Honda Vision 110 (2011)

Hou het er maar op dat met echt harde wind ik geen 80 km per uur haal, eerder 75 en ik weeg 69 kg en heb er een hoog Fabbri scherm op staan.
Wegligging met de standaard banden is zonder meer goed, ik durf hiermee platter dan mijn Deauville vroeger.
Bertocello
 
Laatst bewerkt:
Ik kon gewoon met het verkeer meekomen op 80 km wegen. Op mijne zat een scherm en ik weeg 93 kg.
 
En nog een vraagje: hoe is de wegligging?


Is een SH150i niks voor je?
Niet heel veel groter en gelijkbaar modelletje met platte voetplank maar wel een stuk meer adem.

Heb groot plezier gehad van mijn SH en met enige aanpassingen liep hij tegen de 140 op de teller op een goeie dag :P
Verbruik ook zeer netjes te noemen.

Keuzes keuzes keuzes ;)
 
Idd als je een zzr 600 gewend bent wil je toch wel iets meer dan een Vision en een SH150 / Sixteen 150 is niet veel groter.
 
:W

Ben sinds een kleine 2 weken ook in het bezit van een Honda Vision :Y

Pic

scz6ag.jpg
 
Mijn Vision heeft ondertussen over de 30.000 km op net 2 Jaar, de enige vervangingsonderdelen tot nu toe waren 1 x achterband. 1x iridium bougie 1 x luchtfilter en een voorlicht lampje.
Bertocello
 
Die van mij heeft 2000 geleden onderhoud gehad waarbij de v-snaar en rolletjes vervangen zijn.
De achterband was helemaal nieuw nog geen kilometer mee gereden, dus voorlopig geen omkijken naar!

Verbruik na 1e keer tanken was 1:37 dus super zuinig.

Hij is alleen wel erg traag, zeker in vergelijking met mijn Kymco Agility 125 (met 150cc cylinder).

Enige wat er aan zit te komen zijn de remblokken voor, weet iemand of de voorrempartij hetzelfde is als de PCX? Zo op het oog lijken dit precies dezelfde schijf en remklauw. Kon nog geen blokken voor de vision vinden maar wel voor de PCX.
 
Die van mij heeft 2000 geleden onderhoud gehad waarbij de v-snaar en rolletjes vervangen zijn.
De achterband was helemaal nieuw nog geen kilometer mee gereden, dus voorlopig geen omkijken naar!

Verbruik na 1e keer tanken was 1:37 dus super zuinig.

Hij is alleen wel erg traag, zeker in vergelijking met mijn Kymco Agility 125 (met 150cc cylinder).

Enige wat er aan zit te komen zijn de remblokken voor, weet iemand of de voorrempartij hetzelfde is als de PCX? Zo op het oog lijken dit precies dezelfde schijf en remklauw. Kon nog geen blokken voor de vision vinden maar wel voor de PCX.


Geinig ding Sender, gebruik je dat ding voor woonwerk/studie?
 
Geinig ding Sender, gebruik je dat ding voor woonwerk/studie?
:Y precies wat jij zegt

Dagelijks gebruik, ook in de winter, dus moet betrouwbaar zijn. Merk wel dat het een echte Honda is, alle onderdelen voelen kwalitatief erg degelijk aan.

En hij is nig niet eens zo lelijk :9
 
Laatst bewerkt:
:Y precies wat jij zegt

Dagelijks gebruik, ook in de winter, dus moet betrouwbaar zijn. Merk wel dat het een echte Honda is, alle onderdelen voelen kwalitatief erg degelijk aan.

En hij is nig niet eens zo lelijk :9


Ik zou af gaan vallen als ik jou was, heb je meer topspeed _O- _O- _O- ;)
 
Ondergetekende is ook sinds een dikke maand trotse eigenaar van een gebruikte (2012) Vision.

Puur voor woon werk verkeer in de zomer, tot aanschaf over gegaan. Omdat ik 65 km naar mijn werk moet rijden, en dus veel provinciale wegen tegen kom, blijf ik steken op een verbruik van rond de 1:36. Ben ik erg tevreden mee. Absoluut geen spijt van deze fun scooter.

:]
 
Ondergetekende is ook sinds een dikke maand trotse eigenaar van een gebruikte (2012) Vision.

Puur voor woon werk verkeer in de zomer, tot aanschaf over gegaan. Omdat ik 65 km naar mijn werk moet rijden, en dus veel provinciale wegen tegen kom, blijf ik steken op een verbruik van rond de 1:36. Ben ik erg tevreden mee. Absoluut geen spijt van deze fun scooter.

:]
Nouja, fun is misschien een groot woord :+
maar zeker een leuk ding :Y

nog maar een paar keer getankt, eerste keer was het verbruik 1 op 37 en 2e keer 1 op 38,3. Nu let ik er niet meer op want weet dat het goed zit :]

heb hem nu ook bijna een maand en zeker geen spijt van :]
 
@Sender

Voor mij toch echt wel dikke fun hoor. Had niet gedacht zoveel plezier te hebben van de ritjes op deze "opgefokte bromscooter" haha.

Heeft iemand hier ervaring met het tanken van E10??? Word niet echt wijzer via google, de een zegt dat je je scooter aan gort rijd, terwijl de andere beweerd dat het allemaal niets uitmaakt.

:?
 
@Sender

Voor mij toch echt wel dikke fun hoor. Had niet gedacht zoveel plezier te hebben van de ritjes op deze "opgefokte bromscooter" haha.

Heeft iemand hier ervaring met het tanken van E10??? Word niet echt wijzer via google, de een zegt dat je je scooter aan gort rijd, terwijl de andere beweerd dat het allemaal niets uitmaakt.

:?


Volgens mij verkopen ze het nog niet. Ik ben het nog nergens tegen gekomen, mooi ook dat je zoveel plezier hebt met je nieuwe scooter. Met zo,n ritje naar je werk ben toch al gauw een uur onderweg lijkt mij of kan het sneller. Als je de hele week met de scooter naar je werk gaat dan vliegen de kilometers er op. :Y M,n petje af voor deze prestatie. Als je dan ook nog, 0,19 cent de kilometer krijgt aan reiskosten dan ben je helemaal spekkoper. Zelf rij ik 15 km enkele reis naar m,n werk en daar doe ik 15 minuten over.
 
@eip

E10 krijg je alleen in Duitsland, woon vlakbij de grens. Ja het is zeker kassa met reiskosten, 40 euro per opkomst. Dus met de Vision hou ik daar wel wat van over hihi...
Rit neemt wel 65 minuten in beslag, dus is wel geduld hebben.
Km tikken nu wel aan, maar hij had pas 2150 km op teller, dus is wel ruimte voor ;)

@rhodi

Thx voor de info....

:)
 
E10 is geen probleem voor deze scooter.

Volgens honda zijn alle motoren, brommers en scooters na 1993 geschikt voor e10.
 
Standaard zit er in NL al 5% Ethanol door de benzine zonder dat het vermeld word dus E10 zal ook geen probleem zijn, zeker als je een beetje jonge scooter rijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan