Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

De sprint van mij is wel rood, maar die stond gistermorgen gewoon in de schuur toen ik de fuut eruit haalde. Ook toen de fuut er weer ingezet werd.

De A9 is hier ook niet in de buurt :N
Maar dat zegt nix
 
Oma :W

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een zeer fraaie GT 8-)
Man, wat een decadent-comfortabele motor zeg *D
3f7038dc4ccd9171ef5014242d0f915c

Ik heb eerder een VFR Vtec gehad maar de Sprint zit nog net ff wat ruimer :)
De VFR was wel duidelijk iets verfijnder qua versnellingsbak en mechanische geluidjes.

Aangezien de originele BT021's hier nog onder liggen, was ik benieuwd waar jullie zoal mee rijden en waarom?
Ik ben zelf altijd groot fan geweest van Michelin Pilot Road 2, maar heb de latere 3's en 4's nooit gehad. Wel ook RoadSmart (was ik niet zo gek van), en sportiever: SportSmart2 (mwoh) en Metzeler 7RR (heerlijke sportband!).

Overigens heb ik me toch weer laten verleiden om een sportdemper te bestellen, die hoop ik vanavond nog te monteren. Is een roestvrijstalen Delkevic (350mm oval) geworden, via Ebay.
Ben erg benieuwd naar het geluid, de originele pijp is wel erg braafjes.
Stationair vind ik hem nog best ok, maar hij lijkt wel braver te worden naarmate het toerental stijgt :?

Chique OP trouwens, thnx voor alle info!
 
Laatst bewerkt:
Mooi apparaat! Misschien is de nieuwe Metzeler Roadtec 01 wat voor je, gezien je positieve ervaring met de Sportec M7 RR.
 
Dat is misschien wel wat ja, eens kijken of ik daar een test over kan vinden.
De M7RR's waren vooral gekocht voor circuitgebruik (ZXR), nu zoek ik iets voor woonwerk, veel km's en vooral goede grip in de regen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is misschien wel wat ja, eens kijken of ik daar een test over kan vinden.
De M7RR's waren vooral gekocht voor circuitgebruik (ZXR), nu zoek ik iets voor woonwerk, veel km's en vooral goede grip in de regen.

Die Roadtecs zijn gloednieuw en ik heb nog weinig testen kunnen vinden.
 
Nee, dat merk ik ook inderdaad, weinig tests te vinden (eigenlijk alleen nieuwsberichten, ofwel reclame).

Hebben jullie trouwens ook de ervaring dat het alarm (origineel, dus datatool S4) de accu leegtrekt?
Of zou mijn accu gewoon slecht zijn?

Ik heb gisteren heel veel met de instellingen van het alarm lopen spelen (dus 1000x contact aan en uit etc etc) en vanmorgen moest ik hem aanlopen (startmotor kreeg hem niet rond).
Terwijl de accu voor het instellen wel echt vol had moeten zijn (300 km gereden dit weekend).

De Delkevic bevalt prima trouwens! Montage was een beetje lastig (slangenklem was aan de kleine kant), maar geluid is top. Niet asociaal hard, wel mooi donker.
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie trouwens ook de ervaring dat het alarm (origineel, dus datatool S4) de accu leegtrekt?
Of zou mijn accu gewoon slecht zijn?

Datatool alarm is het eerste wat ik er af gesloopt heb :+ wat een ongelooflijk irritant ding is dat zeg... B| Kan de accu inderdaad met een week of twee (bij volle lading) leeg trekken
 
Ola, een maand of twee geleden hier al eens gevraagd naar wat meningen over een sprint executive, uiteindelijk is die het niet geworden, maar wel een andere triumph. Een trophy 900 uit 93.

Absoluut geen schoonheid maar ik ben er erg blij mee. Zo blij zelfs dat ik besoten heb hem langer te houden dan gepland. Het idee was om hem weer weg te doen als de andere motor af was, maar ik ga nu de triumph toch houden voor woon werk verkeer.

Daarom krijgt ze nu ook wat meer aandacht dan gepland. Nieuwe bandjes zijn besteld, en binnenkort ook maar preventief nieuwe olie er in (omdat ik geen idee heb hoe lang de oude er al in zit). Nu valt me de laatste tijd ook op dat de oliekering rond de versnellingspook wat zweet. Ik mee gelezen te heben in een van de vele paginas in dit topic dat dat vaker voor komt maar kan het nu niet meer vinden. Moet ik daar met bloedspoed wat aan moet doen of dat dat nog wel even kan wachten. en is er iemand die die al eens heeft vervangen en kan meedelen of er nog handigheidjes zijn om de oude er uit te krijgen?

en dan nog het stationairloopje: Stationair loopt ze wel heel langzaam en slaat soms uit: is die grote schroef links, onder de carburateur de gasschuif aanslag?
 
@Arend.
Toe gevoegd aan de lijst Dit zijn de M-F leden met een Sprint ST of GT
en natuurlijk welkom.

houd er rekening mee dat bij de sportpijp misschien een andere ECU-software in gelezen moet worden om de motor optimaal telaten draaien. navragen bij de triumph-dealer.

als je accu nagenoeg leeg is na tig-keer je alarm aan en uit zetten en dan ook nog eens je tig-keer contact aan/uit. dan kan ik mij voorstellen dat de accu dit niet trekt. bedenk wel dat bij contact aan de koplampen branden. 2x55W.
 
Laatst bewerkt:
@Arend.
Toe gevoegd aan de lijst Dit zijn de M-F leden met een Sprint ST of GT
en natuurlijk welkom.

houd er rekening mee dat bij de sportpijp misschien een andere ECU-software in gelezen moet worden om de motor optimaal telaten draaien. navragen bij de triumph-dealer.

als je accu nagenoeg leeg is na tig-keer je alarm aan en uit zetten en dan ook nog eens je tig-keer contact aan/uit. dan kan ik mij voorstellen dat de accu dit niet trekt. bedenk wel dat bij contact aan de koplampen branden. 2x55W.
Bedankt.
Lampen slurpen aardig stroom inderdaad, en de benzinepomp slaat ook iedere keer aan (die zal vast geen 100 Watt zijn, maar ook geen 10 denk ik).
Maandagochtend dus aangelopen, 40 minuten gereden (naar werk) en toen stond hij buiten tot dinsdagavond laat op volledig alarm, startte prima. Denk dat de accu dus inderdaad nog best ok is en dat het van het vele aan/uitzetten is :)

Sportpijpje rijdt prima, geen gebok oid. Verbruik lijkt ook iets gedaald.
Blijkbaar kon hij nog best een tandje armer. Maar je hebt gelijk, met een aangepaste mapping zal hij vast nog net ff lekkerder lopen.

Zojuist topkoffertje gemonteerd trouwens. Graflelijk, maar o zo praktisch :Y
Automagisch kettingsmeersysteem zit er ook al op, helemaal klaar voor woonwerk.

Net getankt na ruim 340 km, ging nog geen 16 liter in *O*
Ok, ik heb gereden als een fossiel, maar hij kan dus wel écht zuinig zijn in gebruik 8-)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn motor opgehaald het is een sprint st 955i van 2002 met 35500km.
De eerste 100km gaven mij al een fantastisch gevoel denk dat ik veel plezier ga beleven met deze motor. :Y

IMG_0455_zpsdegennkk.jpg
 
Laatst bewerkt:
@karel81.
Toe gevoegd aan de lijst Dit zijn de M-F leden met een Sprint ST of GT
en natuurlijk welkom.
 
Ik heb geen ST of GT, maar wel een tip voor de 955i-eigenaren. Het linksysteem van de achtervering is berucht omdat de naaldlagers en bussen in de fabriek niet voldoende zijn ingevet en (op termijn) drooglopen.

Ik heb dit vanavond aangepakt en ondanks dat mijn Sprint in goede staat verkeert en maar 29000 km heeft gelopen, was het eigenlijk al te laat. De lagers en bussen waren droog en het busje van de schokbreker had al lelijke slijtagesporen van de naalden van het naaldlager.
 
Het zijn de onderdelen die de achtershock verbinden met frame en achterbrug.
Ze zitten vrij laag, maar zijn bij de meeste motoren vrij makkelijk te vinden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan