Honda Vision 110 (2011)

Mijn teller staat inmiddels op 420km ongeveer, en ik zit nog op een verbruik van 1 op 32, misschien iets meer... Hopelijk wordt dat nog wat beter, maar heb t gevoel dat deze tank waarmee ik nu rijd zuiniger is. Bovendien rijd ik veel kleine stukjes van 7km...
 
7 km stukjes laten het blok amper opwarmen (zie test van bertocello op pagina 17) De luchtkoeling doet daar nog (in de negatieve zin) een schepje bovenop.
Ik kan mij voorstellen dat als de buitentemperatuur stijgt, je langere stukken gaat rijden en het blok ingelopen is..... het verbruik zal verbeteren. ( andere verbruiksverhogende zaken zoals; stadsverkeer en structureel volgas heb ik eventjes niet meegerekend).
 
Laatst bewerkt:
ik ben wel benieuwd naar wat de dealer nu wel of niet heeft gevonden :]

Sorry mensen, heb de scooter verkocht. Probleem was gekomen, doordat er te veel olie in zat ???.Het zal wel, rij nu weer op de pan european naar mijn werk etc. Vond er te weinig vermogen inzitten op de 80 km wegen. Voornamelijk met wind etc. Mijn zwager heeft hem overgenomen en heeft tot nu toe veel plezier van de vision. Zijn werk is dichterbij en veel 60 km wegen. Veel plezier en veilige km met jullie vision.
 
Even terug naar de bepaling van Honda dat er elke 4000 km kleppen dienen gecontrolleerd te worden. Omdat dit nogal een arbeidsintensief werkje is was ik met de dealer overeengekomen om nu 8000 te rijden alvorens weer kleppen te controleren.
Gisteren dus de vision binnen gebracht voor het nazicht van 16000 km, hoewel de vorige klepstelbeurt had uitgewezen dat er slechts zeer minimaal hoefde bijgesteld te worden was de afwijking van nu identiek als wanneer ik maar 4000 km had gereden.
Zodus hebben we nu besloten om deze keer 12000 km te rijden alvorens kleppen te controleren, dat zal dus bij 28000 km zijn.
Deze beurt bij de officiele Hondadealer koste 45€ inclusief motorolie.
bertocello
 
Dat komt dan neer op minder dan een uur. Wel mooi dat de klepspeling , zo,n weinig verloop heeft, als dat bij mijn cbr250r ook zo zou zijn, dan hoeven de kleppen niet om de 24.000km gesteld te worden, maar om de 72.000km. Want met dat kleppen stellen is de monteur toch al gauw zo,n 6 uur bezig, en dat met een tarief van 60euro per uur.
 
Sinds kort ben ik op zoek naar winterbanden voor m'n Vision, of zelfs eventueel noppenbandjes maar nu blijken deze zo goed als onvindbaar.
Ik heb gegoogled onder scooter winterbanden, onwaarschijnlijk veel hits behalve in de maat 80/90-16 en 90/90-14.
Das nu het nadeel als je een niet ZO populaire scooter rijdt.
Bertocello
 
Ik rijd deze scooter nu bijna 2 maand en ik moet zeggen voor woon werk verkeer naast mijn Harley-Davidson voldoet dit scootertje best, de 1:52 die genoemd word door Honda is bij een meting van 2 maandjes 1:34 nu heb ik wel sinds 5 dagen een origineel windschermpje erop en de snelheid is pak em beet 5 km/h hoger komen te liggen dus het zal best wel wat schelen ook qua stroomlijn.
full
 
Enorm handig ding echt aziatisch gebruiksvoorwerp

1e klas voor het vervoer van kinderen naar school het kopen van een zak rijst van 40 kilo alles doen ze ermee.

En in elk dorp kleine zaakjes waar je de onderdelen kunt kopen voor reparatie en verfraaing.
 
Voor enkel door de stad en binnen en net aan buiten de bebouwde kom is het prima inderdaad.
Maar 1:34 ?
Dat is wel erg hoog verbruik voor de vision.

Maar dagelijks gebruik is heerlijk met die lichte scooters.
Veel plezier ermee.
Gr nutty
 
Ik heb op een haar na 20.000 km, Mijn vision heeft tot nu toe geen klap verkeerd gegeven, ik rij er dagelijks mee in alle weersomstandigheden.
Het verbruik kan onder de 2L/100 km als je voorzichtig wegrijd en niet boven 60km/uur komt.
De Vision is een stads en plattelands-scooter, tot 70 km/h trekt ie goed daarna, tot 90 km/h is geduld een schone deugd.
greetz Bertocello
 
Vandaag mijn Vision bij de dealer gebracht voor de 20.000 km controle. Voor 34€ nieuwe olie en volledig nazicht,. Laatst gemeten verbruik, met 5 liter kon ik 228 km rijden, dat is 2.19/ 100km of 1 liter op 45,6 km.
Afspraak gemaakt met de dealer om de varioriem niet te vervangen op 24.000 km maar op 28.000.
Dan word ook de 1ste achterband vervangen en de klepspeling gecontroleerd, dat laatste is dan 12.000 km geleden.
groetjes Bertocello
 
Vandaag mijn Vision bij de dealer gebracht voor de 20.000 km controle. Voor 34€ nieuwe olie en volledig nazicht,. Laatst gemeten verbruik, met 5 liter kon ik 228 km rijden, dat is 2.19/ 100km of 1 liter op 45,6 km.
Afspraak gemaakt met de dealer om de varioriem niet te vervangen op 24.000 km maar op 28.000.
Dan word ook de 1ste achterband vervangen en de klepspeling gecontroleerd, dat laatste is dan 12.000 km geleden.
groetjes Bertocello

Je hebt nu meer dan een jaar de vision en als ik het zo terug lees dan heb je weinig kosten gehad. Ook fijn als je dealer meewerkt mbt het opschuiven van bepaalde onderhoudsintervallen (kleppenstellen en varioriem vervangen).
Ben je van plan om na de garantieperiode de andere onderhoudsintervallen ook verder op te rekken (4000 naar 6000)? Trouwens heb je ooit nog de MotorUp toegevoegd aan de olie?

Groetjes, Jansovic
 
Behalve de olieverversing (4000 km) ga ik na de garantieperiode zeker low budget rijden . Het vervangen van de Iridium bougie kan zeker 3000 km opschuiven, nieuwe luchtfilter hetzelfde .
Kort gesteld zal je kunnen zeggen dat ik dan om de 8000 of 12000 km naar de dealer ga en de tussentijdse olieverversing zelf ga doen.
Ik ben ook tevreden van mijn (Honda) dealer want hij checkt lagers, kabels, de hele brommer eigenlijk alsof hij er zelf mee gaat rijden.
1 keer heb ik 35cc MotorUp toegevoegd aan mijn motorolie, (eerst met behulp van een pipet 35 cc uitgezogen), geen verschil gemerkt positief noch negatief.
Bertocello
 
Ik heb de volg-modus van dit topic maar eens aangezet... vanwege diefstal van mijn PCX150 'terug gegaan' naar een nieuw aangekochte Vision110.

Ik moet de 100 km. nog aantikken maar merk toch de voordelen van nóg lichter en wendbaarder alsmede zithouding. (hoewel ik geen dagje Eifel/Ardennen ermee ga bestieren)
Contra:
Vermogen/trekkracht en bergings ruimte t.o.v. de PCX.
Tevens is de vering van totaal andere orde in het voordeel van de PCX.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de volg-modus van dit topic maar eens aangezet... vanwege diefstal van mijn PCX150 'terug gegaan' naar een nieuw aangekochte Vision110.

Ik moet de 100 km. nog aantikken maar merk toch de voordelen van nóg lichter en wendbaarder alsmede zithouding. (hoewel ik geen dagje Eifel/Ardennen ermee ga bestieren)
Contra:
Vermogen/trekkracht en bergings ruimte t.o.v. de PCX.
Tevens is de vering van totaal andere orde in het voordeel van de PCX.

Welkom aan de onderkant van het aantal scooter cc's. Van 150 naar 110, lager dan dat is 50cc. Ik ben wel benieuwd naar je verdere ervaringen t.o.v. de PCX en wat het inzetgebied is van de Vision.

Keep us posted! :W
 
Thanx Jansovic :)

Het inzetgebied is primair woon/werk en zal daarom meer als gebruikslet dienst gaan doen dan dat het een geadoreerd recreatief show-off bike stempeltje gaat krijgen :+

Een woon/werk retourtje is nog geen 14,5 km en is 75% een mooi geasfalteerd 'achterom' weggetje slngerend door hei en bos waar je met een auto niet mag en kan.
Een PCX150 was voor dit gebruik eigenlijk al wat overdone en kwam vanwege de krappe bochtjes en andere weggebruikers soms nog niet aan een snelheid van 80km. op de teller.
De Vision is hiervoor ideaal en heb tot op heden (nog) geen direct gemis aan vermogen of snelheid 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan