Het NS400CR race project

fastfreak

MF veteraan
14 feb 2004
3.897
30
alkmaar
Op aandringen van diverse mede forumers

en omdat we het al zolang van plan zijn
en omdat het handig is om de nodige hulp en connecties op te doen, openen we bij deze :

Het NS400CR race project

full


Dan moet het hiervan, De NS/RS500R, ongeveer de replica van worden ,in iedergeval is het de stam vader van de Honda NS400R ,maar ik hou me aan geen enkele vaste regel !

De zaag en de hamer zijn al en tijdje geleden aan het werk geweest en het word nu tijd voor de wederopbouw....... motiveer me zou ik zeggen en ik hoop veel plezier voor een ieder !
full
 
Laatst bewerkt:
Een ns400 verbouwen............. ;(

Ben ik de enigste met deze mening :$

:+
 
Laatst bewerkt:
we hadden o.a al een tankje verbouwd van een vfr400r

en daar moet natuurlijk wel een race dop in ! niet met een sleuteltje :N
full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
En zoals jullie zien zit er al een voorvork in van een Honda SP1 !
full


zelfs de balhoofd lagers en de stelmoeren waren het zelfde ook het contactslot paste zo in de SP kroonplaten ...... hoezo zuinig ..... *D
 
verder word het blok op dit moment aan gepast met Honda CR125 met een opboring naar 56mm zodat we de 400cc weer bijna halen . ( de NS heeft 57mm )

In een later stadium (na een krukas revisie ) ga ik de cilinders verbussen en kom daarmee dan op ca 470-480cc mbv Yamaha DT175 zuigers

Het voordeel van de CR cilinders is dat ze een grotere membraam inlaat hebben en een spijl in de uitlaatpoort zodat die breder kan zijn .
kortom meer vulling en betere afvoer.
full


rechts de CR cilinder

zo, als opening, voorlopig wat om over na te denken... 8-)
 
Laatst bewerkt:
ow ja , de zaag is door het achterframe gegaan en de achterbrug moet er ook nog uit om een 17" inbouw mogelijk te maken !

Ik zoek nog een enkelzijdige ophanging van een vfr400r
full

graag met wiel ..... :+
 
Laatst bewerkt:
ow ja , de zaag is door het achterframe gegaan en de achterbrug moet er ook nog uit om een 17" inbouw mogelijk te maken !

Ik zoek nog een enkelzijdige ophanging van een vfr400r


Mooi hoor meer 2takt fan's.

Achterbrug: Ebay Artikelnummer: 400189300352

Gr Bas
 
Een ns400 verbouwen............. ;(

Ben ik de enigste met deze mening :$

:+

Ik zou er zelf ook niet direct het lef voor hebben, maar ongelooflijk zeldzaam zijn ze nu ook weer niet.

Het lijkt me trouwens sterk dat dit een volledige, originele fiets in prima staat was voor de zaag erin ging.

Ik zeg *O*
 
vergeet als je de cilinder tuned niet die uitlaatspijl iets lager te leggen dan de rest, daar lopen ze namelijk vaak op vast. maar ik neem aan dat je zoiets al wist :)
suc6! ik ga het volgen :)
 
@ thefastmen
~[/quote]
Ik heb hier nu het kleine broertje staan
Die heb ik al een paar keer bewonderd :9~

@Bas
Mooi hoor meer 2takt fan's.

Achterbrug: Ebay Artikelnummer: 400189300352
I am busy ! thanks !!

@guazzoni
Het lijkt me trouwens sterk dat dit een volledige, originele fiets in prima staat was voor de zaag erin ging.
~
Was bepaald niet perfect meer nee....... :N :9

@herronsuzuki

Natuurlijk ben jij dr ook weer , jij bent overal en altyd }) ;)
 
Ah daarom....alleen tis de laatste tijd een beetje stil bij hem, misschien de TTS500 aan het testen....
 
ZALIG! ik volg --> bij de favo's gezet!

trouwens: als je wat gedraaid of gefreesd moet hebben vind ik altijd wel wat tijd voor zulke projecten! Kom dan maar eens langs met wat materiaal en tekeningen :Y
 
Laatst bewerkt:
He he,eindelijk weer eens wat leven in het project *O* ,nou ben benieuwd :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan