Pan European Topic! deel 2

Voor de st1100.

full
 
Heb twee vraagskes : wat is de beste bandenspanning voor een st 1300 ? en vraag twee : is de battery die in een st 1300 steekt onderhoudsvrij ? ik wou ze onlangs nakijken of er nog genoeg vloeistof inzat maar vond nergens een opening .....
Alvast bedankt ;-)
 
Heb twee vraagskes : wat is de beste bandenspanning voor een st 1300 ? en vraag twee : is de battery die in een st 1300 steekt onderhoudsvrij ? ik wou ze onlangs nakijken of er nog genoeg vloeistof inzat maar vond nergens een opening .....
Alvast bedankt ;-)

als je de accu niet open kan schroeven, dan hoef je hem ook niet open te schroeven...

bandenspanning mag je voor 2.7 doen, en achter 2.9
sommigen zullen een iets andere bandenspanning aanhouden, is ook een beetje afhankelijk van je rijstijl en gevoel bij een band.
 
bandenspanning mag je voor 2.7 doen, en achter 2.9
sommigen zullen een iets andere bandenspanning aanhouden, is ook een beetje afhankelijk van je rijstijl en gevoel bij een band.
Bij de ST1300:
Bij Bridgestone is voorgeschreven 2.5 voor en 2.9 achter
Bij Michelin Pilot Road is het 2.9 voor en 2.9 achter.

Start vanuit de "basis" wat is voorgeschreven wat goed te testen is met woon-werkverkeer. Na een week eventueel kan je dan 1 bar erbij doen, hoe het dan :] rijdt.
 
meestal staat op de band tot hoever je kunt gaan gaande de spanning,van daar ga je terug tot je voor jouw stijl van rijden de juiste hebt.simpel en doeltreffend
 
meestal staat op de band tot hoever je kunt gaan gaande de spanning,van daar ga je terug tot je voor jouw stijl van rijden de juiste hebt.simpel en doeltreffend
Zeer gevaarlijk advies!
De bandenspanning op de band vermeld is de maximum spanning waarmee je de band mag oppompen, dit is NIET de bandenspanning waarmee je mag rijden! Deze waarde ligt meestal bij ca. 8 Bar......
 
Zijn er echt mensen die een halve bar verschil merken ?
Snap dat je het merkt als je de motor echt op z'n limiet gaat rijden maar voor normaal gebruik komt dat toch niet zo nauw ?

Wil niet zeggen dat je je niet aan de aanbevolen bandenspanning moet houden maar je hoort soms mensen praten over tiende bars.
2,5 bar of 3 bar, ik merk het verschil niet...
 
Zijn er echt mensen die een halve bar verschil merken ?

Ja, ik merk het zelfs al als een band een tiende bar te laag staat..

Dan vind ik het niet lekker rijden, en pak ik gelijk de compressor er bij om hem weer goed te zetten.

Met de fireblade luistert het wat nauwer dan met de pan.. Maar een verkeerde bandenspanning is echt heel erg irritant.
 
Bedankt jongens , ga het maandag eens nameten. Heb een half jaar geleden van de garage te horen gekregen dat de spanning veel te laag was maar had daar zelf niets van gemerkt .... buiten een hoog brandstof verbruik ... ;-) Ben toen vergeten wat de aanbevolen druk was , vandaar mijn vraag hier .
 
Hoi allemaal, ik kom even inbreken op jullie topic met een pan vraagje.

Na een paar jaar niet gereden te hebben begint het nu weer te kriebelen, er moet weer een motor komen. Ik wil hem gaan gebruiken voor woon-werk en verder eigenlijk niet zoveel. Het moet dus vooral praktisch en comfortabel zijn. Gezien het topic is het geen verassing dat ik dus op een Pan uitgekomen ben.

Nou heb ik verleden week proefgereden op een 97er met 65k op de teller, abs, tcs, cbs, de hele mikmak en ik krijg er zelfs nog wat garantie bij. En het reedt heerlijk. Dat alles voor iets meer dan €3K

Alleen het blok liep niet zo lekker. Volgens de verkoper doordat er oude benzine in zat en de motor al een tijd stilstond. Na een beurt en nieuwe benzine zou dat helemaal over moeten zijn. De verkoper is een klein motorzaakje die het vooral van zn naam moet hebben dus ik vertrouw hem op zich wel maar helemaal gerust ben ik er nog niet op. Wat te doen, kan er nog iets anders aan de hand zijn of is dit een plausibel verhaal? Ik ken het type blok en de motor niet goed genoeg om dit echt in te kunnen schatten.
Wat denken de kenners (dat zijn jullie dus) ervan???

alvast bedankt,
Frans
 
Hoi allemaal, ik kom even inbreken op jullie topic met een pan vraagje.

-knip-

voor het mooie zouden de carbs even ultrasoon gereinigd kunnen worden, een klusje dat een motorzaak liever niet doet op eigen kosten... is wel even werk zeg maar.

voor het geld dat deze mag kosten vind je ook een hele knappe die goed loopt, met alles er op en er aan, ook bij een motorzaak.
maar iets goedkoper vind je ze ook wel.
 
laat hem die beurt geven en er nieuwe benzine indoen,bougies willen ook nog weleens helpen en wat ik denk je carbs synchroniseren.
 
Hoi allemaal, ik kom even inbreken op jullie topic met een pan vraagje.
*knip*

Als je de motor niet specifiek kent: ga eens proefrijden op verschillende ST1100's.
Je pikt dan zo de goede er uit.. Had ik ook gedaan voor ik de mijne kocht.

En een beetje motorzaak laat je natuurlijk pas proefrijden met een motor die gecontroleerd en in orde is.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekeind maar weer eens de moeite genomen om beide fietsjes te wassen en te poetsen..

full


Ze zien 'r weer netjes uit.. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan