Het algemene zijspan topic

Ik zag op de Beatrixrun nog een hele aparte uitvoering van de Ed Pols verkorting.
[afbeelding]
Het laswerk is niet echt professionele kwaliteit, Er zit geen dwarsverbinding tussen de verschillende onderdelen. De buisjes op de onderste dingesen suggereren wel dat dit in het oorspronkelijk plan zat.
En als hamerstuk zijn de klemmen te groot voor de vorkpoten, dat is opgelost met een lapje rubber.


was dit een suzuki vx800 ?
 
Wat een rotbende..
Zo had ik een rolletje vol kunnen schieten van deze motor en het zijspan. Maar het zat al jaren zo, het zal dus goed genoeg zijn.
Het Oostblok zijspannetje had vanzelfsprekend een slingerend wiel. Maar als hij in een rechter bocht diep in zijn standaard achterveren dook en het span los kwam, zag je het zijspanwiel een paar graden omkantelen.
 
Ik bedoel ook niet dat het niet goed vast zit.
Gewoon een rommel maar dat is hip tegenwoordig ;)
 
Dit heb ik van Facebook.


Stichting 2Wheels4Wings
Gisteren om 16:14 ·

Niels Jasper, Herman, Jessika, Erwin, Vanessa, Jeandré, Robert
Daniëlle, Debbie, Maarten, Maurice, Jessica, Magda, Sanne, Wouter, Marinus, Mandy. Dit zijn de 18 namen van de kinderen die niet mee kunnen doen met de Appierun 2016. Tenzij er nog 18 zijspannen en/of trikes beschikbaar komen voor deze kinderen.

Tot op heden hebben jullie en onze inspanningen nog onvoldoende resultaat opgeleverd. Ik denk zelf dat als we 2 minuten nationale radiozendtijd om zijspanners en Trikers op te roepen om mee te doen krijgen het probleem zo opgelost is.

Ik denk zelf aan het programma van Edwin Evers bij Radio 538.

Ik heb het volgende voorstel. Als we onderstaande tekst massaal naar Edwin sturen dan krijgen we misschien die 2 minuten zendtijd om de oproep te doen.

Beste Edwin,

Dit jaar organiseert stichting 2Wheels4Wings voor de 10e keer de Appierun. Dit is een motortoertocht voor zieke en gehandicapte kinderen en hun gezinsleden. In dit jubileumjaar doen totaal bijna 150 motorfietsen mee. Dit jaar komen we voor 18 kinderen nog zijspannen of Trikes tekort. We hebben van alles geprobeerd om de laatste zijspannen en Trikes te scoren zonder resultaat. Daar willen we wat aan doen. We willen je vragen of de oprichter van stichting 2Wheels4Wings, Albert van Duijn, in jouw programma een oproep mag doen om zijspanners en Trikes te werven zodat deze 18 kinderen alsnog mee kunnen doen op zaterdag 21 mei. We vinden het top als je dit wilt doen.

Met een vriendelijke groet,

...............................

Je kunt je mail sturen naar edwin@538.nl

Laten we zoveel als mogelijk mailtjes sturen!
 
Is vanuit onze eigen club, maar als je er bij wilt zijn volgende keer is geen probleem hoor. Is wel een echte toerrit. Hebben 110km gemaakt met tussenstop bij een thee huis en de Indonesische dierentuin in Kallenkote.
 
Eerste weekend september. Na de tijd kan je meteen mee naar Blubber in Basse ;)
 
Morgen ga ik samen met Liesje weer lekker een nachtje kamperen met het span.
Even onverwacht een weekendje vrij omdat er een zakelijke reis verschoven is.
Lekker een stukje zwabberen en kamperen bij de Brakke.
 
Morgen ga ik samen met Liesje weer lekker een nachtje kamperen met het span.
Even onverwacht een weekendje vrij omdat er een zakelijke reis verschoven is.
Lekker een stukje zwabberen en kamperen bij de Brakke.

plek voor zekeringdekseltje ?
 
Nog even opvolgen:
Was een zeer geslaagd weekendje weer.
De zwabberbak rijdt heerlijk, de Brakke Zeeuw heeft z'n naam weer stevig waargemaakt en Lies heeft het geweldig naar haar zin gehad.
Heel bijzonder, een klein blond meisje dat niks leuker vindt dan tussen stoere mannen en vrouwen een avond lang op een terras rond te hangen.
Ze lijkt op haar vader blijkbaar.



 
Terug
Bovenaan Onderaan