Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanavond heb ik het zadeldekje van de transalp vervangen. Wat een rot werk! Mijn handen voelen nog verkramd :P . Ik had dit dekje voor 40,- euro op louis gekocht. Verder een youtube filmpje gekeken en ik kon aan de slag.

IMG_4847.jpg


Eerst alle nietjes eruit halen.
IMG_4848.jpg


IMG_4849.jpg


En toen alles weer vastnieten. Moest een paar stukken opnieuw doen, want kreeg het maar niet strak.

IMG_4852.jpg


IMG_4851.jpg


Die twee plooitjes kreeg ik er helaas niet uit, maar verder is het best strak geworden al zeg ik het zelf. :)

IMG_4855.jpg


En op de achtergrond mijnt tentje, die ik weer waterdicht heb gemaakt :9 .
 
Laatst bewerkt:
Op de laatste foto lijk je op motorvakantie in de tuin :P

Mooi gedaan, was ook wel eens nodig bij je alp ;) Hij zal je dankbaar zijn.
Toch geen schapenvelletje dan?
 
Bedankt Rommit voor alle How-To's :) ! Zit nog wel wat werk in voor ik die online heb en wil eigenlijk even aan mijn reisverslag werken voor ik naar Oekraïne vertrek. Maar daarna zal ik er mooie pdf's van maken en in de OP zetten.

Mooi gedaan, was ook wel eens nodig bij je alp ;) Hij zal je dankbaar zijn.
Toch geen schapenvelletje dan?

Ja, ze verdient het wel :) . Schapenvel komt volgend jaar, beetje op de kosten blijven letten. Ik las ook dat de vellen van IKEA behandelde schapenvachtjes zijn, maar dat wil je niet hebben. Als alle vetten nog in de huid zitten, is die ook waterafstotend. Dus ik ga nog even verder zoeken. Had al een aardige site gevonden.


Dat was mijn reactie ook toen ik die zag :) . Je moet eens in onze openingspost kijken bij links naar het advrider transalp topic. Daarin staan nog veel meer foto's van dat project en vele andere toffe alps.
 
Laatst bewerkt:
Mensen ff een vraag van een oud-transalper. Ik ben niet tevreden over het stuur van mijn V-Strom. Dat had ik met mijn TA nooit. Kan iemand de diameter doorgeven van het stuur? Ik wil graag de mijne vervangen voor een van een TA. En als iemand er nog een over heeft dan lees ik het graag.

Edit: Ben er al uit. Het past. *O*
 
Laatst bewerkt:
Avond :W

Zo kom ik ook weer ff buurten hier. :Y

@ Agranado Je bent lekker bezig geweest, als we wat te vragen hebben kunnen we bij jou te recht zeker. :Y

Alles al voorbereid voor de vakantie? Heb je het potje zin ook al open gemaakt? :Y
 
De transalp is sinds gisteren helemaal klaar :) . Vriend van mij kwam nog carburateurs synchroniseren, maar die stonden nog goed. Heb ook de voorvorkolie en remvloeistof vervangen en zelf nieuwe banden gestoken. Hij rijdt echt als nieuw :).

2011-07-10105728.jpg
Linking staat hier trouwens links wakker te worden

2011-07-11094635.jpg
Dit zijn dus dezelfde type banden hè

Vandaag testritje gemaakt, hier een foto bij een steenfabriek in Nieuwerkerk aan de IJssel. Leuke dijk daar trouwens, moet je eens kijken.

2011-07-11150034.jpg


Zondag vertrekken we. Potje zin is nooit dicht geweest }) . Misschien nog leuk om samen te toeren voor ik weg ga.
 
De transalp is sinds gisteren helemaal klaar :) . Vriend van mij kwam nog carburateurs synchroniseren, maar die stonden nog goed. Heb ook de voorvorkolie en remvloeistof vervangen en zelf nieuwe banden gestoken. Hij rijdt echt als nieuw :).

[afbeelding]Linking staat hier trouwens links wakker te worden

[afbeelding]Dit zijn dus dezelfde type banden hè

Vandaag testritje gemaakt, hier een foto bij een steenfabriek in Nieuwerkerk aan de IJssel. Leuke dijk daar trouwens, moet je eens kijken.

[afbeelding]

Zondag vertrekken we. Potje zin is nooit dicht geweest }) . Misschien nog leuk om samen te toeren voor ik weg ga.


Ziet er goed uit zo, enne die achterband was wel nodig. :Y

Zo kan die nog wel wat jaren mee. *O*

Waarschijnlijk kan ik vrijdag avond wel volgens mij was het weer dan ook goed. :Y ( zeg het maar )
 
En ook de mijne is er klaar voor! Gisteren (samen met agranado) ook de carbs gesteld (stonden ook perfect), voorremklauw schoongemaakt, remolie ververst, olie en oliefilter vervangen en de luchtfilter vervangen.

Het komt dichterbij en ik kan niet meer wachten :]
 
Vrijdag is prima!

Nog even een leuk toertje bedenken. We kunnen weer een rondje dijk doen, maar misschien wel leuk om wat anders te zien. Weleens de Vlistroute gereden? Of in Haastrecht / Oudewater / Reeuwijkse plassen geweest? Als jij nog iets leuks weet aan de jouw kant van de rivier, vind ik dat ook helemaal prima :) .
 
En ook de mijne is er klaar voor! Gisteren (samen met agranado) ook de carbs gesteld (stonden ook perfect), voorremklauw schoongemaakt, remolie ververst, olie en oliefilter vervangen en de luchtfilter vervangen.

Het komt dichterbij en ik kan niet meer wachten :]

We hebben lekker gesleuteld :Y . Drie transalps in de tuin:

P1010133.jpg
 
Vrijdag is prima!

Nog even een leuk toertje bedenken. We kunnen weer een rondje dijk doen, maar misschien wel leuk om wat anders te zien. Weleens de Vlistroute gereden? Of in Haastrecht / Oudewater / Reeuwijkse plassen geweest? Als jij nog iets leuks weet aan de jouw kant van de rivier, vind ik dat ook helemaal prima :) .


Nee ben niet heel bekend die kant op. :N Maarre pas nog daar aan de overkant gereden over de dijk die we toen hadden gereden. Blijft erg leuk dijkkie. *O*

Maar als we een beetje op tijd weg gaan kunnen we nog een stukkie rijden. Hier aan deze kant heb je ook genoeg leuke dijkkies zeg het maar. :Y
 
En ook de mijne is er klaar voor! Gisteren (samen met agranado) ook de carbs gesteld (stonden ook perfect), voorremklauw schoongemaakt, remolie ververst, olie en oliefilter vervangen en de luchtfilter vervangen.

Het komt dichterbij en ik kan niet meer wachten :]


Jullie gaan samen op vakantie?
 
Nee ben niet heel bekend die kant op. :N Maarre pas nog daar aan de overkant gereden over de dijk die we toen hadden gereden. Blijft erg leuk dijkkie. *O*

Maar als we een beetje op tijd weg gaan kunnen we nog een stukkie rijden. Hier aan deze kant heb je ook genoeg leuke dijkkies zeg het maar. :Y

Heb je ook nog een leuke dijk aan de kant van papendrecht en sliedrecht?
 
Laatst bewerkt:
Ja, vaak genoeg geweest. Maar vind de dijk aan de andere kant, tussen Schoonhoven en Nieuwegein, toch leuker om te rijden. Geen drempels, meer overzicht en sportievere bochten.

Was meer benieuwd naar de dijk aan de rivier de Merwede. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi mensen vast bedankt voor t welkom!
begin een cursus motor onderhoud/zelf sleutelen voor beginners in september. super zin in en brood BROOD nodig ook!

een bekende reed onlangs op mn motor en die zei 'nou die bal-hoofd-kop' is ook flink aan vervanging toe/ofwel de lagers zijn flink versleten: voel je dat zelf nie??

''awel tis mn 1e moto, en dus nee, ik vind die 'wiebel' in het sturen in bochten wel wat vreemd, maar het trof me niet als te cruciaal..?'

nu ga ik 1 augustus met de transalp naar italie, padova(naast venetie) en vroeg ik me af wat jullie er hier van denken? is dat iets wat vervangen moet voor die tocht?
is het een kwestie van gewenning? overdreven?
(ik ben niet zeker of een garagist objectief is, en me niet een beurt aan smeert die evt. niet noodzakelijk is!)

heb namelijk al eens rondgevraagd hier rond leuven of ik mee kijken mocht bij reparaties die uitgevoerd werden, maar kreeg tot 2x toe 'nee' op rekest..

vast bedankt!
 
Ja, vaak genoeg geweest. Maar vind de dijk aan de andere kant, tussen Schoonhoven en Nieuwegein, toch leuker om te rijden. Geen drempels, meer overzicht en sportievere bochten.

Was meer benieuwd naar de dijk aan de rivier de Merwede. ;)


Das niet zo veel bijzonders merendeel huizen en auto's langs de dijk kan je niet lekker rijden. :N

Anders rijden we toch gewoon weer het zelfde als de vorige keer. :Y

Is een erg leuk dijkkie. *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan