Kroonplaten GPZ 500 S (EX500)

Monkey

MF veteraan
3 apr 2007
8.210
606
froubuurt
deze voorvorken komen van de GPZ van mn broertje dus waarom ze vervangen zijn... ik had het niet gedaan maargoed
hij heeft de motor nu meer dan 2 jaar en voordat hij de motor kreeg zijn de rubbertjes vervangen van de voorvork (keerkringen?) omdat die een klein beetje lekten...
dat deden ze dus 2 weken geleden weer, aangezien ik iets te ver weg zat om ff te kijken is hij naar de dealer geweest.... maar dat is 2 jaar geleden ook vervange, ik zou de hele vork maar vervangen anders gebeurt het weer....

DUSSSS...

bij deze, de oude vork uit zijn GPZ te koop

op de foto's is te zien dat 1 van de keerkringen eruit is, de andere zit er nog maar ik weet nu niet of die nog goed, redelijk of gewoon lek is, kan ik zelf ook niet oordelen, geen verstand van en hij is zelf ook ff weg (de broer dan he)
verder, de vorken zien er niet gek uit, wel gebruikt natuurlijk maar ik heb zo gauw geen diepe schade gezien, wel wat putjes en puntjes maar dat lijk mij mee te vallen
de poot met keerkring is een klein beetje nat, dit laat ik zo zodat de koper dat zelf kan oordelen. verder zijn de veren wat aan de zachte kant, wat een beetje bij de motor hoort en bij de lekkage :)

en dus ook de kroonplaat, zowel onder als boven met de as en de conische lager erbij
foto's:
full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
niemand een opknap vorkje voor weinig?
2e hands zijn ze 110 als ie weer goed is, als ik iets handiger was met die vering....


kick
 
is er echt niemand die ik blij kan maken met deze vork voor heel weinig
30 euro was maar een idee maar ze gaan nu voor elk bod weg
bijna dan he ;) ga natuulijk geen moeite doen voor 2 euro...
 
Waar zijn ze evt af te halen?
Misschien wel interesse maar kan het nog niet met zekerheid zeggen. :)
 
leeuwarden in het weekend en als het van te voren word aangegeven dan zijn ze door de weeks in wezep of in leeuwarden (bijna dan in leeuwarden, 13km verder omhoog :) )

zla de diameters opmeten, weet niet waneer dat word maar niet later dan vrijdag
 
ok, opmeten:
binnenpoot diameter: 36mm
buitenpoot diameter: 47mm
asdiameter 18.5 en 15mm
genoeg maten zo?
nog 1tje dan, lengte binnenpoot ongeveer 42cm in ontspannen toestand
voor meer details gewoon even vraag stellen met de exacte plek waarvan de maat opgemeten moet worden...

verder ook nog, de kroonplaten (heten die bijde zo?) boven en onder met as en 1 conisch naaldlager.
foto's komen in de volgende post.
 
owja, hoe kom ik hier nu weer aan :)

dat zelfde broertje had dezen dus ook gekocht, hoorde erbij zeg maar

alleen was de beste mooi vergeten mij dat te vertellen...

ook deze zijn voor de liefhebber te koop voor een mooi bedrag of een nog nader overeen te komen fles whiskey... vinden we ook lekker :P
 
moet ik natuurlijk wel de titel even laten aanpassen, als ik de mods nog zo ver kan krijgen :P
 
oh... volgens mij had ik gister eerder op bed gemoeten...
het had dus kroonplaat moeten zijn, niet voorvork

nu maar op de knietjes en vragen of het dan nog 1 keertje verranderen kan
 
ja dat past. ik heb de binnendiameter gemeten zonder boutje erin,, 36mm
de ruimte die in het cirkeltje zit is 3 mm, dus die gaat zeker weten passen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan