Honda Vision 110 (2011)

Vandaag, na 21552 km noodgedwongen een nieuwe achterband laten monteren.
De oude kon nog wel een paar duizend mee maar d'r zat weer een spijker in, vandaar.
Bertocello
 
Ik ben sinds kort in het bezit van een Honda Vision bouwjaar december 2011; een van de eerste dus van de nieuwe Vision. Af en toe reageert de startknop niet als ik wil starten. Ook als ik de rem meerdere keren indruk, reageert de startmotor niet meteen. Als hij uiteindelijk aanslaat, start hij direkt.
Kent iemand dit probleem? Indien ja: weet iemand een oplossing?
Bedankt,
Marc
 
Ik ben sinds kort in het bezit van een Honda Vision bouwjaar december 2011; een van de eerste dus van de nieuwe Vision. Af en toe reageert de startknop niet als ik wil starten. Ook als ik de rem meerdere keren indruk, reageert de startmotor niet meteen. Als hij uiteindelijk aanslaat, start hij direkt.
Kent iemand dit probleem? Indien ja: weet iemand een oplossing?
Bedankt,
Marc
Ik maak dit ook regelmatig mee en aangezien mijn vision nog in garantie is heb ik dit probleem gemeld bij de dealer, zodat ik daar naderhand nog op kan terugvallen.
Volgens hem is er niks aan de hand en ligt er veel aan de startprocedure, je moet zeker wachten met starten tot het oranje benzinepomplichtje dooft , secondje wachten , remhendel GOED inknijpen en starten.
Aldus startend maak ik nog zelden mee dat de startmotor in het ijle draaid.
Bertocello
 
ik sluit me aan bij bertocello
startprocedure dus letterlijk volgen en rem hard inknijpen, dan heb je geen probleem meer

anderzijds, ik doe maar 8000 km met een achterband, zeker een los handje ?
 
Er staat nauwelijks 319 km. op de teller en heb 2 jaar garantie dus ga er niet zelf aan of mee prutsen.
Tevens is de vrije slag van de gashandle erg groot alsmede wat andere kleine dingetjes.

Ik kan dat makkelijk zelf doen natuurlijk maar dealer/garantie geeft vaak van die verhaaltjes retour "ja maar m'neertje, ge heb er zelf aan ligge te sleutele dus hier kenne en kunne we nix meer mee"
We gaan immers niet de kat op het spek binden :9
 
Voor mij idd een gevalletje 'resultaten uit het verleden bieden garanties voor de toekeomst' :)

anderzijds, ik doe maar 8000 km met een achterband, zeker een los handje ?

Bwoah! da's kort... het is natuurlijk wel voorzichtig doseren met gas bij zo'n strepentrekker als de Vision, het godsgruwelijk hoge vermogen icm het lage gewicht zorgt er snel voor dat je bij volgas door het rubber heen bent en op de velgrand zit :+
 
Toen ik de Vision had heb ik 12000 km met de achterband gedaan. Hij was toen ook wel echt op !
 
Ik zou zeker de 24000 km hebben gemaakt met mijn eerste achterband, ware het niet dat er een spijker in zat en de winter voor de deur stond.
Ik heb overigens wel 101€ betaald voor een originele achterband van Honda, inclusief monteren, dat wel.
Bertocello
 
Ik kan me voorstellen dat je zo een babi pangang band neemt als je er 24000 km mee kan rijden
 
Dat zal dan wel voor volgende keer zijn.
Overigens ben ik erachter gekomen hoe je op de Vision een betere zithouding kan aannemen, namelijk door de voetsteunen uit te klappen, je voeten erop te zetten en net op de overgangsbobbel in de buddyseat gaan zitten.
Dat oogt waarschijnlijk voor geen meter maar je kan die houding wel lang volhouden.

Bertocello
 
Net m'n Vision teruggehaald bij de dealer, ik heb het nazicht van 24.000 km laten doen echter zonder kleppen stellen, dat is nu geleden van bij 16.000 km dus. kosten voor het onderhoud 34 €.
Ook het vervangen van de aandrijfriem hebben we 4000 km langer uitgesteld dan wat Honda voorschrijft als vervangings interval.
Ben ondertussen wel erg benieuwd naar zowel de toestand van de aandrijfriem als de afwijking van de kleppen als bij het onderhoud op 28.000 km.
Kleppen stellen zal dan 12.000 km geleden zijn.
Overigens word alle andere onderhoud zoals olie verversen en filters wel uitgevoerd zoals in het ondehoudschema word aanbevolen.
Bertocello
 
Weg oma!

Goede vriendin heeft haar auto naar de sloop moeten brengen en vroeg mij om een leuke (brom) scooter dus heb ik een leuke honda vision 50 voor haar gevonden.
Maakt geen ruk uit kwa techniek tussen de 50 en 110 denk ik behalve ietsiepietsie groter blokje,waarscheinlijk alleen kleiner cilindertje en injectie.

Vision is van april 2012 en heeft 12k gelopen.

Leuk apparaatje volgens mij en lekker zuinig en betrouwbaar.
 
De 50 cc weegt 2 kg. minder dan de 110 cc , waarschijnlijk zit dat verschil in de motor, voor de rest zijn ze inderdaad identiek. Ik heb nu 26.000 km zonder 1 mankement.
Bertocello
 
Kijk dat klinkt goed.
Ik mag dat ding gaan onderhouden maar vind het wel leuk om weer aan de scoot te sleutelen.
Vanmiddag effe samen kijken of het wat is.
Ze mag hem voor 1050,- overnemen.
Ben benieuwd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan