Trudy renovatie (VS750)

Eens.. ziet er ook niet slecht uit.. alleen vraag me af hoe dit voor elkaar te krijgen.. althans het wordt wel moeilijk om blanke lak te krijgen met exact dezelfde mat structuur van de 2k lak.. :/
 
Laatst bewerkt:
Maar goed, voor alsnog geen slechte combinatie.. :]

D1BC9EFE62.jpg


1318B16B6E.jpg



Vanavond dan de cilinder maar weer eens teruggeplaatst.

092D6363EF.jpg



Het moeilijkst bereikbaar stukje van de motor ziet er in elk geval al weer erg netjes uit.. *O*

83FAFE13F9.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet wie de airbrush uiteindelijk gaat zetten....maar ik lak mijn werk altijd af met een 2k lak....in dit geval zou ik na het airbrushen de hele tank aflakken....
 
Precies.. maar deze aflak moet dan dezelfde mat structuur hebben als de reeds aanwezige lak want die zit ook op de zijkappen en spatborden. Hoe bepaal ik dat dan..!? Volstaat bijvoorbeeld dezelfde matpasta/lak verhouding..?? In elk geval maar even een proefstukje mee laten spuiten.
 
Laatst bewerkt:
Begin vorige week al reeds de nokkenas en nokkenasdeksel teruggeplaatst.

6E82DFC675.jpg


Ondanks dat het ketting niet van het onderste tandwiel is af geweest en ik het ketting exact op dezelfde plaats van het bovenste tandwiel heb teruggeplaatst, toch de zaak even controleren. Bij het ontbreken van het dynamodeksel maar even het markeer teken op een stukje karton gemaakt.
5D065E858F.jpg


Het nokje moet dan op 1 uur staan. Deze zit een beetje verscholen achter het borgingsplaatje maar het zit net boven de bout.
665A51D4C5.jpg


Na het verwijderen van de oude rode pakkingsresten, even wat blauwe loctite siliconen tussen de kop en pet.
D74A71DA91.jpg


En dan is dat deel weer klaar.. ondanks het vele werk is er optisch weinig verandert.. _O-
172787BC3D.jpg
 
Je mag de volgende keer veel minder vloeibare pakking er tussen doen. Ik zie het er tussen uit komen op de achterste cilinder en dat gebeurt aan de binnenzijde ook. En d'as nie goe.
 
Bedankt voot het meedenken en op zich heb je gelijk hoor maar het komt vooral bij de pasbussen naar buiten, daar had ik aan de buitenzijde wat extra gedaan. Aan de binnenkant zal het minimaal zijn en op de foto lijkt het ook wat erger dan het is doordat het blauw wat afsteekt.
 
Ik wil niet vervelend zijn.....maar als het vliegwiel op het merkteken staat....dan moeten de boutjes toch gelijk zitten...en niet op een uur...
 
Volgens het WPH wel.

4BCD885097.jpg


Maar denk dat je in de war bent met het "alignmark" op de nokkenas.. die moet horizontaal staan.
 
Laatst bewerkt:
Oke...dat zal het wel zijn...

Kon ook niet echt anders gezien het ketting op exact dezelfde locatie zit als daarvoor, dit was ook meer ter controle. Maar toch erg bedankt voor het meedenken want als het al fout was geweest dan zit ik natuurlijk wel met een probleem.. :X
 
Afgelopen weekeinde weer even met de hammerite in de weer geweest.. :]

Hier de linker- & achterzijde.
21C709733C.jpg


Voor de looks even Rinse zijn kapjes erop gezet.
8846F802DB.jpg


1A77F6F83D.jpg


Hopelijk komend weekeinde de andere- & voorzijde .. :)
 
..het vervolg.

0D3DF536BD.jpg


E029721E5F.jpg


6D079C4F93.jpg


0715CAF8C5.jpg


Vanavond nog even de zijkantjes in zilvergrijs met de roller.

Misschien wat veel foto's m.b.t. het spuiten van een paar cilinders.. maar het knapt er zo van op.. :]
 
Henk het is straks zonde om erop te rijden dus heb een grote vitrine besteld zodat ze straks midden in de kamer kan staan.. ;)

Maar hoop, zoals elk jaar, haar na de zomer klaar te hebben. Al denk ik dat er dit maal een gerede kans is. Bedoel als het blok klaar is dan is het vooral weer in elkaar zetten.. en dat moet toch redelijk snel kunnen. Het spuitwerk qua tank, kapjes, spatborden etc heb ik uitbesteed dus daar heb ik verder niet zo veel werk van.

Verder hoop ik eigenlijk nog tegen een redelijke (qua prijs en staat) VS1400 aan te lopen die mijn huidige pekel VS kan vervangen. Moet dan nog wel ergens een budgetje aanboren maar goed dan wordt dat de toerbike voor mij en de vrouw en maak ik van deze gelijk een eenzitter.
 
Laatst bewerkt:
Okay, dan zal ik contact opnemen met het Jopie Huisman museum, kan is vast mooi in nieuwstaat droog gestald worden :]

Ik ben aan het loeren voor een verweerde 1400 erbij, daar ik inmiddels een 100% opnieuw verchroomde kappenset en al wat van chroom is heb liggen.

Van een 1500 heb ik dat ook, het is maar net waar ik tegen aan loop, graag goed verweerd en bar weinig kilometers en van eerste eigenaar gelijk mijn andere 1400.
 
Laatst bewerkt:
Anders gezegd.. een goed blok met daarom heen een zeer verweerde bike.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mag ook, maar wel een eerlijk en niet uitgeleefd blok. Ach ik koop altijd met compressiemeter op zak, en bij aankomst een tikkie warm blok zal ik nooit kopen.
 
Afgelopen week dan eindelijk een goed setje originele VS1400 spiegels gescoord.

0904EA61F9.jpg



Ik weet dat de meeste bezitters ze er gelijk afslopen en vervangen maar ik ben juist gecharmeerd van die eenvoud qua vorm.

Via de kerstboom ze vandaag maar even snel gemonteerd.

BE4FCFC1DC.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weet misschien nog wel een project vs1400 voor je te staan Aze, mocht em destijds ophalen voor 1500 euro dus wil wel even vragen of hij em nog heeft voor je?

Hoor het wel van je.

( ps: niks mis met die spiegels, zijn inderdaad heel simpel en ik persoonlijk vind dat het mooiste, je bent goed bezig kerel)
 
Laatst bewerkt:
Dat is idd een mooi prijsje Marcel maar helaas op dit moment geen budget. Vlak voor de kerstdagen ook nog te horen gekregen dat mijn baan op de tocht staat dus zo ie zo de knip mar ff op de beurs.. '(

Hoe staat het met jou project..??
 
Dat is idd een mooi prijsje Marcel maar helaas op dit moment geen budget. Vlak voor de kerstdagen ook nog te horen gekregen dat mijn baan op de tocht staat dus zo ie zo de knip mar ff op de beurs.. '(

Hoe staat het met jou project..??

Momenteel staat dat even stil, heb wat gemaakt voor Red Arrow en even een paar dingen doen aan de motorscooter van de vrouw en de magna, zal na de jaarwisseling wel weer rustig beginnen, alhoewel ik weer gevraagt ben voor een paar klusjes.

Balen van je baan, geeft veel onrust en kan je dan ook alleen gelijk geven dat je de knip op de beurs doet.
Maar desalnietemin wens ik je een voorspoedig 2014 kerel, en wie weet schudden we mekaar in dat jaar wel eens de hand.
 
Momenteel staat dat even stil, heb wat gemaakt voor Red Arrow..
Ja zag al wat nette dingen langs komen op IOCH.. :}


Balen van je baan, geeft veel onrust en kan je dan ook alleen gelijk geven dat je de knip op de beurs doet.
Maar desalnietemin wens ik je een voorspoedig 2014 kerel, en wie weet schudden we mekaar in dat jaar wel eens de hand.
Idd veel onrust maar goed zo ver is het nog niet. En in 2014 kom ik wel eens ff langs als ik in de buurt ben en anders kom ik wel us even met Rinse mee.
 
Vanmiddag dan maar eens begonnen met het spuitklaar maken van de tank, kapjes en spatborden. Lekker even buiten met het schuurapparaat in de weer zodat ik niet al dat stof in de garage heb. Alles waaide weg en ik waaide even lekker door, ook niet verkeerd.. *D

De deuk in de tank had ik vorige week al even geplamuurd en was dus aardig uitgehard. Dit omdat verschillende manieren van uitduiken niet werkten, was dan ook wel een erg scherpe deuk zoals ze dat noemen.

FAA17D6ACD.jpg


Kwam echter niet verder dan 1 kapje en halverwege de tank met korrel 80 want toen stond mijn maat op de stoep en tja na enkele :9 was het helaas gedaan met het daglicht en tevens met den zin.. :+

Ik bleef echter wel met een vraag zitten. Hoe verwijder ik sneller c.q. makkelijker de stickers die onder de 2k lak zitten. Want tijdens het schuren wordt het een rubberachtig iets welke zich helemaal uitspreid over het oppervlak. Wat weer resulteert in het compleet kaal schuren van het onderdeel terwijl ik in de meeste gevallen alleen de bestaande lak wil opschuren. Iemand daar ervaring c.q. een handige oplossing voor..!??

BFDB253E67.jpg


Al vast bedankt..!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan