Het algemene zijspan topic

:$ moest van JFJ de vraag hier stellen.......







Hey mannen,

misschien is er hier op het forum eerder over gesproken, maar ik kan het niet zo snel vinden...... thuisbrenger autobandjes
*wat zou het bezwaar kunnen zijn deze om mijn achterwiel te knopen (in mijn geval 120/90/16 standaard maat)

Ja ik weet dat de bandjes niet voor hoge snelheid zijn..maar ze zijn er al voor 130km/u met een last van 775 kg... aangezien ik zelden zo snel rijd, en mocht je er een keer overheen komen....dan heb je nog steeds nog niet zo'n zware druk als waar die band geschikt voor is...

misschien trek ik nu weer een onnozel vat open, maar kon zo snel geen meningen vinden....

gr Willem
 
ik heb hier geen idee, in het andere topic zou ik hebben gezegd dat ik het wel aan zou durven.

Maar dan zit er drank in de man en is de wijsheid in de kan...
 
Ik denk dat het wel kan. Maar ik zou me even verdiepen in het eventuele gezeik dat je zou kunnen krijgen. Verzekeringen grijpen alles aan om niet uit te hoeven keren...
 
Hoe de verzekeringen er over denken weet ik ook niet. Maar toen ik mijn span kocht zat er voor ook een thuiskomertje op. Voor iemand met 0,0 zijspan ervaring reed 't prima, terwijl de vorige eigenaar bijzonder veel zijspan ervaring heeft. Dus ik ging ervan uit dat als hij ermee kon rijden, dat ik dat dan ook kan.
 
:$ moest van JFJ de vraag hier stellen.......







Hey mannen,

misschien is er hier op het forum eerder over gesproken, maar ik kan het niet zo snel vinden...... thuisbrenger autobandjes
*wat zou het bezwaar kunnen zijn deze om mijn achterwiel te knopen (in mijn geval 120/90/16 standaard maat)

Ja ik weet dat de bandjes niet voor hoge snelheid zijn..maar ze zijn er al voor 130km/u met een last van 775 kg... aangezien ik zelden zo snel rijd, en mocht je er een keer overheen komen....dan heb je nog steeds nog niet zo'n zware druk als waar die band geschikt voor is...

misschien trek ik nu weer een onnozel vat open, maar kon zo snel geen meningen vinden....

gr Willem

_O-
 
hoi,ik heb er een gekocht en op een Harley 16 inch velg gelegd.
Zodra de motorband versleten is ga ik er mee rijden(achterop)
Ik laat het nog weten.. *O*
 
Als ik zie wat mensen met auto's er mee doen denk ik dat de constructie van de band wel sterk genoeg is. Ik heb alleen mijn twijfels bij de slijtvastheid en bestendigheid tegen scherpe voorwerpen.
Thuiskomertjes, de naam zegt het al, zijn bedacht om thuis te komen. Niet om er duizenden kilometers mee te rijden. Vanwege het werk om te vervangen en de kans om lek te rijden zou ik het niet doen. Openoe brengt voor 40 euro een band bij je thuis, dan ga ik niet twee keer een thuiskomertje vervangen.
 
Halflive , zou je denken dat zo'n thuisbrenger veel sneller slijt dan een nieuwe motorband?Je hebt natuurlijk niet het gewicht wat je met een auto hebt.....
 
Dat is nou een forum ten voeten uit he.. gewoon doen keerl en ervaar het zelf. Al zou hij net zo snel slijten als een motorband. Hij kost er waarschijnlijk maar een fractie van.
 
Halflive , zou je denken dat zo'n thuisbrenger veel sneller slijt dan een nieuwe motorband?Je hebt natuurlijk niet het gewicht wat je met een auto hebt.....
Omdat een thuisbrenger niet bedoeld is om 5000km mee te rijden. Hij heeft ook niet het karkas, de vorm van een normale autoband. Het is meer een ballon. Ik zie in een thuisbrenger een slap bandje met vrij zacht rubber. Het is ook niet voor niets dat ze een berkte maximum snelheid hebben. Alles is er aan gedaan om de bandjes zo licht mogelijk te maken.
Maar ik vind het leuk als je het wil proberen, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.
 
Zal de maximum snelheid er niet als zijnde schrik opgezet zijn.

Wij die bezig zijn met voertuigen weten wat er kan gebeuren als je 1 van de 4 wielen verandert voor 1 met een andere diameter en breedte maat.
Vooral wanneer het nat is.

En iemand die niks van techniek weet en zo thuiskomertje erop zet en vrolijk verder gaat rijden, en de klaverbladen op de snelweg nog vrolijk blijft nemen met de snelheid die hij altijd ook deed.......

Ik verwacht dat zo bandje niet extreem anders is kwa bouw.
Maar meer om men te waarschuwen dat ze uit moeten kijken.
 
Is iig de ex Combi van Kees Selles van onze club. Het is dus het ex bakkie van Kwastert.
 
Oja dat moet int cafe. Moet je ook maar geen voorzet geven ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan