Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Look

MF veteraan
26 jun 2006
6.403
61
*O* Het YAMAHA WR en YZ (F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Part 2 *O*

Hier moet je zijn als je met je Yamaha naast de weg wilt rijden, driften en ook nog wat asvalt mee wilt pakken.

Het is zo ver, we gaan beginnen aan het 2-de deel van alles wat met Yamaha’s WR en YZ ff-en te maken heeft.

Doe gezellig mee en plaats een foto van jou WR, of YZ Ook link's naar bruikbare sites zijn van harte welkom.

Hier nog een link naar het vorige topic.

het grote yz/yzf/wr/wrf topic

full
 
En gelijk maar even een mooie aftrap

full


gr, Look.
 
Heb ik 't eerste vraagje, wilde m'n kleppen gaan stellen, zat de manual door te lezen maar dat gaat met verhoogplaatjes i.p.v. de ouderwetse moertjes? Die plaatjes van 0.05mm kun je bij de dealer halen? De laatste keer dat ik klepjes heb gesteld was op een oud dr'tje dat begreep ik nog...
 
Heb ik 't eerste vraagje, wilde m'n kleppen gaan stellen, zat de manual door te lezen maar dat gaat met verhoogplaatjes i.p.v. de ouderwetse moertjes? Die plaatjes van 0.05mm kun je bij de dealer halen? De laatste keer dat ik klepjes heb gesteld was op een oud dr'tje dat begreep ik nog...

klopt....het staat precies in de manual hoe het moet...
je meet eerst de speling van elke klep, noteer deze per klep.
is de speling van een uitlaatlep 0,25-0,30 (ipv 0,20-0,25 als ik het goed heb) dan moet je het klepstelplaatje van bv 180 (=1,80mm) vervangen door 185. om het makkelijk te houden staat er gewoon een schema in..

als je alles uit elkaar haalt even goed noteren waar welk hoedje en plaatje zat...
nadat je alles terug in elkaar hebt niet vergeten te controleren of de speling nu wel klopt natuurlijk.

bij de meeste dealers hebben ze gewoon een ruilbak, oude plaatje erin en je kan een andere mee nemen. Ik denk dat de crosszaken ze ook wel een beetje op voorraad hebben liggen..succes
 
'Het YAMAHA WR en YZ (F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Par' > 'Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Part 2'
 
klopt....het staat precies in de manual hoe het moet...
je meet eerst de speling van elke klep, noteer deze per klep.
is de speling van een uitlaatlep 0,25-0,30 (ipv 0,20-0,25 als ik het goed heb) dan moet je het klepstelplaatje van bv 180 (=1,80mm) vervangen door 185. om het makkelijk te houden staat er gewoon een schema in..

als je alles uit elkaar haalt even goed noteren waar welk hoedje en plaatje zat...
nadat je alles terug in elkaar hebt niet vergeten te controleren of de speling nu wel klopt natuurlijk.

bij de meeste dealers hebben ze gewoon een ruilbak, oude plaatje erin en je kan een andere mee nemen. Ik denk dat de crosszaken ze ook wel een beetje op voorraad hebben liggen..succes

OK ga dus eerst meten en dan andere plaatjes halen, thanx for de info, zal dat schema er bij pakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan