Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Transalp-kenners,

Ik heb een vraag over de Transalp 650 (bj 2001)
Willen jullie mij vertellen hoe jullie verhouding tussen toeren en snelheid is?
Dus bijvoorbeeld het aantal toeren bij 80km/u. 100km/u en 130/km/u.

En hebben jullie wel eens geëxperimenteerd met afwijkende tandwielverhoudingen?

Alvast bedankt,

Jaap


:W

Weet niet wat je van plan bent, maar bij 5000 toeren rij ongeveer 100km/u en voor de rest weet ik het niet. :N De mijne is een 600.
 
agranado, vast bedankt voor je reactie!

helaas ben ik de dag erna savonds aangereden door een man die achteruit de weg op kwam, en door de regen en klinkers verloor ik bij het uitwijken grip en ging ik flink neer. vooral plaatwerk schade, kofferdragers en ook de achter rem gebogen.. net van de verzekering gehoord dat het 'bestek' of de reparatie kosten de marktwaarde niet overschrijden en dus het repareren an beginnen. de garage vertelde dat het zeker wel voor de 31e klaar zijn zal. de gelpande dag van vertrek...
we gaan het zien!

waar ik me dan maar mee bezig houd is wat mee te nemen (specifiek voor de motor op een tocht van 7 dagen heen en weer naar italie?)
bagage kleding tent etc is allemaal wel inorde.
maar neem je ketting lubricant mee? motor olie?
spul om een platte band te repareren?
ik blijf behoorlijk in de 'bewoonde' wereld, dus weet eigenlijk niet wat overbodig is?
eiffel gebergte (dui) dan schwarz wald, dan op naar innsbruck, dan trento en padova bij venetie..
en terug naar munchen en daar blijf ik dan nog een week.

ieder beetje advies is super welkom,
omdat ik zelf eigenlijk GEEN IDEE heb!! hahaha! maar wel de super ZIN in een mooie reis!
ok, fijne vak allemaal en vast bedankt wie zn ervaring wil delen!
 
agranado, vast bedankt voor je reactie!

helaas ben ik de dag erna savonds aangereden door een man die achteruit de weg op kwam, en door de regen en klinkers verloor ik bij het uitwijken grip en ging ik flink neer. vooral plaatwerk schade, kofferdragers en ook de achter rem gebogen.. net van de verzekering gehoord dat het 'bestek' of de reparatie kosten de marktwaarde niet overschrijden en dus het repareren an beginnen. de garage vertelde dat het zeker wel voor de 31e klaar zijn zal. de gelpande dag van vertrek...
we gaan het zien!

waar ik me dan maar mee bezig houd is wat mee te nemen (specifiek voor de motor op een tocht van 7 dagen heen en weer naar italie?)
bagage kleding tent etc is allemaal wel inorde.
maar neem je ketting lubricant mee? motor olie?
spul om een platte band te repareren?
ik blijf behoorlijk in de 'bewoonde' wereld, dus weet eigenlijk niet wat overbodig is?
eiffel gebergte (dui) dan schwarz wald, dan op naar innsbruck, dan trento en padova bij venetie..
en terug naar munchen en daar blijf ik dan nog een week.

ieder beetje advies is super welkom,
omdat ik zelf eigenlijk GEEN IDEE heb!! hahaha! maar wel de super ZIN in een mooie reis!
ok, fijne vak allemaal en vast bedankt wie zn ervaring wil delen!

Kettingvet zeker meenemen. Als je veel regen hebt (zoals ik heb gehad :X) heb je veel vet nodig. Motorolie neem ik ook altijd preventief mee, busje van een liter.
Een bus om platte banden (spuitbus! die werkt ook voor binnenbanden!) te maken heb ik ook ALTIJD bij.

Gewoon logisch nadenken. Heb je er plaats voor, neem het dan mee. Zo'n bandenset neemt niet veel plaats in, maar bespaart je een hoop geklungel als je ergens staat met platte band. Ook al sta je dan in een stad ofzo.
 
Ik ben dus terug van op reis :W

In Sibenik, Kroatie afscheid genomen van agranado en pimmoto. Die zitten momenteel in Roemenië.

3900 km gereden, via Duitsland en Oostenrijk naar Slovenië; dan door naar Kroatië (kustweg), Bosnië, Slovenië, Italië; Oostenrijk Duitsland en zo weer naar huis.

Transalp hielt zich perfect! Echter:

- Na 800 km radiatorlekje. Bout uit de valbeugel losgetrild, en valbeugel in de radiator. Gemaakt in Duitsland voor 10 euro met een goedje dat kleine lekken maakt (en een nieuwe bout natuurlijk)
- Net voor ik thuis was is de kilometertellerkabel doodgegaan. Die ga ik vervangen, en de teller terug juist zetten.
- De ketting is aan vervanging toe, zitten losse en strakke stukken in
- Voorrem gaat sponsig, olie maar terug verversen (door de vele regen denk ik)

Voor de rest is ie perfect. Zeer zwaar beladen (je merkte wel dat het voorwiel veel lichter stond)
Is op twee weken van 39000 km naar 43000 km gegaan :)

Foto's volgen later nog wel :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dus terug van op reis :W

In Sibenik, Kroatie afscheid genomen van agranado en pimmoto. Die zitten momenteel in Roemenië.

3900 km gereden, via Duitsland en Oostenrijk naar Slovenië; dan door naar Kroatië (kustweg), Bosnië, Slovenië, Italië; Oostenrijk Duitsland en zo weer naar huis.

Transalp hielt zich perfect! Echter:

- Na 800 km radiatorlekje. Bout uit de valbeugel losgetrild, en valbeugel in de radiator. Gemaakt in Duitsland voor 10 euro met een goedje dat kleine lekken maakt (en een nieuwe bout natuurlijk)
- Net voor ik thuis was is de kilometertellerkabel doodgegaan. Die ga ik vervangen, en de teller terug juist zetten.
- De ketting is aan vervanging toe, zitten losse en strakke stukken in
- Voorrem gaat sponsig, olie maar terug verversen (door de vele regen denk ik)

Voor de rest is ie perfect. Zeer zwaar beladen (je merkte wel dat het voorwiel veel lichter stond)
Is op twee weken van 39000 km naar 43000 km gegaan :)

Foto's volgen later nog wel :)


:W

Je hebt aardig wat gezien en meegemaakt zeker leuk hoor. Ben benieuw hoe de foto;s zijn. :Y

Transalp is gewoon betrouwbaar en erg geschikt als kilometer vreter. *O*
 
http://link.marktplaats.nl/467930491



opvallen ? zo kun je het noemen ;)


woon/werk voor de slechtere lees koudere/natte dagen... leuk een Transalp, maar deze is een beetje kitsch ofnie dan
 
Laatst bewerkt:
Beetje kitsch, en vooral beetje duur... Ik kocht een transalp van 6 jaar jonger met 16000 km minder voor meer dan 1000 euro minder...
 
Hallo :W

Vandaag me blok is behandeld met forte motor flush, een uur laten draaien met dat spul er in, daarna een uur laten uit lekken wat een zwarte zooi kwam er uit. Toen een nieuw olie filter er op gezet en forte top end treatment ( fles met blauwe dop ) er in gegooit met verse mineraal olie erbij.

En maar afwachten wat het olie verbruik doet.
 
Hallo allemaal

Na een paar jaar op een oude Yamaha FZ750 rondgereden te hebben, heb ik sinds een jaar of anderhalf geen motor meer. Eigenlijk begint het toch weer erg te kriebelen en heb ik mijn oog laten vallen op een Transalp 650 uit 2001. Vanavond ga ik kijken en een proefritje maken. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model? Alvast bedankt voor de reacties.
 
Hallo allemaal

Na een paar jaar op een oude Yamaha FZ750 rondgereden te hebben, heb ik sinds een jaar of anderhalf geen motor meer. Eigenlijk begint het toch weer erg te kriebelen en heb ik mijn oog laten vallen op een Transalp 650 uit 2001. Vanavond ga ik kijken en een proefritje maken. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model? Alvast bedankt voor de reacties.


:W

Kijk hier is op het gemak rondt.

http://www.transalpclub.nl/site/index.php?option=com_content&view=article&id=59:aankooptips&catid=31:algemene-techniek&Itemid=46
 
Hallo allemaal

Na een paar jaar op een oude Yamaha FZ750 rondgereden te hebben, heb ik sinds een jaar of anderhalf geen motor meer. Eigenlijk begint het toch weer erg te kriebelen en heb ik mijn oog laten vallen op een Transalp 650 uit 2001. Vanavond ga ik kijken en een proefritje maken. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model? Alvast bedankt voor de reacties.

En hoe was de proefrit?
 
Hoi

Iemand dit topic op ADV al gezien?
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=713937 (Nostalgia : Transalp Rallye 1989)
Allemaal ingescande pre-internet foto's van een Transalp-rit in Frankrijk en Spanje in 1989.
Nostalgie. :P
 
Laatst bewerkt:
Schitterende foto's! Echt mooi :) . Thanks voor delen. Zal de link in de OP zetten.

Ik ben alweer een paar dagen thuis van de motorreis door oost-europa. Weer een hoop meegemaakt. Zal binnenkort eens een paar foto's hier plaatsen. Transalp heeft bijna geen problemen gehad, behalve een gashendel dat losschoot en een ketting die versleten is. Één stukje in de ketting is strakker dan de rest, waardoor ik heel de tijd een schok voel :/ .

Woensdag komt er een nieuw DID setje binnen met klinkgereedschap en dan kan ik weer de weg op :] .
 
Laatst bewerkt:
Schitterende foto's! Echt mooi :) . Thanks voor delen. Zal de link in de OP zetten.

Ik ben alweer een paar dagen thuis van de motorreis door oost-europa. Weer een hoop meegemaakt. Zal binnenkort eens een paar foto's hier plaatsen. Transalp heeft bijna geen problemen gehad, behalve een gashendel dat losschoot en een ketting die versleten is. Één stukje in de ketting is strakker dan de rest, waardoor ik heel de tijd een schok voel :/ .

Woensdag komt er een nieuw DID setje binnen met klinkgereedschap en dan kan ik weer de weg op :] .


Fijne vakantie gehad dus. ( heb stiekem meegelezen in het JOOB Topic ) :$

Jullie zijn weer lekker thuis, alles is goed gegaan das wel prettig ben wel benieuwd naar de foto's. :Y

Als het alleen de ketting is valt het wel mee, maarre alleen een ketting vervangen? Moeten de tandwielen dan ook niet? :?
 
Hoi

Iemand dit topic op ADV al gezien?
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=713937 (Nostalgia : Transalp Rallye 1989)
Allemaal ingescande pre-internet foto's van een Transalp-rit in Frankrijk en Spanje in 1989.
Nostalgie. :P


Mooie foto's hoor, dat waren nog de OER Transalpen!!!! Erg leuk om het zo te zien. :}
 
@ Agranado

Zondag 21 augustus is er een Ital-dag.


full



Heb je zin op mee te gaan zondag de 21ste we gaan met een paar mensen uit het Papendrecht Topic er heen bij goed weer 8.30 willen we gaan rijden van uit Papendrecht de dijk op er naar toe.
 
Hé Marcel :W

Vervang ook de tandwielen :Y . En bij JOOB mag je altijd buurten ;) .

Ik twijfel of ik er zondag bij zal zijn, want ik heb zaterdag een feestje van een goede vriend. En ik weet niet of het wel verantwoordelijk is om de volgende morgen om 8.30 uur op de motor te stappen :P .Maar we kunnen sowieso binnenkort weer eens samen een ritje rijden.
 
Hé Marcel :W

Vervang ook de tandwielen :Y . En bij JOOB mag je altijd buurten ;) .

Ik twijfel of ik er zondag bij zal zijn, want ik heb zaterdag een feestje van een goede vriend. En ik weet niet of het wel verantwoordelijk is om de volgende morgen om 8.30 uur op de motor te stappen :P .Maar we kunnen sowieso binnenkort weer eens samen een ritje rijden.


:W

Dacht zal het ff door geven mocht je toch mee willen laat het effe weten, pikken we je langs de dijk wel op bij Bergambacht bij de pont. :Y

Morgen effe steutelen zeker?

Misschien vrijdag avond een rondtje doen als het weer mee zit. :Y

Nog 1,5 week en dan heb ik eindelijk vakantie 3 weken lang. *O*
 
Hallo mede-transalprijders,

Ik ben nieuw op het forum en rijd dus ook een transalp (600V uit 1987) en ik vroeg me af of jullie een adresje weten waar ik nieuwe kappen kan krijgen voor mijn motor.
Bijna al mijn kappen zijn beschadigd/kapot dus mijn vriend en ik willen hem in de winter graag een opknapbeurt geven.

Iemand een idee?

Dit is mijn motor (genomen afgelopen vakantie in Zuid-Frankrijk)
1391594628_6_H_kn.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede-transalprijders,

Ik ben nieuw op het forum en rijd dus ook een transalp (600V uit 1987) en ik vroeg me af of jullie een adresje weten waar ik nieuwe kappen kan krijgen voor mijn motor.
Bijna al mijn kappen zijn beschadigd/kapot dus mijn vriend en ik willen hem in de winter graag een opknapbeurt geven.

Iemand een idee?

Dit is mijn motor (genomen afgelopen vakantie in Zuid-Frankrijk)
[http://94.100.126.66/1391550001-1391600000/1391594601-1391594700/1391594628_6_H_kn.jpeg (afbeelding)]

Hoi :W en welkom :Y

Zo slecht zien die kappen er niet uit toch?
Ik heb zo een vermoeden dat het niet erg makkelijk wordt om aan kappen te geraken, en vrij duur ook...
 
Zo, heb wat foto's uitgeselecteerd van men reis naar Bosnië. Twee weken weggeweest, waarvan de eerste week met agranado en pimmoto.

Kleine impressie van de reis:

[pictures=motorstek,3012]
 
Hoi :W en welkom :Y

Zo slecht zien die kappen er niet uit toch?
Ik heb zo een vermoeden dat het niet erg makkelijk wordt om aan kappen te geraken, en vrij duur ook...

Bedankt voor je welkom.

De kappen zien er idd niet slecht uit maar bijna alle bevestigingsnokken zijn afgebroken waardoor hij lekker rammelt tijdens het rijden....
 
Hallo mede-transalprijders,

Ik ben nieuw op het forum en rijd dus ook een transalp (600V uit 1987) en ik vroeg me af of jullie een adresje weten waar ik nieuwe kappen kan krijgen voor mijn motor.
Bijna al mijn kappen zijn beschadigd/kapot dus mijn vriend en ik willen hem in de winter graag een opknapbeurt geven.

Iemand een idee?

Dit is mijn motor (genomen afgelopen vakantie in Zuid-Frankrijk)
[http://94.100.126.66/1391550001-1391600000/1391594601-1391594700/1391594628_6_H_kn.jpeg (afbeelding)]


Hoi :W en welkom :Y

Zo slecht zien die kappen er niet uit toch?
Ik heb zo een vermoeden dat het niet erg makkelijk wordt om aan kappen te geraken, en vrij duur ook...

Bedankt voor je welkom.

De kappen zien er idd niet slecht uit maar bijna alle bevestigingsnokken zijn afgebroken waardoor hij lekker rammelt tijdens het rijden....


Welkom :W

Mooie Alp en gebruik tyraps is veel goedkoper dat probleem heb ik ook klein gaatje boren en effe aan trekken probleem opgelost. :Y
 
Zo, heb wat foto's uitgeselecteerd van men reis naar Bosnië. Twee weken weggeweest, waarvan de eerste week met agranado en pimmoto.

Kleine impressie van de reis:

[pictures=motorstek,3012]


Mooie foto's en een mooie omgeving daar zeg. :Y

Hoop schik gehad onderweg zeker?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan