Pan European Topic! deel 2

Haha, nee en da's overigens niet mijn kat. Dit beestje is van de buren maar loopt hier ook constant rond. Als hier de deur ook maar open gaat dan zit ie er alweer.

Soms sneakt ie ook naar binnen. Zo maakte ik een tijdje geleden deze foto van hem, gewoon bij mij binnen zat ie ineens op de vensterbank. Had 't aanvankelijk nieteens door dat ie binnen zat.
En onze eigen kat boeit 't niet.. Die vind 't allemaal best.

[afbeelding]

Lief beestje :)

_O-
 
Vanwege mijn haat/liefde verhouding met Garmin nooit gedacht maar het is dan toch zo ver:




Benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik er ruzie mee heb :$ :')
 
Heb trouwens ook een vraag: het enige punt wat mij echt tegenvalt op mijn ST1300ABS zijn de remmen, zeker met duo erop.

Ik rij redelijk sportief (ook met duo) en schrik me soms een aap over het gebrek aan remkracht.
Nu ik ben gewoon van met mijn andere motoren te rijden (CBR1000RR, CBR600RR en CB1000R) en begrijp dat je de remmen alsook het gewicht niet kan vergelijken maar ik had er toch aanzienlijk meer van verwacht.

Zijn er nog mensen die dit ervaren en is er een oplossing voor :? (of ligt het mss aan mijn Pan zelf :? )
 
Welke remblokken heb je geplaatst.
Ik gebruik alleen de originele en rijd ook met duo
Geen enkel probleem met stoppen.
Tuurlijk is het niet te vergelijken met een SS, maar ik vind hem behoorlijk afremmen.
En ik moet 500 + kg tot stoppen brengen. :) :)

Misschien gebruik je te harde remblokken.
 
Welke remblokken heb je geplaatst.
Ik gebruik alleen de originele en rijd ook met duo
Geen enkel probleem met stoppen.
Tuurlijk is het niet te vergelijken met een SS, maar ik vind hem behoorlijk afremmen.
En ik moet 500 + kg tot stoppen brengen. :) :)

Misschien gebruik je te harde remblokken.


Geen idee welke remblokken er nu inzitten. Heb de Pan gekocht toen er 35.000km op stond, geen idee of er nog de originele inzitten of niet...

Wsl verstandig om ze te vervangen en kijken of het probleem blijft of niet...

Maar dan is de vraag welke remblokken te monteren :?
 
Laatst ook nog setje Delkevic dempers gemonteerd.

Vandaag eens een klein ritje gemaakt zonder de db-killers er in. Op het 1e zicht scheelt het veel in lage toeren en het middengebied. En lekker roffelen :9

Fotootje met de dempers erop:
 
goh .... zo mooi blinken !!! Gebruik de mijne elke dag voor woon/werk verkeer door weer en wind en is al zeker een jaar niet meer gepoetst ..... zonde !!! De banden spanning hou ik sinds kort wel in het oog en dat is soms wel ff schrikken ...ipv 2.5 en 2.9 was het 2.0 en 2.3 na een viertal maanden .
 
Geen idee welke remblokken er nu inzitten. Heb de Pan gekocht toen er 35.000km op stond, geen idee of er nog de originele inzitten of niet...

Wsl verstandig om ze te vervangen en kijken of het probleem blijft of niet...

Maar dan is de vraag welke remblokken te monteren :?
Welke stand heb je nu?
Zou gewoon originele Honda blokken nemen.
Zijn mss wel wat duurder maar beter als die imi blokken, die vaak keihard zijn en voor geen meter remmen.
 
Lijkt me heel veel...
Dat is een tijd geleden....
Maar goed, aangezien je het nog steeds niet begrijpt zal ik het wel uitleggen.

Bij het monteren van banden moet je ze veel harder oppompen om de band goed op de velg te krijgen. Je mag hiermee tot 8 Bar gaan (voor de meeste banden).
En ja, acht Bar is veel, dat geeft ook een rotklap. Vandaar dus de gehoorbeschermers die er bij hangen.....
Vooral enkele BMW-velgen hebben veel druk nodig vanwege de hoge tubeless velg-rand.

EDIT: je had het verderop al wel begrepen dus.
 
Laatst bewerkt:
heb ook geen probleem met stoppen;zit er geen lucht in je leidingen? of neem eens nieuwe vloeistof scheelt ook een hoop.
@nameless leuke woordspeling.
 
Laatst bewerkt:
Indien na het vervangen van nieuwe remblokken de vertraging nog niet naar je zin is, kan je overwegen om de remleidingen aan te passen.
 
dag oma

Welke stand heb je nu?
Zou gewoon originele Honda blokken nemen.
Zijn mss wel wat duurder maar beter als die imi blokken, die vaak keihard zijn en voor geen meter remmen.

Als je gewoon EBC blokken neemt is dat helemaal prima. Mocht je feller willen remmen kun je nog gesinterde blokken nemen (EBC HH)

Indien na het vervangen van nieuwe remblokken de vertraging nog niet naar je zin is, kan je overwegen om de remleidingen aan te passen.

duur geintje als je alle leidingen op een pan wil vervangen voor stahlflex ;)

Laatst ook nog setje Delkevic dempers gemonteerd.

Vandaag eens een klein ritje gemaakt zonder de db-killers er in. Op het 1e zicht scheelt het veel in lage toeren en het middengebied. En lekker roffelen :9

Fotootje met de dempers erop:[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v23/willekens/IMG_20151025_123940_zpskc9txscw.jpg"]afbeelding~][/URL]

Je moet voor de gein de killers eens eruit halen. Zelf heb ik G&G pijpen eronder zitten en ik moet zeggen, dat klinkt best fijn 8-)
 
Even ter info:

Ik wil in 2016 weer 2 maal een TDT houden t.w.:

19 maart en 15 oktober.

19 Maart kan mogelijk onder voorbehoud zijn i.v.m. het krijgen van een nieuwe heup.
Dus dat zal afhangen van mijn mobiliteit die dag.
Maar noteer alvast e.e.a. in jullie agenda.

Gr PanGert

Check dus even beide fora voor de juiste data!
 
duur geintje als je alle leidingen op een pan wil vervangen voor stahlflex ;)
Als je een oudere hebt zonder dcbs valt het nog wel mee ;)

19 Maart kan mogelijk onder voorbehoud zijn i.v.m. het krijgen van een nieuwe heup.
Doe het rustig aan, hoe beter de operatie gaat hoe groter het risico op overbelasting daarna. Juist omdat het allemaal zo goed aanvoelt.

In het ziekenhuis waar mijn pa zijn heup kreeg hadden ze een folder met oefeningen met plaatjes van iemand die aan de rechter heup geopereerd is. Ik heb dat voor hem gespiegeld zodat de oefeningen nu met linker heup in het verband voorgedaan worden. Als je interesse hebt ...
 
Laatst bewerkt:
Technische Dag Teteringen (bij Breda). wordt (zeker) 2x per jaar georganiseerd.

nu dit topic weer geopend is (bedankt Oma), van mijn kant de volgende vraag:
ik heb de distributieriem vervangen alsook de rollers en spanveer. 'probleem' dat ik nu heb, is dat als de bovenste poelies op hun merkteken staan, de onderste een halve tand voorbij de index staat.

feauteau:



vraag: is dit in orde, of moet de stip recht tegenover de markering op de kast staan? :?
(ik heb de motor nog niet getornd)

wie het weet mag het zeggen *D

a propos: de olie is alweer zwart, na een ritje van Breda naar Hilversum:

B|
 
Laatst bewerkt:
:? Achterstallig onderhoud door de vorige eigenaar? Hoelang heb je de motor......
Waarschijnlijk komt oud vuil los dat na de oliewissel omdat het het blok lekker op temperatuur komt.

Zit er niet te weinig olie in? Ik dacht net onder het streepje in koude toestand. Toch wel ¾.
 
Laatst bewerkt:
achterstallig onderhoud denk ik niet. ik heb de motor sinds afgelopen zomer (96.000km). de olie is bij 82000km ververst (in 2014). aangezien de motor nu tegen de 100.000km staat, moest de distributieriem gecontroleerd worden, maar of je 'm nou vervangt of controleert, het werk is hetzelfde. de oude riem was overigens nog niet zo heel oud, maar ik heb toch besloten om 'm te vervangen. maar blijkbaar kan geen enkele Pan-rijder mij een antwoord geven op de vraag of de krukas-poelie goed staat. de poelies van de nokkenassen staan wel goed op de markeertekens.
 
saabert ga eens naar deze site,http://st1100-1300.eu/index.php,stel je voor en stel nogmaals je vraag, geheid antwoord.
 
daar hang ik al rond, en heb ik de vraag gesteld. maar ook daar heb ik tot nu toe geen antwoord gekregen.
 
Laatst bewerkt:
achterstallig onderhoud denk ik niet. ik heb de motor sinds afgelopen zomer (96.000km). de olie is bij 82000km ververst (in 2014). aangezien de motor nu tegen de 100.000km staat, .
Als ik het onderhoudsschema eens bekijk....... had hij bij de 96.000 km ook ververst moeten worden. Niet raar dat hij nu sinds 82.000km een beetje donker wordt.

16l0ks2.jpg
 
daarom ben ik in oktober ook naar de TDT gegaan. toen ik de motor kocht was de laatst-bekende oliewissel bij 82000km gedaan. de olie (+filter) IS dus vervangen bij een km-stand van ongeveer 97000, alsook de bougies. bij de TDT kwam ook naar voren dat het balhoofdlager op zijn retour is. de motor staat nu tegen de 100.000km aan en dan dient de distributieriem te worden gecontroleerd. en aangezien het qua werk niet uitmaakt of je 'm vervangt of controleert, heb ik besloten hem te vervangen, samen met het vervangen van het balhoofdlager is dat een leuk klusje voor de wintermaanden. maar als ik geen zinnig antwoord krijg op mijn vraag of de riem goed 'op tijd' staat, ligt het project stil.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan