Vraagje betreffende motor/bromfiets verzekering (Belgie)

Cornholio

MF'er
31 aug 2005
239
0
Leuven (BE)
Hallo allemaal,

Ik ben onlangs begonnen met mijn oude metgezel te restaureren,
een Honda MBX50. Ik heb uiteraard geen zin om hier aan 45 kmh mee rond te snorren.

Nu was ik aan het kijken voor een verzekering,
en ik kan voor nagenoeg dezelfde prijs een motorverzekering afsluiten als een bromfietsverzekering.
Ik ben in het bezit van een A rijbewijs (motorfiets).

In het geval dat ik problemen krijg met de politie ben ik dan in orde met mijn rijbewijs en verzekering, en is enkel de bromfiets niet conform vermoed ik.

Als ik een bromfiets verzekering afsluit, en ik dan problemen krijg,
heb ik zogezegd geen verzekering en is de bromfiets niet conform.

Klopt dit verhaal volgens jullie?
En kan ik bijgevolg inderdaad beter de motorverzekering afsluiten?

Groeten,
Joost
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je dit beter aan je verzekering in Belgie kunt vragen dan op een NL forum, maar volgens mij kun je een bromfiets niet als motor verzekeren om de eenvoudige reden dat het geen motor is en dus niet aan de voorwaarden voldoet.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je dit beter aan je verzekering in Belgie kunt vragen dan op een NL forum, maar volgens mij kun je een bromfiets niet als motor verzekeren om de eenvoudige reden dat het geen motor is en dus niet aan de voorwaarden voldoet.

Motor-Forum is een forum voor motorrijders uit België en Nederland. hier zitten veel meer belgen dan je denkt hoor. Probeer www.motor-forum.be maar eens ;)

On topic: Je kan hem inderdaad als motorfiets verzekeren, zonder enig probleem. Dan ben je verzekeringstechnisch altijd in orde.

Je kan je zelfs ook in orde stellen wat betreft de inschrijving denk ik. Dan krijg je wel een nummerplaat. Daarvoor zou ik even contact opnemen met de DIV. Dit kan je doen via help.div@mobilit.fgov.be --- Kan wel enkele dagen duren eer je antwoord hebt.

Succes!
 
ik weet dat ik voor mijn opgefokte brommer verschillende boetes kreeg waaronder geen verzekering voor een motorfiets (+65kmh ofzoiets)

dus ik zou het erop wagen :P
 
Bedankt voor de reacties.

Heb in der tijd ook problemen gehad met het gerecht toen ik nog 17 was.

Vaststelling was ovedreven snelheid,
de PV bevatte: geen rijbewijs (voor een motorfiets), geen verzekering (voor een motorfiets), voertuig niet conform, overdreven snelheid (bebouwde kom). Viel wel tegen toen.

Dus van al die dingen zouden het merendeel dan toch al wegvallen :)

Ik vraag het eens na bij de DIV. Bedankt voor de tip.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan