Pan European Topic! deel 2


SBB bedoelt dat het getal op de band de maximale spanning is die je in de band mag pompen. Die maximale spanning is meestal ca. 8 bar. Na montage wordt de band even harder opgepompt zodat die zich goed zet in de velgranden. Daarna wordt de druk afgelaten tot de druk die voor die band op die motor wordt aanbevolen (meestal 2,4-2,9 bar)

De bandenspanning op de band vermeld is de maximum spanning waarmee je de band mag oppompen, dit is NIET de bandenspanning waarmee je mag rijden! Deze waarde ligt meestal bij ca. 8 Bar......
 
Laatst bewerkt:
Hallo ,

Even voorstellen ,

Ik ben Marcel uit Zaandam , sinds kort ook in het bezit van een nette St 1100 uit 2001 .

Feitelijk ben ik een liefhebber van race motoren , maar aangezien de rug en polsen wat ouder worden is een pan een verademing , en kan ik ook lange ritten maken .

Ik heb verder nog een fireblade 929 uit 2001 en een kawa kr1s 2tacter , heerlijke fietsen , maar meer om even lekker een halve dag leuke bochten te sturen .

Nu ik al een maand op de st1100 rijd merk ik dat ik zoekende ben naar een beter windscherm , ik heb de originele en een verhoogde mdi , maar beide schermen geven wervelingen en geklapper op mijn helm , ik ben rond de 173cm , mijn vraag is dus, welk windscherm is voor de st1100 het meest geschikt voor lange ritten ? voor kortere ritten gaat het wel , maar stel dat ik naar italie rij vd zomer en veel boven de 120km per uur rijd dan word het zeuren .

Ik zie dat de duitsers veel met de variocreen MRA rijden , die ruit is in 2 delen en nog iets verstelbaar .

En deze is verkrijgbaar in 52 cm en 57 cm .

Heeft iemand ervaring met deze schermen ?

Ook heb je van die kleinere schermen die je op het bestaande scherm zet .

Ik hoor het graag .

Mvg Marcel
 
Hallo ,

Even voorstellen ,

Ik ben Marcel uit Zaandam , sinds kort ook in het bezit van een nette St 1100 uit 2001 .

Feitelijk ben ik een liefhebber van race motoren , maar aangezien de rug en polsen wat ouder worden is een pan een verademing , en kan ik ook lange ritten maken .

Ik heb verder nog een fireblade 929 uit 2001 en een kawa kr1s 2tacter , heerlijke fietsen , maar meer om even lekker een halve dag leuke bochten te sturen .

Nu ik al een maand op de st1100 rijd merk ik dat ik zoekende ben naar een beter windscherm , ik heb de originele en een verhoogde mdi , maar beide schermen geven wervelingen en geklapper op mijn helm , ik ben rond de 173cm , mijn vraag is dus, welk windscherm is voor de st1100 het meest geschikt voor lange ritten ? voor kortere ritten gaat het wel , maar stel dat ik naar italie rij vd zomer en veel boven de 120km per uur rijd dan word het zeuren .

Ik zie dat de duitsers veel met de variocreen MRA rijden , die ruit is in 2 delen en nog iets verstelbaar .

En deze is verkrijgbaar in 52 cm en 57 cm .

Heeft iemand ervaring met deze schermen ?

Ook heb je van die kleinere schermen die je op het bestaande scherm zet .

Ik hoor het graag .

Mvg Marcel
Hey Marcel,

ik heb hetzelfde probleem, en ik ben van plan om er de mra variomax (57 cm) op te zetten. Ga nu pas bestellen, dus ik kan je nog niet helpen, maar ik hou je alvast op de hoogte.

grtn
 
Ik ben 1.83, zat met het verhoogde scherm prima uit de wind. Met het originele scherm kon ik ook goed rijden, vooral als m'n zoon achterop zat. Dat was de meest ideale situatie die ik ooit meegemaakt hebt, zelfs 130 zonder oordoppen was goed te doen (en ik rij normaal echt altijd met want hekel aan herrie). Zonder duo tikte de wervelingen onder omstandigheden van achter op de helm, dat kon wel eens irritant zijn.

Kortom, goede bescherming zonder veel turbulentie is héél persoonlijk. Hoger is lang niet altijd beter. Opzetstuk heb ik een demo liggen, mag je wel eens uitproberen. Kan ook opsturen, portokosten voor jouw rekening.
 
Hoi mpn ga eens naar het forumhttp://st1100-1300.eu/index.php,stel je voor en opper je vraag krijg je heel vel info
 
Thanx voor de reacties ! :)

Met het originele scherm krijg ik klachten van mijn vrouw als ze achterop zit , dan krijgt zij veel wind om haar oren :-) , met het hoge scherm is dat opgelost , dan gaat de wind ook over haar heen .

maar met het hoge scherm heb ik het gevoel dat de motor erg afgeremd word , wat ook logisch is , en bij hogere snelheden blaast de lucht in mijn rug gek genoeg .

nou moet ik eigenlijk niet klagen ,want als ik op mijn fireblade stap ,krijg ik genoeg wind te verduren , maar die is weer erg welkom omdat dan de druk op je polsen afneemt .

Maar de pan met origineel windscherm is prima als ik hem woon \werk gebruik , maar als ik bijvoorbeeld in 2 dagen 1400 km rijd zou ik wel graag een lekker windscherm willen plaatsen .

@ dunewar : ik hoor graag van jouw bevindingen !

@ dutch : is dat opzetstuk te plaatsen zonder gaten te boren in het bestaande scherm ?

Ik zag laatst een st1100 staan met zo'n vleugeltje bovenop zijn bestaande scherm , dus wellicht is het wat .

Op deze site zie je de schermen die ik bedoel , die de duitsers veel gebruiken .
(de derde en de vijfde van onder aan de pagina )

MRA vario screen MOTEA | Zoekresultaten voor: ‘Honda motor’
 
Laatst bewerkt:
Met het originele scherm krijg ik klachten van mijn vrouw als ze achterop zit , dan krijgt zij veel wind om haar oren :-) , met het hoge scherm is dat opgelost , dan gaat de wind ook over haar heen .

Een betere oplossing is haar niet meer achterop te nemen.. Ga maar zelf lessen en rijden.
Mijn vrouwtje is nu dus ook aan het lessen.. Veel beter. :+
 
Ik vond het wel gezellig om met zoon achterop een rondje te doen. Schermpje wordt geklemd, wilde het principe ook op mijn huidige motor (Tiger 955i) uitproberen zonder boren.

puig_adj_clipon_visor315_mm_detail.jpg
 
Mijn Pan staat te koop, wordt waarschijnlijk vandaag wel opgehaald. Ik heb er nog een verhoogd scherm op gehad, dat gaat ook de verkoop in. Wil er 75 euro voor hebben. Je kunt het ophalen in Amsterdam nieuw-west, net buiten de Coentunnel. Dus vanuit Zaandam een kwartiertje rijden. Zet het scherm er op en ga een uurtje rijden. Bevalt het, heb je een mooi scherm, zoniet, breng je het terug.
 
Voila , vandaaag mijn Varadero geruild voor een Pan uit 1996. 68000km. Zojuist olie en filter ververst. Nieuwe bougies en cardanolie vervangen. Nieuwe voorremmen geplaatst. Zal foto proberen te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een hoge ruit maar ik ben 1,92 meter groot en ik heb geen last van turbelentie. Ik kan zelfs radio luisteren met mijn porteable
speaker.
 
Dit is weer eens een typisch voorbeeld van waarom geen enkele motorfiets na een paar jaar niet meer origineel is...... 8-) Elke berijder is anders en pas de motor naar zijn wensen aan. En die verschillen heb je ook qua beleving en gevoel waaruit weer dat geneuzel komt van welke band het beste is......... Gewoon lekker :] rijden ;)
 
nu we het toch hebben over andere soorten fietsen, ik heb enkele jaren geleden een st1100p kont gekocht met het idee om er een extra koffer van te maken. Tijdje mee rond gereden om te proberen maar nu blijkt dat er stiekem toch best vaak iemand achterop kruipt en na een tijdje heb ik het standaard zadel er maar weer opgezet. Deze set ligt nu al een tijdje in de schuur stof te happen. Iemand hier misschien interesse?
f94de9d8564b569068ffa20d7fa76ea7


Het schuim is iets harder dan mijn originele zadel waardoor je wat minder wegzakt op langere ritten. Complete set, meer heb je niet nodig voor de conversie. Openzagen om er een extra koffer van te maken moet je wel nog zelf doen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan