Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Ik ben een paar weken geleden van een GTR 1000 naar een Sprint 955i overgestapt. Voorwaar een quantumsprong.
Maar het rijden op andere, oudere brakken blijft leuk. Ik heb nog een MZ BK 350 van 1958 staan, een tweetakt boxer met kardan, en ook dat blijft leuk rijden. *D
Binnenkort komt daar nog een CB 750 bij van 1980, omgebouwd als cafe racer..... :]

Het is gewooon fun een beetje keuze te hebben en daar op te rijden waar je "mood" net naar staat. Kan me voorstellen dat de Bandit en de Sprint toch wel andere karakters hebben, dus houden allebei en lekker karren..........
Voor de Tsjechietour binnenkort komt natuurlijk maar één fiets in aanmerking.

Ik ben eens benieuwd of de Sprint me de GTR kan doen vergeten. Dat was wel een fiets uit een andere "eeuw", maar als ultieme tour- en reisfiets voor mij toch nog onovertroffen.

greetz
Herman
 
Is dit zo'n forum? Of laat het me zo stellen, heersen er hier van zulke types??
dyn002_original_539_455_pjpeg__865024861d82f6d8e75ce14f4f7fabe1.jpg


kijk, ik rij vooraan, goudsmitje links daar achter, ted recht daar achter, verder zien we ScubaRider, Joossie_S, Deurieder, Strikermax, Bendevanmarx.


:+
 
kijk, ik rij vooraan, goudsmitje links daar achter, ted recht daar achter, verder zien we ScubaRider, Joossie_S, Deurieder, Strikermax, Bendevanmarx.


:+
moet men uitspraak bijstellen. Met Zukke types bedoelde ik meer het Triumph chauvinisme, dan het imago van de persoon zelf.

Trouwens zijn dit jullie bikes? of gehuurd voor een trip? of heb ik echt met welgestelde motards te maken?


Greetz
 
moet men uitspraak bijstellen. Met Zukke types bedoelde ik meer het Triumph chauvinisme, dan het imago van de persoon zelf.

Trouwens zijn dit jullie bikes? of gehuurd voor een trip? of heb ik echt met welgestelde motards te maken?


Greetz

Tja, een bike voor iedere job, zoals ze zeggen.
Je hebt outlaws, hells angels............. en BendevanMarx :Y
 
moet men uitspraak bijstellen. Met Zukke types bedoelde ik meer het Triumph chauvinisme, dan het imago van de persoon zelf.

Trouwens zijn dit jullie bikes? of gehuurd voor een trip? of heb ik echt met welgestelde motards te maken?


Greetz

Wij zijn de Triumph Angels.... Alleen liever... O-) O-)
 
moet men uitspraak bijstellen. Met Zukke types bedoelde ik meer het Triumph chauvinisme, dan het imago van de persoon zelf.

Trouwens zijn dit jullie bikes? of gehuurd voor een trip? of heb ik echt met welgestelde motards te maken?


Greetz


SoA (Sprint of Anarchy)
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje aan de ST 955 rijders. Is deze motor geschikt voor het rijden met passagier? Voor vakanties e.d.
 
Even vraagje...
Mijn pc is gecrashed en nou ben ik dus mapsource en de kaarten kwijt.
Nu heb ik er geen cd van.
En ik zie wel bij gps-tracks een "how to" maar daar kom ik niet uit. Krijg wel mapsource, krijg
er alleen geen kaart bij. Iemand een idee waar ik een kaart vandaan kan halen?
Of misschien een ander idee voor het zelf maken van routes?
 
Even vraagje...
Mijn pc is gecrashed en nou ben ik dus mapsource en de kaarten kwijt.
Nu heb ik er geen cd van.
En ik zie wel bij gps-tracks een "how to" maar daar kom ik niet uit. Krijg wel mapsource, krijg
er alleen geen kaart bij. Iemand een idee waar ik een kaart vandaan kan halen?
Of misschien een ander idee voor het zelf maken van routes?

de kaarten kan je downloaden bij garmin, indien je hebt geregistreerd.
nooit zelf geprobeerd: garmin toestel aansluiten op pc en met mapscource, overdragen => ontvangen van apparaat. popup scherm: alleen kaarten aanklikken => klik; ontvangen.
 
Even vraagje...
Mijn pc is gecrashed en nou ben ik dus mapsource en de kaarten kwijt.
Nu heb ik er geen cd van.
En ik zie wel bij gps-tracks een "how to" maar daar kom ik niet uit. Krijg wel mapsource, krijg
er alleen geen kaart bij. Iemand een idee waar ik een kaart vandaan kan halen?
Of misschien een ander idee voor het zelf maken van routes?

Ik heb nooit een cd gehad :) maar altijd alle kaarten. Alleen ben nogal druk met heel veel, en binnenkort op vakantie. Maar als ik terug ben, begin augustus en je zit nog met problemen kunnen we het e.e.a. denk wel doorsturen.

Kan iemand mij zo ff vertellen waar het kijkglaasje zit voor de olie te cheken? sorry ben te lui om het op te zoeken op internet. Voor de zekerheid maar even doen, voordat we naar noorwegen gaan. :9~
 
Ik heb nooit een cd gehad :) maar altijd alle kaarten. Alleen ben nogal druk met heel veel, en binnenkort op vakantie. Maar als ik terug ben, begin augustus en je zit nog met problemen kunnen we het e.e.a. denk wel doorsturen.

Kan iemand mij zo ff vertellen waar het kijkglaasje zit voor de olie te cheken? sorry ben te lui om het op te zoeken op internet. Voor de zekerheid maar even doen, voordat we naar noorwegen gaan. :9~~

Aan rechterkant van de motor, beetje schuinboven je stepje. Je moet inderdaad ff goed kijken...
Waar gaat de reis heen met de vakantie?
 
Aan rechterkant van de motor, beetje schuinboven je stepje. Je moet inderdaad ff goed kijken...
Waar gaat de reis heen met de vakantie?

Ok, ja ik ga er vanuit dat er weinig mis is. Heb de motor sinds eind oktober, en toen hebben we er nieuwe olie in gedaan. Heb er nu denk ik tussen de 1000-2000 mee gereden.

De reis gaat naar Noorwegen. Eerste stuk wordt afzien :P Dikke 900km via duitsland en denemarken. Dan een rondje noorwegen, eindigen in Oslo.

Vanuit Oslo kijken of we de boot nemen, of via Zweden afzakken naar het zuiden, om uiteindelijk bij m'n ouders uit te komen. Die in Duitsland aan de oost zee met vakantie :)
 
Aan rechterkant van de motor, beetje schuinboven je stepje. Je moet inderdaad ff goed kijken...
Waar gaat de reis heen met de vakantie?
WTF :(

Heeft de 1050ST een kijkglaasje ?

Zit ik altijd moeilijk te doen met de oliepeilstok _O-
(warme motor minimaal 10 minuten uit en rechtop (middenbok of met hand) , oliepeilstok eruit schroeven, peilstokje effe droogmaken, peilstok er weer helemaal inschroeven, er weer uitschroeven, en je kan het oliepeil aflezen ..... )
 
Laatst bewerkt:
WTF :(

Heeft de 1050ST een kijkglaasje ?

Zit ik altijd moeilijk te doen met de oliepeilstok _O-
(warme motor minimaal 10 minuten uit en rechtop (middenbok of met hand) , oliepeilstok eruit schroeven, peilstokje effe droogmaken, peilstok er weer helemaal inschroeven, er weer uitschroeven, en je kan het oliepeil aflezen ..... )

ik ook maar blijven stoeien/knoeien met die pijlstok.

alleen de tiger800 heeft een oliepijlglaasje.
 
WTF :(

Heeft de 1050ST een kijkglaasje ?

Zit ik altijd moeilijk te doen met de oliepeilstok _O-
(warme motor minimaal 10 minuten uit en rechtop (middenbok of met hand) , oliepeilstok eruit schroeven, peilstokje effe droogmaken, peilstok er weer helemaal inschroeven, er weer uitschroeven, en je kan het oliepeil aflezen ..... )

Hmmm, volgens mij was ik een beetje in de bonen.....
Geen kijkglaasje............. |( |( |(

Verder heerlijk stukje door de polder gereden en stukje giethoorn mee gepakt.
Totaal 250 km. Was ook superweer.
 
Superdude is ook toegevoegd aan de lijst M-F leden met een Sprint ST
ik moet alleen nog het bouwjaar sprint st weten.

Hier alvast een foto van hoe hij er nu bij staat. Alles wat mist op de foto wordt vervangen, met uitzondering van de velgen. Koplamp is al nieuw.
full
 
Ik vandaag al even snel gecheckt met een koude motor :) ZItten 3 "bolletjes" op t pijlstokje, hij komt iig tot het bovenste van de 3. Zal morgen nog is kijken met warme motor (nadat ie 10 min. stil heeft gestaan).
 
Terug
Bovenaan Onderaan