VFR/RVF 400 Topic deel 7!

Status
Niet open voor verdere reacties.
zou het niet weten er staat aan de binnenzijde M14,5 X 17 op honda of Delkevic heb ik nergens kunnen ontdekken

Dat hoort ook zo te zijn....dat er aan de binnenzijde op één van de spaken velgmaat staat x breedte van de velg zelf.

Op een originele RVF400 NC35 achtervelg staat ergens "17XMT4,50 O DOT (logo/symbool) ASAHITEC". Dit is een japans bedrijf die in opdracht van Honda Motor Corporation voor de RVF400 NC35 de achtervelgen heeft mogen leveren. Daarnaast heeft nog zeker 1 ander bedrijf de originele achtervelgen van de RVF400 NC35 & VFR400R NC30 mogen maken voor Honda, te weten het japanse ENKEI.

Hier een close-up foto van één van mijn originele achtervelgen RVF400 NC35 die ik op voorraad heb liggen (dateert nog van 2005, nog ruim voordat Delkevic rond 2006/'07 een goedkopere aftermarket achtervelg 17inch ging produceren op veler verzoek vanuit de engelse markt).

full


En hier het verschil tussen een originele 17inch RVF400 NC35 achtervelg (links) "made by Asahitec"en een originele 18inch VFR400R NC30 achtervelg (rechts) "made by Enkei" ;)

full


Delkevic is een dochteronderneming van DK Motorcycles, gevestigd in engelse Newcastle under Lyme. Zij importeren zelf als jarenlang motorfietsen, onderdelen etc. vooral vanuit de USA. Rond de crisis midden jaren '90 hebben zij ook vele motorfietsen vanuit Japan geimporteerd waaronder ook gloednieuwe nog in het krat verpakte NC35's! :9~ Zij hebben slechts voor een handvol NC35's een officiele UK importgoedkeuring en -registratie laten ontvangen. Er zijn maar minieme wijzigingen op deze NC35 UK spec ten opzichte van de japanse NC35.

DK Motorcycles / Delkevic heeft tijdens diverse motorbeurzen rond 2005/2006 vragen ontvangen van het publiek om een aftermarket/vervanger te laten maken van de altijd nog zeer lastig te verkrijgen originele 17inch achtervelgen van een RVF (2de hands zijn deze nog aardig aan de prijs! :X ) Een populaire modificatie is het monteren van een 17inch velg op een NC30, dat standaard dus een 18inch maatvoering heeft. Dat hebben zij toen georganiseerd voor zowel voor- als achtervelg tegen een marktconforme prijs (tussen 160 tot 200gbp per velg).

Inmiddels zijn deze ook aardig uitverkocht. DK Motorcycles is vooralsnog niet van plan om een nieuwe productiebatch te laten maken....MITS de vraag er wel is en er een business case op los gelaten kan worden. Immers ze willen wel wat in het laatje brengen.
 
Denzell, leuke sleutelruimte. Zie ik daar een Trabant op de achtergrond?


Klopt, overigens is dit niet mijn sleutelruimte. Een vriend van me heeft een MIG lasapparaat met gouden handjes, die zelf twee Trabantjes onderhoudt.
 
Vandaag kwam het 2e nieuwe 17' achterwiel binnen. :9~

full

Het is een Delkevic wiel, te herkennen aan het opschrift, aan de binnenzijde van de spaken:

full


Bij een origineel Honda wiel staat daar dan:

full


en de maat + het merk.

full


Het originele wiel weegt 4550 gram; Het Delkevic wiel weegt 5000 gram.

Heel misschien kan ik er over een poosje aan nog meer komen. Mail maar wie belangstelling heeft, maar alles onder voorbehoud.
 
Gezien ze in duitsland nog steeds BT090 produceren (en ik meteen daar een heel hoop setjes gekocht heb) is de interesse naar 17 inch wielen al een stuk minder.

Thx 4 the offer though!
 
Mooie velgen! Ik wil binnenkort de 17inch velgen van mijn RR laten voorzien van een verse laag poedercoating. Hiervoor zit ik nog te denken aan :Y

ofwel Honda Racing White:
images


ofwel HRC goud:
rvf.jpg
 
Mooie velgen! Ik wil binnenkort de 17inch velgen van mijn RR laten voorzien van een verse laag poedercoating. Hiervoor zit ik nog te denken aan :Y

ofwel Honda Racing White:
[afbeelding]

ofwel HRC goud:
[afbeelding]
ik heb de velgen van mijn RVF zwart hoogglans bij een autoschadebedrijf laten spuiten, maar witte velgen vindt ik persoonlijk het mooist, alleen dat schoonhouden he !
 
@Roel, Chris,
Ik heb nu op mijn beide fietsjes op dit moment zwarte velgen. Op de RR zit nog de standaard af-fabriek zwart op. En op mijn RVF projectfiets heb ik de half gepolijste velgen omgewisseld naar hoogglans zwart gespoten velgen (gepolijste velgranden vond ik niet mooi). Witte velgen vind ik wel mooi bij het RR schema, het is inderdaad het schoonhouden... :') Vandaar dat ik ook eventueel HRC goud wil overwegen wat mooi zou passen bij een RVF voorvork.
 
@Roel, Chris,
Ik heb nu op mijn beide fietsjes op dit moment zwarte velgen. Op de RR zit nog de standaard af-fabriek zwart op. En op mijn RVF projectfiets heb ik de half gepolijste velgen omgewisseld naar hoogglans zwart gespoten velgen (gepolijste velgranden vond ik niet mooi). Witte velgen vind ik wel mooi bij het RR schema, het is inderdaad het schoonhouden... :') Vandaar dat ik ook eventueel HRC goud wil overwegen wat mooi zou passen bij een RVF voorvork.
Goud! :}
 
vandaag een poging gedaan om mijn disco dash aan te sluiten (gokken met draadjes),ben alleen nog niet echt blij met de gebruikte stekkers , een orginele blokstekker zou mooier zijn

@micpec die gouden wielen op een rvf zijn echt tof

de 749/999 vond ik eerst niet zo mooi maar met de tijd is dat toch wel verandert en vindt ik vooral de versie met de gesloten topkuip zelfs ruiger dan de voorganger
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan