Voorvorkolie en afslaan Suzuki GSX 600 F

Status
Niet open voor verdere reacties.

benenicktus

Rookie
18 jul 2011
6
0
Capelle aan den IJssel
Beste mensen,

Ik rij sinds kort op een Suzuki GSX 600 F en ik heb op dit moment een aantal technische problemen.

Ik heb pas zelf de voorvorkkeeringen vervangen en gelijk de voorvork schoon gemaakt en de olie vervangen. Nu dacht ik dat ik op internet ergens had gevonden dat er per vork 460ml olie in moest, maar nu hoor ik iedere keer als ik over een drempel rij de binnenkant van mijn voorvork tegen de afsluitdoppen knallen. Het lijkt me dus dat er te weinig olie in zit. Ik heb geprobeerd om de website weer te vinden waar ik had gevonden hoeveel ml er in moest, maar dat is niet meer gelukt en verder heb ik ook niks kunnen vinden, dus:


Is er iemand op dit forum die mij kan vertellen hoeveel milliliter voorvorkolie er per voorvork in een Suzuki GSX 600 F gaat?


Een ander probleem is dat mijn motor niet lekker loopt. De eerste weken liep hij nog aardig, als hij eenmaal opgewarmd was, maar nu niet meer zo.

Stationair liep hij eerst te laag in zijn toeren, dus ik heb aan de stationairschroef gedraaid om hem wat hoger te laten lopen, maar sinds dien loopt hij niet meer goed als ik ga rijden. Ik weet niet of dit de oorzaak kan zijn, dus ik denk ik vermeld het er even bij.

Het probleem: als ik mijn tank op de Fuel stand zet en ik geef gas dan rijdt hij de eerste paar honderd meter nog wel goed, maar als ik dan verder rijdt en ik wil gas bij geven dan slaat het gas dicht en verlies ik vermogen (toeren vallen weg) en als ik mijn gashendel niet terug zou draaien zou die uitvallen.

Als ik mijn tank dan op de Pri stand draai is het probleem over en rijdt hij als voorheen, maar nu heb ik gelezen (en daar ging ik eigenlijk al van uit) dat het niet de bedoeling is dat je op de Pri stand rijdt, omdat er dan benzine uit je carbs kan lopen wat op je motorblok kan belanden en dan kan je motor in vlammen opgaan.

Is er ook iemand die me met dit probleem kan helpen?

Alvast heel erg bedankt!
 
478 ml per poot.
( anders een luchtkamer van 14/13cm met volledig ingedrukte poten zonder veer )

Vacuumgedeelte van je benzinekraan is naar de knoppen. ( slangetje klem? )
Op pri rijden kan geen kwaad, maar liever niet op pri laten staan als je de motor 's nachts stalt.

kán wel, maar als je lekkende vlotternaaldjes hebt, kunnen je carburateurs overstromen.

Het enige wat je doet als je de kraan op Pri zet, is het vacuumgedeelte van de benzinkraan overslaan.
Je stuurt niet meer benzine naar je carbs of iets dergelijks :P
Er zijn genoeg motorfietsen/brommers die geen vacuumgedeeltje hebben, en die staan ook niet in brand. :P

Oja:

1030_u3m7zif34p.gif


Stel je ook eens voor, vinden we leuk..
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik rij sinds kort op een Suzuki GSX 600 F en ik heb op dit moment een aantal technische problemen.

Ik heb pas zelf de voorvorkkeeringen vervangen en gelijk de voorvork schoon gemaakt en de olie vervangen. Nu dacht ik dat ik op internet ergens had gevonden dat er per vork 460ml olie in moest, maar nu hoor ik iedere keer als ik over een drempel rij de binnenkant van mijn voorvork tegen de afsluitdoppen knallen. Het lijkt me dus dat er te weinig olie in zit. Ik heb geprobeerd om de website weer te vinden waar ik had gevonden hoeveel ml er in moest, maar dat is niet meer gelukt en verder heb ik ook niks kunnen vinden, dus:

Is er iemand op dit forum die mij kan vertellen hoeveel milliliter voorvorkolie er per voorvork in een Suzuki GSX 600 F gaat?

Alvast heel erg bedankt!

Bedoel je dat de spacers tegen de bovenste afsluitdoppen knallen(?), heb je alles wel in de juiste volgorde terug gemonteerd?
 
478 ml per poot.
( anders een luchtkamer van 14/13cm met volledig ingedrukte poten zonder veer )

Vacuumgedeelte van je benzinekraan is naar de knoppen. ( slangetje klem? )
Op pri rijden kan geen kwaad, maar liever niet op pri laten staan als je de motor 's nachts stalt.

kán wel, maar als je lekkende vlotternaaldjes hebt, kunnen je carburateurs overstromen.

Het enige wat je doet als je de kraan op Pri zet, is het vacuumgedeelte van de benzinkraan overslaan.
Je stuurt niet meer benzine naar je carbs of iets dergelijks :P
Er zijn genoeg motorfietsen/brommers die geen vacuumgedeeltje hebben, en die staan ook niet in brand. :P

Oja:

[afbeelding]

Stel je ook eens voor, vinden we leuk..

Ik zal er nog ong 20ml per poot bij gooien dan!

Ik zal ook eens kijken of ik een slangetje kan vinden dat klem zit. Zou best kunnen want ik heb mijn tank dr afgehad om m'n choke kabel te vervangen.

Bedankt voor je hulp! En ik zal me ook eens snel gaan voorstellen!
 
Oh dat zou het wel kunnen zijn. Is de volgorde eerst spacers,dan zo'n plat ringetje en dan de veren?

Ik heb veer, ring en spacer boven op gedaan.

In de binnenpoot gaat ook nog het pijpje (weet niet de juiste benaming)met korte veer erin en dan de grote veer, ring en spacer. De spacer komt gelijk met /steekt net uit boven de binnenpoot. De afsluitdop drukt het geheel een beetje in.

Dus valt de spacer er helemaal in(?) en bij het afsluiten raakt de dop de spacer niet, dan heb je iets niet juist gedaan en zal die extra 20 ml aan olie niets doen.

Zie onderdelen afbeelding van de GSX600 (FV '97)
, anders kies de juiste GSX600 model uit.
 
Laatst bewerkt:
Alles is opgelost. Ik had de poot juist gemonteerd: een beetje extra olie doet wonderen!
En mijn vacuüm-slang was los geraakt bij het monteren van een nieuwe choke kabel: die zit nu weer vast! Rijdt weer als een zonnetje!

bedankt voor jullie hulp!!

(ohja en ik heb me ook voorgesteld)
 
Laatst bewerkt:
Alles is opgelost. Ik had de poot juist gemonteerd: een beetje extra olie doet wonderen!
En mijn vacuüm-slang was los geraakt bij het monteren van een nieuwe choke kabel: die zit nu weer vast! Rijdt weer als een zonnetje!

bedankt voor jullie hulp!!

(ohja en ik heb me ook voorgesteld)

Welkom :)

en slot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan