Streetfighter GSX750F vs. GSX R, R6, Ducati 1198

innacoon

MF'er
7 mrt 2009
56
0
Nootdorp
Twee jaar ben ik al bezig te bedenken wat voor motor ik zou willen IPV. de motor die ik nu Rij.

full


Tot ik een Foto zag met op mijn motor een gsxR tank toen wist ik het dat is de motor, natuurlijk met wat veranderingen, maar als basis vind ik hem super vet.

full


Na deze foto gezien te hebben dacht ik hoe zal deze motor er met een Ducati 1198 kontje eruit zien, Na wat Photo-shoppen kwam dit er uit !!!!

full



Ik wou in het najaar aan deze verbouwing beginnen, totdat ik twee dagen geleden opeens tijdens het optrekken een geblokkeerd achterwiel had, later bleek dat de achteras naar voren was getrokken , waardoor het tandwiel schuin kwam te staan en de ketting van het kettingwiel kon lopen waardoor deze ook bezweek, wat het volgende opleverde.

full


Nu heb ik besloten om meteen maar te beginnen met de grote verbouwing.
 
Laatst bewerkt:
In dit berichtje zal ik bijhouden welke onderdelen ik gebruik en evt. van welke motor deze afkomen.

onderdeel / motor herkomst

Yamaha R6 / 2003 - 2005
Achterbrug + achter as
Schokbreker + link systeem
Achter Rem-klauw
Achterwiel
Achter remschijven (RVS)

Yamaha FZ1 / 2007
Voorwiel

Yamaha R1 / 2004 - 2006
Voorvork + Remklauwen
Remschijven voor (RVS)

Ducati 1198 / 2008 - 2010
Subframe
Achter beplating
Zadel + Duozit met voetsteuntjes

GSX-R 750 / 1993 - 1997
Tank

Universeel
Schakel remsetje achter
Achter remcilinder met inwendig reservoir
Raisers stuur (hoog)
Digitale-Teller Koso RX2N
Koplamp Edge (Zwart)
Stuur (ATV, Goud)
Handvatten (Ergal, Zwart)
Stuur Schakelaars (universeel)
Spiegels (Metaal Carbon Zwart)
Stuur eind knipper lichten
uitlaatdempers (Viper racing-cans, ingekort)
remleiding voor + achter (Venhill costum, zelf bouw systeem)



laatste update: 13-4-2012
 
Laatst bewerkt:
Een topic om in de gaten te houden. Weer iemand die van een Fje iets leuks wil maken :}

TIP: hou niet bij wat het je allemaal gaat kosten. Uit eindelijk word je er toch niet vrolijk van!
 
Laatst bewerkt:
Een topic om in de gaten te houden. Weer iemand die van een Fje iets leuks wil maken :}

TIP: hou niet bij wat het je allemaal gaat kosten. Uit eindelijk word je er toch niet vrolijk van!


Altijd leuk een positieve reactie, ik heb je tip ter harte genomen, dacht er zelf ook al aan om dat maar niet bij te gaan houden.
 
In dit berichtje zal ik bijhouden welke onderdelen ik gebruik en evt. van welke motor deze afkomen.

onderdeel / motor herkomst

Achterbrug + achter as / Yamaha R6 2003 - 2005
Schokbreker link systeem / Yamaha R6 2003 - 2005
Rem klauw / Yamaha R6 2003 - 2005
Achterwiel / Yamaha R6 2003 - 2005
Subframe / Ducati 1198 2008 - 2010
Achter beplating / Ducati 1198 2008 - 2010
Duozit met voetsteuntjes / Ducati 1198 2008 - 2010
Tank / Suzuki GSX-R 750 2003 - 2005

de tank op de foto hieboven is een (verbouwde) tank van een waterkoeler 1993-1997
 
Vandaag al lekker bezig geweest met de demontage van de motor.

full


en na twee uurtjes

full


Hierna ben ik al begonnen aan het pas maken van de nieuwe R6 achterbrug.

full


De originele heeft een breedte bij het frame van 240mm en die van de r6 250mm dat werd dus slijpen en vijlen.
Van de achterbrug en de afstandsbus heb ik links 4mm en rechts 2 mm afgehaald gelukkig kon ik de naald-lagers nog wat verder naar binnen slaan waardoor dit ook kon.

full

full

full


Hierna moest ik van de verhoogde bussen aan de binnenkant van het frame nog in totaal 4mm afhalen. Om de achterbrug wel weer in het midden te krijgen heb ik nu aan de linker kant 1mm afgehaald en rechts 3mm waardoor aan iedere kant nu in totaal 5mm afgehaald is.

full


Nu moet ik de bussen opboren van 16mm naar 20mm doorsnede (as van de R6 brug), hiervoor moet ik morgen een boor halen, heb ik helaas niet B| .
 
Laatst bewerkt:
Nu moet ik de bussen opboren van 16mm naar 20mm doorsnede (as van de R6 brug), hiervoor moet ik morgen een boor halen, heb ik helaas niet B| .

Goed bezig maar kan je de originele busen van de F brug niet gebruiken om tot de juiste maat te komen? dus in de plaats van de R6 bussen of passend in de R6 bussen. Ik weet dat dit laatste kan bij GSXR bruggen.
Andere (en betere oplossing) is bussen te (laten) draaien die in de R6 bussen passen.

succes
 
Goed bezig maar kan je de originele busen van de F brug niet gebruiken om tot de juiste maat te komen? dus in de plaats van de R6 bussen of passend in de R6 bussen. Ik weet dat dit laatste kan bij GSXR bruggen.
Andere (en betere oplossing) is bussen te (laten) draaien die in de R6 bussen passen.

succes

Ik heb er ook over nagedacht om een bus passend te maken of een bus te maken, maar dit is niet zo één, twee, drie te realiseren, ook omdat je gehard staal hiervoor moet gebruiken.
En aangezien ik de bus (in de achterbrug) voor de ophanging van de brug aan het frame al pas heb gemaakt, en het nu alleen nog er omgaat de bussen in het frame zelf een stukje uit te boren zodat de as erdoor past, ga ik dat wel doen.
Zoals ik het zie ga je het frame op deze manier ook niet onnodig verzwakken.
 
Ik heb er ook over nagedacht om een bus passend te maken of een bus te maken, maar dit is niet zo één, twee, drie te realiseren, ook omdat je gehard staal hiervoor moet gebruiken.
En aangezien ik de bus (in de achterbrug) voor de ophanging van de brug aan het frame al pas heb gemaakt, en het nu alleen nog er omgaat de bussen in het frame zelf een stukje uit te boren zodat de as erdoor past, ga ik dat wel doen.
Zoals ik het zie ga je het frame op deze manier ook niet onnodig verzwakken.

Als je een bus in de originele bus kan plaatsen moet ze niet gehard zijn. :)
Als je die gaten gaat vergroten wordt het frame op dat punt wel zwakker.

Is gewoon een tip. Succes. 8-)
 
Vandaag het motorblok een schoonmaak beurtje gegeven.

full


Morgen het blok voorbereiden voor een spuit-beurtje.
 
Gisteren en vandaag weer lekker bezig geweest.

Het motorblok is nu klaar om een kleurtje te krijgen, zo veel mogelijk gedemonteerd daarna helemaal afgeplakt en nog een keer schoon gemaakt.

full


Morgen heb ik de zwarte lak daarover komt een 2k blanke lak (uit een spuitbus), hoop dat het wat gaat worden.
Verder heb ik nog een paar uitlaat bouten uit geboord, tijdens het verwijderen van de uitlaat braken er van 4 bouten de kop helemaal af :? , dat word dus Helicoils monteren.
 
Het spuiten van het blok zit erop en ik moet zeggen ben er erg blij mee, het ziet er beter uit dan ik had kunnen dromen O-) .

full


full


Nu alleen nog de zijkappen en het kleppendeksel, daarvoor moet ik eerst weer even wat spuitbusjes halen.
Het plan voor morgen is het link-systeem van de schokbreker wat te verbreden zodat deze mooi op het frame aansluit, daarbij wil ik ook de originele schokbreker gebruiken, had ik een jaar geleden nieuw gekocht. Verder moet ik ook nog het frame eens goed schoon maken, nog steeds niet gedaan :$.
 
Laatst bewerkt:
Ben de afgelopen dagen bezig geweest om de As van de achterbrug in het frame te passen en eens gekeken hoe hij er uit gaat zien met de spullen die ik nu zover heb.

Bij de achterbrugas heb ik aan de moerkant 51mm eraf gehaald waarna ik met een helicoil set een M12 schroefdraad heb geplaatst. Nu kan je de as nog steeds vast trekken zodat je de bus in de achterbrug voldoenden kan spannen. Ook zijn de gaten in het frame voor de achterbrug as nu opgeboord naar 20 mm.
Hierna heb ik bij het motorblok alle schroefdraden die gerepareerd moesten worden gerepareerd.

Gister heb ik alle onderdelen bij elkaar gehaald en het frame in elkaar gezet, enkel zit nog de oude voorvork met voorwiel er nu op, dat blijft natuurlijk niet zo.

full


Ziet er al aardig uit, maar heb nog een lange weg te gaan, heb nu wel gezien dat het link systeem van de schokdemper genoeg ruimte heeft waardoor de achterbrug laag genoeg kan komen.
Nu verder met het frame de onnodige dingen er verder afhalen, de bok gaar er namelijk ook vanaf, daarbij moet de bovenste ophanging van de schokbreker naar boven verplaatst worden even kijken hoe ik dat ga doen.
 
Weer een dag voorbij, vandaag ben ik verder gegaan met het frame.
Ik heb de onnodige dingen zoals de buitenste ophang-beugels van de bok weg gehaald, bevestigings-oog van het topkuip frame op het balhoofd en de bovenste bevestigings-punt van de schokbreker later zal ik een nieuwe beugel maken voor de schokbreker.

Ook het restant van het oude subframe weg gehaald en dicht gelast met een plaatje.

full


full


En daarnaast nog wat gaatjes dicht gelast.
 
Die foto's van je voorbeeld zien er goed uit :Y

Als je dat volgt gaat het goed komen, ik twijfel zelf wel over die brug uit de R6. die heeft een boven brace. Ik vond nou net het mooie aan het voorbeeld dat het mooi open was onder de kont. Onder brace was mooier geweest, maar ja das mij mening natuurlijk :W

full
 
Hallo Eric,
Teke hier, leuk project......
Als je meer inspiratie wil kijk dan eens op mijn topics.
Heb er 2staan van een rebuild van een 750f.
Zie je veel overeenkomsten, zonder dat ik van het bestaan van de motor afwist waar jij je inspiratie uit haalt....
Misschien leuk om te kijken... 8-)
full

Of kijk eens op youtube, effe zoeken op Theozuki, kan je hem ook horen......
Succes met bouwen.
Teke
 
Is inderdaad goed gelukt, mooi ding Teke komen ook veel dingen overeen.

Chriskid ik heb ook gekeken (Photoshop) met een onder brace maar vond het toch te leeg worden, vond het er niet mooi uit zien. Maar gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak anders zou het zo saai worden en daarom doen we dit |(.

Ben nu wat dingen nog bij elkaar aan het sprokkelen zoals een voorvork en voorwiel, en nog veel meer. als ik de voorvork heb en om de velgen banden heb liggen kan ik verder met het frame af te lassen want alle ophang beugels moeten er nog op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan