Het grote Honda NX250 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je het echt wil kun je het slot er eens uithalen en schoonmaken. Voor nood is het zeker even een oplossing om hem erop te zetten.
De schokdemper, de originele is gedacht voor Japanse studenten van 50kg, dus die is voor bijna iedereen te licht :-) De GSF is de beste keuze, is eigenlijk wel iets korter dan de originele maar omdat hij steviger is zakt hij al minder ver in als je erop gaat zitten dus zit je hoger. Eventueel is een gele van een SV650 langer, maar die is minder stevig dan de GSF.
En als je echt voor HARD wil gaan kun je er een van een NTV gebruiken, die was mij met 83kg te hard. Met deze zit je wel lager dan de twee andere, je komt op ongeveer gelijke hoogte als met de originele maar daarna zak je niks meer omdat hij harder is. Zo eentje heb ik nog liggen en ik woon net over de grens bij Maasmechelen (hint hint.)

O, ja, de past GSF650 ook, en die is weer harder dan de GSF600, dus als je je zorgen maakt over het gewicht dan is dat misschien beter. Zou ik doen als je ook eens wat spullen meeneemt of als je een beetje offroad wil, dan is stevigere vering altijd een plus.
 
Laatst bewerkt:
Als iemand die van Kees koopt:
Ik heb een passende Supertrapp uitlaat met tussenpijp liggen, een nieuwe Yoshi en een doorgerotte originele. De kelder rmoet leeg, ik heb nog te veel NX onderdelen liggen. Dus als je iets zoekt?
 
O, ja, klopt die heeft een GSF600 schokdemper en de kleine veren in de voorvork zijn vervangen door bussen van 1cm langer.
Dat is nog steeds de best gepimpte NX250 die ik gehad heb, ik mis hem wel een beetje :-(
 
zoals declement aangeeft de gsf demper is wat hoger. en stuurslot heeft 0 waarde als veiligheid. altijd een slot gebruiken. dat ding weegt al niks pakt een boef of 2 zo op en het is weg.
 
Hoikes, DeClement.
Ik ben er nog steeds heel blij mee, het is echt een heerlijk fietsje!
Vering beetje stug, (ik weeg 72 kg), dat rijdt fijn, ze stuurt scherp als een scheermes.
Slappe (achter)vering, naar mijn ervaring, stuurt slecht.
En inderdaad Nonkie, als je wilt spreken we een keer af, mag je eens voelen hoe je ze vindt rijden.
Doei,
Doudou
 
Hi Klick en Doudou!
De Transalp gaat na een hele grote bak liefde goed. Hij loopt netjes en vlot, en alles doet het. Hij is nu voorzien van een topkoffer en rekken voor zijkoffers dus ik kan tenminste genoeg zooi meenemen. En de snelweg kan ik gewoon meerijden ipv vooruitplannen, dat is ook fijn.
Maar een NXje komt er weer eens, weinig andere motoren geven zoveel plezier en dansen zo gemakkelijk over de weg :-)

Klick, hoe is het met het mysterieuze geluid uit je blok? Tongeren-Genk is goed binnendoor te doen toch of ga je meest over de autostrada?
Doudou, mooi dat hij nog steeds bevalt, het is een goed exemplaar. Niet ooit verkopen zonder mij eerst een seintje te geven he?
 
Nee, geen snelwegen tot Genk, ben je gek? Overal binnendoorwegen over Bilzen. Over Diepenbeek zijn er expreswegen, maar daar zijn teveel verkeerslichten.
Dat rauwe geluid zal wel eigen zijn aan mijn NX en eerder tussen mijn oren gezeten hebben. Heb er al een paar 1000'jes op zitten en hij rijdt nog steeds voortreffelijk.
Doudou maakt zich ook geen zorgen.
Als hij koud is let ik wat op, later kan ik goed doortrekken en is het geluid ook beter.

Onlangs in Roosteren:

SAM_1506gKLkl.JPG
 
Laatst bewerkt:
Stuurslot is denk ik opgelost.
De vorige eigenaar heeft er een hoger windscherm opgezet wat volgens mij heel mooi is.
Ook het stuur is verhoogd.
Maar door het hoger scherm is de draaicirkel een klien beetje minder waardoor hij nu niet meer op stuurslot kan.
Voor de achterveer ben ik er nog niet uit hier wil ik hem wat hoger hebben.
 
Gewoon een gebruikte zoeken op marktplaats of speurders. Ik zal eens in de kelder kijken of er nog iets ligt, maar denk het miet.

Als je een SV schokker gebruikt staat hij alleen onbelast hoger, zodra je erop zit zakt die nog aardig. De gele SV is trouwens steviger dan de witte.
De GSF650 is de beste keuze voor boven de 90kg, onbelast staat hij inderdaad wat lager dan met SV, als je erop zit is dat een heel ander verhaal. De verhouding statisch/dynamische veerweg is gewoon beter, hij veert minder in en komt per saldo hoger uit. En meer mogelijkheden qua instellen.

Of, als je budget hebt, er is nu herfstaktie bij Wilbers op Duitse eBay, dan kun je een aangepastte schokdemper kopen met behoorlijke korting. Of shop eens bij YSS, zij hebben ook een passende. Maar ja, in beide gevallen ben je al snel de dagwaarde aan het verdubbelen ;-)

Als je de hele motor hoger wil hebben dan is er ook te winnen met 17/21" wielen, Dat kun je wel zien bij Klickstart en Doudou, zij heeft originele wielen en vering, hij 17/21" plus GSF600 schokdemper en bussen iov kleine veer in voorvork. Een wereld van verschil!
 
Laatst bewerkt:
Nonkie, je kan contact leggen via pb. Kunnen we adres en tel. nummers uitwisselen.
Als je wilt vergelijken natuurlijk he. Doudou is dikwijls hier, meestal in de weekends, maar ook soms door de week.
 
De SV demper (heb ik zitten) zet de fiets aardig op z'n neus. Durft er een beetje nerveus van worden.

Ik heb ook een rf600r shock liggen.. Die lijkt ook perfect te passen en is regelbaar.
 
Gewoon de korte slappe veren vervangen door bussen. Dan staat hij weer in evenwicht.

Vertel svp eens meer over die RF schokdemper, klinkt interessant!
 
Ziet er uit als een sv demper, maar iets korter lijkt me en met instelwieltje voor de hydraulica.

Moet 'm nog passen.
 
Leuke film van een groepje NX250 en Suzuki DR300 rijders in Marokko:
Die NX'jes hoeven niet onder te doen op ruig terrein, integendeel :} :]
Zijn die jongens bekend hier?
 
Laatst bewerkt:
Misschien iemand toe aan een hagelnieuwe voorband op zijn NX ?

Mitas E-08 maat 110/80-19

Prijs 25 euro ( ex verzendk )

full

full
 
He's the leader of the Gang! (muziekje)
Sinds 2010 had ik een yamaha DT.
Eerst een 125LC, dat ding met die dynastart.
Daar heb ik in dat jaar zo'n 10000 km mee gereden, de MZ had problemen, en ik wou toch regelmatig bij Klickstart langs, en meer.
Via het MF in contact met het DT forum.
Leuke gasten, en al eens een paar keer een ritje georganiseerd voor de DT's, vanuit Born, Klick mocht mee met de Honda XL 125, vriend Etienne reed eens mee met de BMW500/5 en kon ons goed bijhouden (hij kan goed rijden!).
Problemen met de 125, dan een DT175MX gekocht, weer wat toertjes met de DT mensen en Klick met de XL.
Dan de MX heel erg stuk, inmiddels verkocht aan een jonge man die van 2 blokken 1 heeft gemaakt en er leuk mee rijdt, die gaan we misschien nog tegenkomen in de trial of de enduro.
Inmiddels had Klick een NX 250 gekocht, en die vond ik heel fijn rijden.
Ik kon dan die van De Clement kopen.
Klick en ik zijn dan met de NX'jes op de aanhanger, naar de Vogezen geweest, en hebben daar bergwegen en haarspelden geoefend.
En wat gaan die dingen fijn!
Nog steeds actief op het DT forum, en veel zin om die mannen weer eens hier te halen, dus een ritje georganiseerd, afgelopen zaterdag.
1 DT 125LC, in showroomconditie, 1 DT 175MX, 1 DT 250, Klick met mijn Honda TL125 en ik op de NX 250 als voorrijder.
En het Limburgse heuvelland in!
Daar weet ik veel baantjes waar je nog mag rijden, waar geen verbodsbordjes staan.
En daar zijn mooie bij.......
Mijn NX heeft 21 voor, 17 achter, en ik had dit jaar al wat training gehad met een grote Yamaha 1 cylinder, met bagage, in Kirgizie....
En dan kan je toch vreselijk beesten met de NX.
Daar waren baantjes bij, gister, waar ik vorig jaar met de TL125 (Kleine trial) nog schrik had, en nu doorheen daverde.
Het blijkt weer eens, dat de NX, met goede banden, heel veel kan!
Lieve lezers, het jeukt me.
Volgend jaar komt er zeker weer een DT-rit, daar hebben jullie niets aan.
Maar misschien kan er ook eens een NX-rit komen, hier in Zuid-Limburg.
maximaal 6 of 7 motoren achter mij, dan kan ik nog overzien of de hele club er is.
Vandaag hebben Klickstart en ik nog eens de gravelbaantjes gedaan bij Maasbanden, en dat ging machtig leuk!
't heeft geen haast, en als ik komend voorjaar nog zin heb, dan ga ik hier nog wel eens wat liefhebbers zoeken voor een leuk ritje.
Het is zo leuk met de DT-mensen, dat zal zeker ook leuk kunnen zijn met een groepje NX'jes!
Doei,
Doudou
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan