VFR/RVF 400 Topic deel 7!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Soms valt een ebay bestelling positiever uit dan hij al was.

Ik bestelde een NC 30 waterpomp, compleet. ( zeer moeilijk aan te komen overigens)

full

full


Maar ook dit zat in de doos: verbindingspijp over het blok en een complete thermostaat.

full


Mooi meegenomen dus.

Brendon, stuur mij maar een mail. Kijk ook eens naar de bovenste foto; het rechtse gedeelte van de waterpomp schuift in het motorblok en de o-ring moet de zaak afdichten.
Bij mijn racer lekt daar olie uit.Liggen ook steeds druppels olie onder het blok. Nieuwe o-ring erin en klaar. (na wat demontagewerk).
Maar er kunnen ook andere oorzaken zijn. Zo te zien zit het meer naar rechts. Mail dus maar.
 
Laatst bewerkt:
Soms valt een ebay bestelling positiever uit dan hij al was.

Ik bestelde een NC 30 waterpomp, compleet. ( zeer moeilijk aan te komen overigens)

[afbeelding]
[afbeelding]

Maar ook dit zat in de doos: verbindingspijp over het blok en een complete thermostaat.

[afbeelding]

Mooi meegenomen dus.

Brendon, stuur mij maar een mail. Kijk ook eens naar de bovenste foto; het rechtse gedeelte van de waterpomp schuift in het motorblok en de o-ring moet de zaak afdichten.
Bij mijn racer lekt daar olie uit.Liggen ook steeds druppels olie onder het blok. Nieuwe o-ring erin en klaar. (na wat demontagewerk).
Maar er kunnen ook andere oorzaken zijn. Zo te zien zit het meer naar rechts. Mail dus maar.

Ja ik weet het, heb daar een keer 3 weken en 100 mails over gedaan. Verstandig dat je zo'n ding van internet plukt. Reviseren zou rond de €150 kosten.. (zonder garantie op uberhaupt slagen)
 
Laatst bewerkt:
Ja ik weet het, heb daar een keer 3 weken en 100 mails over gedaan. Verstandig dat je zo'n ding van internet plukt. Reviseren zou rond de €150 kosten.. (zonder garantie op uberhaupt slagen)

150 euro??????????????????????? heb het laatst zelf gedaan bij een ZZR600, koste me 24 euro aan lagers, meer niet, mechanical seal door maatje opgepoetst die ervaring met pompen heb, en hij was weer goed
 
mechanical seal die erin zit is niet te vervangen, zit erin gelijmd

Zonder verstand van zaken: seal eruit slopen, lijm oplossen, nieuwe seal erin lijmen?

Zoals gezegd, ik weet wat dat betreft van toeten noch blazen, heb nooit zo'n ding in m'n handen gehad. Maar mijn janboerenfluitjesverstand zegt me dat als die seal erin is gekomen, die er ook weer uit kan :?
 
Zonder verstand van zaken: seal eruit slopen, lijm oplossen, nieuwe seal erin lijmen?

Zoals gezegd, ik weet wat dat betreft van toeten noch blazen, heb nooit zo'n ding in m'n handen gehad. Maar mijn janboerenfluitjesverstand zegt me dat als die seal erin is gekomen, die er ook weer uit kan :?
weet natuurlijk niet welke mechanical seal erin zit, maar dit is toch (althans bij industriele pompen) een ingewikkelde constructie. Heb er vroeger tig in revisie gehad. wanneer je de onderdelen kunt krijgen / namaken is het wel mogelijk.
 
Jongens, ik heb de hele pomp + de extra toegestuurde onderdelen voor slechts

€ 20 :9~ :9~ :9~ dus waar hebben we het over. :z

gewoon om op voorraad te hebben; voor je weet maar nooit *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
150 euro??????????????????????? heb het laatst zelf gedaan bij een ZZR600, koste me 24 euro aan lagers, meer niet, mechanical seal door maatje opgepoetst die ervaring met pompen heb, en hij was weer goed

Ja, maar een ZZR600 is geen NC30 toen ik voor het laatst keek, of is er iets veranderd!?

Een NC30 pomp kan je niet uit elkaar halen, is geseald.

De enigste manier is dus, open slijpen/breken, keering vervangen en weer netjes dicht lassen. Kost tijd, kost geld en geen garantie.
 
Laatst bewerkt:
weet natuurlijk niet welke mechanical seal erin zit, maar dit is toch (althans bij industriele pompen) een ingewikkelde constructie. Heb er vroeger tig in revisie gehad. wanneer je de onderdelen kunt krijgen / namaken is het wel mogelijk.

vrij simpele kleine seal :Y viel alles mee om weer glad te krijgen en dicht

Zonder verstand van zaken: seal eruit slopen, lijm oplossen, nieuwe seal erin lijmen?

Zoals gezegd, ik weet wat dat betreft van toeten noch blazen, heb nooit zo'n ding in m'n handen gehad. Maar mijn janboerenfluitjesverstand zegt me dat als die seal erin is gekomen, die er ook weer uit kan :?

kom jij maar eens aan die seal die honda gebruikt heb, is weer een apart maatje natuurlijk.
zal je net een seal moeten vinden met EXACT dezelfde dimensies.
en deze seals zijn NIET goedkoop :N opknappen met polijstpapier is hier de oplossing :Y
 
Ja, maar een ZZR600 is geen NC30 toen ik voor het laatst keek, of is er iets veranderd!?

Een NC30 pomp kan je niet uit elkaar halen, is geseald.

De enigste manier is dus, open slijpen/breken, keering vervangen en weer netjes dicht lassen. Kost tijd, kost geld en geen garantie.

die NC30 pomp is ook ooit in elkaar gezet als zijnde losse onderdelen, maar goed, hier een korte werkmethode:

- keerring aan motorkant eruit wippen (voorzichtig)

- circlip van pomp as verwijderen.

- as voorzichtig uitpersen

- lagers uitpersen en nieuwe monteren.

- mechanical seal opknappen aan beide zijden.

- as monteren in nieuwe lagers.

- circlip terugplaatsen.

- keerring op as terugplaatsen.

constructie is voor zover ik kan zien exact hetzelfde als de ZZR600 pomp, gietstuk zal wel compleet anders zijn, maar dat maakt voor de methode niets uit.
 
die NC30 pomp is ook ooit in elkaar gezet als zijnde losse onderdelen, maar goed, hier een korte werkmethode:

- keerring aan motorkant eruit wippen (voorzichtig)

- circlip van pomp as verwijderen.

- as voorzichtig uitpersen

- lagers uitpersen en nieuwe monteren.

- mechanical seal opknappen aan beide zijden.

- as monteren in nieuwe lagers.

- circlip terugplaatsen.

- keerring op as terugplaatsen.

constructie is voor zover ik kan zien exact hetzelfde als de ZZR600 pomp, gietstuk zal wel compleet anders zijn, maar dat maakt voor de methode niets uit.

Zitten geen circlipjes in, dopje is op de waaier geperst, en deze zul je eraf moeten slijpen, dan kan je erbij en moet je weer later erop lassen. €150 was de indicatie die ik kreeg, ik heb geen vrienden die dat kunnen.
 
eerst de zwarte keerring aan de MOTORzijde (de as met de zaagsnede erin) verwijderen, daarachter zitten de lagers en 99% zeker een borgclip

ik zou niet weten welk dopje ze anders hadden willen doorslijpen om de as te kunnen verwijderen
 
Ik heb dus een wel heel verstandige aankoop gedaan *D *D *D

Daar drink ik vanavond een aantal ( het is vakantie) heerlijke Belgische biertjes op !!!!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik begin met een Augustijn, daarna een Leffe en vervolgens een Hoegaarden Grand Cru.
:9~ :9~ :9~
De laatste is mijn favoriet. :Y
 
Laatst bewerkt:
Jammer, hier is het geen vakantie...tis gewoon "an die Arbeit" helaas, maar morgen wel hele dag vanuit thuis (dagje geen reistijd)...me koekblik mag namelijk voor groot onderhoud naar de dealert (zit op 32k).

Maar ja, het is ook nog eens een dagje (29 feb) voor noppes werken trouwens... :X

Enneuh, pagina 99...nog ff volmaken en op naar de volgende :)
 
Vorige week een setje koplampen besteld voor m'n NC 30 Suzuka racer.
De volgende dag bericht dat het item verzonden was.
Een dag later bericht dat ze het verkeerde item verstuurd hadden.
Het goede item zou de volgende dag verstuurd worden
Het verkeerde onderdeel mocht ik houden en maar zien wat ik er mee ging doen.
Een leuke verrassing dus. :9~ Maar wat zou er nu in dat pakje zitten?

Gisteren kwam het pakje met de koplampen. Helemaal gaaf en in perfecte staat. 8-)
De donormotor is een Duitse NC30 met grote koplampen, vandaar.

full


Vanmorgen het verrassingspakket. compleet instrumentenpaneel inclusief frame.
Altijd wel te gebruiken. Even de stickertjes verwijderen.

full

full


Verder nog wat standaard onderdelen zoals balhoofdlagers, keerringen, stofhulzen en voorvork bussen. :P
full


We kunnen weer verder. :] :]

Nu eerst de Duc afbouwen en dan de Karl NC 30 van een jasje voorzien. :Y

Zo blijf ik van de straat. :W :W

@edit: gisteren nog een complete NC 30 waterpomp op de kop getikt. Weer voor heel weinig. :+

Verder komt er vrijdag nog een Nieuw :9~ 17 ' achterwiel binnen
Speurwerk loont.. Ik ga de NC 30 racer met een 17 inch wiel rijden i.v.m. de bandenkeuze.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag het zoldertje thuis eens opgeruimd. Er zijn vervelender klusjes. Leuke dingen kom je dan tegen. :P

Een nieuw RVF NC 35 achterwiel. Nooit gemonteerd geweest. Destijds uit Engeland laten komen. Niet te verwarren met het nieuwe RVF ( 17') wiel dat er deze week aankomt.

full

full

full

full


Een puntgave RC 30 tank. Wat is zo'n tank licht. Alu!! :9~ Komt uit Spanje.

full


Uitlaatsystemen RVF en radiateurs.

full

full



En een originele RVF uitlaatdemper, een vervangingsdemper en een carbon Tyga demper voor de racer.

full


Fijn zo'n snoepwinkeltje aan huis. 8-)

Heb nu ook een adres in Japan waar ik kon nagaan wat de waterpompen nieuw kosten.
€ 205 :(

@Bridgestone Op de motorbeurs met de jongens van Bridgestone gesproken. De BT 090 banden worden niet meer in Nederland geïmporteerd. Heeft met de aantallen te maken. Duitsland koopt enorme partijen Bridgestone op. (prijzen liggen daar ook veel lager). Daar is de BT090 dus volop te verkrijgen.
Deze band is dus absoluut niet uit productie. Gewoon naar de buren dus.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag het zoldertje thuis eens opgeruimd. Er zijn vervelender klusjes. Leuke dingen kom je dan tegen. :P

Een nieuw RVF NC 35 achterwiel. Nooit gemonteerd geweest. Destijds uit Engeland laten komen. Niet te verwarren met het nieuwe RVF ( 17') wiel dat er deze week aankomt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Een puntgave RC 30 tank. Wat is zo'n tank licht. Alu!! :9~ Komt uit Spanje.

[afbeelding]

Uitlaatsystemen RVF en radiateurs.

[afbeelding]
[afbeelding]


En een originele RVF uitlaatdemper, een vervangingsdemper en een carbon Tyga demper voor de racer.

[afbeelding]

Fijn zo'n snoepwinkeltje aan huis. 8-)

Heb nu ook een adres in Japan waar ik kon nagaan wat de waterpompen nieuw kosten.
€ 205 :(

@Bridgestone Op de motorbeurs met de jongens van Bridgestone gesproken. De BT 090 banden worden niet meer in Nederland geïmporteerd. Heeft met de aantallen te maken. Duitsland koop enorme partijen Bridgestone op. (prijzen liggen daar ook veel lager). Daar is de BT090 dus volop te verkrijgen.
Deze band is dus absoluut niet uit productie. Gewoon naar de buren dus.
Roel een VFR NC30 17 inch achterwiel past toch ook op een RVF NC35 ?????
 
Roel een VFR NC30 17 inch achterwiel past toch ook op een RVF NC35 ?????

Een VFR NC 30 17" achterwiel bestaat niet. Een VFR achterwiel is 18'

Maar een RVF 17' achterwiel kan wel in een NC 30 gemonteerd worden.
Er moet dan wel een en ander aan de lengte van het veerelement gedaan worden of het linksysteem van een RVF monteren.
Doe je niets dan zit je plotseling op een VFR-chopper }) Als je dat wilt, is dat prima.
 
Laatst bewerkt:
Een VFR NC 30 17" achterwiel bestaat niet. Een VFR achterwiel is 18'

Maar een RVF 17' achterwiel kan wel in een NC 30 gemonteerd worden.
Er moet dan wel een en ander aan de lengte van het veerelement gedaan worden of het linksysteem van een RVF monteren.
Doe je niets dan zit je plotseling op een VFR-chopper }) Als je dat wilt, is dat prima.
oke bedankt voor de info ik zelf ook een nieuw nooit gemonteerd 17 inch achterwiel gescoord voor evt. op een NC 30 te gebruiken of gewoon als reserve voor de NC 35.
 
oke bedankt voor de info ik zelf ook een nieuw nooit gemonteerd 17 inch achterwiel gescoord voor evt. op een NC 30 te gebruiken of gewoon als reserve voor de NC 35.

Is dat wiel een origineel Honda wiel of een Delkevic ? Want dat maakt verschil. Iedereen roept wel dat die wielen origineel zijn, maar dat zijn ze natuurlijk niet.
Niet alleen de prijs is anders.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag weer even het stof van de NC35 geblazen }) Was wel weer even wennen maar et 'gevoel' was weer snel gevonden :]

Eerdaags gaan we met zen allen een ritje doen zeker :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan