Pan European Topic! deel 2

Dan hebben we het hier over de panrijder.info site, daarvan ken ik de geschiedenis wel.
Niet van die andere, die lijken me heel schappelijk :)

Dat lijken is dus uiterlijk schijn. Rex is wel okay, een echte techneut. Maar dat is dan ook zijn sterkste kant.
 
Wanneer is er weer een klus dag.???

Voor mijn pan van 1999 en 105000 km word het ook tijd voor een nieuwe riem.

vgr Wim.
 
er is net (in oktober, Teteringen) een sleutel/klusdag geweest. de volgende is waarschijnlijk ergens in het voorjaar? in Teteringen werd er een (soort van) versleten balhoofdlager geconstateerd. samen met de distributieriem (mijn Pan is uit 1990 en hangt tegen de ton aan) zijn dat twee klussen die ik vandewinter wil gaan doen. eerste uitdaging is om de motor de schuur in te krijgen. de deur is 60 breed, de Pan 90... voor het vervangen van de distributieriem staat 4 uur sleutelen. in de winterperiode heb ik er toch tijd genoeg voor. als ik voor b.v. eind maart maar klaar ben. ervaring in het sleutelen aan motoren heb ik wel: vorig jaar een Honda SilverWing 500 uit 1982 uit elkaar gehaald om een voordekselpakking, vorkkeerringen en een radiateur te vervangen, zonder onderdelen over te houden. :)
 
Vandaag uitgebreid de Pan maar weer eens gewassen, was nogal vies geworden de afgelopen periode.

full


Ziet er na 2 uurtjes weer shiny uit.. 8-)

Gewassen met Meguiars Ultimate Wash & Wax.. Wel fijn spul, scheelt weer de kuipen extra in de wax zetten. Daarna alle zwarte kunstof delen met OKE wax.. En daarna alle metalen delen (schijfremmen uitgezonderd) ingespoten met silliconespray.

Ik kan weer netjes de weg op.. :]

Verder was het ook maar eens tijd voor een set goede nieuwe motorlaarzen.. Dus ik heb de Daytona RoadStar GTX besteld, alleen maatje 42 was wat te ruim, dus ik moet nu wachten tot 41 binnen is en zo voor de kerstdagen kan dat nog wel ff gaan duren.. :/
 
Haha, nee en da's overigens niet mijn kat. Dit beestje is van de buren maar loopt hier ook constant rond. Als hier de deur ook maar open gaat dan zit ie er alweer.

Soms sneakt ie ook naar binnen. Zo maakte ik een tijdje geleden deze foto van hem, gewoon bij mij binnen zat ie ineens op de vensterbank. Had 't aanvankelijk nieteens door dat ie binnen zat.
En onze eigen kat boeit 't niet.. Die vind 't allemaal best.

full


Lief beestje :)
 
Katten gaan altijd daar naartoe waar ze een goed gevoel hebben..... Mooie Pan trouwens, zijn we weer on topic ;)
 
Bedankt jongens , ga het maandag eens nameten. Heb een half jaar geleden van de garage te horen gekregen dat de spanning veel te laag was maar had daar zelf niets van gemerkt .... buiten een hoog brandstof verbruik ... ;-) Ben toen vergeten wat de aanbevolen druk was , vandaar mijn vraag hier .


Tijdje terug ook +/- 250km met een te lage bandendruk gereden (1.8) met duo en redelijk sportief rijden op bochtige wegen. Voel je heel goed en band was er niet mee akkoord, randen waren gelijk "happerig" afgesleten aan de randen...
 
Hallo ,

Even voorstellen ,

Ik ben Marcel uit Zaandam , sinds kort ook in het bezit van een nette St 1100 uit 2001 .

Feitelijk ben ik een liefhebber van race motoren , maar aangezien de rug en polsen wat ouder worden is een pan een verademing , en kan ik ook lange ritten maken .

Ik heb verder nog een fireblade 929 uit 2001 en een kawa kr1s 2tacter , heerlijke fietsen , maar meer om even lekker een halve dag leuke bochten te sturen .

Nu ik al een maand op de st1100 rijd merk ik dat ik zoekende ben naar een beter windscherm , ik heb de originele en een verhoogde mdi , maar beide schermen geven wervelingen en geklapper op mijn helm , ik ben rond de 173cm , mijn vraag is dus, welk windscherm is voor de st1100 het meest geschikt voor lange ritten ? voor kortere ritten gaat het wel , maar stel dat ik naar italie rij vd zomer en veel boven de 120km per uur rijd dan word het zeuren .

Ik zie dat de duitsers veel met de variocreen MRA rijden , die ruit is in 2 delen en nog iets verstelbaar .

En deze is verkrijgbaar in 52 cm en 57 cm .

Heeft iemand ervaring met deze schermen ?

Ook heb je van die kleinere schermen die je op het bestaande scherm zet .

Ik hoor het graag .

Mvg Marcel

Welkom en gefeliciteerd :W

Hier enkel ervaring met een ST1300 met origineel scherm :$
 
Goh, alweer de MF oma in dit topic.. Heren, we staan toch niet stil deze winter he?
Of komt 't door de facebook groep dat we hier niet meer rond hangen? Dat zou wel slecht zijn.

Anyways, ik heb de ST1100 ingeruild op een ST1300, en ik ben er echt super blij mee..

[afbeelding]

En ja, ik rijd gewoon lekker door.. Tot 't gaat sneeuwen/ijzelen etc..


Nice, knappe kleur dat bordeaux :Y :Y :Y
 
Dat zeg ik niet.. Maar dr zijn genoeg Pan rijders toch? Of vinden die zich te goed voor MF en zitten ze op een ander forum.. :r

Ik zit meestal in andere topics. Voor mij is de Pan vooral om met duo te rijden. Voor andere ritjes heb ik nog 3 andere motoren waar ik dus vaker mee rij en automatisch meer in die topics hang. Ook hou ik van pimpen van mijn motoren, maar bij de Pan zijn hier veel minder mogelijkheden voor helaas...
 
Vandaag uitgebreid de Pan maar weer eens gewassen, was nogal vies geworden de afgelopen periode.

[afbeelding]

Ziet er na 2 uurtjes weer shiny uit.. 8-)

Gewassen met Meguiars Ultimate Wash & Wax.. Wel fijn spul, scheelt weer de kuipen extra in de wax zetten. Daarna alle zwarte kunstof delen met OKE wax.. En daarna alle metalen delen (schijfremmen uitgezonderd) ingespoten met silliconespray.

Ik kan weer netjes de weg op.. :]

Verder was het ook maar eens tijd voor een set goede nieuwe motorlaarzen.. Dus ik heb de Daytona RoadStar GTX besteld, alleen maatje 42 was wat te ruim, dus ik moet nu wachten tot 41 binnen is en zo voor de kerstdagen kan dat nog wel ff gaan duren.. :/

die blinkt lekker, moet mijne ook eens dringend poetsen (dit jaar nog niet gedaan denk ik :X :$ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan