Het SP Topic deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb er nu van de dealer af Maxxis banden onder liggen..

BAH!!

wachten tot ze op zijn, dan gaan er lekker pirelli's of michelins onder
 
Mpp 2 CT al jaren en ontzettend gelukkig met ze. Ze voelen goed aan, maken bijna nooit een uitstapje en geeft gewoon vertrouwen.
 
ik denk dat je gewoon een band moet kiezen en kijken of je zelf vertrouwen krijgt in de band.

Ik heb namelijk ook pirellis super corso er onder gehad en die gaven mij dus geen vertrouwen. ben vlug weer naar BT gegaan.

het is volgens mij behorlijk persoonlijk
 
op aanraden van hier de BT 16 genomen, wederom nu de bt016pro :)
voelt goed, fijn op circuit (voor wat ik er mee doe) en op de weg ook een lekkere band
 
Dunlop Qualifier II. Volgende setje gaat de Dunlop SportSmart worden, met een 190/55 achter...
 
Hallo hallo, hier een vraag van kootermans voor degene die er in geintresseerd is...
Ik ben met de voorvork van een sp1 2001 bezig, het binnenwerk en de olie.
Ik heb een olie nivo hoogte van 190 mm aan getroffen in de boeken, maar na de- montage van mijn vork meet ik een een hoogte van 150 mm tot bovenzijde poot (maximale invering)

Houd dat in dat er al eens olievervangen is, of dat er een hoeveelheid hoogte bedoeld word?
Ik wil er eventueel foto's van maken en posten zodat julie er ook iets aan hebben, ik ben er iig achter gekomen dat je geen speciaal gereedschap nodig hebt om de poot uit elkaar te halen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo hallo, hier een vraag van kootermans voor degene die er in geintresseerd is...
Ik ben met de voorvork van een sp1 2001 bezig, het binnenwerk en de olie.
Ik heb een olie nivo hoogte van 190 mm aan getroffen in de boeken, maar na de- montage van mijn vork meet ik een een hoogte van 150 mm tot bovenzijde poot (maximale invering)

Houd dat in dat er al eens olievervangen is, of dat er een hoeveelheid hoogte bedoeld word?
Ik wil er eventueel foto's van maken en posten zodat julie er ook iets aan hebben, ik ben er iig achter gekomen dat je geen speciaal gereedschap nodig hebt om de poot uit elkaar te halen.
tja het gaat niet over banden he dusssssssssssssss
:+
 
heb zojuist michelin pilot power 2ct voor/achter besteld, na veel goede berichten te hebben gelzen gehoord over deze band wil ik m ook maar s proberen
 
Hallo hallo, hier een vraag van kootermans voor degene die er in geintresseerd is...
Ik ben met de voorvork van een sp1 2001 bezig, het binnenwerk en de olie.
Ik heb een olie nivo hoogte van 190 mm aan getroffen in de boeken, maar na de- montage van mijn vork meet ik een een hoogte van 150 mm tot bovenzijde poot (maximale invering)

Houd dat in dat er al eens olievervangen is, of dat er een hoeveelheid hoogte bedoeld word?
Ik wil er eventueel foto's van maken en posten zodat julie er ook iets aan hebben, ik ben er iig achter gekomen dat je geen speciaal gereedschap nodig hebt om de poot uit elkaar te halen.

Huh ? ik weet niet uit welke boeken jij dat haal, maar vlngs het service manual moet het olieniveau 135mm tot aan de bovenzijde poot zijn. Dit zonder veer erin en de binnenpoot volledig in.
Neemt niet weg, dat er met dit niveau "gespeeld" kan worden om de eigenschappen van de poot te wijzigen. Maar standaard is het 135mm zie pagina 13-17 van het service manual.
 
Laatst bewerkt:
iemand van hier?......
gisteren rond 14 uur...richting steenbergen a29 geloof ik?...

Foto-YQJRBOCO-G.jpg
 
Huh ? ik weet niet uit welke boeken jij dat haal, maar vlngs het service manual moet het olieniveau 135mm tot aan de bovenzijde poot zijn. Dit zonder veer erin en de binnenpoot volledig in.
Neemt niet weg, dat er met dit niveau "gespeeld" kan worden om de eigenschappen van de poot te wijzigen. Maar standaard is het 135mm zie pagina 13-17 van het service manual.

Pagina 20 van Manual vtr sp1, te downloaden via internet....? :Y zit daar verschil in dan..?

Ik heb trouwens ook met MPP 2 CT gereden in vond het een super fijne band, gaf geen krimp. :} :} :}
Maar toen ik de uitlaatbocht en standaard aan de grond reed moest ik iets gaan veranderen aan de opzet.
Rondere band (pirelli rosso) normale hoogte 190-50-17 maar de volgende word een 190-55-17 of een 200-60-17
puur om achter hoogte te winnen zodat ik meer grond speling krijg.
 
Laatst bewerkt:
WTF.... je hebt gelijk :Y maar dan staan er virschillende dingen vermeld dus. In de andere manual die je kunt downloaden staat 190 mm vermeld :X

Maar dat was een hele mmoie manual met mooie plaatjes hoe het in elkaar steekt :} en ik maar tobben _O-

Ok, ik duik de garage weer in om de poten er maar weer van onder te trekken -O-
 
Als je zo gemakelijk het hele spul aan de grond rijdt in de bochten vraag ik me af wat je houding is op de motor.

Ik zal niet zeggen dat je verkeert op de brommer zit. Maar ik zie veel rijders hun knie als een aap naar buiten steken en half naast de buddy zitten. Om dan vervolgens weer met hun bovenlijf boven de tank te hangen. Op deze manier krijg je wel een mooie hellingshoek. Maar heb je erg weing rubber aan het asphalt. Als in de bocht gaat verzitten en daarbij je hoofd naast de kuip houd, ter hoogte van je spiegel, en daarbij als het ware de motor van je af duwt kun je pittig hard door de bocht voordat je de standaard aan de grond rijdt en heb je meer rubber aan het wegdek.

Maar in plaats van een hogere band kun je ook nog een plaatje tussen je schokbreker en het frame monteren. Heb je meteen een iets steilere balhoofd hoek en stuurt ie iets lichter volgens diegene die een plaatje gemonteerd hebben.
Zelf heb ik het niet.

:W
 
Met rondetijden van 1:55 á 1:56 op Zolder en een jaar of 5 circuitervaring (Assen, Ecuyers) denk ik dat ik m'n houding wel aardig onder controle heb ;)
Maar ik begrijp wat je bedoeld :Y

Plaatjes monteren ben ik niet zo van, dogbones verlengen zou ook nog een optie zijn maar ik ga eerst ff hogere band proberen, pirelli corsa rosso II, ik rij er ook nog mee op de straat dus ...

hier nog een paar pic's van begin dit jaar in frankrijk
30m3cc8.jpg
 
Met rondetijden van 1:55 á 1:56 op Zolder en een jaar of 5 circuitervaring (Assen, Ecuyers) denk ik dat ik m'n houding wel aardig onder controle heb ;)
Maar ik begrijp wat je bedoeld :Y

Plaatjes monteren ben ik niet zo van, dogbones verlengen zou ook nog een optie zijn maar ik ga eerst ff hogere band proberen, pirelli corsa rosso II, ik rij er ook nog mee op de straat dus ...

hier nog een paar pic's van begin dit jaar in frankrijk
[afbeelding]

Moriwaki of kyle racing link iets voor je? gooit je achterkant ook omhoog en stuurt een stuk beter . :P wel ff je standaard verlengen.
 
full


hoezo foute houding?.....;)

ikzelf heb hetzelfde probleem.......die kop wil maar achter dat ruitje kruipen....
zou mij in ieder geval een veel betere helingshoek opleveren als ik daar eens wat in ga veranderen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan