Het grote Honda NX250 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een NX is een fiets die kwa techniek eind jaren 80 zit.
Echt zwakke plekken heeft hij niet, hij is vrij degelijk gebouwd.
Als je netjes op tijd onderhoud doet kan er beina niks mis gaan.
Hij is niet duur in zijn slijtage delen, en via internet is het meeste wel voor een nette prijs aan te komen.
Iemand met een klein beetje sleutel ervaring haalt zonder problemen met behulp van het handboek alles uit elkaar.
O ja olie verbruik nihil en benzine 1 op 30, top snelheid licht voor de meeste ergens 125/130.
Er zijn er die 100.000km gereden hebben en nogsteeds lopen, dat kunnen een hoop 1 cylinders niet zeggen.
Oftewel een okee fiets, betrouwbaar en gemakkelijk mee te rijden, en nog een hoge fun factor ook.
 
@Mutlitask,

Het hangt natuurlijk van de staat af.

Gebruiker X_er heeft z'n NX voor een naar mijn idee redelijke prijs te koop staan op motorshopper.

ow9Uw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die lijkt mij inderdaad interresant.

Ik ben eerlijk gezegd een beetje huiverig geworden voor het aanschaffen van een andere motorfiets. Ik heb op het moment een VF 400 F waarbij de uitlaat er onderuit geroest is. Nu heb ik alles aan onderdelen al in huis, maar het is een hel om dat bij elkaar te krijgen. Ik zoek eigenlijk een motorfiets waarbij je de onderdelen zo van de plank kan trekken. Nu weet ik dat bij deze motor dat niet echt aan de orde zal zijn, maar wat is verstandiger? Een NX 250 of een CB 500 ? Ik zoek vooral een goedkope en betrouwbare motorfiets. Brandstofverbruik gaat voor comfort of snelheid.
 
Brandstofverbruik: NX250
(tweedehands) onderdelen beschikbaarheid: CB500 (denk ik)
nieuwe onderdelen beschikbaarheid: geen groot verschil, bij beide is voor zover ik weet bijna alles nog leverbaar.
 
Ik heb mijn nieuwe kettingspanner binnen.

20120224003.jpg


20120224002.jpg


20120224001a.jpg


Wat ik me afvraag is hoe ik dit ding klaar moet maken voor montage. Aan de kant buiten het blok steekt een metalen strip uit, waar ik niet echt van weet wat ik er mee moet. Is het gewoon een kwestie van spanner monteren, en na montage de strip eruit trekken?
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt!

Nee, er zit geen boutje bij :/
Kan ik daar gewoon een standaard boutje voor gebruiken?
 
Ik heb de nieuwe spanner gemonteerd. Het toerental waar het geratel bij voorkwam is nu met 1000 toeren gedaald. Het geratel is dus nog niet weg.

Volgende stap: nieuwe nokkenasketting?

Wat vinden jullie ervan?
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt!

Nee, er zit geen boutje bij :/
Kan ik daar gewoon een standaard boutje voor gebruiken?
ja, een kort boutje of gewoon het boutje uit de andere spanner. Heb je wel ook een nieuwe pakking gemonteerd of (heel dun) wat vloeibare pakking? Anders gaat het gegarandeerd lekken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb idd het oude boutje gebruikt:) Ik wist niet hoe makkelijk deze uit de oude spanner te halen was, maar dat bleek geen probleem.

Ik heb vloeibare pakking gebruikt van Loctite, daar kreeg ik in een vorige motor zelfs gaten in het blok oliedicht mee :}
 
Hallo mijn naam is Ad en ben pas vanaf vandaag op dit forum aanwezig,

ik rij al sinds 1990 onafgebroken NX 250 (vooral woon-werkverkeer), heb er momenteel nog steeds 2 (bouwjaar 1994, kleur rood/zwart en bouwjaar 1997, kleur zwart/grijs) en 1 complete sloopmotor, (kleur wit/groen zonder kenteken).
Zit er nu toch over te denken, gezien mijn leeftijd (50+) om alles op te ruimen!
Ze hebben beide ongeveer 30.000km gelopen, gebruik er 1 voor de wintermaanden (die van 1994) en de andere (1997) voor de zomer, deze heb ik nieuw gekocht en heeft dus nog nooit zout gezien en ziet er dan ook nog splinternieuw uit!!!
Als er iemand evt. interesse heeft hoor ik het wel.

mvgr,

Ad
 
Nou, welkom op het motor-forum.

Wouw, vanaf 1990 al, dat is al een hele poos met 1 type motor.
Je schrijft dat je een sloopmotor zonder kenteken hebt staan.
Mag die ook weg?
Welk bouwjaar is die, wat voor staat is het blok?
Ik zoek namelijk nog wat blok onderdelen.
 
In het standaard dashboard zit een LED voor de temperatuur van het blok.
Weet iemand bij welke temperatuur die gaat branden?
Oftewel wanneer het blok te warm is volgens Honda?
Ik ben namelijk een ander dashboard aan het monteren, en dien nu een alarm temperatuur in te geven..
 
Beste NX250 rijders!

Kan iemand mij vertellen wat voor kosten ik kan verwachten voor het (standaard) onderhoud van een NX250 met 50k op de teller? Hij staat bij een gerenommeerde dealer voor 1500.-

Ben student en op zoek naar een betaalbaar fietsje om komende lente en zomer lekker (en goedkoop) te kunnen touren! Een allroad heeft mijn voorkeur, evenals een verbruik dat de benzineprijzen van tegenwoordig compenseert! Vandaar dat ik nu bij de NX250 uitkom, een transalp is me toch te duur.

Ik hoor het graag, bedankt alvast!

Allard
 
Gossie, dit is best een.serieus topic zeg!
Ik Spartel nu een maand of drie bij het dominator topic rond en.daar word veel meer slap geouweh*@rt!

Mijn domi heeft een geplofte koppakking en mu bied iemand me in ruil een nx250 aan. Klinkt in ieder geval wel heel leuk. En best handig, ik.woon in hoofddorp, hij in IJmuiden dus dat.is redelijk te doen voor kijken..
Mocht het wat.worden dan hoort u nog van.mij!
 
Wat een maf ding is dit zeg! Dat gaat me geheid bekeuringen opleveren binnen de bebouwde kom! Dat.is geen motorrijden maar spelen!!

Moet wel even kijken of ik de uitlaat beter aan de kop kan monteren want hij lekt een tikkie..
 
Heeft er nog iemand interesse in een bijna nieuwe nokkenaskettingspanner? De spanner heeft 5 draaiminuten meegemaakt :)

Kostte E87,00
Doe een aardig bod, dan krijg je zelfs het originele doosje er nog bij *D
 
Hallo mijn naam is Ad en ben pas vanaf vandaag op dit forum aanwezig,

ik rij al sinds 1990 onafgebroken NX 250 (vooral woon-werkverkeer), heb er momenteel nog steeds 2 (bouwjaar 1994, kleur rood/zwart en bouwjaar 1997, kleur zwart/grijs) en 1 complete sloopmotor, (kleur wit/groen zonder kenteken).
Zit er nu toch over te denken, gezien mijn leeftijd (50+) om alles op te ruimen!
Ze hebben beide ongeveer 30.000km gelopen, gebruik er 1 voor de wintermaanden (die van 1994) en de andere (1997) voor de zomer, deze heb ik nieuw gekocht en heeft dus nog nooit zout gezien en ziet er dan ook nog splinternieuw uit!!!
Als er iemand evt. interesse heeft hoor ik het wel.

mvgr,

Ad

Ja, ik heb interesse in de "zomermotor" :)
 
winterfiets wellicht hier :), wat voor staat is de slopert?

moet die van mij nog steeds in elkaar zetten, maar heb wel weer een nieuwe accu :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan