Honda Vision 110 (2011)

Ik heb het vermoeden dat de 50 een teruggetunde 110 is.
Dus kleinere cilinder/injectie/vario/koppeling/tandwielen.

Heeft hij dat gecombineerde remsysteem?
 
Leuk ding hoor :)
20140308_134144_zpshm5zyrmt.jpg


20140308_134151_zps8xutgn4y.jpg


Alleen dat remklauwtje mag wel wat TLC hebben zeg,pff.
Hoop dat ik dat remzuigertje nog goed kan krijgen,we gaan het zien.
Gelijk nieuwe remblokjes besteld.

20140308_134224_zpsysvfwcgy.jpg
 
De 50 cc weegt 2 kg. minder dan de 110 cc , waarschijnlijk zit dat verschil in de motor, voor de rest zijn ze inderdaad identiek. Ik heb nu 26.000 km zonder 1 mankement.
Bertocello

Het zijn geweldige blokjes. Heb nu al 6 weken het Aziatische zusje van de vision de 'Dio' onder m'n gat. Het blok is hetzelfde behalve dat er nog een carburateur op zit. Op de vlakke weg in India met 2 personen en bagage verbruikt het 2L /100 km. Nu in Nepal in de bergen 3L /100km. Heeft in de afgelopen 3400 km nog geen slag verkeerd gegeven. De Dio sleurt ons met gemak de bergen op ondanks het feit dat er slechts 8 paardjes beschikbaar zijn.

(Off topic) Grappig detail is dat de trommelremmen ook cbs hebben en dat de voorvork van het type swingarm is. Dat de wieltjes 10 inch zijn daar zeuren we hier niet over ondanks de slechte staat van de wegen.
 
Weet iemand toevallig de precieze maten van de remzuigers van de vision?
Als ik die zuigers niet meer netjes krijg dan kan ik ergens nieuwe imitatie zuigertjes kopen.
Zuigers van honda zijn zo bijzonder niet, , alleende prijs is om stijl van achterover te vallen.

Wie oh wie?
 
Ik heb gisteren een nieuw setje remblokken opgehaald voor de vision.
Grote blokken zeg.
Staat op verpakking pcx 125.
Klopt het dat de vision dezelfde remklauw heeft als een pcx 125?
 
"je" ?
Vision is niet van mij he,vriendin van me zocht een woon werk bromscooter en kwam eerst met een of andere chinees aan nieuw voor 1200,die heb ik maar snel uit haar hoofd gepraat.
Ik wist dat de vision 110 ook in een bromscooter uitvoeting was en had deze al snel gevonden met zeer veel geluk.
Was de enigste op heel MP,maar twee jaartjes oud,nieuw gekocht door eigenaar,twee jaar lang woon werk gereden tussen Valkenburg en Schiphol gereden 12000 km a 80 km per dag dus elke keer grote afstanden dus het overgrote deel met warme motor gereden.

En met mijn critische blik (zie eerdere foto remklauw,en gestapo verhoor over het gedane onderhoud)
En de charmes van die vriendin (vreselijk mooie dame) deed de prijs ook nog eens halveren van de nieuwprijs.
Dingen kosten nieuw gewoon 1950,- ex rijklaar.

Ding heeft 2000 km geleden een nieuwe malossi vario gekregen voor een wat hogere top ivm rijtijden dagelijks lange afstanden.
Man was 7 jaar monteur geweest en ergens in de 40 dus geen broekie die het afrost.

Loopt zeeeeeer netjes dus al met al een zeer goede koop te noemen dacht ik zo.
Alles wijst erop als ik hem zo zie dat het gewoon een terug getunede 110 is dus ik sta niet gek te kijken als deze bromuitvoering met het juiste onderhoud gewoon de 100.000 km haalt.

Gr nutty
 
Leuk ding hoor :)
Alleen dat remklauwtje mag wel wat TLC hebben zeg,pff.
Hoop dat ik dat remzuigertje nog goed kan krijgen,we gaan het zien.
Gelijk nieuwe remblokjes besteld.

[afbeelding]
Daar heb je echt wel wat werk aan.

Nou nou,serieuze remklauw voor een 50 CCtje ;)
Is inderdaad gewoon een pcx150 remklauw :P
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit dat ziet er goed uit, heb je een je een complete rem revisie gedaan?
Dat moet goud geld gekost hebben voor een stel remblokken als ik op de link van vision1 druk
FRONT BRAKE CALIPER Frame NSC50WHC 2012 VISION 50 SCOOTER Honda motorcycle # HONDA Motorcycles & ATVS Genuine Spare Parts Catalog
 
Laatst bewerkt:
Ik kneep de cylinder van de remklauw er uit poetsen invetten en dan met een klemtang weer terug.

Pokkekarwei maar werkte wel.
 
Remzuigers bedoel je?
Blokken kosten twee tientjes.
Ik heb met zeer veel geduld de remzuigers nog netjes weten te krijgen gelukkig, die zijn duuuuur.
Remzuigers hoeven daar niet voor uit, blokken eruit remzuigers 2 mm verder uitknijpen en poetsen maar.

Ik neem voor remklauwen altijd ruim de tijd.
Remmen vind ik geen geintje, dat moet gewoon perfect niet half.
 
Ohja voor het terugduwen van de zuigers gebruik ik gewoon het gratis bijgeleverde roerhoutje bij een pot verf ;)
Ik ben zuunig en werkt sneller makkelijker en gratis :P
Als je met een latje je zuigers niet teruggeduwd krijgt dan moet je Zoiezo even op je achterhoofd krabben of je wel goed bezig bent ;)
 
Ohja voor het terugduwen van de zuigers gebruik ik gewoon het gratis bijgeleverde roerhoutje bij een pot verf ;)
Ik ben zuunig en werkt sneller makkelijker en gratis :P
Als je met een latje je zuigers niet teruggeduwd krijgt dan moet je Zoiezo even op je achterhoofd krabben of je wel goed bezig bent ;)

Dat is een veel voorkomende fout hoor. Naarmate de remblokken slijten, daalt het niveau van de remvloeistof. Mensen vullen dat dan bij tot de rand. Later zijn de blokken helemaal versleten. Dan monteren ze de dikke, nieuwe blokken en krijgen ze de zuigers niet teruggeduwd. Dat komt doordat het vloeistofniveau te hoog is. Of (erger nog) het remvloeistofreservoir loopt over met alle gevolgen van dien. Het kan dus geen kwaad het remvloeistofniveau te controleren alvorens nieuwe remblokjes te plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan