lastig bij te komen. Je hoeft de radiator niet los te koppelen, maar aangezien ik toch koelvloeistof ging vervangen, heb ik die wel uit de weg gehaald.

Alleen bij de achterste cilinder stonden de inlaatkleppen ietsje te strak. De rest stond nog perfect volgens de maatstaven. 20000km geleden was dit voor het laatst gebeurd bij de garage, dus eigenlijk is er maar weinig veranderd in de tussentijd...

IMG_4804.jpg

Daarna mijn K&N luchtfilter schoongemaakt.

IMG_4805.jpg

Nog even inolieën en dan kan die ook weer een tijdje mee.

Weer een hoop lol gehad en geld bespaard *O*
 
Laatst bewerkt:
Beste mede Alpers,

Ik hoop dat ik dit op de goede plek neerzet, zoniet, vergeef me...
Ik ben meer een lezer dan een plaatser.
Ik heb een Alpje uit 91, nog geen 28 D op de teller.
Helaas zat er al wat kuipschade op aan de linker en rechterzijde toen
ik hem kocht. Roestende spaken voor maken het geheel compleet.
Wel een mooie uitlaat, vind ik zelf...
Nu kreeg ik vandaag een heel goed aanbod om een cbr 600F uit 94 te kopen.
Weten jullie wat wijsheid is?
Ik heb die spaken al vaak schoongemaakt ( spuiten of vervangen is mogelijk de enige optie)
De kuip in deze groene kleurstelling is schaars dus zowat niet te krijgen.
( er zit inmiddels wel een verhoogd ruitje op)
full
 
Beslissing is meer, wat voor een rijder je bent. Beide motoren zijn betrouwbaar en gaan zeker klokje rond.
Wij houden van af en toe een beetje zand onder de wielen, wonen in het midden van het land met veel files en dan rijd een wat hogere motor relaxter.
En..... je kan je motor ook de komende winter uit elkaar halen en de wielen op nieuw spaken.
Mocht je hem toch kwijt willen ik ben nog op zoek naar zo'n uitlaat voor onze Alp.


Lukte me niet om 2 foto's toe te voegen...
[afbeelding]
full
 
Hoe is het afgelopen met de CDI Pim?

mijn transalpje, 1e moto, 62000km en hij gaat als een treintje!

t is wel zo dat er nog erg veel te leren valt en o zo blij dat ik dit forum vond!

zijn er mensen onder jullie bekend met de cursus motor mecanicien in hasselt?[afbeelding]

Hé, een Belg! :o *O*
Ik heb nog eens een jaar een cursus gevolgd via Syntra, weet wel niet of dit in Hasselt kan. In Aalst en Asse alleszins. www.syntra.be

En welkom overigens! :W
Als je eens zin hebt in een MF-transalp-belgium meeting, ben altijd in om te rijden ;)

Nu zag ik trouwens dat je uit Leuven komt. Daar zal LinKing blij mee zijn, want die is nu niet meer de enige Belg in dit topic.

:^ *O*

Ik heb nog een vraag; Steken bij jullie de voorvorkpoten een paar centimeter door het balhoofd? Ik heb het idee dat mijn transalp verlaagd is.

Bij mij niet, maar is dit dan een goede oplossing om de mijne te verlagen?
Alleszins al eens beginnen met die achterveer :Y

Wat is jullie verbruik gemiddeld?

5,2 liter per 100 km gemiddeld. 1:19 tot 1:23

Weten jullie wat wijsheid is?

Tja, wijsheid... De alp houden zou ik doen :)
Maar ik zeg: proefrijden. En kijken wat het beste voor jou is.
 
Laatst bewerkt:
Aan een spuiter kan ik je niet helpen. Gebruik eens de zoek-functie op het forum, want je bent vast niet de eerste die dat zoekt.

Hier een verbouwde Transalp die mat zwart is. Vind ik zelf heel erg mooi. Wordt wel snel vies..
SuperEnduroTransalpupdatedfrontendB.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan