Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Zou het ook nog aan sensors kunnen liggen?

30 sec de startknop ingedrukt houden waarbij er niks aangesproken wordt, en daarna begint hij ineens te starten. Weet niet meer zeker of dit was na bijvoorbeeld het inklappen van de jiff. of standaard.

Maar weet iemand welke sensoren er aangesproken moeten zijn voordat je hem kan starten?
 
Koppeling, jiffy en versnelling denk ik?

Ik heb ook een keer zo iets gehad, motor helemaal dood. Op de motor van de vrouw naar het werk en 's avonds deed'ie het weer gewoon ?: Probleem is nooit meer teruggekomen. Accu door laten meten, was helemaal goed. En dat blijkt ook wel, we zijn nu meer dan een jaar verder en die accu zit er nog steeds in.
 
tip 1 als de dodemansknop op off staat zal er bij contactslot aan de wijzer niet bewegen.

er zit op een sprint.
val detectie schakelaar (remove airbox)
geeft foutmelding indien storing, dus niet als de schakelaar actief is bij val.
schakelaar op de koppelingshandel
neutraalschakelaar (N-lampje brand=>schakelaar goed)
zijstandaardschakelaar.

ff de grote triumph sprint st 1050 bijbel erbij gepakt. ;)
 
Laatst bewerkt:
hi cllut, Zou het niet gewoon je start relais kunnen zijn die na 30 seconden er toch weer zin in krijgt? Hoor je wel een klik als je op je startknop drukt of niet?. Misschien ff het relais schoonmaken.

Ik heb ook nog een vraagje over mijn Sprint 955i uit 2003.
Ik heb de laatste weken (na de vakantie 2 weken geleden) last dat als ik bij een stoplicht aan kom rijden en mijn gas los laat dat mijn toerental terug loopt naar onder de 1000 en daarna afslaat. :N Dit terug lopen gaat gewoon zoals het hoort. Als ik op de startknop druk dan slaat hij weer gewoon aan of (als ik nog rij) mijn koppelig op laat komen dan slaat hij ook weer aan.
Hij doet dit niet altijd en het maakt niet uit of je bv 70 km ermee gereden heb over de snelweg.
Als hij stationar loopt dan loopt hij gewoon mooi zonder hikken en constant. Ook op de snelweg merk ik niet dat hij inhoud of iets dergelijks.
Ik heb er vanmorgen even wat benzine verbeteraar in gegooid voor injectie motoren en ik hou bij de stoplichten het gas er een beetje op.
Iemand enig idee waar te beginnen? voor de vakantie liep hij nog gewoon goed.

alvast bedankt.

ps. als er in augustus een toerrit gemaakt wordt heb ik ook wel interesse
 
hi cllut, Zou het niet gewoon je start relais kunnen zijn die na 30 seconden er toch weer zin in krijgt? Hoor je wel een klik als je op je startknop drukt of niet?. Misschien ff het relais schoonmaken.

Ik heb ook nog een vraagje over mijn Sprint 955i uit 2003.
Ik heb de laatste weken (na de vakantie 2 weken geleden) last dat als ik bij een stoplicht aan kom rijden en mijn gas los laat dat mijn toerental terug loopt naar onder de 1000 en daarna afslaat. :N Dit terug lopen gaat gewoon zoals het hoort. Als ik op de startknop druk dan slaat hij weer gewoon aan of (als ik nog rij) mijn koppeling op laat komen dan slaat hij ook weer aan.
Hij doet dit niet altijd en het maakt niet uit of je bv 70 km ermee gereden heb over de snelweg.
Als hij stationar loopt dan loopt hij gewoon mooi zonder hikken en constant. Ook op de snelweg merk ik niet dat hij inhoud of iets dergelijks.
Ik heb er vanmorgen even wat benzine verbeteraar in gegooid voor injectie motoren en ik hou bij de stoplichten het gas er een beetje op.
Iemand enig idee waar te beginnen? voor de vakantie liep hij nog gewoon goed.

alvast bedankt.

ps. als er in augustus een toerrit gemaakt wordt heb ik ook wel interesse

dan als eerste denk ik aan de stationair regelaar. dat is een elektronische regeling.
je moet wel erg technisch zijn of naar de dealer voor diagnose/reparatie.
 
Hi Lexe,
Bedankt voor de uitleg, ik vreesde al dat het een garage klus zou worden :( .

stefan
 
EIN..DE..LIJK, vandaag zonder storingdienst, regen of andere bezigheden, is ff lekker een stukkie kunnen rijden.
gister gewoon ergens van het internet een garmin .gdb betandje gedownload en rijden maar.
een prima toerritje die alleen wat aangpast moet worden bij Alkmaar waar je de A9 op gaat, dat kan beter!!
 
EIN..DE..LIJK, vandaag zonder storingdienst, regen of andere bezigheden, is ff lekker een stukkie kunnen rijden.
gister gewoon ergens van het internet een garmin .gdb betandje gedownload en rijden maar.
een prima toerritje die alleen wat aangpast moet worden bij Alkmaar waar je de A9 op gaat, dat kan beter!!

Altijd handig die GDB bestanden, en het maakt niet uit waar je zit, het werkt hier in NL in DLD in luxemburg zwitserland italie en noorwegen!

En altijd mooie routes :} Zo links of rechts een aanpassing idd. maar ik zou ze meestal zo niet op gevoel kunnen rijden :]
 
And yes, finally all pieces are ready to spraypaint 8-)

Na de vakantie periode hopelijk klaar, en kan de motor weer in elkaar. yiepie...

Dan kunnen we in september nog fietsen met de ST. :]

Dit heugelijke moment kon ik niet nalaten om met jullie te delen. :W
 
in dit bagger zomerweer moet ik buiten werken. ik kan me toch betere zomers herinneren.
hopen dat het in september eindelijk eens zomer gaat worden....... heb dan 2 weken vakantie
en een langweekend. misschien dan wel een mooi gelegenheid om een sprint st toerrit tedoen ofzo............
 
Onder het mom: Hoe verneuk ik mn sprint

19128d1255391319-post-inexpensive-mods-here-dscn2365.jpg


Of zijn er mensen die er anders over denken _O-
 
kolere, hoe is het mogelijk om het zo te ver kloten.
die grasmaaier-jongen moet diep en ver weg gestopt worden in een inrichting.
 
Laatst bewerkt:
hi cllut, Zou het niet gewoon je start relais kunnen zijn die na 30 seconden er toch weer zin in krijgt? Hoor je wel een klik als je op je startknop drukt of niet?. Misschien ff het relais schoonmaken.

Bedoel je hiermee de "start knop" op het stuur? Was idd. van plan deze ook even na te kijken/ open te schroeven. Hopelijk volgende week even tijd ;)
 
Cllut : lees je mee ????


Wat ik afgelopen motorvakantie had op zwitsers/duitse grens ....

Effe onderweg gestopt om ketting te smeren, wil de st 1050 daarna niet meer starten :o
Aanlopen hielp ook niet -O- en ben verder niet zo technisch dat ik dan gelijk weet wat ik moet doen.

Echter bij het herhaaldelijk proberen aan te lopen vanaf een dalende weg zie ik opeens een suzuki motordealer, die ondanks vrijdagmiddag 17:15 nog open is. Hoeveel geluk wil je hebben :P (ok, geen storing was meer geluk geweest ;) )

Beste man om advies gevraagd ... Zadel eraf, draait even de min-pool aan de accu een kwartslag steviger vast, en starten als een zonnetje :o

Vervolgens heeft hij de min-pool van de accu lostgemaakt, zowel contactvlak op min-pool als accu schoongemaakt, blijkbaar kan daar op een of andere manier vuil/aanslag onstaan (stroom trekt vuil aan ofzo?) die op een gegeven moment wel zoveel stroom toestaat voor verlichting etc, m,aar niet genoeg voor startmotor ofzo.

Pluspool kon hij lastiger bij zo snel, maar mochten er weer klachten optreden kon ik daar ook zelf naar kijken ....

Dus ik kon in no time verder naar mijn hotel in zuid-schwarzwald :Y
 
Laatst bewerkt:
Lees zeker mee ;) Problemen zien er bijna hetzelfde uit, alleen bij mij start hij direct wanneer je hem aanduwt :)

Maar als ik volgende week is tijd heb om erna te kijken zal ik ook dit meenemen, en o.a. de accupolen even "schoon" schuren.
 
Lees zeker mee ;) Problemen zien er bijna hetzelfde uit, alleen bij mij start hij direct wanneer je hem aanduwt :)

Maar als ik volgende week is tijd heb om erna te kijken zal ik ook dit meenemen, en o.a. de accupolen even "schoon" schuren.
wellicht deed ik het aanlopen ook verkeerd :$
 
Hi Cllut,

stefanj schreef op 05 augustus 2011 @ 09:41:
hi cllut, Zou het niet gewoon je start relais kunnen zijn die na 30 seconden er toch weer zin in krijgt? Hoor je wel een klik als je op je startknop drukt of niet?. Misschien ff het relais schoonmaken.

Bedoel je hiermee de "start knop" op het stuur? Was idd. van plan deze ook even na te kijken/ open te schroeven. Hopelijk volgende week even tijd ;)

Ik bedoel niet het "schakelaartje" op je stuur maar het start relais wat door dit schakelaartje wordt aangestuurd. Misschien overbodig om dit te melden maar je startmotor gebruikt heel veel stroom. Als je deze stroom door je start schakelaar laat gaan brand deze in de kortste tijd door. Met behulp van je start schakelaar schakel je (via een relais) het zware stroom circuit aan van de start motor.
Als dat relais (start relais) niet goed werkt dan gebeurt er niets als je op je sartknop drukt. Als het goed is kan je je start relais horen als je aanschakeld. je hoort dan een tik.
Je zou dat start relais (ziet eruit als een zwart blokje van ca 5x5x5 cm waaran een stekkerblokje zit aan 1 kant. Je zou dat stekkertje ff kunnen lostrekken en inspuiten met dw40. Je kan dan ook gelijk horen of het relais aanschakeld als je op je startknop drukt.
succes,
Laat ff weten of het gelukt is.

Groet
Stefan
 
Hi Iedereen,

Als ik me niet vergis was er laatst iemand bij wie "spontaan"de krukas"was afgebroken.
Nu kwam ik laatst dit filmpje tegen waaruit blijkt dat er wel vaker iets mis was met de krukas. Misschien is het handig als ons slachtoffer contact met triumph opneemt (als dat zin heeft).

filmpje:


youtube zoek opdracht: triumph sprint 955i maintenance
Triumph Sprint ST Shattered Crank failure

groet
Stefan
 
als ik het filmpje goed heb gevolgd gaat het om de 2002/2003 jaren. en ik neem aan dat alle 955i blokken er last van hadden en niet alleen bij de sprint st 955i.
het gaat om het uiteinde van de krukas waar de distributie tandwiel op zit.

de schade aan/in het blok zal wel gigantisch zijn.
 
Hi Lexe,

Laat mijn spint nu van 2003 zijn :o
Ik kan niet snel achterhalen hoevaak en waar het voorkomt?

Stefan
 
Terug
Bovenaan Onderaan